Xboxlife forum

4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Firephreakk » 6. aug 2018 12:18

A42Merlin skrev:Er der nogen der har erfaringer med dette O-led tv?

https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... 0000000000


Se her evt:
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1505461603
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 6. aug 2018 16:09

En lille detalje man skal have i tankerne vedr. Gaming:

'Skærmen kan ikke matche LGs 2017 OLED, der kan prale af 21 ms, men det vigtige i denne forbindelse er, at Philips er kommet under 40 ms, hvilket betragtes som et acceptabelt niveau, hvor de færreste mærker forsinkelsen, når der trykkes på spilcontrolleren til en spilkonsol. Og for at gentage; HDR-spil på OLED ser usandsynligt godt ud.'
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Xbox-Andy » 6. aug 2018 20:51

Husk også at Xbox S & X snart får Dolby Vision.

Netflix, Amazon Prime og andre streaming tjenester er begyndt at få mere og mere materiale som understøtter dette HDR format. Phillips Tv´et understøtter ikke Dolby Vision - det gør LG B7 derimod.
Dolby Vision gir et markant visuelt løft i det materiale som understøtter det - særlig hvis man køber film på skive med den bedste bitrate.
Xbox-Andy
Niveau 0
 
Indlæg: 34
By: KBH


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf A42Merlin » 7. aug 2018 09:12

Tak for jeres input :) Jeg må hellere lige læse mere om det LG tv :)
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf AliBabah » 7. aug 2018 13:48

Elgiganten har et LG OLED B7 til 8000 kr.

Det er sidste års model, men det er samme panel som sidder i Philips skærmen. Derudover er der lidt flere features i B7 kontra Philips modellen.

https://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/OLED55B7V/lg-55-4k-uhd-oled-smart-tv-b7-oled55b7v
AliBabah
Niveau 1
 
Indlæg: 86
By: Rødovre

+1

Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf tue69 » 7. aug 2018 17:54

Vær dog opmærksom på at det kun er i Nykøbing det kan hentes.

Jeg har i øvrigt LG B7'eren selv og det er et fantastisk TV, specielt til gaming. Det der dog har overrasket mig er, hvor lidt 4K fylder for mig ift. HDR. Det er en ordentlig HDR-funktion der giver noget til min gaming-oplevelse og der halter eksempelvis Samsungs QLED.

Eneste minuspunkt med OLED er risikoen for burn-in, men jeg vurderer ikke dette som værende sandsynligt i det lange løb. Det eneste spil jeg spiller flere timer af gangen, FIFA, har jeg dog slået "HUD" af på. CoD har ikke voldt mig besvær selvom jeg er 24 timer inde i det.

Philips-TV'et ser dog også rigtig, rigtig fint ud!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 7. aug 2018 20:32

Jeg så en visuel præsentation af et samsung QLED - og ja det er en demo som er finjusteret ind, på en måde som ikke vil være normalt i spil og film. Men hold da fest hvor så det vanvittigt godt ud. Jeg synes det var flottere end LG's OLED demo, da lysniveauet er højere og det hele fremstår mere klart og dagslys-agtigt. Så jeg ved sgu ikke helt om OLED er så fandens meget bedre end QLED. Jeg foretrækker også altid et lidt lysere billede end der anbefales i kalibreringsprogrammer, så det er måske i virkeligheden en smagssag, selvom OLED samlet set høster flest roser.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf tue69 » 7. aug 2018 23:06

Min opfattelse er at OLED TV gengiver kontrasterne bedre mens QLED til gengæld har kraftigere farvegengivelse. Jeg var også rigtig imponeret af Samsungs demo, også mere end LG, men kontrastgengivelsen i specielt spil gjorde valget for mig.

Jeg vil under alle omstændigheder anbefale at man tester tv'et uden demobånd da de er superoptimeret og desværre ikke står mål med virkeligheden.

Den gængse holdning hos diverse tv og hifi-fpruls er at OLED generelt giver et bedre billede end QLED, men det vigtigste er øjnene der ser.

Hvis jeg, også ved almindelig brug, synes at Samsungs QLED ser bedre ud, så ville jeg da klart gå efter det. Samsung kan deres håndværk!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf TigerJax007 » 8. aug 2018 17:35

Drop alt det OLED-pjat og køb et fjernsyn, der kan sparke noget seriøst lys ud i stedet. Snakken om perfekt sort har taget overhånd. Ingen tvivl om, at ingen nærmer sig OLED når det kommer til sort. Men der er altså andre ting til et tv end sort...

Kig på Sony's modeller: XE93, XE90 fra sidste år eller de nyere opdaterede XF-modeller.

Fremragende til gaming og film. Fantastisk lysstyrke, ganske godkendt sort for LED-tv og fremragende til at skabe flydende bevægelse i for eksempel sportsprogrammer eller naturprogrammer.
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf livekiller92 » 8. aug 2018 20:01

Jeg overvejede dette;

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... n-qled-tv/
Hvad siger forummet til det?
Gaming is only for winners
livekiller92
Niveau 7
 
Indlæg: 2329
By: Havdrup


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Xbox-Andy » 9. aug 2018 06:33

Køb et B7 Oled til 8000 kr. Det bliver du mægtig glad for. Gem resten af pengene til Samsung laver Microled TV om 1 eller 2 år. Helt objektivt er QLED underlegen og gammel teknologi. Samsungs marketing prøver at få det til at lyde anderledes...
Xbox-Andy
Niveau 0
 
Indlæg: 34
By: KBH


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Xbox-Andy » 9. aug 2018 06:44

TigerJax007 skrev:Drop alt det OLED-pjat og køb et fjernsyn, der kan sparke noget seriøst lys ud i stedet. Snakken om perfekt sort har taget overhånd. Ingen tvivl om, at ingen nærmer sig OLED når det kommer til sort. Men der er altså andre ting til et tv end sort...

Kig på Sony's modeller: XE93, XE90 fra sidste år eller de nyere opdaterede XF-modeller.

Fremragende til gaming og film. Fantastisk lysstyrke, ganske godkendt sort for LED-tv og fremragende til at skabe flydende bevægelse i for eksempel sportsprogrammer eller naturprogrammer.


Slet ikke enig. Jeg tror faktisk du har misforstået hvad pointen med HDR er. HDR er det som gør nye konsol spil så fede, at kunne tydeligt se kontraster mellem mørke og lyse billed elementer og se HDR effekter som spildesignerne ønskeder det. Med mindre dit TV står i haven og du kun bruger det mens solen står højest er max nits ikke den afgørende parameter i forhold til konsol gaming. Ja de foreslåede Sony er fine, min pointe er bare du får den bedste HDR oplevelse på OLED.
Xbox-Andy
Niveau 0
 
Indlæg: 34
By: KBH


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf livekiller92 » 9. aug 2018 18:50

Så skulle jeg springe på det eller lade vær?
Gaming is only for winners
livekiller92
Niveau 7
 
Indlæg: 2329
By: Havdrup


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Renoldo » 9. aug 2018 18:56

I den prisklasse, så ville jeg helt klart se på OLED.

Se evt. på flatpanels.dk eller prøv at tage ud og se på dem, men husk at de typisk er sat op til demo i butikkerne.
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Renoldo » 9. aug 2018 18:58

Xbox-Andy skrev:
TigerJax007 skrev:Drop alt det OLED-pjat og køb et fjernsyn, der kan sparke noget seriøst lys ud i stedet. Snakken om perfekt sort har taget overhånd. Ingen tvivl om, at ingen nærmer sig OLED når det kommer til sort. Men der er altså andre ting til et tv end sort...

Kig på Sony's modeller: XE93, XE90 fra sidste år eller de nyere opdaterede XF-modeller.

Fremragende til gaming og film. Fantastisk lysstyrke, ganske godkendt sort for LED-tv og fremragende til at skabe flydende bevægelse i for eksempel sportsprogrammer eller naturprogrammer.


Slet ikke enig. Jeg tror faktisk du har misforstået hvad pointen med HDR er. HDR er det som gør nye konsol spil så fede, at kunne tydeligt se kontraster mellem mørke og lyse billed elementer og se HDR effekter som spildesignerne ønskeder det. Med mindre dit TV står i haven og du kun bruger det mens solen står højest er max nits ikke den afgørende parameter i forhold til konsol gaming. Ja de foreslåede Sony er fine, min pointe er bare du får den bedste HDR oplevelse på OLED.


Helt enig.
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster