Xboxlife forum

pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 13. jan 2018 09:57

Du bør som det første slå din raceline og brakeline fra.. Den gør ingenting godt i forhold til en simulator.. måske den er fin til Forza, men pcars skal du lære banen at kende i stedet og dine bremsepunkter.. hvis du læner dig op af en guide vil du køre forskelligt hver eneste omgang..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf normann » 13. jan 2018 14:39

Med hensyn til dit chokofat så kan det godt være dit USB stik du kommer i xboxen det kan købes løst på Amazon uk
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Chokofanten » 13. jan 2018 14:50

normann skrev:Med hensyn til dit chokofat så kan det godt være dit USB stik du kommer i xboxen det kan købes løst på Amazon uk


Jeg tror ikke at det er USB stikket.
Det kom fra den ene dag til den anden, uden at jeg har rørt ved noget.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf normann » 13. jan 2018 17:38

Jeg havde det samme problem , du kender ikke nogen i nærheden hvor du kunne teste det
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf normann » 13. jan 2018 17:45

Det koster 6$ på amazon
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf normann » 13. jan 2018 17:47

Og 3 til 5 pund på Amazon uk
De hedder USB Breakaway cabel
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Smolle » 14. jan 2018 12:15

Endnu et spørgsmål :) Hvilken FOV kører I med, hvis i kører cockpit-view? Det kommer selvfølgelig an på hvordan jeres setup er, men jeg har et 55" tv og sidder ret præcist 2 meter fra det. Med de værktøjer jeg har fundet online, så ender jeg med en værdi et sted i 30'erne for FOV, hvilket jo er en meget snæver synsvinkel.

Det har gjort, at det føles markant langsommere, men efter lidt tilvænning var det egentlig meget rart, fordi det også gav mig bedre føling med, hvornår bilen var ved, at skride ud. Til gengæld kan jeg så også kun se halvdelen af mit bakspejl og jeg synes det er svært rigtigt, at vurdere banens videre forløb, når man har så begrænset en synsvinkel. Derfor er jeg nysgerrig efter, at høre hvor I andre ligger i FOV.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Chokofanten » 14. jan 2018 12:33

Smolle skrev:Endnu et spørgsmål :) Hvilken FOV kører I med, hvis i kører cockpit-view? Det kommer selvfølgelig an på hvordan jeres setup er, men jeg har et 55" tv og sidder ret præcist 2 meter fra det. Med de værktøjer jeg har fundet online, så ender jeg med en værdi et sted i 30'erne for FOV, hvilket jo er en meget snæver synsvinkel.

Det har gjort, at det føles markant langsommere, men efter lidt tilvænning var det egentlig meget rart, fordi det også gav mig bedre føling med, hvornår bilen var ved, at skride ud. Til gengæld kan jeg så også kun se halvdelen af mit bakspejl og jeg synes det er svært rigtigt, at vurdere banens videre forløb, når man har så begrænset en synsvinkel. Derfor er jeg nysgerrig efter, at høre hvor I andre ligger i FOV.


Mit står på 60.
Så passer det med, at jeg lige kan se det øverste af rattet.
Så har jeg sat det sådan, at kameraet kører bagud indtil 200 km/t, så får du fornemmelsen af farten, når der køres stærkt.
Jeg sidder 1.5 m fra min 46" skærm.
Det er vel et spørgsmål om hvilken type man er.

Mvh.
Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Niki Lauda DK » 15. jan 2018 07:03

FOV 54
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Benja190782 » 15. jan 2018 19:20

Jeg sidder 90 cm. fra min 65” 4K skærm og har et FOV på 77.
Det skal dog siges, at Project CARS er en af de eneste simulatore, som bruger HFOV (Horizontal Field of View) hvor andre bruger VFOV (Vertical Field of View).

Det vil sige at du i PCARS har muligheden for, at justere på dit sæde i bilen, UDEN at ændre på dit FOV udenfor forruden. Så altså alt det der er inde i bilen kan du flytte på uden at det påvirker dit FOV ude på banen.

Det vil sige at du sagtens kan kører med et FOV på f.eks. 48 og så bare flytte dit virtuelle sæde tilbage i bilen for at kunne se dine spejle ordenligt.

Ret smart! :)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Smolle » 15. jan 2018 19:48

Benja190782 skrev:Jeg sidder 90 cm. fra min 65” 4K skærm og har et FOV på 77.
Det skal dog siges, at Project CARS er en af de eneste simulatore, som bruger HFOV (Horizontal Field of View) hvor andre bruger VFOV (Vertical Field of View).

Det vil sige at du i PCARS har muligheden for, at justere på dit sæde i bilen, UDEN at ændre på dit FOV udenfor forruden. Så altså alt det der er inde i bilen kan du flytte på uden at det påvirker dit FOV ude på banen.

Det vil sige at du sagtens kan kører med et FOV på f.eks. 48 og så bare flytte dit virtuelle sæde tilbage i bilen for at kunne se dine spejle ordenligt.

Ret smart! :)


Ah, tak for den forklaring! :) Havde godt studset over det HFOV da jeg stødte på det andre steder. Jeg fik tid til lidt træning igen her til aften og der skruede jeg min FOV yderligere op, så jeg nu er på 55. Det (formentlig kombineret med en ændring i dæktryk) forbedrede min bedste tid med over et halvt sekund og hvad vigtigere er, så kørte jeg 30+ omgange uden, at snurre rundt en eneste gang. I forhold til, at jeg i går røg af banen ca. hver femte omgang, så er det en drastisk forbedring! :D Måske jeg kan gå endnu højere op i FOV, men nu er det slut med eksperimenter. Det bliver det her setup jeg kører med onsdag. Tak til alle der har bidraget og hjulpet. Det er meget værdsat! :)
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Morten Skou » 15. jan 2018 21:38

Jeg regner ikke med at kunne deltage i løbet på onsdag - men vil fortsat gerne være med i resten af sæsonen :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Niki Lauda DK » 15. jan 2018 21:45

Jeg kommer Onsdag.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BulletEyeDk » 16. jan 2018 14:33

Jeg forventer også at deltage onsdag....
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf dalingo » 16. jan 2018 22:06

Jeg forventer at de der har tilmeldt sig sæsonen deltager (o:
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron