Xboxlife forum

DTS Digital surround eller Dolby Digital Surround?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

DTS Digital surround eller Dolby Digital Surround?

Indlægaf Mysticurse » 30. okt 2018 17:29

Hey Life'ere.

Hvad foretrækker i, DTS Digital, eller Dolby Digital surround sound, og hvorfor? Mit anlæg kan nemlig køre med begge dele, så aner faktisk ikke hvad jeg skal vælge på min Xbox, eller hvorfor jeg skal vælge det ene over det andet?
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: DTS Digital surround eller Dolby Digital Surround?

Indlægaf Rechain » 30. okt 2018 18:38

Bruger selv enten PCM 5.1 eller DTS 5.1 (hvis muligt) i mine konsol setups. Når det er film, hvor jeg altid benytter seperat afspiller er det DTS HD MASTER AUDIO jeg somregel vælger at benytte :)

https://www.maketecheasier.com/dts-vs-d ... gital/amp/

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: DTS Digital surround eller Dolby Digital Surround?

Indlægaf Mysticurse » 31. okt 2018 20:32

He he, er slet ikke inde i det på den måde jeg kan se du er.
Det er sådan, at mit anlæg efterhånden er ved at være gammelt. Det er et Logitech Z-5500 Digital, som jeg købte til bage i - tror det var, 2005-06 eller der omkring. Så det har slet ikke HD, PMC eller Master Audio... tror jeg da ikke..? Kan ikke vælge på selve anlæget, det ændre selv ud fra hvad der er valgt på det der er tilsluttet. Og på Xbox'en kan jeg kun vælge DTS Digital Surround eller Dolby Digital Surround, begge 5.1 selvfølgelig.
Men jeg går ud fra dit valg stadigvæk vil være DTS til consolen?
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: DTS Digital surround eller Dolby Digital Surround?

Indlægaf bitfreakrus » 1. nov 2018 18:00

DTS har en højere "opløsning", så derfor skal du vælge det spor, hvis det er muligt.
bitfreakrus
Niveau 4
 
Indlæg: 481


Re: DTS Digital surround eller Dolby Digital Surround?

Indlægaf Xbox-Andy » 1. nov 2018 19:19

bitfreakrus skrev:DTS har en højere "opløsning", så derfor skal du vælge det spor, hvis det er muligt.

Lyt til denne bruger! Altid DTS over Dolby, pånær Atmos.
Xbox-Andy
Niveau 0
 
Indlæg: 34
By: KBH


Re: DTS Digital surround eller Dolby Digital Surround?

Indlægaf Mysticurse » 1. nov 2018 19:26

bitfreakrus skrev:DTS har en højere "opløsning", så derfor skal du vælge det spor, hvis det er muligt.

Mange tak, det bliver DTS så ;-)
Kan du evt i LMT forklare mig lidt hvad du mener med "opløsning"? Har det noget at gøre med, at der bliver sendt mere "data" når det er DTS. Og dermed kan flere lyde spilles renere og mere klart?

Xbox-Andy skrev:
bitfreakrus skrev:DTS har en højere "opløsning", så derfor skal du vælge det spor, hvis det er muligt.

Lyt til denne bruger! Altid DTS over Dolby, pånær Atmos.

He he, det vil jeg gøre. For nu er i 3 der siger DTS ;-) :-P
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron