Xboxlife forum

4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Xbox-Andy » 9. aug 2018 20:36

livekiller92 skrev:Så skulle jeg springe på det eller lade vær?


Lad være!

Køb istedet et B7 Oled til 8000 kr (billigeste pris nogenside på det TV) i Elgiganten eller Power. Det bliver du mægtig glad for. Gem resten af pengene til Samsung laver Microled TV om 1 eller 2 år. Helt objektivt er QLED underlegen og gammel teknologi. Samsungs marketing prøver at få det til at lyde anderledes...
Xbox-Andy
Niveau 0
 
Indlæg: 34
By: KBH


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Theis Jensen » 10. aug 2018 14:51

Jeg spiller selv på en LG B7 Oled, og den er klart LCD overlegen. Både at se film og spille spil er en fryd for øjet. :)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 11. aug 2018 06:38

Jeg har her til morgen bestilt en 32'' Samsung C32HG70 ''curved'' gamerskærm til min simrig. Det skulle være en af de absolut bedste gamerskærme til Xbox One X, da den har AMD freesync, 144hz, 1ms forsinkelse og kører 1440p (desværre ikke 4K) med QLED teknologi og HDR10. Den får ihvertfald ros alle vegne og passer perfekt til mit setup - særligt fordi den har et medfølgende VESA beslag. Så håber jeg bare det bliver godt :-)

https://www.samsung.com/us/computing/mo ... g70qqnxza/

NB. Det kan sættes til 120hz, så det går helt i spænd med 60 eller 30 fps
Senest rettet af Niki Lauda DK 11. aug 2018 08:02, rettet i alt 3 gange.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf livekiller92 » 11. aug 2018 07:09

Klart...
Elgiganten har udsolgt nu hmm af B7

Men vi er enige om der er tale om dette tv ikke?



https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner
Gaming is only for winners
livekiller92
Niveau 7
 
Indlæg: 2329
By: Havdrup


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 11. aug 2018 07:17

Det har navnet OLED55B7VAEN i specifikationerne, så ja det er et B7 og er et rigtig godt tv til prisen :-)

Og ja, OLED er billedmæssigt overlegent, hvis man ikke har noget imod det lidt mørkere billede - men har en begrænset levetid, da cellerne er organiske of fader ud med tiden. Risikoen for døde pixels vil altid være tilstede. Hvis det sker, så er tv'et i mine øjne decideret ødelagt, da det er et irritationsmoment, som for mig vil være altødelæggende for oplevelsen. Heldigvis er det en sjældenhed for de nyere LG.

Hvis jeg stod og skulle skifte stue tv lige nu, ville jeg nok gå efter det B7 til 8000,- :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf livekiller92 » 11. aug 2018 09:21

Power Herlev har kun 1 tilbage i udstilling så tror bare jeg dropper ideen medmindre de skærer i prisen nu når det er brugt
Gaming is only for winners
livekiller92
Niveau 7
 
Indlæg: 2329
By: Havdrup


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 11. aug 2018 11:57

Mon ikke de vil gå en lille tusse ned.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Theis Jensen » 11. aug 2018 21:02

livekiller92 skrev:Power Herlev har kun 1 tilbage i udstilling så tror bare jeg dropper ideen medmindre de skærer i prisen nu når det er brugt


Selvom jeg elsker min oled skærm, og ikke selv lider af burn in, så bør man være opmærksom og forsigtig med udstillingsmodeller, da de ofte har kørt med faste logoer mv. I uhørt mange timer, som ikke stemmer overens med et alm. Forbrug, og kan derfor have burn in.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde

+1

Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Erroneus » 12. aug 2018 11:21

Interessant test om OLED burn-in, hvor de giver dem fuld smadrer.

https://www.recordere.dk/2018/08/oled-b ... -7-maaned/
https://www.rtings.com/tv/learn/real-li ... rn-in-test

Det viser der er for meget breaking news på CNN :D Og det ikke er et problem med alm brug, som forventet. Alm brug (og her snakker vi så 20 timer om dagen) er Live NBC. FIFA 18 og Call of Duty: WWII udviser heller ikke nogle problemer, hvilket er fedt, da det nok er de færreste som spiller 20 timers FIFA 18 per dag :)
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf tue69 » 12. aug 2018 15:07

Synes der er temmeligt meget burn in ved FIFA ved nogle farver men ellers enig. Mange advarer mod tv2 News grundet deres røde Breaking-bar og også tekst tv grundet de store kontraster. Men lækkert at se at COD kører problemfrit selv ved temmelig stor belastning.

Der er trods alt ingen af os der hamrer 20 timer igennem på samme kanal hver dag.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Erroneus » 12. aug 2018 18:24

Ah ja, kan godt se nogle af farverne har lidt fra FIFA, men det er så også med 20 timers FIFA om dagen, så har man et helt andet problem :D

NBC testen er nok meget repræsentativ for de fleste, da det er skiftende typer TV.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Ronny73 » 12. aug 2018 19:13

måske jeg har misset noget, men xbox x skulle have hdmi 2.1 og tvs der understøtter dette skulle/er ? først kommet her i 2018. har dette ikke nogen betydning eller hvorfor er dette ikke mere med i tv debatten ?
Ronny73
Niveau 3
 
Indlæg: 290
By: Sønderborg


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Xbox-Andy » 12. aug 2018 19:26

Ronny73 skrev:måske jeg har misset noget, men xbox x skulle have hdmi 2.1 og tvs der understøtter dette skulle/er ? først kommet her i 2018. har dette ikke nogen betydning eller hvorfor er dette ikke mere med i tv debatten ?


Tror det er sådan at Xbox X får dele af af HDMI 2.1 funktionerne, bla eARC og VRR. Den nye standard er lavet sådan at nogle af features kan tilføjes med en firmware mens andet ikke kan. Fuld compliance af HDMI 2.1 betyder fx 8K noget jeg tvivler på Xbox X kan :)
Xbox-Andy
Niveau 0
 
Indlæg: 34
By: KBH


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Ronny73 » 12. aug 2018 19:43

dette fangede mig .
Bottom line: Don't fear HDMI 2.1
With the specification being finalized so late this year it's doubtful many (if any) 2018 TVs, due to be announced at CES in January, will offer HDMI 2.1. Maybe a few will trickle in toward the end of the year, but for the most part it won't be a thing on TVs until 2019.

Really, in 2018, only GAMERS should take notice. The Variable Frame Rate is very cool, but again, the TV needs to be able to take advantage of that feature. If it has that feature, it's HDMI 2.1. The opposite isn't true.
sakset fra Cnet. som var en af de øverste goggle søge resultater
Ronny73
Niveau 3
 
Indlæg: 290
By: Sønderborg


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Xbox-Andy » 13. aug 2018 07:39

Jeg ville ikke købe et TV i 2018 uden at producenten lover at tilføje eARC og VRR via firmware senere.

Se dette link: https://www.flatpanelshd.com/news.php?s ... 1516615699
Xbox-Andy
Niveau 0
 
Indlæg: 34
By: KBH


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster