Xboxlife forum

internetdeling via usb

Har du brug for hjælp, så spørg her.

internetdeling via usb

Indlægaf ulffnomercy » 9. jan 2019 16:41

halløjsa i stuen.
pt køre min xbox one x trådlæst over mit hotspot på mobilen, det går pc og fjernsyn også. Vi bor langt ude i skoven så alm kabel forbindelse, virker ikke herude.
på pc sætter jeg tit usb kablet mellem den og mobilen og deler internet via usb. Denne løsning ville jeg gerne bruge når jeg downloader spil på xbox da mobilen så ikke bliver varm. Denne metode virker oså upåklageligt på knægtens ps4, men jeg kan ikke få det til at virke på xbox.....er jeg bare for gammel og uteknisk?

mvh Ulff
ulffnomercy
Niveau 0
 
Indlæg: 2
By: Christiansfeld


Re: internetdeling via usb

Indlægaf VIC » 9. jan 2019 21:40

God chance for at du ikke kan få det til at virke, da det kræver installation af drivere for at bruge en telefon som 'modem'.
PS4 har måske en standard driver til et default USB modem, som så heldigvis virker, hvis det ikke virker på X1, så kan du nok ikke få den til det, da du ikke selv kan installere drivere.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: internetdeling via usb

Indlægaf VIC » 9. jan 2019 21:57

Det bedste bud, hvis du er villig til at bruge lidt penge, er nok at investere i et 4g hotspot som dette
https://www.pricerunner.dk/pl/9-3994901 ... ign-Priser
Der kan du indsætte et simkort og dele internet som du gør nu med din telefon. Den har måske bare lidt bedre antenne end telefonen, så kan give højere hastighed.
Afhængigt af dit telefon abonnement kan du ofte få et ekstra simkort, hvor du bare deler det data du har til din telefon i stedet for at have et seperate abonnement. Det koster måske 30,-/md men hvis man ringer til teleselskabet kan man nogle gange få dem til at inkludere det gratis i dit abonnement ;-)
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: internetdeling via usb

Indlægaf ulffnomercy » 10. jan 2019 09:07

super mange tak for svar :-) var nok bange for det var i den afdeling der var noget galt. ville egentlig helst have det i kabel, men mon ikke en router med et sim kort i, kan fås så det fordeles rundt med kabel istedet for trådløst.
mvh Ulff
ulffnomercy
Niveau 0
 
Indlæg: 2
By: Christiansfeld


Re: internetdeling via usb

Indlægaf VIC » 10. jan 2019 10:47

Man kan måske godt få én. Så meget har jeg ikke undersøgt det marked.
Du skal bare være opmærksom på, at nogle af disse hotspots ikke understøtter simkort, men har en USB port, hvor man skal sætte et USB modem som dette i og hotspot deler så denne forbindelse:
https://www.av-cables.dk/4g-usb-modem/h ... asQAvD_BwE
Det kan dog potentielt være problemer, hvor de to enheder ikke kan fungere sammen, så det er en lidt usikker løsning.
Det skal dog siges, at den router jeg linkede understøtter 802.11n wifi, hvilket vil sige en teoretisk hastighed på 300Mb/s (realistisk omkring 100Mb/s). Med 4G på telefonen vil du typisk ikke opleve mere end 50-80Mb/s under gode forhold, så download vil sandsynligvis ikke blive hurtigere ved at bruge kabel i stedet for wifi.
Det skal kun være fordi der er udfordringer med tykke mure i jeres hus, som kan blokkere wifi signalet, eller fordi du vil have opbygget et internt LAN i huset mellem flere maskiner.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: internetdeling via usb

Indlægaf VIC » 10. jan 2019 10:53

Fandt lige denne efter en hurtig søgning. Vil nok være et af de bedste bud med det du ønsker
https://www.elgiganten.dk/product/pc-ta ... -fi-router
Den understøtter wifi, men har også 4 LAN porte, så du kan forbinde konsollerne med kabel. Og hvis der er list knas med mobilforbindelsen ser det ud til, at man kan tilkøbe eksterne antenner for at opnå en bedre 4G forbindelse.
Eneste ulempe ift. den første jeg linkede er, at denne ikke har indbygget batteri, så den kan tages med på farten, men hvis det kun er beregnet til brug i huset, så gør det nok ikke noget.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster