Xboxlife forum

pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Morten Skou » 21. jan 2018 11:17

Benja190782 skrev:Ja der skal være en banetemperatur på mellem 20-30 grader før Soft dæk bliver gode.

Er netop kommet ned i de gyldne 1:16 tider på Long Beach nu.

Billede


Er det fra time trials at man kommer med på den liste? Jeg har bare kørt et custom race nemlig.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 21. jan 2018 11:29

Ja det er time trail, og fortsæt endelig med at køre træning i costum hvor du kan sætte vejr og dato til de korrekte indstillinger.. så ved du hvordan bilen vil opføre sig i løbet.. der kan være en verden til forskel time trail vs. Løb.. min umiddelbare vurdering er en race pace på ca. 1.18.00 vil være uhyre konkurrencedygtig.. pole vil umiddelbart ligge fra 1.16.5 - 1.17.5 afhængig af om nogen får betingelserne for at ramme omgangen uden trafik og med de perfekte dæk:)

Jeg tror også der vil være gode muligheder for et podie med konsistent pace omkring 1.20 hvis man kan holde sig fra betonmurerne og snurreture :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Chokofanten » 21. jan 2018 11:35

Så er jeg klar igen.
Nyt setup.
Nu skal jeg lige have tæmmet den Aston Martin, for de tider i kører på, kan jeg ikke være med på endnu.
Øvelse gør mester.
Vi ses derude.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+3

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Smolle » 21. jan 2018 12:17

normann skrev:Jeg vil da gerne dele men jeg kan ikke finde ud af at ligge det op men får du styr på bremsen og dæk temperatur så er du nået langt, alle dem du ser på Youtube der køre hurtigt bremser også noget senere næsten 100 m. senere end jeg gør


Igen, jeg brugte mixer.com, som allerede er indbygget på Xbox'en. Du trykker bare på Xbox-knappen og så finde den tab med streaming (mener det er ikonet med en parabol). Her kan du så starte streaming, hvilket vil streame direkte til www.mixer.com/<dit-brugernavn>. Hvis du logger ind på mixer.com med din Microsoft-konto, så kan du slå video on demand til i dine indstillinger, hvilket betyder, at alle dine streams bliver gemt. Kvaliteten er ikke super god og det hakker også lidt, i hvert fald det jeg har optaget, men det er godt nok til, at man kan følge med i hvad der sker. Du kan se de to streams jeg optog i går på min profil, hvis du vil se hvordan det ser ud: https://mixer.com/SmolleDK

BoblereN skrev:Hvis ikke du allerede kører på hard dæk, så få dem på.. banetemperaturen er jo langt over 40 grader.. dine soft dæk fungerer slet ikke i den varme :)


Jeg er skam på hard allerede :) Jeg prøver, at eksperimentere lidt mere med dæktrykket her til eftermiddag. Standard-setup for BMW'en har dæktryk på 1,40 foran og 1,37 bagved mens jeg i mit setup er helt oppe på omkring 1,60. Tænker også bare, at med de vejtemperaturer, så er der enormt slid med et dæktryk helt nede omkring de 1,40.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 21. jan 2018 12:18

Stærkt Choko.. Da vi alligevel ikke bruger online championsship delen kan du fint vælge frit hvis du ønsker.. :) blev det til Fanatec?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Chokofanten » 21. jan 2018 13:01

BoblereN skrev:Stærkt Choko.. Da vi alligevel ikke bruger online championsship delen kan du fint vælge frit hvis du ønsker.. :) blev det til Fanatec?


Jep. Fanatec.
Jeg prøver lige Aston Martin.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+6

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 21. jan 2018 13:12

Aouch! Lækkert, hvad har du måtte slippe for sådan et setup og kommer der ikke et billede op af grejet? :D
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BulletEyeDk » 21. jan 2018 13:17

Fedt Kim, tillykke med det nye udstyr, lad os lige få lidt billeder =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 21. jan 2018 13:52

Smolle skrev:Mit problem er, at jeg ikke forstår alle de ting man kan pille ved. Det kunne man selvfølgelig prøve, at lære, men det er ret overvældende når man er amatør som mig :)

Forud for vores løb på Fuji kørte jeg langt over 50 omgange (tror faktisk jeg var nærmere 100) på banen under samme forhold som vi kørte løbet under i onsdags. Trods det kan man jo tydeligt se på resultatet fra i onsdags, at det ikke gav mig den store fordel ;) Måske det reddede mig fra sidstepladsen, men jeg ved simpelthen ikke hvad det er jeg skal gøre anderledes for, at opnå bedre tider. Det er lidt samme sted jeg er nu på Long Beach. Tror jeg har kørt 30-40 omgange i alt i dag og min bedste tid er nu lige under 1:21. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre anderledes for, at få bedre tider.

Det er ikke fordi, at det her skal lyde som 'tuderi' eller noget. Jeg er bare oprigtig nysgerrig. Man vil jo altid gerne forbedre sig. Måske bremser jeg for sent, eller for tidligt? Måske giver jeg gas for hurtigt ud af svingene eller er for langsom på gassen? Hvordan finder I andre jeres grænser? Er det bare, at prøve at satse helt vildt og hvis det så går galt - så bilen smadrer - så starter I forfra? Det irriterende ved Long Beach er, at hvis du laver bare den mindste fejl, så fører det næsten altid til, at du hamrer ind i en dæk- eller betonmur og smadrer bilen...


Det er fedt at du smider tiden i det, og det skal nok kaste optimering af sig det er helt sikkert.
Jeg vil give Niki ret i, at der er så mange ting os der har kørt simulator løb tidligere og i længere tid bruger i vores kørsel uden at tænke over det, som du aldrig vil komme frem til ved at køre omgang efter omgang... Da jeg først startede med sim racing kørte jeg praktisk talt sådan her:

Bremse ned til et sving i en lige linje - Efternedbremsning så drejede jeg ind i svinget ud at påvirke gas eller bremse - Når jeg så kunnne konstatere at jeg var igennem svinget så accelerede jeg ud af svinget.. Det giver et gap fra du slipper bremsen til du er på gassen igen og jeg kan ramme omgang perfekt men ikke være konkurrencedygtig i forhold til i dag...
Nu bruger stort set i hvert sving teknikker som trail braking (dreje ind i svinget mens du stadig bremser), og jeg har stort set først sluppet bremsen helt ved apex af svinget, hvor jeg skifter direkte fra bremse til gas...
Nu bruger jeg også gassen til at "styre" bilen, eksempelvis er jeg størt tilhænger af en racerbil der har tendens til overstyring, på den måde kan jeg bruge gassen til at rotere bilen til den ønskede vinkel jeg vil have i svinget...

Har du en bil der understyrer ud af et sving og du kommer for hurtigt ud af det kan du ikke gøre andet end at bremse og håbe du ikke når at ryge af banen inden du kan få rettet bilen ind til raceline... Kommer jeg for hurtigt ud af svinget med en bil der har tendens til overstyring kan jeg give den et ordentlig spark hjulspin der får bagenden til at skride ud og rotere bilen mere end den egentlig ville kunne og dermed holde min linje rundt i svinget..

Benjamin har bremseteknik hvor han i hans nedbremsningen "dabber" på gassen for at bevare balancen i bilen, altså så han ikke mister traktion på baghjulene fordi vægten flyttes henover forhjulene under nedbremsningen.. På den måde kan man køre med bremsebalance længere mod bagenden som giver bedre mulighed for trail braking og samtidig ikke få et snap oversteer hvor dine baghjul blokerer og overhaler din forende uden advarsel...

Med den tid du er villig til at ligge i det vil jeg anbefale dig at fokusere på én eneste ting til hvert løb... Eksempelvis kan det være i long beach brake settings.. til næste løb kan det evt. være springs og ride height i suspension menuen... Så har du tid til at sætte dig ind i de enkelte settings samt læse/se youtube videoer om hvad netop de få indstillinger i suspension menu'en har at sige... Så kan du stille og sikkert bygge på din viden...

Jeg kørte lidt på mixer den anden dag, du er velkommen til at kigge det igennem :) Her vil du også uden at være ekspert kunne konstatere at min bil har tendens til overstyring og du vil kunne se hvordan jeg bruger det ud af svingene til min fordel..

https://mixer.com/BoblereN?vod=16776133
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+4

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Smolle » 21. jan 2018 14:37

BoblereN skrev:
Smolle skrev:Mit problem er, at jeg ikke forstår alle de ting man kan pille ved. Det kunne man selvfølgelig prøve, at lære, men det er ret overvældende når man er amatør som mig :)

Forud for vores løb på Fuji kørte jeg langt over 50 omgange (tror faktisk jeg var nærmere 100) på banen under samme forhold som vi kørte løbet under i onsdags. Trods det kan man jo tydeligt se på resultatet fra i onsdags, at det ikke gav mig den store fordel ;) Måske det reddede mig fra sidstepladsen, men jeg ved simpelthen ikke hvad det er jeg skal gøre anderledes for, at opnå bedre tider. Det er lidt samme sted jeg er nu på Long Beach. Tror jeg har kørt 30-40 omgange i alt i dag og min bedste tid er nu lige under 1:21. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre anderledes for, at få bedre tider.

Det er ikke fordi, at det her skal lyde som 'tuderi' eller noget. Jeg er bare oprigtig nysgerrig. Man vil jo altid gerne forbedre sig. Måske bremser jeg for sent, eller for tidligt? Måske giver jeg gas for hurtigt ud af svingene eller er for langsom på gassen? Hvordan finder I andre jeres grænser? Er det bare, at prøve at satse helt vildt og hvis det så går galt - så bilen smadrer - så starter I forfra? Det irriterende ved Long Beach er, at hvis du laver bare den mindste fejl, så fører det næsten altid til, at du hamrer ind i en dæk- eller betonmur og smadrer bilen...


Det er fedt at du smider tiden i det, og det skal nok kaste optimering af sig det er helt sikkert.
Jeg vil give Niki ret i, at der er så mange ting os der har kørt simulator løb tidligere og i længere tid bruger i vores kørsel uden at tænke over det, som du aldrig vil komme frem til ved at køre omgang efter omgang... Da jeg først startede med sim racing kørte jeg praktisk talt sådan her:

Bremse ned til et sving i en lige linje - Efternedbremsning så drejede jeg ind i svinget ud at påvirke gas eller bremse - Når jeg så kunnne konstatere at jeg var igennem svinget så accelerede jeg ud af svinget.. Det giver et gap fra du slipper bremsen til du er på gassen igen og jeg kan ramme omgang perfekt men ikke være konkurrencedygtig i forhold til i dag...
Nu bruger stort set i hvert sving teknikker som trail braking (dreje ind i svinget mens du stadig bremser), og jeg har stort set først sluppet bremsen helt ved apex af svinget, hvor jeg skifter direkte fra bremse til gas...
Nu bruger jeg også gassen til at "styre" bilen, eksempelvis er jeg størt tilhænger af en racerbil der har tendens til overstyring, på den måde kan jeg bruge gassen til at rotere bilen til den ønskede vinkel jeg vil have i svinget...

Har du en bil der understyrer ud af et sving og du kommer for hurtigt ud af det kan du ikke gøre andet end at bremse og håbe du ikke når at ryge af banen inden du kan få rettet bilen ind til raceline... Kommer jeg for hurtigt ud af svinget med en bil der har tendens til overstyring kan jeg give den et ordentlig spark hjulspin der får bagenden til at skride ud og rotere bilen mere end den egentlig ville kunne og dermed holde min linje rundt i svinget..

Benjamin har bremseteknik hvor han i hans nedbremsningen "dabber" på gassen for at bevare balancen i bilen, altså så han ikke mister traktion på baghjulene fordi vægten flyttes henover forhjulene under nedbremsningen.. På den måde kan man køre med bremsebalance længere mod bagenden som giver bedre mulighed for trail braking og samtidig ikke få et snap oversteer hvor dine baghjul blokerer og overhaler din forende uden advarsel...

Med den tid du er villig til at ligge i det vil jeg anbefale dig at fokusere på én eneste ting til hvert løb... Eksempelvis kan det være i long beach brake settings.. til næste løb kan det evt. være springs og ride height i suspension menuen... Så har du tid til at sætte dig ind i de enkelte settings samt læse/se youtube videoer om hvad netop de få indstillinger i suspension menu'en har at sige... Så kan du stille og sikkert bygge på din viden...

Jeg kørte lidt på mixer den anden dag, du er velkommen til at kigge det igennem :) Her vil du også uden at være ekspert kunne konstatere at min bil har tendens til overstyring og du vil kunne se hvordan jeg bruger det ud af svingene til min fordel..

https://mixer.com/BoblereN?vod=16776133


Tak for det indlæg! Mange gode pointer, at tage med derfra og også tak fordi du har uploadet en session på mixer. Kan godt se, at du har en noget anden race line end min. Du kommer i hvert fald længere ud mod banens kanter inden svingene, sammenlignet med mig. Det er nok værd, at overveje for at få bedre fart ud af svinget.

Igen, jeg er egentlig okay tilfreds med hvordan jeg kører bilen nu i de første fem omgange. Jeg er langt fra den hurtigste, men de tider jeg sætter på de første omgange er ret ens for hver session jeg starter. Problemet er, at når jeg når længere end femte omgang, så starter problemerne med greb. Har fået justeret bremsen okay, så det er ikke der problemet er, men når jeg først har kørt de her ca. fem omgange, så kan jeg bare mærke, at ved hvert sving mister dækkene greb og jeg bliver nød til, at dreje meget mere forsigtigt. Selv når jeg gør dette, så kan jeg simpelthen ikke undgå en snurretur i ny og næ og har endnu ikke formået, at komme igennem en hel session uden at have mindst et par crash. Det er virkelig irriterende :/

Jeg vil nok heller ikke få så meget tid til, at forberede mig fremadrettet, som jeg har til de her løb. Har været heldig, at kæresten har haft andre planer, så jeg kunne bruge noget tid bag rattet ;) Den går i hvert fald ikke næste weekend, så der bliver markant mindre træning i hvert fald.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 21. jan 2018 14:55

Hvis du kan dele dit setup på din bil, så vil jeg gerne prøve at køre nogle stints i den og se hvad jeg kan gøre for at hjælpe på dit problem med at dækkene forsvinder efter 5 omgange, og også give inputs til om jeg mener der er balance i dit setup..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Benja190782 » 21. jan 2018 15:29

Jer der kører på Xbox One X har i også problemer med jeres framerate kan være så lav at bilen er umuligt at håndtere. Altså vi snakker tydeligvis under 30fps.

Jeg lavede et custom offline løb med 11 AI biler og under kvalifikationen var frameraten under 30fps hele tiden. Men så i løbet var det tilbage til 60fps.

Jeg har nu sat mine grafik indstillinger ned fra “Balanceret” til den der øger frameraten. Samme problem..

Jeg troede at løbet på Fuji bare havde dårlig framerate, fordi det var online - men det var det åbenbart ikke.
I Time Trial er der ingen problemer uanset hvilken grafik indstilling jeg bruger.

Jeg spiller i 4K@60fps.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Smolle » 21. jan 2018 15:39

BoblereN skrev:Hvis du kan dele dit setup på din bil, så vil jeg gerne prøve at køre nogle stints i den og se hvad jeg kan gøre for at hjælpe på dit problem med at dækkene forsvinder efter 5 omgange, og også give inputs til om jeg mener der er balance i dit setup..


Det er venligt af dig, men nu får jeg ikke trænet mere alligevel, så vil hellere beholde mit setup som det er nu, hvor jeg kender det end at få noget anderledes på onsdag. I øvrigt har jeg også fået forbedret det siden mit sidste indlæg. Da det var voldsom overstyring jeg led af gennemgik jeg mit setup og justerede lidt de steder hvor der stod noget om over/understyring. Nu har bilen måske faktisk lidt tendens til understyring, men det kan jeg meget bedre styre og redde mig ud af, end jeg kunne med overstyring. Jeg kørte en træningssession og selv efter ~20 omgange kunne jeg stadig sætte tider omkring min bedste tid, så det er klart en forbedring.

Må også sige, at måden du tager venstresvinget efter langsiden på gav mig nærmest et halvt sekund alene! Jeg prøvede, at efterligne din linje rundt i det sving og fik forbedret min bedste tid til 01:20.5xx. Så tak for det :D

Benja190782 skrev:Jer der kører på Xbox One X har i også problemer med jeres framerate kan være så lav at bilen er umuligt at håndtere. Altså vi snakker tydeligvis under 30fps.


Jeg kører på One X og har absolut ingen problemer oplevet med framerate. Det er ikke fordi, at du har glemt at slå spiltilstand på dit tv? Det giver selvfølgelig ikke så meget mening i forhold til det du skriver med, at det kun er i nogen modes, men ved bare, at det er helt forfærdeligt at spille på mit tv, hvis ikke spiltilstand er slået til, så det var lige mit eneste bud.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf normann » 21. jan 2018 18:10

Hej smolle hvis lukker for meget for meget på dine brake duct bliver bremserne for varme som så giver ekstra varme til dine dæk som så hurtigt kommer over de 95 grader
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Smolle » 21. jan 2018 18:25

normann skrev:Hej smolle hvis lukker for meget for meget på dine brake duct bliver bremserne for varme som så giver ekstra varme til dine dæk som så hurtigt kommer over de 95 grader


Ja, de var også lukket godt til med det setup jeg havde fundet online. Tror det var 25%/0% eller sådan noget, så der har jeg lukket en hel del mere op, også i betragtning af hvor varmt der er på banen.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster