Xboxlife forum

4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf kofoed » 15. sep 2018 12:36

Jespersippus skrev:
Cena skrev:
Jespersippus skrev:Sad faktisk og ventede på en tilbagemelding. Jeg skal lige være med, har den HDR?


Yes den understøtter 4K og har HDR. Det ser godt ud, men slår selvfølgelig ikke HDR fra et OLED tv. Men det giver helt klart ekstra dybde i farverne :) Prøvede lige kort Spider-man, God of War og Fifa som alle 3 understøtter HDR i spillene.

Jeg har kigget på en del skærme uden HDR men med 4k. Et eller andet sted kunne jeg godt forstille mig at det var unødvendigt at have en så lille skærm med hdr, eller er det eyecandy? Det er træls at jeg er nødsaget til at købe den over nettet.


Det er lige den anden vej rundt, med en lille skærm vil 4K måske ikke være alt for meget værd, men så frem at den skal vise HDR godt er det helt sikkert noget værd.
kofoed
Niveau 7
 
Indlæg: 2445


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Cena » 16. sep 2018 07:02

Jeg er ret godt tilfreds med 4K delen! HDR er OK, men så heller ikke mere. Men det er nok fordi jeg sammenligner med mit OLED. Hvis det er første ganske gang man ser HDR på sådan en skærm, så kan jeg godt forstå hvis man synes det er en gimmick.

Så man skal ikke købe skærmen fordi den har hdr. Så ville jeg hellere smide det ekstra og købe et tv i stedet. Men jeg er nu godt tilfreds med skærmen alligevel, da den har et fedt billede og er større end min gamle :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Grabovac88 » 10. nov 2018 14:57

Hej folkens.
Jeg har længe været på udkig efter et nyt 4K tv, til dagligt brug og til gaming i form af simulator bilspil.
Har haft et godt øje til LG OLED B7 og C7, men synes bedre om den måde som Samsungs OS fungere.
Er der et Samsung tv, som kan måle sig med de to nævnte tv og ca. samme prisklasse.
Ser frem til at høre fra jer.
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Xbox-Andy » 11. nov 2018 09:02

Objektivt svar: Uden at der skal gå religion i det så er mit umiddelbare svar at det kan du langt hen af vejen med en undtagelse. OLED HDR oplevelsen, Dolby Vision og næsten ægte sort. Samsung anvender QLED (LCD teknologi) med de begrænsninger som den teknologi har.

Subjektivt svar: Køb ikke et High end Samsung QLED TV, du betaler mange penge for ældre teknologi. Hvis du gerne vil have Samsung som vent til de frigiver deres microled TV. De har samme (og lidt til) fordele som OLED.
Xbox-Andy
Niveau 0
 
Indlæg: 34
By: KBH

+1

Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf hackNICE1112@ » 25. feb 2019 12:45

Ville høre om der nogle som kan Anbefal et tv da midt gamle tv er hved at stå af og jeg skal ud og se på et nyt:-)Og er ikke lige så skab hvad ang.tv:-/ pris tænker jeg mellem 8000-10000kr håber i kan hjælp lidt:-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf A42Merlin » 25. feb 2019 12:58

Jeg har købt denne:

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... g%2055uk75

og jeg fik den til 6000 incl vægophæng. Man kan sagtes forhandle med dem :)
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod

+1

Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf hackNICE1112@ » 25. feb 2019 13:16

A42Merlin skrev:Jeg har købt denne:

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... g%2055uk75

og jeg fik den til 6000 incl vægophæng. Man kan sagtes forhandle med dem :)



Ser godt nok også lækkert ud:-) og billigt hvordan køre det sammen med Xbox one x :-)?
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf A42Merlin » 25. feb 2019 13:42

hackNICE1112@ skrev:
A42Merlin skrev:Jeg har købt denne:

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... g%2055uk75

og jeg fik den til 6000 incl vægophæng. Man kan sagtes forhandle med dem :)



Ser godt nok også lækkert ud:-) og billigt hvordan køre det sammen med Xbox one x :-)?


Det virker super :)
Man skal dog aktivere game mode når man skal spille. Men det er ret nemt fra fjernbetjeningen :)
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Mysticurse » 25. feb 2019 16:37

Hey Life'ere.

Ved ikke så meget om TV, så håber lidt folk kan hjælpe mig med at finde et godt tv.

Krav:
4K UHD
HDR
Min. 3 HDMI porte
65", da det jo skal ind i et spil/film rum ;-)

Ting som ikke er krav, men ville være rart:
Ambilight (Da jeg er vandt til det fra mit nuværende TV)
Mulighed for afspilning af film via USB.

Ud over det, så går jeg ud fra at Spil mode/PC mode vil være godt..? Går gerne af med mit ambilight, hvis det betyder et større TV.
Det skal bruges udelukkende til Xbox One (S), PS4 Pro og min PC. Så alle mulige tunere er ikke så vigtige.
Jeg har højst 7500 bobs at gøre godt med.... og det skal gerne være inkl. forsendelse eller med gratis forsendelse selvfølgelig ;-)
Kan folk komme på noget andet der er vigtigt, så sig lige til ;-)

Har selv kigget på de to her:
https://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/65PUS6412/philips-65-4k-uhd-smart-tv-65pus6412
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle-tv/philips-65-uhd-tv-65pus6703/p/100378088
Men er de noget værd?
Har også kigget på dette:
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle-tv/philips-65-uhd-tv-65pus7803/p/100378095?intcmpid=avisen_avisenonline_19uge09

EDIT: Det fra Bilka er billigere, men har et højere model nr... men betyder det højere model nr, at TV'et er bedre nødvendigvis? For kunne godt være fristet til at købe det fra Bilka, da det er det billigere. Så er det lidt overskud til et ophæng også ;-)

På forhånd mange tak for hjælpen ;-)
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Xbox-Andy » 26. feb 2019 19:54

Gå efter TV anbefalingerne fra Flatpanels.dk
De laver nogle rigtig gode tests, som også inkluderer input lag osv.

Personligt ville jeg undgå mellemklasse Phillips tv og hellere spare lidt mere op og købe et kvalitets OLED TV fx fra Sony eller LG.
Xbox-Andy
Niveau 0
 
Indlæg: 34
By: KBH


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Mysticurse » 26. feb 2019 20:00

Mange tak, jeg prøver at tage et kig der inde ;-)
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster