Xboxlife forum

Lidt hygge ræs i det nye år

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Lidt hygge ræs i det nye år

Indlægaf normann » 5. feb 2019 20:34

Jeg regner med at være der
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Lidt hygge ræs i det nye år

Indlægaf Chokofanten » 6. feb 2019 19:13

Det lyder til, at der ikke er så mange tilbagemeldinger, på løbet i aften.
Så når vi kun er 2, synes jeg, at det lige lidt nok.
Jeg er lige kommet hjem fra arbejde, og kan godt få tiden til at gå med noget andet.
Så jeg springer fra i aften.
Jeg håber, vi kan få nogle flere løb med tiden med flere deltagere.
Ellers var det skide godt, at du startede denne tråd Teddy.
Der går nok lige nogle uger, før jeg er klar igen. (Vi har sindsygt travlt på.mit arbejde)

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: Lidt hygge ræs i det nye år

Indlægaf normann » 6. feb 2019 19:56

Er bobleren ikke klar
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Lidt hygge ræs i det nye år

Indlægaf ShumwayDK » 6. feb 2019 20:06

Jeg og HeyZeus er også klar, så vi bliver da nogle stykker, som kom glad choko :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Lidt hygge ræs i det nye år

Indlægaf Chokofanten » 6. feb 2019 21:45

Mit rat drillede her i aften.
Der er et eller andet med PC2 og mit rat.
Det er det eneste spil, jeg har problemer i.
Alle de andre gange, som vi har kørt har det bare fungeret. Når jeg kører offline fungerer det også godt.
Når jeg kommer til nogle bestemte steder på banen, begynder det at ryste helt vildt, og er svært at styre.
1,5 time med det, var for meget. Jeg er helt smadret i armene, for at holde det på plads.
Underligt.
Jeg håber I havde et godt ræs.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: Lidt hygge ræs i det nye år

Indlægaf BoblereN » 7. feb 2019 09:33

Tak for ræs i går! Pisse ærgeligt at FFB bliver ved med at skabe bøvl i pcars. Jeg er faktisk begyndt at køre en kalibrering inden jeg går igang, hver gang.

Det var et super interessant løb for mit vedkommende, kastede mig for første gang ud i AMG’en og fandt mig egentlig relativt OK tilrette i den.
En kvalifikation med 0.047 mellem P1 og P2, har vi haft tættere og så med en omgang på hele 2.05.xxx, det var marginalerne der afgjorde den kval. Godt kørt Lars!

Jeg havde kun fået kørt et par enkelte sammenhængende omgange i AMG’en mandag aften, så forberedelsen var på et minimum og i en vogn jeg ikke havde nogen fornemmelse for hvordan ville udvikle sig over tid med fuld tank og slidte dæk.
Det lykkedes fra P2 på gridden at trække fra med en god start, men med 120L fandt jeg ud af at jeg havde alt for lidt bremsetryk på og min store udfordring i hele løbet blev at få farten af bilen ind i svingene... Venstre svinget man ankommer til med 270 km/t på vej ned fra bjerget, jeg følte jeg skulle stå på bremsen 300m inden for svinget!
Lars havde klart mere overskud, og i et forsøg på forsvar, uden at synes jeg bremsede for sent var det umuligt at få stoppet bilen så måtte ud i græsset og se ham passere...
Måtte straks erkende at mit fokus for at jagte og udfordre for første pladsen skulle lægges på hylden og at det skulle blive en kamp med mig selv og bilen for at undgå fejl og få det maksimale ud af hver omgang, vel vidende at jeg ikke kunne følge med...
I dagslyset da dækkene begyndte at give tegn på slitage (relativt hurtigt) måtte jeg se mig blive indhentet af Teddy der havde fået go fart i Ferrarien.. I et forsøg på at holde ham på afstand fik jeg overkørt dækkene og var inde og skrabe lidt lak på betonvæggene.. Én af gangene så hårdt at hækvingen måtte forlade karossen, og det var lige inden det hurtige sving hel på toppen af bjerget, så det kostede lige en snurretur rundt... Uden nogen pitstrategi måtte jeg justere strategien på vej ned fra bjerget mens jeg skulle forsøge at holde den godt skadede vogn indenfor de hvide striber.
Da jeg kom ud fra mit stop, hvor tanken blev toppet op, 4 nye soft dæk på og en ny vinge var jeg håbløst bagud på sidstepladsen, men det var som om der igen var fart i den store tysker
Herfra var der en vej, 50 minutter igen, fuld hane på og ingen plads til at køre med overskud, så følte hver omgang var bedre end kvalifikationsomgangen. Der ramte jeg zonen, og formåede ikke at lave nogle fejl.. Efter de forreste havde været inde for at få nye sutter på manglede jeg fortsat 23 sekunder op til fronten... og med 6 minutter igen lykkedes det mig at komme indenfor 1 sekund af Teddy der førte løbet stabilt.. Som jeg kom tæt på begyndte mine dæk igen at give op, ved ikke om det samme var gældende for Teddy men han fik i hvert fald præsteret et par kørefejl der gjorde at jeg uden kamp kunne overtage føringen og de sidste 2 omgange rent faktisk lette en smule på gassen og køre med mindre risiko.

Sjovt og udfordrende løb, tror ikke det er sidste gang jeg skal prøve kræfter med AMG’en
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Lidt hygge ræs i det nye år

Indlægaf Chokofanten » 7. feb 2019 10:08

[quote="BoblereN"]Tak for ræs i går! Pisse ærgeligt at FFB bliver ved med at skabe bøvl i pcars. Jeg er faktisk begyndt at køre en kalibrering inden jeg går igang, hver gang. /quote]

Jeg kørte lidt træning tirsdag aften, med 15 AI.
Der gik det godt.
Da jeg skal ud af pit i går, begyndte det at ryste med det samme.
Jeg lavede så en kalibrering, og det hjalp ikke rigtigt noget.
Den første aften, hvor vi kørte på Brands Hatch, var der ingenting.
Så om fredagen da jeg skulle køre med Quinn,DK gjorde den det samme som i går på nøjagtig samme bane.
Jeg har en internet forbindelse på 130/30, så det burde ikke være det.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: Lidt hygge ræs i det nye år

Indlægaf QuinnDK » 7. feb 2019 17:02

Har det måske noget at gøre med, at det kører fint ved offline kørsel og driller online, selvom det lyder underligt.
Claus Alstrup Nielsen
Rusten simracer fra de gamle dage med GP3, STCC og F1 Challenge 99-02.

https://www.facebook.com/Baumann3R
QuinnDK
Niveau 1
 
Indlæg: 55
By: Viborg


Re: Lidt hygge ræs i det nye år

Indlægaf Chokofanten » 7. feb 2019 17:57

QuinnDK skrev:Har det måske noget at gøre med, at det kører fint ved offline kørsel og driller online, selvom det lyder underligt.



Efter de lavede opdatering 6, var der ikke meget FFB i Fanatech's wheelbase 2,5.
Så kom opdatering 7, som skulle rette op på det.
Det har bare aldrig fungeret helt 100%
Det gør det så i andre spil.
Offline/online? Jo, jeg tror der er en forskel.
Det oplevede vi i PC1, da man trænede offline, og da vi skulle køre ræs online , var det noget helt andet.
Det var ikke det samme.
Om det er noget med server størrelsen ved Microsoft at gøre, ved jeg ikke.
Pc gamerne kan ikke mærke noget. Det er kun Xbox.
Nu er jeg ved at spare op til en PC, så må jeg håbe at det er ovre.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Lidt hygge ræs i det nye år

Indlægaf BoblereN » 13. feb 2019 18:37

Er der ræs i aften?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Lidt hygge ræs i det nye år

Indlægaf Chokofanten » 13. feb 2019 19:07

BoblereN skrev:Er der ræs i aften?

Ikke for mit vedkommende.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Foregående

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron