Xboxlife forum

Sort skærm og login bøvl

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Sort skærm og login bøvl

Indlægaf Niki Lauda DK » 22. apr 2018 15:29

Vi har to xboxe i husstanden og begge er opsat, så vi deler spil og live. Det har virket upåklageligt længe, men fornyligt gik min datters xbox i sort skærm og ville ingenting. Efter nogle timer kunne den igen starte op. Men umiddelbart efter kan hun ikke længere logge på 'uden en forælder' hvorefter der står nogle forvirrende informationer som slet ikke løser problemet. Dog kan man vælge 'vent til senere' og logge på lige efter. Men det er enormt frustrerende at den gør det næsten hver gang den opstartes.

Så kommer vi til min Xbox One X, som virkede upåklageligt i går, hvilket den altid har gjort -men i dag er der bare sort skærm. Har prøvet cold reset, genstarte router, logge ind på den anden xbox - men intet hjælper.

Er der nogle af jer herinde der ved hvad hulen der sker og hvordan man løser problemerne ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Sort skærm og login bøvl

Indlægaf Niki Lauda DK » 22. apr 2018 15:48

Nu prøvede jeg at hive strømstikket ud og sætte det tilbage igen. Den starter hver gang uden problemer nu.

På den anden xbox blev jeg bedt om at betale et verificeringsgebyr på 0,50 $ som følge af amerikansk lovgivning, for brugere under 13 år. Umiddelbart løste det problemet, men hold nu kaje, hvor er det frækt at vride armen om på folk, på den måde. Der kan godt være at beløbet er lille for den enkelte, men man får så absolut heller intet for pengene. Damn jeg er knotten lige nu :/
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Sort skærm og login bøvl

Indlægaf Niki Lauda DK » 22. apr 2018 16:33

Nu kommer der gudhjælpemig spontant røde striber og kludder i grafikken, hvorefter den gpr i sort. Men 8 ud af 10 gange kan jeg trykke på guideknappen og så kommer billedet tilbage indtil den gør det igen.

Damn :/
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Sort skærm og login bøvl

Indlægaf Chokofanten » 22. apr 2018 16:42

Har du prøvet at lave en hard reset af Xboxen?
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: Sort skærm og login bøvl

Indlægaf Niki Lauda DK » 22. apr 2018 17:02

Ja, det gør jeg jævnligt. Har i øvrigt også lige prøvet en metode, hvor man hiver strømstikket ud og holder tændknappen inde i 30 sekunder, for at tømme den helt ud. Men efter at have læst om problemet på diverse sider, tyder det på at det har noget med xboxlive at gøre og muligvis er en bug, man får ind via opdateringer. Det er i hverfald mystisk
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Sort skærm og login bøvl

Indlægaf Niki Lauda DK » 22. apr 2018 20:34

Problemet bliver kaldt 'black screen of death' som nok kommer sig af 'red ring of death' fra xbox 360. Der er lidt forvirring omkring løsningen, men siden jeg lavede 30-sekunders tricket tidligere i dag, har den kørt helt problemfrit. Så hvis andre skulle få problemet er der hjælp at hente :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron