Xboxlife forum

pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Generelle forhold for sæson 2.

Afstemning sluttede 1. mar 2018 08:03

1.Mandag
3
5%
1.Tirsdag
4
7%
1.Onsdag
8
14%
1.Torsdag
5
9%
2: 20:00
4
7%
2: 20:30
8
14%
2: 21:00
3
5%
3: Ugentlig
1
2%
3: Hvert 14 dag
9
16%
4: 3 Afdelinger
6
11%
4: 4 Afdelinger
2
4%
4: 5 Afdelinger
4
7%
 
Afgivne stemmer : 57

pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf BoblereN » 15. feb 2018 08:03

D’herrer

Eftersom vi med hastige skridt nærmer os afslutningen af sæson 1, som for mit vedkommende betragtes som en succes til trods for lidt diverse udfordringer med pCARS 2, indleder jeg denne tråd til at diskutere rammerne for en sæson 2.

Der er følgende punkter vi skal have afklaret, som kan foregå ved hjælp af afstemninger og såfremt vi ikke kan nå til enighed vil løbsledelsen tage brug af uretfærdig diktatur.

1. Løbsaften (Man/Tirs/Ons/Tors) Fre-Søn er helt udelukket for mit vedkommende.
2. Tidspunkt for start på en løbsaften
3. Frekvens af løbsaftener. Ugentlig/14 dag
4. Antal løbsaftener i sæsonen
5. Struktur på en løbsaften, beholder vi nuværende koncept: 15min kval, 20min race1, 40 min race2
6. Rules and regulations, Realism settings. Beholder vi nuværende concept eller skal der laves om i nogle indstillinger?
7. Opdeling af klasser for mere konkurrence blandt deltagerne. I så fald, skal vi have 1, 2 eller 3 klasser og hvordan skal kørerne deles ind i kategorierne evt. igennem et timetrial på en specifik bane i en udvalgt bil. Så sammenligner vi rå speed.

Herefter de lidt sjovere emner:
8. Hvilken motorsportsklasse skal vi køre? GT, Prototyper, Formel, Touring, Road etc.
9. Er der særlige ønsker til specifikke baner vi skal besøge kan de ønskes heri tråden
10. Forhåndstilmelding så vi kan få en indikation om antallet af deltagere

Jeg har oprettet en afstemning øverst i tråden der i første omgang kan tage sig af de første 4 punkter, stem gerne på flere hvis det passer dig.

Mine punkter afspejler blot det jeg har kunne komme i tanke om, er der noget I ser afviklet anderledes så meld bare ud så tager vi det op.
Senest rettet af BoblereN 15. feb 2018 09:21, rettet i alt 1 gang.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2- Season 2 - Opsætning

Indlægaf Smolle » 15. feb 2018 09:21

Jeg er klart frisk på en sæson 2, men vil dog gerne lige have en lille pause mellem sæson 1 og 2 :) Der er blevet spillet mange timers Project Cars på det seneste og vil også gerne spille lidt andre spil - og så kan jeg forhåbentlig også få tid til, at få fikset mine netværksproblemer!

Hvad angår afstemningen og de punkter, der indgår, så har jeg givet mine stemmer på de ting jeg er for. Jeg er ret åben overfor de fleste ugedage, men vil foretrække ikke at starte senere end 20:30, som vi gør nu, i hvert fald hvis hver event har samme længde som i sæson 1. Jeg vil også foretrække - som flere andre har udtrykt ønske for - at løbene bliver afholdt hver 14. dag, i stedet for hver uge. Er sådan set fint tilfreds med strukturen på løbene, så der behøver vi ikke ændre noget for min skyld.

Som en af de langsommere kørere i feltet, så synes jeg det kunne være sjovt med noget klasseopdeling. Jeg tror bare, at det vil kræve, at vi er en del flere kørere end vi er i dag, for ellers ender det nok med, at der bliver 3-4 kørere i hver klasse, hvilket måske er i underkanten? Det kunne også være multiclass car løb, hvor man så selv vælger hvilke bilklasse man stiller op i, ud fra et begrænset antal muligheder. Jeg er selv meget mere til GT, Touring og Road, men jeg ved, at der er mange der gerne vil køre prototyper eller Formel, så det kunne måske være fint, at blande det.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf BoblereN » 15. feb 2018 09:28

Det er gode inputs Smolle, og det er positivt at høre vi kan regne med dig i en sæson 2 :)
Jeg forventer skam også at der bliver 1-1½ måneds pause inden vi igangsætter sæson 2, tiden kan bruges til at teste lidt hvad man er til og få detaljerne på plads.
Vi har tidligere kørt 3 klasser i pcars 1, som jeg personligt synes fungerede godt. Vi var i omegnen af 12 deltagere.
4x i Pro klassen, 6-8 i ProAM og 2-4 i AM... AM blev umiddelbart kun brugt til nye ansigter som af gode grunde ikke rigtig kunne placeres i en gruppe og nogle rykkede direkte ind i Pro klassen derfra...
Det man skal huske er, at selvom man konkurrerer i sin egen klasse vil der stadig være det samlede mesterskab at kæmpe med om, så det kan stadig lade sig gøre at slå en Pro kører i den samlede stilling selvom du selv er ProAM kører... I holdkonkurrencen havde vi sat det op således at der max måtte indgå 1. Pro kører pr. hold.

Multiclass er rigtig sjovt, om vi skal have en multiclass serie kunne være interessant og noget vi ikke tidligere har prøvet.. Vi har kørt multiclass når vi har kørt endurance løb, det har været enkelt arrangerede begivenheder med varigheder fra 2-3 timer der har simuleret 12-24 timers løb så man kommer igennem dag/nat cyklus.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf ShumwayDK » 15. feb 2018 14:24

Helt klart 14 dage imellem, og fortsat om onsdagen. :D Har kun stemt det, men kunne måske godt overtales til en mandag eller tirsdag, men torsdag er udelukket for mit vedkommende fra 1/3-31/10. Har jo en IRL motorsport forpligtelse :D

Det nuværende format med 1 kval 1 20min og 1 40min løb synes jeg virker rigtigt godt. (har stemt 3 håber det er korrekt :) )
Måske skulle der være et tvungent pitstop i løb 2, ligesom vi havde i 1'eren. Det giver lidt flere muligheder for strategi., især når/hvis det er tidsbaserede løb.
Det kræver måske lige en test af om pitstop fungerer som det skal :)

Klasse opdeling som i Pro/Am er måske en god idé, så der er er det samlede klassement og pro og am klassementer. Som Brian skriver, så har vi gjort det før (med success synes jeg), men der var vi også flere deltagere. Hvordan denne skal opdeles er jeg ikke så sikker på. Der synes jeg vi mangler vores gamle hjemmeside med den gode statistik fra Daugaard.

Jeg mener dog ikke umiddelbart at vi bør gøre det et multiclass løb. Ihvertfald ikke for en serie, men enkeltstående løb som f.eks. LeMans skal vi naturligvis have. Vi har rigtigt nok ikke prøvet en multiclass serie før, og man skal derfor ikke bare afvise det, men jeg skriver det kun fordi jeg ikke orker at skulle køre en hel serie i prototype :D Hvis der derimod er frit valg, klasserne imellem, så kan jeg godt være positivt stemt.

Jeg er åben over for motorklassen, dog foretrækker jeg helt klar en eller anden form for GT, eller en vintage formel klasse måske. I 1'eren kørte vi noget vintage, som var sjovt, men jeg kan ikke huske om det var en hel serie.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf BulletEyeDk » 15. feb 2018 14:55

Hjemmesiden er der stadig... nogle ting fungerer, men selve login delen skal optimeres hvis det skal virke igen...

Problemerne opstod da min server host pludselig blev opkøbt af et nyt firma, så det var ude af mine hænder, man blev tvunget med over på deres servere, som desværre er opsat en anelse anderledes end der hvor vi tidligere hostede siden... så login siden fungerer pt. ikke og har bare ikke helt haft tid eller mod til at få det fikset.

Samtidig havde jeg håbet på vi med pCARS2's rating system fik mulighed for automatisk at trække nogle data til statistik osv, det ser det dog ikke ud til... og det har nok fået mig til at gå lidt i stå med siden...

Jeg kan måske godt lokkes til at lave en pCARS2 del, hvor vi kan opdatere løb osv. så vi har statistik delen... det vil nok være rimelig let at gå til...

Jeg syntes også det nuværende format er rimelig fornuftigt, det er jo også noget vi selv er kommet frem til med erfaringen fra hvad der har virket.

Måske kunne man overveje om en løbsserie kan indeholde et endurance løb, hvor der vil være 2x på point (når nu man kun kan nå dette ene løb på en aften) ?

Multiclass kunne være rigtig fedt, men det kræver også bare at vi i hvert fald er et vist antal kørere... her bør vi ikke være færre end 5-6 i hver klasse, meget gerne flere.
Det kan blive presset på en aften med afbud som vi f.eks så med det seneste løb.

Jeg vil bruge lidt tid på at gennemgå de forskellige muligheder med klasserne...

Hvis i vil se på tidligere kørte pCARS1 løb kan i kigge her -> http://pcars.dk/show_finished_races.php
Kører oversigten er her -> http://pcars.dk/drivers.php
Den "gamle" rangliste -> http://pcars.dk/rangliste.php
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf Niki Lauda DK » 15. feb 2018 15:23

Jeg trækker mig helt. Har en masse om ørerne for tiden og må erkende at jeg ikke kan overholde faste spildage og dertilhørende træningssessioner op til løbene.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf BulletEyeDk » 15. feb 2018 15:30

Ahh bittert nok Niki... :cry: :cry:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf ShumwayDK » 15. feb 2018 15:36

aah surt Niki. :cry:
Normalt har det ikke været sådan at den nye serie er startet op direkte i forlængelse af en afsluttede. Der har været noget tid imellem., som er gået med test af bilklasser/baner mv.
Så forhåbentligt holder du øje med udmeldinger om sæsonstart. Det kan jo være at det ser anderledes ud lidt ude i fremtiden..... [-o<
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf BoblereN » 15. feb 2018 15:43

Godt med lidt feedback, jeg er heller ikke tilhænger af at dele serien op i klasser da vi også tit ender ud med at konkurrere på tværs af eventuelle klasser... Eksempelvis en fejl fra en pro kører og han ryger ned bag alle AM kørerne.. og er der forskel på klasserne skal han ikke kæmpe sig op igennem, og AM kørere vil ikke kunne forsvare sig imod en PRO, såfremt pro klassen kører hurtigere biler end AM klassen :)
Hvis vi skal, skal vi næsten have fuld grid efter min mening.

Fed idé at smide et endurance løb ind i serien!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf Smolle » 15. feb 2018 16:15

Vi kan jo også se om vi kan starte en lille hvervekampagne ;) Ved ikke hvordan det skulle gøres - ud over at vi hver især kan spørge i vores omgangskreds - men hvis man kunne få bare en to, tre eller fire kørere mere med i gennemsnit ville det gøre en stor forskel tror jeg. Det er bare federe når der er fyldt op på grid'en. Også selvom det sikkert betyder, at jeg ikke kommer i nærheden af et podie igen :P
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+1

Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf BulletEyeDk » 15. feb 2018 16:50

Jeg har tidligere (også forud for den aktuelle løbsserie) sendt xbox beskeder ud til alle dem der har kørt med os tidligere....

Desværre ser det ud til at mange ikke har kastet sig over pCARS2
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf dalingo » 16. feb 2018 05:28

Godt initiativ med en ny serie. Jeg tror dog jeg tilmelder mig apexonlineracing.com sæson 9 som starter ultimo februar, så afhængigt af hvornår vi starter vil jeg nok ikke kunne deltage i hele serien.

Det er selvfølgelig et svært valg at vælge mellem xboxlife og AOR. Der er fordele og ulemper ved begge, men allerhelst ville jeg køre med i en xboxlife serie med stor opbakning. Tilmeldingen til AOR lukker dog i morgen fredag og da xboxlife serien stadig er på tegnebrættet og jeg synes det er lidt usikkert med opbakningen vil jeg tilmelde mig AOR. Så må vi se hvordan xboxlife serien lander og se om jeg kan deltage i den også (o:
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf BulletEyeDk » 16. feb 2018 11:26

Jeg har gennemgået de forskellige klasser og kommer her med mit eget bud på klasser/biler jeg ser som egnede til en serie, andre må meget gerne byde ind...

Samtidig har jeg undladt klasser med alt for hurtige og svære biler.

GTE klassen er ikke medtaget... da jeg går ud fra, at folk gerne vil prøve noget andet ?
For sammenligning kan jeg ridse op, at GTE klassen har følgende specs for sværhedsgrad og hastighed i kurverne:
Sværhedsgrad / Kurve hastighed
** / **

Gr.4 - M1 Procar
Billede
En spændende og ofte ret overset bil
1 bil
** / **

Gr. A - DTM
Billede
Noget af det sjoveste ræs vi har haft var i Gr. A bilerne, som det kan ses på sværhedsgrad, så er der en del forskel på bilerne, er ikke helt sikker på at klassen er helt lige på alle biler?
5 biler (2 DLC)
* / *
** / **
*** / **

GT3
Billede
GT3 klassen kommer man bare ikke udenom, der er noget for alle og bilerne er rimelig ens styrkemæssigt
20 biler
** / **

GT4
Billede
Igen lidt overset, da man typisk bare vælger GT3 klassen
8 biler
* / **
** / **

GT5 - Ginetta
Billede
Vi har tidligere forsøgt os med Ginetta Junior, her har vi en lidt større udgave af den..
1 bil
* / **

LMP900
Billede
Når vi kigger på LMP biler, er jeg helt pjattet med 900' klassen - især ferrarien, har i endnu ikke kørt et par omgange i den, bør det prøves - helt vanvittig V12 lyd!
Kunne måske være en ganske fin klasse til et multiclass arrangement?
5 biler
** / ***

Megane Trophy
Yderst interessant bil, som vi ikke har de store erfaringer med
Billede
1 bil
** / **

TC - Clio
Billede
Den ser ikke ud af meget, men det snyder! - vi har haft nogle ret fede og lige TC - Clio løb tidligere
1 bil
** / **

Touring Car
Billede
Spændende biler, som vi endnu ikke har haft fornøjelsen af i en serie
4 biler (1 DLC)
** / **

Vintage - GTA
Billede
En darkhorse klasse? - ældre men stadig ret fede biler, er dog i tvivl om bilernes niveau er ens ?
4 biler (1 DLC)
* / *
** / *
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf Smolle » 16. feb 2018 18:19

Fedt indlæg, Bullet og et godt udvalg af klasser. Jeg kunne personligt godt tænke mig, at køre en løbsserie i Skyline R32, så jeg støtter op om Gr. A :) GT3 er også altid indbydende, ligesom Touring Car klassen er det. Megane Trophy eller Clio Cup kunne være sjovt fordi, at vi så alle sammen har samme bil.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf BoblereN » 17. feb 2018 09:19

Det er nogle rigtige gode forslag og selv hæfter jeg mig ved følgende af klasserne i prioriteret rækkefølge::

Touring Car
Fede moderne racerbiler, en klasse jeg virkelig har haft i tankerne til en evt. serie.
Mindre power end GTE, meget karakteristiske i handling og så skulle de ligge meget tæt performance mæssigt.
Jeg mener klassen både har TC + ABS, som kunne være en fordel for de nyere vi har med i serien.

GT4
LIdt til enhver smag og samtid træder vi også power mæssigt et skridt ned af stigen sammenlignet med GTE/GT3.
Egner sig rigtig godt til smallere og kortere baner, ligeledes gør touring car klassen det også.

GR.A
Gamle dejlige racerbiler som vi kender dem uden alt for meget moderne hjælp.
Det er rigtig vi har haft noget virkelig sjovt ræs i en serie i disse i pcars1, men bilerne er altså en mundfuld for nye kørere..

GT3
Super egnet til en løbsserie, et stort udvalg af knap 20 biler der er performancemæssigt meget tæt.
Ligger rigtig meget op af GTE klassen, dog er der her ABS bremser som også vil være en fordel for nye kørere..


LMP 900 er også super interessant, jeg er bare bange for vi bliver alt for spredt da det virkelig er nogle biler der kan køres til grænsen, og er enormt hurtige igennem sving :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron