Xboxlife forum

Årets bedste spil fornøjelse

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Årets bedste spil fornøjelse

Indlægaf Mikael Nielsen » 30. dec 2018 22:33

Hvad blev jeres bedste spil fornøjelser i 2018 uanset platform: Behøver
ikke at være et spil der udkom i år måske en man havde overset eller der
ikke blev tid til. Det kunne være vi andre har overset en go gaming fornøjelse.

Min blev.
Forza Horizon 4
Shadow Of The Tomb Raider
AC Odyssey
Destiny 2 Forsaken udvidelse

Mangler at have spillet God of War, Spiderman,BF5,Red Dead Redemption 2 og Hitman 2 men ligger klar på konsollerne
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469

+1

Re: Årets bedste spil fornøjelse

Indlægaf Rechain » 30. dec 2018 23:54

Siden mit liv har været stressende i 2018 med alt for meget om ørene + fyring fra jobbet (er dog kommet tilbage i mit gamle arbejde jeg havde før dét nu heldigvis, så er på rette hylde igen) så har jeg gamet LIDT..men det har også været svært. Nå, men har købt flere spil end jeg har haft overskud til. Af de største oplevelser, var faktisk her på falderebet. Nemlig Red Dead Redemption 2 udover Assassin's Creed - Odyssey. Prøver at bruge mere tid på min Nintendo Switch, nemlig at den er nemmere at have med at gøre i de fleste tilfælde. Har skaffet Diablo 3 til den, for selvom jeg har det til PC og PS4, så er det nemmere når man kan have det med sig. Dog skal jeg fokusere på at købe færre spil, for jeg har ikke tid til dem alle + at jeg ikke gider online som sådan. Vil hellere fordybe mig i enkelte titler, og der er stadig en hel del af dem på vej. Kan prøve at lave en liste, i diverse kategorier + den platform jeg har spillet dem på..kan dog være jeg har glemt nogle? Må sige 2018 har været et fremragende gaming år, selvom der er visse titler jeg har smidt på ventelisten. Alle er nævnt i vilkårlig rækkefølge, og må sige en del titler er til Switch #-o

Favoritter (2018):
>Red Dead Redemption 2 (Xbox One X)
>Assassin's Creed - Odyssey (Xbox One X)
>Diablo 3 - Eternal Collection (Switch)

>God of War (spillet på PS4, før jeg købte en Pro)

>Spider-Man (PS4 Pro - købt med konsollen)

>Horizon Zero Dawn - Frozen Wilds (PS4)

Gode oplevelser (2017/2018):
>Far Cry 5 (PC)
>Hellblade - Senuas Sacrifice (PC)
>Pokémon - Let's Go Pikachu + Pokéball (Switch)

>Forza Horizon 4 (Xbox One X, via Xbox Game Pass)
>Sea of Thieves (Xbox One X / PC)
>Wolfenstein II: The New Colossus (PC)
>Little Nightmares - Complete Edition (Switch)

>Donkey Kong Country - Tropical Freeze (Switch)
>The Elder Scrolls V - Skyrim (Switch)
>Thimbleweed Park (Switch)

>Super Mario Odyssey (Switch)

>Sonic Mania (Switch)

>Mario Kart 8 Deluxe (Switch)

>Minecraft (Switch)

>The Legend of Zelda - Breath of the Wild (Switch)

>Mario + Rabbids Kingdom Battle (Switch)

>Worms W.M.D (Switch)

>DOOM (Switch)
>Oxenfree (Switch)
>FIFA 18 (Switch)

Gode oplevelser (fra ventelisten):
>Dishonored 2 (Xbox One X) - var en titel jeg gemte til det rette tidspunkt
>Ghost Recon - Wildlands (Xbox One X) - havde det til PC, men ville game på Xbox



Spil jeg glæder mig til de næste par år (+ spil fra ventelisten)
>Death Stranding (PS4 Pro)

>Doom - Eternal (Switch / PC)
>Metro - Exodus (Xbox One X)

>Cyberpunk 2077 (Xbox One X / PC)

>Shadow of The Tomb Raider (Xbox One X)
>Resident Evil 2 - REMAKE (PS4 Pro)
>The Last of Us - Part II (PS4 Pro)
>Hitman 2 (PC, hvor jeg har det første fra 2016)
>Gears 5 (Xbox One X)
>GRID Autosport (Switch)

Okay, det her ender med at blive langt..så stopper den her selvom jeg prøver at fuldende listen :P jeg kan ikke huske alle titler jeg mangler, men der er sikkert nogle stykker. Jeg har manglet overskuddet i virkelig lang tid, men det skulle gerne komme igen i 2019..skal bare sørge for at stoppe med at købe ALLE spil, og holde mig til de allervigtigste for min venteliste er også for lang :roll:



/Rechain
Senest rettet af Rechain 1. jan 2019 14:08, rettet i alt 1 gang.
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Årets bedste spil fornøjelse

Indlægaf EagleConcept » 31. dec 2018 00:26

Min liste er overraskende kort. Det har været et sløvt år:

Red Dead Redemption 2 - Der er ingen der kommer i nærheden af den dybde single-playeren har. Men det er som om multiplayeren er blevet fuldstændigt overset.

Så vil jeg da lige nævne Rocket League. Der kan jeg godt lide den retning udviklerne har taget i år.

Jeg er færdig med Ark, så nu venter jeg bare på at Atlas bliver frigivet til X'ern. Det burde være på et tidspunkt i 2019.
UCOS Gaming™
EagleConcept
Niveau 4
 
Indlæg: 388
By: 3000 Helsingør


Re: Årets bedste spil fornøjelse

Indlægaf heinstach » 31. dec 2018 09:41

For mig har 2018 været gennemsnitligt hvad angår fede spiloplevelser.

Nogle har dog skilt sig særdeles positivt ud:

1. Defender's Quest: Valley of the Forgotten DX (Xbox One). Bedste TD nogensinde imo.
2. Super Volley Blast (Xbox One): Sjovt, simpelt og udfordrende.
3. Aces of the Luftwaffe: Squadron (Xbox One): Udfordrende og fremragende shoot'em up.
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Re: Årets bedste spil fornøjelse

Indlægaf baunevej » 31. dec 2018 11:24

Forza Horizon 4 og Shadow of tombraider er blandt mine bedste oplevelser. Rdr 2 var da også okay, men kluntet styrring, ødlagde indlevelsen mange gange for mig. Onlinedelen er dog den største skuffelse i det spil.
baunevej
Niveau 2
 
Indlæg: 100


Re: Årets bedste spil fornøjelse

Indlægaf Aaliyahchili » 31. dec 2018 12:39

Godt nok ikke et spil fra i år,men efter at jeg besluttede at der bare ikke er tid nok til alle de fede spil,der udkommer....Så har besluttet at Final Fantasy serien,bliver min 1.prioritet ,når der skal games og købes spil....
Så jeg har spillet ca 90 timer af FF 15 og er ca halvvejs....Men udover små ting er det et super fedt spil...og næste år bliver jo en julegave til alle FF fans.....
7-9-10-10-2 og vist nok 14 er på vej.....Glæder mig til et gensyn med FF 7,så kan ungerne også se hvad papa spillede som ung......Ikke sikkert konen bliver så glad ;)

Godt nytår til alle.....
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)


Re: Årets bedste spil fornøjelse

Indlægaf JohnH » 31. dec 2018 14:45

Jeg har vist brugt mest tid på Rocket League ishockey, det bliver jeg aldrig træt af, er utroligt underholdende og der kommer jo hele tiden nyt indhold til spillet og med fuld 4K 60 fps på X1X, så er det nok ikke slut foreløbig :D

Må desværre indrømme jeg er blevet lidt afhængig af at åbne kister...

Er begyndt på BFV også, det svinger lidt men er faktisk også både flot og underholdende.

Har forsøgt at holde af FH4, men nej, det fanger sgu ikke, kan faktisk bedre lide FH3, er så f...... træt af at vinde støvler, nederdele og horn som jeg aldrig bruger, giv mig penge og biler istedet, det er jo ikke et påklædningsdukkespil, eller??
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Årets bedste spil fornøjelse

Indlægaf Theis Jensen » 1. jan 2019 12:28

Hellblade Senuas Sacrifice!!!

Nok en af de bedste spil jeg nogensinde har oplevet i forhold til indlevelse. At Xbox one x så også gør det til en fryd for øjet skader ikke. På trods af at spillet er ret liniært, så kan det virkeligt anbefales!
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde

+2

Re: Årets bedste spil fornøjelse

Indlægaf Badstue » 1. jan 2019 17:55

Gode spiloplevelser i år:

Fortnite
Ja, jeg kan virkelig godt lide Battle Royale konceptet, og så er det første spil som jeg for alvor har kunnet dele med begge mine unger (hhv 13 og 8 år). Cross-platform play er en virkelig inkluderende genialitet, som jeg håber kommer i flere spil fremover. Fedt at alle kan spille sammen på kryds og tværs uanset platform.

Forza Horizon 2
Jeg har spillet næsten alle FM-spil, men Horizon havde jeg aldrig prøvet før det kom som GwG-spil. En meget positiv oplevelse, som jeg også fik delt med ungerne, og nu har jeg 4'eren liggende på harddisken og glæder mig til at komme i gang her i det nye år.

Assassins Creed: Origins
Spillede det færdigt i starten af 2018, og det var virkelig et af seriens bedste spil. Fedt univers i det gamle Egypten og nogle gode tilføjelser i gameplayet. Er i gang med Odyssey nu og det er også godt, men fænger ikke helt så meget som Origins.

Red Dead Redemption 2
Jeg har allerede hygget mig nogle timer med RDR2 og glæder mig til at fortsætte historien næste år. Der er dog lidt med tempoet i spillet som gør, at jeg skal have god tid, når det skal spilles. Og det begrænser desværre mulighederne lidt.

I den jævne ende:

Far Cry 5
Et fedt univers, men jeg syntes gameplayet var markant bedre og mere meningsfyldt i Far Cry 4 (og delvist også Far Cry Primal), så selvom jeg har spillet en stor del af kampagnen, er det en lidt skuffende totaloplevelse.
Badstue
Niveau 3
 
Indlæg: 220
By: Islands Brygge

+2

Re: Årets bedste spil fornøjelse

Indlægaf Marddos » 1. jan 2019 21:40

Jeg er i løbet af årene desværre blevet bedre til at købe spil frem for rent faktisk at få dem spillet, men synes alligevel, at mit år 2018 har været et år med mere gaming end tilfældet har været de sidste par år.

På trods af dette, har det alligevel været svært for mig overhovedet at komme på 5 spil, jeg har gennemspillet, men jeg har dog forsøgt at lave en top 5 alligevel.

Boblere:
A Way Out (Xbox One X) var en rigtig fed oplevelse, men alt for kort. Jeg nødt det dog hele vejen igennem; Prison Break spillet, jeg altid har manglet.

Derudover var jeg også rigtig, rigtig, rigtig glad for Octopath Traveller (Switch). Det er til dato den Switch-titel, jeg har brugt mest tid på og det kunne lige så godt have været i min top 5, men da jeg havde glemt, jeg havde spillet det i år, så må det få en plads blandt boblerne.

5. Dragon Ball Fighterz (Xbox One X)
Årets overraskelse for mig. Jeg elsker Dragon Ball, men synes ikke, at spillene har været alt for gode de senere år (ikke siden Budokai Tenkaichi spillene). Fighterz var så gennemført og sjovt at spille både solo og med venner (er normalt ikke den største multiplayer-gamer, men dette er undtagelsen). Historien var også spændende og ikke den samme historie, som Dragon Ball fans kender fra de foregående 10-20 spil.

4. Super Smash Bros. Ultimate (Switch)
Jeg havde glædet mig vanvittigt meget til Super Smash og er rigtig godt i gang med det. Jeg har desværre ikke nået at få spillet det 100% færdigt, så det kan sagtens nå at snige sig op på en 1. plads i løbet af 2019, da det virkelig er startet godt ud. Adventure-delen er et frisk pust krydret med alt det indhold, der er i spillet - svært at få armene ned over, hvor meget man kan tage sig til.

3. Pokémon - Let's Go! Eevee (Switch)
Forventningerne var her, at jeg ville sidde med en flot, moderniseret udgave af Pokémon Yellow med nogle mindre ændringer, hvilket også viste sig at være tilfældet. Oveni hatten var der dog også flere overraskelser, der ikke bare gav en direkte kopi af det gamle spil, men derimod gjorde oplevelsen frisk. Eneste egentlig minus ved spillet er sværhedsgraden - kunne godt bruge noget mere udfordring.

2. Spider-Man (PS4)
Endnu et spil jeg ikke havde de helt vilde forventninger til, men hold nu kæft, hvor er det bare fængende fra start til slut. New York kan virke lidt for lille, og sidemissionerne lidt ensformige, men den tid det tog at gennemføre spillet blev nydt fuldt ud. Historien måtte godt have varet dobbelt så længe!

1. Assassin's Creed - Odyssey (Xbox One X)
Jeg har altid været rigtig glad for AC-spillene og særligt Origins var jeg helt vild med. Havde ikke de store forventninger til Odyssey, da det så ud til at være mere af det samme, hvilket det selvfølgelig også viste sig at være, men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting. Faktum er, at jeg blev mindst lige så fanget af det historien i Odyssey som i Origins og også endte med at bruge +100 timer på spillet.
Marddos
Niveau 7
 
Indlæg: 3241
By: Slagelse

+2

Re: Årets bedste spil fornøjelse

Indlægaf normann » 1. jan 2019 22:42

For mig har årets spil oplevelse været de timer hvor der er blevet kørt ræs med medlemmer fra dette site
og spillet er project cars men det kunne være et hvilket som helst andet spil, det der har gjort det sjovt spændende og nervepirrende ,er de mennesker der har været med til at danne rammerne omkring det,jeg håber at vi i det nye år kan få noget tilsvarende op at køre
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Årets bedste spil fornøjelse

Indlægaf Lord Alla » 2. jan 2019 22:47

1. Hellblade - Senuas Sacrifice var virkelig en meget fed oplevelse med headset - holy shit! Link til tråden: viewtopic.php?f=8&t=95264&p=1339520&hilit=senua#p1339520
2. State of decay 2 var egentlig en skuffelse, men som etteren også et spil, der rev ufattelige mange timer ud af kalenderen. Der er noget trygt og hjemlig hygge ved at smadre uendelig spawnende zombiers pandebrasker. Link til tråden: viewtopic.php?f=34&t=86584
3. World of Tanks. Jeg fik omsider grindet "1000/1000" som nok den første i hele verden :-). Det tog også voldsomme 4 år... Link til tråden: viewtopic.php?f=34&t=87632&p=1334505&hilit=world+of+tanks#p1334505
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: Årets bedste spil fornøjelse

Indlægaf torniel » 3. jan 2019 14:23

Jeg havde stor fornøjelse af Wolfenstein II og Doom. Sidstnævnte blev jeg motiveret til at spille, efter jeg havde set klip fra Doom Eternal, som jeg ser frem til. Desuden har jeg brugt mange timer på Forza 6 og Forza Horizon 2. På PC spillede jeg en del PIllars of Eternity, hvilket bragte mindelser til gamle dages Baldur's Gate.
Hold til højre, tak.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: Årets bedste spil fornøjelse

Indlægaf Zt3pH » 5. jan 2019 21:11

Bedste oplevelse i 18 for mig var (desværre) ikke på Xbox.

Årets overaskelse for mig var klart Zelda - Breath of the Wilde
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron