Xboxlife forum

Søger en 27 tommer skærm til xbox one x

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Søger en 27 tommer skærm til xbox one x

Indlægaf seiko1980 » 22. nov 2018 01:18

Hejsa,

jeg Søger en 27 tommer skærm til xbox one x, jeg kan simpelthen ikke gennem skue hvilken model man skal gå efter og i hvilken opløsninger osv, så man for bedst billed og spiloplevelse.

MVh
Mads
seiko1980
Niveau 0
 
Indlæg: 19
By: Kalundborg


Re: Søger en 27 tommer skærm til xbox one x

Indlægaf hahamu » 22. nov 2018 05:43

Du må nok nøjes med et 1920x1080 tv da jeg simpelthen ikke tror at et 27 tommer tv i 4k findes.
I så fald skal du finde en computer monitor med 4k, som så i de fleste tilfælde ikke kommer med højtalere eller smart funktioner, der skal der nogle alternative løsninger til hvis det ønskes, for eksempel højtalere med optical audio, der kan sættes direkte i Xboxen så at skærmen omgås og i smart tv's tilfælde en chromecast tilsluttet monitoren.
Jeg har desværre ikke forstand nok på de forskellige mærker til at kunne anbefale noget specifikt.
hahamu
Niveau 0
 
Indlæg: 45


Re: Søger en 27 tommer skærm til xbox one x

Indlægaf Niki Lauda DK » 22. nov 2018 06:03

En hurtig googlesøgning ledte mig herind:

https://www.displayninja.com/best-gamin ... box-one-x/
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Søger en 27 tommer skærm til xbox one x

Indlægaf Unklemac » 22. nov 2018 14:13

Hej Seiko.

Jeg mener at 4K starter ved 42" eller 43" som TV. Der er masser af rigtig gode valg derude som egner sig godt til Gaming, specielt LG, som har lav input lag.

Hvis du skal have det stående på skrivebord, så vil en Monitor være ideelt. Jeg vil eks. anbefale 1440p i 27", for at få et fint billede. 4K er lige overkill (til gaming) i 27" imo. En af de vigtigeste ting ved monitor er panel typen - om det er TN (lavpris), VA (mellempris) eller IPS (høj pris). TN & VA er hurtige panaler og egner sig godt til skydespil og fighting. IPS har den bedste betragtningsvinkel, og ser generelt flottere ud (det svinger, for VA panel kan også se godt ud - da det har god sort kontrast), men på bekostning af "IPS Glow" og generelt langsommere panel (Ghosting kan opstå).

Håber det gav lidt hjælp til gedemarkedet :-)
Unklemac
Niveau 5
 
Indlæg: 1066


Re: Søger en 27 tommer skærm til xbox one x

Indlægaf Mikael Nielsen » 22. nov 2018 16:35

Jeg bruger en lg 27 tommer 4k monitor til min xbox one x og den er jeg meget glad for

https://www.lg.com/hk_en/monitor/lg-27UD69-W
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Søger en 27 tommer skærm til xbox one x

Indlægaf seiko1980 » 22. nov 2018 21:27

Mange tak for alle svarene. Jeg skal generelt bare kun spille skyde spil. Jeg kan bare ikke helt finde ud af hvilken af skærmene eller spec som er bedst til det. Tager man linket ovenover. Så er det jo forskellige spec de har.
seiko1980
Niveau 0
 
Indlæg: 19
By: Kalundborg


Re: Søger en 27 tommer skærm til xbox one x

Indlægaf Unklemac » 23. nov 2018 11:15

Synes ellers jeg udpenslet det ang. hvilken der er bedst til Skydespil... enten TN eller VA panel. Den der bliver linket til er IPS, som giver et flot billed, bedre betragtningsvinkel, er dyrer og er somregl ikke den man anbefaler til Skydespil pga. ghosting/højere latency og grey-to-grey response.

Hvis du læser mit indlæg igen, og læser kun det om tommer, opløsning og panel (TN eller VA), så er det jo egenligt alt hvad du skal bruge for at kunne få et overblik.

De fleste større webshops kan du vælge alle disse parametre.
Unklemac
Niveau 5
 
Indlæg: 1066


Re: Søger en 27 tommer skærm til xbox one x

Indlægaf seiko1980 » 25. nov 2018 20:58

Unklemac jeg ved ikke hvad der er sket men jeg må ha sprunget dit fine indslag over beklager men ja det udpenslet ;) og mange tak for hjælpen :)
seiko1980
Niveau 0
 
Indlæg: 19
By: Kalundborg


Re: Søger en 27 tommer skærm til xbox one x

Indlægaf Unklemac » 26. nov 2018 08:53

Ahaaa! Jamen velbekommen :) Håber du finder en fed skærm.

Du kan altid linke til nogle skærme, og så kan vi bedste prøve at hjælpe.
Unklemac
Niveau 5
 
Indlæg: 1066



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron