Xboxlife forum

F1 2018

Spil med fart på

Re: F1 2018

Indlægaf Morten Skou » 29. aug 2018 16:49

Det undrer mig lidt, at der er kommet andre DRS zoner på Austria-banen i forhold til 2017... var der også det rigtigt?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 2018

Indlægaf BoblereN » 29. aug 2018 17:48

Jeps flere baner har fået indført 3 drs zoner
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: F1 2018

Indlægaf Morten Skou » 31. aug 2018 07:54

Jeg synes at spillet er lidt aggressivt mht DSQ... kørte et onlineløb og lavede et solouheld hvor jeg ryger af banen, jeg prøver at dreje bilen tilbage på vejen men får så pludselig beskeden om at jeg er blevet diskvalificeret fordi jeg har kørt den forkerte vej :-( Blev iøvrigt straffet rimelig hårdt på min safety-rating for den DSQ.

Er ved at have en del onlineløb på CV'et, og det er godt nok irriterende, at en ret stor del af kørerne altid kører galt i første sving, eller holder så hårdt på deres kørerlinje at de jorder andre af. Men det er jo desværre klassiske "problemer" med bilspil :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 2018

Indlægaf Morten Skou » 31. aug 2018 08:27

Det er også lidt sjovt, at hvis man trykker på Xbox button imens man kører, så overtager computeren og kører for en... har lige testet det med en hel kvalifikation, hvor jeg blev nummer 10 ud af 12 :D

... testede det lige med et helt løb.. . der blev jeg så nummer 5 ud af 12, uden selv at køre. Det er sgu da lidt kikset :mrgreen: :mrgreen: Derudover steg jeg i safety rang.

Løb 2:
Nu kvalificered AI'en mig som 9 ud af 12... i regnvejr, det havde jeg sgu nok aldrig kunne selv.

Gad vide hvad der sker, hvis jeg hæver niveauet på AI'en i mit spil :mrgreen:
... det ser ud til at min kører muligvis fremstår som et ghost for de andre, de kan i alle tilfælde bare køre lige igennem mig.

... blev nummer 6 igen på den måde.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 2018

Indlægaf ShumwayDK » 3. sep 2018 19:00

Nå! Er det værd at smide en plovmand efter?? :)

Hvordan fungerer det med halo'en. Specielt midtersprossen? Kan man se "udenom" den.?
Så i dit kval klip Brian, at du havde fjernet den.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: F1 2018

Indlægaf JimmyDK » 4. sep 2018 08:01

ShumwayDK skrev:Nå! Er det værd at smide en plovmand efter?? :)

Hvordan fungerer det med halo'en. Specielt midtersprossen? Kan man se "udenom" den.?
Så i dit kval klip Brian, at du havde fjernet den.


Køb da et giftcard på amazon :) Jeg gav 386 for det.

Anyways, så har jeg spillet et par aftener og jeg synes det er meget cool :) Haloen skal man vænne sig til, og ja den sidder lige i midten, men er jo bare en tynd streg. Det er en del af gamet. Det er mere irriterende at man ikke kan se ud af sidespejlene når man har cockpitview. Kan være det kan afhjælpe hvis man aktiverer det der view-gejl hvor hovedet flytter sig lidt når man drejer. Men det er irriterende når man kører ligeud at man ikke kan se bagud.

/J
Billede
JimmyDK
Niveau 4
 
Indlæg: 668


Re: F1 2018

Indlægaf BoblereN » 4. sep 2018 10:40

Det er begrænset hvad jeg har spillet det, men legede lidt på monza i time trail den anden aften.. I forhold til Halo'en tror jeg det er meget afhængig af dine kamera settings om du vil køre med den slået til eller fra.

Ros til codemaster for fortsat at have alle de justeringsmuligheder i forhold til sædeposition, op, ned, frem, tilbage, vinkel på kamera og field og view... Jeg kom frem til et setup der passede mig fint, det kan godt lade sig gøre at køre med halo'en slået til, men med min lave FOV vil den blokere rigtig meget af udsynet, på nogle biler er den også bredere end i andre har jeg erfaret.. JEg har valgt at slå den fra, fordi jeg ikke kan forberede mig på bremsepunkterne før jeg ankommer til dem..

Sammenlignet med 17'er udgaven mener jeg det er forbedret på følgende punkter:
Handling/Fysik har taget et skridt i den rigtige retning mod simulation når man kører uden alle assists
Særligt i regnvejr er det kommet en klart bedre fornemmelse med mængden af greb og man skulle knapt røre bremsen i 17'eren for at blokere der kan man køre lidt mere aggresivt nu i 18'eren... Død lækkert :)
FFB har fået mange flere personlige justeringsmuligheder og er out of the box bedre raffineret og lækker oplevelse.
Grafisk er forbedringerne minimale (Jeg kørte 17'eren på One X som også er optimeret til denne, virkelig flot spil), 18'eren er ligeså rigtig flot. De har vidst fået en ny grafisk chef som har været indover og påvirket udseendet af spillet, for mig er det mest tydeligt at det hele farvemæssigt er kommet tættere på virkeligheden.. Synes der var skruet lidt for meget op for farverne i 2017'eren som skabte nogle store kontraster.. Det lider stadig af lidt screen tearing som 17'eren også gjorde.. Og så er det som om at der er kommet en form for "tåge" i luften, når man spejder helt hen i enden af langsiden ser det hele mere virkeligt ud end 17'eren...
Regnvejret er klart en federe oplevelse grafisk end 17'eren :)

Sidst men ikke mindst, en hot lap på monza i ferrarien med de camera settings jeg fandt frem til der passede mig med halo'en slået fra:

http://xboxclips.com/BoblereN/bf06c2f1- ... d9e977eaeb
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2018

Indlægaf BoblereN » 4. sep 2018 10:40

Men jeg kan allerede se på min venneliste at der en del herinde fra der leger lidt med det.. Måske vi skulle arrangere et grand prix? ;)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2018

Indlægaf JimmyDK » 4. sep 2018 10:53

BoblereN skrev:Men jeg kan allerede se på min venneliste at der en del herinde fra der leger lidt med det.. Måske vi skulle arrangere et grand prix? ;)


Jeg er frisk.. Det var hyggeligt sidste år :)
Billede
JimmyDK
Niveau 4
 
Indlæg: 668

+1

Re: F1 2018

Indlægaf BoblereN » 5. sep 2018 06:37

JimmyDK skrev:
BoblereN skrev:Men jeg kan allerede se på min venneliste at der en del herinde fra der leger lidt med det.. Måske vi skulle arrangere et grand prix? ;)


Jeg er frisk.. Det var hyggeligt sidste år :)


Kanon, jeg vil helst ikke være arrangør på det. Vi har lige fået vores tredje barn og hun er ikke sådan lige til at regne med endnu, så jeg vil helst kunne melde mig til og så melde afbud såfremt det ikke lige på dagen kan presses ind :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2018

Indlægaf Morten Skou » 5. sep 2018 17:45

Jeg ville også gerne køre (og Eriksen også), men der var ikke rigtigt opbakning til de løb vi havde i weekenderne - og jeg kan primært lørdag/søndag, så hvis I ikke vil/kan der, så kan jeg heller ikke rigtigt arrangere det :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 2018

Indlægaf ShumwayDK » 5. sep 2018 18:07

Flere børn. Går det ikke lidt stærkt derovre i Jylland ?? :)

Nu har jeg fået købt det. Men der går nok et par dage før jeg får tid til at prøve det af.
Med mindre Slovakiet er langt foran efter 10-15 minutter i aften, så kan det være jeg sætter mig til at køre. :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: F1 2018

Indlægaf Niki Lauda DK » 5. sep 2018 21:15

Hvordan er sværhedsgraden i forhold til PCars ? Jeg tænker nok mest på, om det kræver lige så meget forberedelse og så videre. Jeg er lidt i overvejelse om at købe det sammen med F1 rattet, men er ikke helt sikker på om det bliver for tidskrævende.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: F1 2018

Indlægaf Morten Skou » 5. sep 2018 21:23

Det er rimelig nemt at gå til i forhold til Project CARS :-)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: F1 2018

Indlægaf BoblereN » 6. sep 2018 06:41

@Lauda - Selvfølgelig skal du købe det hvis det tillader dig at købe et F1 add on wheel også :) Nyt grej er altid velkommen.
Det er nemt at gå til, hvis man ikke ønsker at bruge så meget forberedelsestid kan man jo bare slå lidt assists til og så er det faktisk relativt nemt at gå til og køre konkurrencedygtige tider... Den store forskel på meget lidt forberedelse vs. en del forberedelse er management af dine dæk... I 17'eren kan jeg huske at kørte du uden assists og fik så godt styr på bil/bane at du ikke skrubbede eller glider rundt på dækkene kunne man ofte nå i mål på en 1-stopper hvor dem jeg kørte mod der hamrede igennem måtte ind 2 gange og stadig kom i mål med mere slidte dæk end jeg kom ind med :) Ved ikke om det samme gælder for 18'eren.

Men vi havde ret god racing i 17'eren, selv med dem der kørte controller og fuld gas på hjælpemidler!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron