Xboxlife forum

undertekster på dvd

Har du brug for hjælp, så spørg her.

undertekster på dvd

Indlægaf zarkas » 10. dec 2018 12:46

Hejsa, jeg prøvede her for første gang i går at bruge min Xbox som dvd afspiller. Satte en DVD skive i, og installerede den blueray app som den anbefalede.
problemet er at jeg ikke kan vælge undertekster på filmen. Smider jeg den i min dvd drev på pc, kan jeg se der ligger 2 spor med undertekster.
jeg har været inde i system->indstillinger->tilgængelighed og slået undertekster til. Men når jeg klikker menuen frem under afspilning af dvd'en kan jeg ikke vælge undertekster nogle steder.. Kommer blot en rød cirkel med strej igennem frem hvis jeg klikker på CC ikonet, og det samme hvis jeg bruger den menu jeg kan få frem under afspildning.

Noget forslag til hvordan jeg kan få vist underteksterne på mine dvd'er?
zarkas
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Re: undertekster på dvd

Indlægaf Mikael Nielsen » 10. dec 2018 16:22

zarkas skrev:Hejsa, jeg prøvede her for første gang i går at bruge min Xbox som dvd afspiller. Satte en DVD skive i, og installerede den blueray app som den anbefalede.
problemet er at jeg ikke kan vælge undertekster på filmen. Smider jeg den i min dvd drev på pc, kan jeg se der ligger 2 spor med undertekster.
jeg har været inde i system->indstillinger->tilgængelighed og slået undertekster til. Men når jeg klikker menuen frem under afspilning af dvd'en kan jeg ikke vælge undertekster nogle steder.. Kommer blot en rød cirkel med strej igennem frem hvis jeg klikker på CC ikonet, og det samme hvis jeg bruger den menu jeg kan få frem under afspildning.

Noget forslag til hvordan jeg kan få vist underteksterne på mine dvd'er?


Prøv at trykke på en af de 2 menu knapper så plejer der at komme flere valgmuligheder op
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: undertekster på dvd

Indlægaf JohnH » 10. dec 2018 16:40

JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: undertekster på dvd

Indlægaf zarkas » 10. dec 2018 17:07

tak for svar, jeg er ikke så meget inde i Xbox, men jeg tror jeg har prøvet de ting..
Jeg kan fint få menuen der frem, men hvis jeg klikker på de ting som burde have noget med undertekster at gøre (ved billedet under), så skriver den enten blot "undertekster fra" oppe i højre hjørne, eller der kommer en rød cirkel med streg igennem frem.

Billede
zarkas
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Re: undertekster på dvd

Indlægaf Niki Lauda DK » 10. dec 2018 19:24

Har du prøvet at gå ind i dvdfilmen's egen menu ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: undertekster på dvd

Indlægaf zarkas » 10. dec 2018 19:52

Niki Lauda DK skrev:Har du prøvet at gå ind i dvdfilmen's egen menu ?

Ja kan kun vælge episode der..
zarkas
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Re: undertekster på dvd

Indlægaf Slimjay DK » 11. dec 2018 14:16

Undre mig lidt over du skriver at du kan se der er 2 spor med undertekster ..

En dvd består normalt a .vob , .bup samt .ifo filer ... Subtitles ligger som en del af .vob filen og ikke som løse filer.

Er det en original dvd film ?

Det lyder mere som en chapter inddelt MKV fil med tilhørende .srt subtitle filer 8)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster