Xboxlife forum

Xbox One X overheat problem

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Xbox One X overheat problem

Indlægaf staalmanden » 4. feb 2019 11:30

Jeg har en Xbox One X, som jeg har haft siden release i nov. 2017. For et par måneder siden oplevede jeg, at Xboxen lukkede pludseligt ned imens jeg spillede Fallout 76. Da jeg startede den igen, kom der en meddelelse om, at det var fordi Xbox'en var i fare for at overheate, hvilket ikke helt lød rigtigt, da den blot havde været tændt i 5 minutter, står helt frit og ikke har støv i sig/på blæseren og i øvrigt kun gjorde det ved dette spil efter 5-10 minutter, hvorimod jeg kunne spille både AC: Odyssey eller RDR2, hvor blæseren nogle gange kunne lyde som en flymotor uden at den lukkede ned.

Efter at der kom en update til Fallout 76 oplevede jeg det ikke længere. Til gengæld har jeg netop købt NBA 2K19 og har nu oplevet det samme problem igen nogle gange efter at have spillet det i 15-20 minutter.

Er der andre, der har oplevet samme problem og eventuelt har en god løsning? Tænker ikke umiddelbart at det er maskinen, der fejler noget, da den kun gør det ved bestemte spil?
"As far back as I can remember I always wanted to be a gangster"
staalmanden
Niveau 5
 
Indlæg: 1058


Re: Xbox One X overheat problem

Indlægaf Niki Lauda DK » 4. feb 2019 19:54

Prøv at holde slukknappen i bund indtil den slukker. Derefter tager du strømstikket ud og holder igen slukknappen inde i 30 sek. Vent lidt og sæt ledningen i igen og start op. Det kan i nogle tilfælde være softwaren der bare skal nulstilles helt, så det er værd at afprøve :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Xbox One X overheat problem

Indlægaf trigger » 4. feb 2019 19:55

Jeg har også en x1x og jeg har aldrig oplevet problemet... min står inde i et lille skab.
Har du mulgihed for at puste den ren ? Måske der er kommet for meget støv i den.
trigger
Niveau 4
 
Indlæg: 475


Re: Xbox One X overheat problem

Indlægaf staalmanden » 7. feb 2019 08:05

trigger skrev:Jeg har også en x1x og jeg har aldrig oplevet problemet... min står inde i et lille skab.
Har du mulgihed for at puste den ren ? Måske der er kommet for meget støv i den.


Har støvsuget den mv. så det handler ikke om støv i maskinen og den laver også kun denne fejl ifm. bestemte spil
"As far back as I can remember I always wanted to be a gangster"
staalmanden
Niveau 5
 
Indlæg: 1058


Re: Xbox One X overheat problem

Indlægaf staalmanden » 7. feb 2019 08:05

Niki Lauda DK skrev:Prøv at holde slukknappen i bund indtil den slukker. Derefter tager du strømstikket ud og holder igen slukknappen inde i 30 sek. Vent lidt og sæt ledningen i igen og start op. Det kan i nogle tilfælde være softwaren der bare skal nulstilles helt, så det er værd at afprøve :)


Det kunne måske være et forsøg værd. Har også læst noget om at det måske kan være en defekt strømforsyning?
"As far back as I can remember I always wanted to be a gangster"
staalmanden
Niveau 5
 
Indlæg: 1058


Re: Xbox One X overheat problem

Indlægaf propagandapanda » 8. feb 2019 08:18

Tilbage til forhandleren med den, med henvisning til 2 års reklamation.
propagandapanda
Niveau 6
 
Indlæg: 1561


Re: Xbox One X overheat problem

Indlægaf A42Merlin » 8. feb 2019 08:26

Du kan også bare lave en reparations sag på Xbox.com
I min verden er det absolut det nemmeste.
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron