Xboxlife forum

Xbox registrere dobbelt NAT

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox registrere dobbelt NAT

Indlægaf BoblereN » 7. sep 2018 20:55

Hej med jer.

Min NAT er pt. begrænset og i netværksindstillingerne skriver den at der er registreret dobbelt NAT.

Jeg har gransket lidt i det da der på det seneste er rodet lidt med vores internet.

Jeg har eniig som udbyder, der udbyder internet over fiberforbindelse.
Deres fiberforbindelse forbinder til deres "boks" som både indeholder modem, router, wifi og switch.
Imidlertid har jeg bedt dem om at deaktivere alle deres funktioner i deres "boks" så den kun agerer som modem, da jeg har min egen router og jeg ønsker at bruge den.
Så langt så godt, alt på mit netværk kører glimrende bortset fra min xbox's NAT tilstand :)

Jeg har været inde og tjekke hvilken IP adresse min router tildeles fra "boksen" og det er en public ip adresse og ikke en lokal, så det fortæller min begrænsede viden om netværk, at den rent faktisk ikke leger router men faktisk bare er et dumt modem der smider den offentlige ip adrese videre til min router, der så kan tildele den rundt til det lokale netværk.

Jeg er helt på bar bund, hvorfor søren den kan synes der er to NAT systemer i mit netværk, når jeg kun har min router og min xbox har hard wired op til denne og min router ikke modtager en lokal ip adresse fra modemet, men netop en public.

Er der nogen der har erfaringer med ovenstående eller bare lidt mere viden end jeg der måske kan hjælpe?
Jeg prøvede også at reservere en IP adresse til min xboxs MAC adresse og så køre DMZ på den IP adresse, men det giver samme result. Stadig begrænset og med dobbelt NAT registrering.

Jeg agter at ringe til min udbyder i morgen og høre om der stadig skulle stå en eller anden funktion åben i deres boks..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Xbox registrere dobbelt NAT

Indlægaf Niki Lauda DK » 8. sep 2018 06:24

Har du prøvet port forwarding på begge to ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Xbox registrere dobbelt NAT

Indlægaf VIC » 8. sep 2018 07:42

Prøv eventuelt at sætte din xbox direkte i modem og se hvad den siger.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Xbox registrere dobbelt NAT

Indlægaf ShumwayDK » 8. sep 2018 09:20

Det kan også være at der bare foregår NAT’ing i deres netværk.

Da jeg skiftede internet udbyder for et par år siden, og eneste udstyr på den nye forbindelse kun var mit eget, så oplevede jeg også pludseligt dobbelt NAT.

Svaret fra den nye udbyder var, at det er fordi der sker NAT’ing i deres netværk i den pulje af flydende ip addresser de tildeler. Eneste måde at komme omkring det på, var at abonnere på en fast offentlig ip adresse som kun jeg bruger. Så sker der ikke NAT’ing i deres netværk mellem den offentlige adresse og mit udstyr.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Xbox registrere dobbelt NAT

Indlægaf Niki Lauda DK » 8. sep 2018 15:32

Jeg havde førhen et Stofa modem med routerfunktion, men med svag wifi forbindelse, hvor jeg så brugte en god router til wifi, så der var to devices. Det gav noget bøvl med NAT settings. i Dag har jeg et nyere modem/router fra Stofa og bruger kun den - og nu kører det nogenlunde stabilt på trods af at IP'en ikke er fast. Jeg har derfor åbnet portene i 'Port triggering' så de selv åbner hvis IP'en skifter. Det lykkes ikke altid og nogle gange skal routeren slukkes og startes igen hvorefter det kører igen et godt stykke tid.

Jeg ved ikke om det hjælper dig, men det hjælper ihvertfald her.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Xbox registrere dobbelt NAT

Indlægaf BoblereN » 9. sep 2018 07:10

Jeg snakkede men dem i går og af en eller anden årsag er jeg gået fra at have dynamisk offentlig ip adresse til at have en form for hemmelig ip som helvetiske skiftes ud hos vores udbyder... de retter det til en almindelig dynamisk offentlig ip adresse på mandag og det skulle løse problemet :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Xbox registrere dobbelt NAT

Indlægaf BoblereN » 11. sep 2018 06:20

I går blev der lavet en løsning på problemet, og min udbyder fik ændret min IP adresse til en offentlig dynamisk IP adresse, og nu kører xbox'en igen med åben nat :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster