Xboxlife forum

pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 8. jan 2018 21:58

Så nærmer vi os afviklingen af 1. afdeling af løbsserien :)
Og for at skyde serien rigtig skidt igang må jeg desværre selv melde et afbud.
Jeg har simpelthen ikke kunne styre at planlægge to ting på en gang, et forlænget weekendophold hos svigerfamilien i Frankfurt kommer desværre på tværs.

Er der en der vil være vært for de to løb der skal afvikles i morgen? Settings skulle gerne være lagt op i første tråd.
Point bliver uddelt ligesom i championsships, og når 2. afdeling går igang vil jeg justere point efter resultaterne i morgen.. Nogen frivillige? :)

Edit: På onsdag mener jeg selvfølgelig.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Smolle » 8. jan 2018 22:09

Er det ikke først onsdag i næste uge? Synes der står den 17. i første indlæg i denne tråd. Jeg kan næsten med garanti ikke deltage på onsdag, men det skulle være muligt næste onsdag.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 8. jan 2018 22:13

Du har fuldstændig ret, så er der ingen problemer! Tak for det :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Chokofanten » 11. jan 2018 21:43

Så skete det, som ikke måtte ske.
Min TX wheelbase er gået i stykker.
Den står og kører fra side til side.
Den kan ikke kalibrere sig. Efter et stykke tid, kan jeg godt få Xboxen til at finde den. Så er det bare uden forcefeedback. Så sejler jeg rundt på banen. Både i Project cars og Assetto corsa.
Jeg har opdateret firmwaren til den nyeste "51"
Det hjalp ikke.
Så har jeg downloadet et motorkaliberingsprogram til at nulstille motoren. Det hjalp lige indtil jeg skal køre, så er det væk igen.
Jeg har skrevet til Thrustmaster, men ikke hørt noget endnu, da den er 2 år og 3 måneder gammel.

Jeg overvejer at købe et Fanatec. Er der nogen af jer, som har erfaring med det?

Så indtil videre, bliver der ingen ræs fra min side.
Jeg havde ellers glædet mig til den nye serie.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Morten Skou » 11. jan 2018 22:07

Argh, det var sgu da ærgerligt :-(

Men man kan jo godt køre med controller ;-)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Chokofanten » 12. jan 2018 09:47

Morten Skou skrev:Argh, det var sgu da ærgerligt :-(

Men man kan jo godt køre med controller ;-)


Ja, det kan man godt.
Når man nu har kørt med rat de sidste 2 år, så er det ikke lige sådan at gå tilbage til controller.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf mrnybroe » 12. jan 2018 10:04

Chokofanten skrev:Så skete det, som ikke måtte ske.
Min TX wheelbase er gået i stykker.
Den står og kører fra side til side.
Den kan ikke kalibrere sig. Efter et stykke tid, kan jeg godt få Xboxen til at finde den. Så er det bare uden forcefeedback. Så sejler jeg rundt på banen. Både i Project cars og Assetto corsa.
Jeg har opdateret firmwaren til den nyeste "51"
Det hjalp ikke.
Så har jeg downloadet et motorkaliberingsprogram til at nulstille motoren. Det hjalp lige indtil jeg skal køre, så er det væk igen.
Jeg har skrevet til Thrustmaster, men ikke hørt noget endnu, da den er 2 år og 3 måneder gammel.

Jeg overvejer at købe et Fanatec. Er der nogen af jer, som har erfaring med det?

Så indtil videre, bliver der ingen ræs fra min side.
Jeg havde ellers glædet mig til den nye serie.

Kim.

Det er godt nok noget lort Kim.... det var godt nok et øv tidspunkt at få det crash på!
Lige inden serien
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 12. jan 2018 11:07

Vildt ærgeligt Kim. Jeg overvejede også efter at have sat 2x TX baser til at skifte til fanatec, selvom skidtet er lidt dyrer.. Det ærgelige er selvfølgelig det add on udstyr man har købt til thrustmaster vil være tilovers.. Nu har jeg været så heldig at jeg nu kører på tredje base på garantien... Når den en dag står af overvejer jeg om der skal investeres i et TS-XW
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Chokofanten » 12. jan 2018 12:04

BoblereN skrev:Vildt ærgeligt Kim. Jeg overvejede også efter at have sat 2x TX baser til at skifte til fanatec, selvom skidtet er lidt dyrer.. Det ærgelige er selvfølgelig det add on udstyr man har købt til thrustmaster vil være tilovers.. Nu har jeg været så heldig at jeg nu kører på tredje base på garantien... Når den en dag står af overvejer jeg om der skal investeres i et TS-XW


Hvad er forskellen på tx og ts-xw?
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Niki Lauda DK » 12. jan 2018 14:24

^Bedre overall kvalitet og mere præcis ffb respons. Det kommer desuden med et unikt Sparco-rat med ruskind, som er mere slidstærkt end alcantara.

http://www.thrustmaster.com/products/ts ... tition-mod
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf normann » 12. jan 2018 20:55

Det er ikke så tosset
Senest rettet af normann 13. jan 2018 09:36, rettet i alt 1 gang.
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Smolle » 13. jan 2018 08:50

Er der nogen, der kan yde hjælp til setups af biler? Jeg plejede, at bruge http://projectcarssetups.eu, men den virker ikke til Project Cars 2 og jeg er helt blank på, hvad jeg skal gøre ved bilerne for, at få dem nogenlunde konkurrencedygtige. Kan ikke finde lignende sider til Project Cars 2. Har læst, at man kan "stjæle" setups fra folk på leaderboard'et, men som sædvanlig er menuerne i spillet helt hul i hovedet, at finde rundt i, så det er ikke lykkedes mig, at finde nogle setups til GTE biler endnu.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 13. jan 2018 09:29

Jeg vil meget gerne hjælpe hvis vi kan nå en session inden onsdag.. men en ting er vigtig at huske, setup gør dig ikke hurtig, men det kan hjælpe dig med at blive konsistent.

Jeg vil anbefale at køre nogle stints af 8-10 laps så du får dæk, bremser osv ordentlig op i drift temperatur.. dernæst er det vigtigt at du ikke overkører bilen. Det er langt vigtigere at køre 80% og komme rigtigt igennem alle sving, så har du rent faktisk mulighed for at finde ud af hvad bilen laver.. :)
Men måske mandag eller tirsdag aften?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 13. jan 2018 09:31

Og vigtigst af alt er selvfølgelig at få kørt en masse omgange og kende hele banen, bremsepunkter, kerbs, vejens hældning osv. Så det eneste du til sidst skal fokusere på er at kontrollere bilen :)

Brug evt. 20 min på at se videoen jeg linkede til tidligere i tråden

[youtube]https://youtu.be/oxSsncPBikc[/youtube]
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Smolle » 13. jan 2018 09:51

Tak for tilbuddet, BoblereN, men får nok ikke tid, at køre mandag/tirsdag. Fandt et setup på Youtube som jeg bruger nu (til BMW'en) og så har jeg kørt nogle omgange i time trial. Har dog måtte indse, at jeg har brug for lidt ekstra hjælp, i forhold til PC1, så jeg kører nu med ABS på low, Stability Control på On og Traction Control på High. Nu kan jeg rent faktisk komme rundt på banen, selvom jeg stadig snurrer rundt en gang i mellem.

Jeg synes også, at den der break line er ret upålidelig. Nogen steder skal man bremse adskillige meter før den bliver rød og andre steder ender man med, at være nede i fart længe før et sving, hvis man bremser som linjen angiver. Så den er ærlig talt ikke til meget nytte, eller også forstår jeg bare ikke, at læse den :P

Det lykkedes mig, efter ~10 omgange, at nå ned på en omgangstid på 1:42.355, hvilket jeg formoder er i den meget tunge del af feltet :D Når dog nok ikke, at forbedre mig væsentligt inden onsdag og hvis jeg også skal køre nogenlunde stabilt, bliver det nok et sekund langsommere pr. omgang ca.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+3

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron