Xboxlife forum

Sea of Thieves [Officiel Tråd]

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Sea of Thieves [Officiel Tråd]

Indlægaf Guy ThreepWolf » 7. mar 2018 15:44

Billede


Sea of Thieves [Officiel Tråd]

General info:

4 player CO-OP
Pirate-themed shared game world
Udgivelsesdato: 20/3-2018
Platforme: Xbox og Win 10 (Crossplay)

Udvikler og udgiver:

Rare
Microsoft

Guide:



5 ting der ikke var med i betaen:



Customization:



Raids:

Guy ThreepWolf
Niveau 0
 
Indlæg: 2


Re: Sea of Thieves [Officiel Tråd]

Indlægaf Guy ThreepWolf » 9. mar 2018 01:12

Guy ThreepWolf
Niveau 0
 
Indlæg: 2


Re: Sea of Thieves [Officiel Tråd]

Indlægaf WEZL_DK » 9. mar 2018 15:41

Så er den åbne beta live og kan hentes på Xbox og PC. Den kører indtil på søndag kl. 11. Endvidere er der nye quest og events, som ikke var en del af de server test der har kørt de sidste par weekender.
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens

+2

Re: Sea of Thieves [Officiel Tråd]

Indlægaf jensskoedt2 » 9. mar 2018 23:08

Gutter, læser jeg det rigtigt på xboxen at sea of thiefs bliver en del af xbox game pass, fra release day?? prøv at læs hvad der står nederst på siden hvis man vil købe spillet i store.

Så vil jeg da købe gamepass, så kan jeg spille det i 9 måneder, så er det tjent ind
jensskoedt2
Niveau 0
 
Indlæg: 21
By: Suldrup


Re: Sea of Thieves [Officiel Tråd]

Indlægaf WEZL_DK » 10. mar 2018 07:22

jensskoedt2 skrev:Gutter, læser jeg det rigtigt på xboxen at sea of thiefs bliver en del af xbox game pass, fra release day?? prøv at læs hvad der står nederst på siden hvis man vil købe spillet i store.

Så vil jeg da købe gamepass, så kan jeg spille det i 9 måneder, så er det tjent ind


Jeps det bliver en del af Game Pass fra release. Dog kan det til hver en tid blive fjernet derfra, ligesom det er med alle Game Pass spil. Faktisk kan man prøve det gratis i 14 dage, hvis man ikke har haft Game Pass abonnement før.
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens


Re: Sea of Thieves [Officiel Tråd]

Indlægaf Morten Skou » 10. mar 2018 11:07

Ja det er en meget god deal med Xbox Game Pass... og gælder alle Microsofts egne spil fremover.

Har skrevet lidt om det her:
https://www.xboxlife.dk/news/xbox-game- ... 13594.html
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Sea of Thieves [Officiel Tråd]

Indlægaf jensskoedt2 » 10. mar 2018 11:35

Hmm tossede lidt rundt i spillet i nat, med to spaniolere, hvis engelsk ikke var så godt, gav op kunne ikke rigtig gennemskue hva vi skulle. mangeler i den grad en tutorial, samtidig crassede det et par gange. Vil dog give det en chance til i dag, måske google lidt info eller gameplay videoer først. Vil så gerne have dette spil til at fungere, savner et god coop game, destiny er blevet noget trivielt.
jensskoedt2
Niveau 0
 
Indlæg: 21
By: Suldrup


Re: Sea of Thieves [Officiel Tråd]

Indlægaf Morten Skou » 10. mar 2018 11:36

jensskoedt2 skrev:Hmm tossede lidt rundt i spillet i nat, med to spaniolere, hvis engelsk ikke var så godt, gav op kunne ikke rigtig gennemskue hva vi skulle. mangeler i den grad en tutorial, samtidig crassede det et par gange. Vil dog give det en chance til i dag, måske google lidt info eller gameplay videoer først. Vil så gerne have dette spil til at fungere, savner et god coop game, destiny er blevet noget trivielt.


Jeg har prøvet det lidt i de lukkede betaer og har samme oplevelse som dig, der mangler noget guidiance fra spillet, så man ikke bare løber rundt uden at vide hvad man skal.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Sea of Thieves [Officiel Tråd]

Indlægaf WEZL_DK » 10. mar 2018 12:11

Nej der er ikke meget hjælp at hente, de kører Minecraft stilen; her er verdenen, find ud af hvordan den fungerer.

Vi er 2 der skal spille mere i dag, som har fuld styr på det, så giver gerne en hånd med det. Bare tilføj mig på Dropdat DK.
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens


Re: Sea of Thieves [Officiel Tråd]

Indlægaf jensskoedt2 » 11. mar 2018 12:51

Hmm. Hermed min ganske uprofessionelle vurdering af Sea of thiefs beta. Jeg vil så gerne have dette spil til at fungere, men har nogle bekymringer, som jeg håber bliver gjort til skamme eller rettet ved udgivelse.
For det første, så er der som jeg tidligere nævnte ikke meget hjælp at hente, det kræver at man læser en masse tekst fra de forskellige AI´er i spillet for at få lidt hjælp, og det kan være en smule langtrukken. Så det er meget ”Learing by fooling aroind” at komme i gang. Loadscenerne er, sindssygt lange og man kan godt blive i tvivl om at spillet er ”crashed”. Vi spillede cross platform to XBOX og to PC, det virkede fint, men kan være det der var med til at give de lange load times, samt måske det faktum at det en beta. Stort plus for øvrigt for at få crossplatform til at virke.
Fedt at man kan spille fra en til 4 spillere, specielt afhængigheden af hinanden når man spiller flere samme, og at kommunikation er vigtig, kræver disciplin og tror det passer fint som en soldat som mig at give korte ordre til de andre. Klart at fortrække at man har et samarbejdet hold, med faste opgaver på skibet, hvilket igen kan gøre det svært når man opretter et spil, der er afhængig af spillere ”udefra”. Havde lidt sprogproblemer med to spanske letmatroser på et tidspunkt.
Styringsmæssig, er jeg ikke vild med 1. person view, men vil nok foretrække 3. person view, altså lidt bag min figur.
Er endvidere bange for at de sejlturene kan blive trivielle og missionerne ensformige. Det kan måske blive bedre med flere skibe på havet, men potentielt kan det også blive en spoiler for spillet, for hvis dit hold har fokus på at løse quests og man møder et hold som bare foretrækker at smadre andre skibe, så ødelægger det hurtigt spillet for questerne.
Questerne i sig selv, var meget trivielle, ud og finde kister eller fange dyr, samme opgave bar en anden ø, vi nåede op til level 6-7, så håber der kommer mere kød på. Det er igen sindssygt frustrerende at miste et hønsebur, når man endelig har fundet en ø med høns, for at man så må sejle hele vejen tilbage til en ”outpost” for at skaffe et nyt bur. Man kan håbe at der er mulighed for at markere på søkortet, hvilke ressourcer øen har, så man ikke hele tiden skal sejle blindt rundt efter ressourcer, alternativt skal man til at føre et skufferegnskab ved siden af spillet.
Kampscener skibe er egentlig meget sjove, men kampscener på land mod AI (skeletter), er noget kedelige og bare et forstyrrende element.
Mangler endvidere et oversigtskort, hvor man kan se sine medspillere, flere gange lød meldingen ”der er høns her eller hjælp skeletter” Ja men hvor???
Oplevede flere gange at vi ikke fik vores belønninger for afsluttet quest, eller at de kom meget sent.
Sluttelig, største frygt at spillet bliver meget trivielt, med lange sejlture, og ensformige missioner. Så jeg vil ikke smide 549 kroner efter spillet, men måske i stedet udforske det i xbox gamepass en måneds tid for at se om spillet ”gro” på mig.
Hvad syntes i andre?
jensskoedt2
Niveau 0
 
Indlæg: 21
By: Suldrup

+2

Re: Sea of Thieves [Officiel Tråd]

Indlægaf baunevej » 11. mar 2018 14:13

Jeg syntes det er sjovt når man spiller sammen med nogle, men regner faktisk med jeg finder det trivielt efter 14 max, ellers skal der ihvertfald dukke en del ting op vi ikke har set i betaen. Har købt gamepass til formålet, syntes ikke det spil kan bære en pris på 549,- umiddelbart. Det er ikke et spil jeg kommer til og side med alene, så ville jeg kede mig voldsomt og blive irriteret over og sejle hele tiden. Spillets styrke ligger i samarbejdet på båden og ved og finde skatte sammen m.m forhåbentligt hehe.
baunevej
Niveau 2
 
Indlæg: 100


Re: Sea of Thieves [Officiel Tråd]

Indlægaf WEZL_DK » 11. mar 2018 15:53

Jeg elsker dette spil. Synes det er dejligt med gameplay hvor der ikke er en HUD marker, eller man hele tiden bliver mindet om hvor man skal hen. Men kan godt forstå kritikken med, at der ikke er meget hjælp at hente in-game. Men Rare har været meget åben med at dette er et socialt spil, hvor spillerne sammen skal skabe historierne.
En af disse historier kan jo være at en anden spiller tilbyder hjælp til nye spillere, deler erfaringer osv.

Kommunikation er helt sikker det vigtigste, og personligt vil jeg aldrig komme til at matchmake i dette spil. Hvis ikke jeg har nogen på min venneliste der spiller det, tager jeg min solobåd. At spille med andre er helt sikker der hvor spillet viser dets virkelige styrker, men for dælen hvor er det også sjovt at spille solo. Det at man skal udfylde alle roller, hele tiden holde udkig, tænke om hvordan man parkere sit skib ved større øer, hvor man ikke lige kan have kig på det hele tiden. Alt dette giver en rigtig intens følelse, og en fed fornemmelse når man når et outpost, og får indløst sine kister, inden det fire mands crew, der har jagtet en et stykke tid, når frem til en.

Du ville ikke kunne lave en liste over hvilke øer, der har hvad, da det er tilfældigt hvilke dyr der er der, samt om der overhovedet er nogen. Men da jeg spillede i går, sejlede vi til den nærmeste største ø, og fandt som regel de dyr vi havde brug for. Der ligger massere af tomme burer på øerne.

Brug kompasset når du ikke kan finde din medspillere. Få dem til at bruge deres kompas og sig hvilken side af øen de er på, og du kan finde dem hurtigt.

Problemet med der ikke kommer penge og level ved indløsning af quest, er et problem der omstod da der var max spillere på serverne, og tro helt sikkert Rare for styr på det inden release. Og selv om det skulle blive et problem ved release, når der er mange der spiller, så får man stadig pengene og XP, de bliver ikke tabt.

Forstår dog ikke det med loadtider? Jeg blev kun mødt af en loadskærm, og det er når jeg loggede på. Mener du respawn tiden, efter du er død? Denne kan varier, og er kun lang/længere når der er andre spillere på skibet, eller det ligger tæt på en ø, med skeletter tæt på. Dette sker fordi spillet forsøger at respawne dig et sted på dit skib, hvor der ikke lige står 2 fjender med en shotgun i dit fjæs.

Kampene skib mod skib er virkelige intense og sjove, men kan også blive alt for langtrukne. Men tror (håber) heller ikke der bliver så meget PVP i det fulde spil, da mange nok mere spiller hen imod Endgame, hvor PVP vil være den langsomste måde at nå det mål. Dog er PVP mand mod mand ikke særlig sjovt, og ender som regel med at den der slå først vinder. Kan godt lide kampene mod NPC'er. Når man lærer at bruge blok, sidestep og charge angrebet bliver de kampe rigtig sjove, og føler at jeg kan vinde mange kampe, selv om de har overmandet mig.

Har aldrig følt at sejltuerne er lange. Der er altid noget at lave. Sørge for at sejlene altid står bedst, holde øje med andre skibe, sunkne skibe og kigge på de øer man sejler forbi, da der kan gemme sig skatte inde på strandene samt flaskepost, der giver et gratis quest, der kan give massere af guld.

Jeg har købt spillet, og dette valg tog jeg efter de 3 strestest, hvor jeg nåede at spille over 30 timer tilsammen. Hvis en beta kan give mig så meget glæde i så mange timer, med det indhold, vil det fulde spil helt sikkert kunne give mig for 550 kr. glæde.

Kun 9 dage til release. 9 dage til vi kan prøve den 3. quest giver der giver bounties til skelet-bosser, boss kamp med Kraken, de sværere gåde skatte quest, fragte varer til outposts og arbejde hen imod at blive Pirate Lengends som er Endgame.

Rare har også lovet at der vil komme events, så som at have en dag med flere hajer i vandet, eller med mange storme på kortet, samt lidt længere events, der vil give adgang til nyt tøj osv. Kortet kan også ændre sig. De kan ødelægge øer, tilføje nye, ændre på hvad der findes på øerne, ændre vandstanden samt at lave kortet større.
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens


Re: Sea of Thieves [Officiel Tråd]

Indlægaf Mikael Nielsen » 12. mar 2018 16:35

jeg fik spillet lidt sea of thieves i søndags og det gik nu meget godt, men de anbefaler at man bruger headset når man spiller og det gjorde jeg. men jeg kunne kun høre en person i headsettet de 2 andre kunne jeg ikke. er det fordi de har sat deres pravacy til kun venner i chat, for jeg kunne høre den anden snakkede med dem. at høre halvdelen af samtalen bliver meget hurtigt kedeligt :)
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Sea of Thieves [Officiel Tråd]

Indlægaf jensskoedt2 » 12. mar 2018 17:26

Ved ikke helt hvorfor, vi spillede som sagt 2 pc og 2 xbox, men vi brugte alle xbox app til kommunikation.
jensskoedt2
Niveau 0
 
Indlæg: 21
By: Suldrup


Re: Sea of Thieves [Officiel Tråd]

Indlægaf WEZL_DK » 14. mar 2018 08:10

Rare vil streame i aften, med mere infomation om spillet, inklusiv launch events og planerne for fremtiden.

Det er kl. 18 på: https://mixer.com/seaofthieves
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens

+1

Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster