Xboxlife forum

pCARS 2

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS 2

Indlægaf ShumwayDK » 23. sep 2017 16:30

I dag er jeg lidt mere irriteret end jeg er imponeret.

Har opdaget at time trial leaderboard ikke er inddelt i klasser eller biler. Det er alle mod alle. Det er sgu øv.

Derudover så har jeg sloges noget med FFB. I går kørte jeg TT på Nordschleife i Ginetta GT4 og alt virkede godt. Havde sat FFB på Immersive. Ellers alt standard.
I dag testede jeg så lidt på Brands Hatch i samme bil og FFB var helt sindssyg. Kunne næsten ikke dreje rattet i svingene, mens det var alt for let ligeud, og ujævnheder på banen slog næsten rattet ud af hænderne.
Jeg endte med en gain nede på 35-40 stykker før det virkede ok.
Så skifter jeg til Nordschleife igen, og så er rattet bare alt for let!! Så skulle gain justeres en del op. Fatter det ikke.

Derudover så er jeg ikke overbevist om at autentisk assist altid bliver slået til hvis man vælger det. Aldrig har jeg da blokeret så meget og lavet så meget hjulspin i Ginetta GT4'eren, selvom den burde have både ABS og TC.
I pCars 1 kan du dårligt få den til at lave hjulspin, i pCars 2 kan du lave burnout.

Det var dog ikke noget jeg lagde mærke til i går, så jeg ved sgu ikke lige helt. Det skal testes lidt mere.

Derudover så på Brands Hatch, der blev min laptime invalid næsten hver gang jeg bremsede ned til sving 1, uden at jeg var i nærheden curbs. Ogå underligt.

Hvordan man gemmer opsætninger er mig også lidt en gåde. Det virker ikke særligt ligetil. Specielt mht navngivning. Uanset hvad jeg skrev, så blev det gemt som "Nordschleife" fordi jeg havde gemt et i går på den bane. Det kan være jeg skal læse den manual Bullet linker til :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS 2

Indlægaf BulletEyeDk » 23. sep 2017 16:49

ShumwayDK skrev:I dag er jeg lidt mere irriteret end jeg er imponeret.

Har opdaget at time trial leaderboard ikke er inddelt i klasser eller biler. Det er alle mod alle. Det er sgu øv.

Derudover så har jeg sloges noget med FFB. I går kørte jeg TT på Nordschleife i Ginetta GT4 og alt virkede godt. Havde sat FFB på Immersive. Ellers alt standard.
I dag testede jeg så lidt på Brands Hatch i samme bil og FFB var helt sindssyg. Kunne næsten ikke dreje rattet i svingene, mens det var alt for let ligeud, og ujævnheder på banen slog næsten rattet ud af hænderne.
Jeg endte med en gain nede på 35-40 stykker før det virkede ok.
Så skifter jeg til Nordschleife igen, og så er rattet bare alt for let!! Så skulle gain justeres en del op. Fatter det ikke.

Derudover så er jeg ikke overbevist om at autentisk assist altid bliver slået til hvis man vælger det. Aldrig har jeg da blokeret så meget og lavet så meget hjulspin i Ginetta GT4'eren, selvom den burde have både ABS og TC.
I pCars 1 kan du dårligt få den til at lave hjulspin, i pCars 2 kan du lave burnout.

Det var dog ikke noget jeg lagde mærke til i går, så jeg ved sgu ikke lige helt. Det skal testes lidt mere.

Derudover så på Brands Hatch, der blev min laptime invalid næsten hver gang jeg bremsede ned til sving 1, uden at jeg var i nærheden curbs. Ogå underligt.

Hvordan man gemmer opsætninger er mig også lidt en gåde. Det virker ikke særligt ligetil. Specielt mht navngivning. Uanset hvad jeg skrev, så blev det gemt som "Nordschleife" fordi jeg havde gemt et i går på den bane. Det kan være jeg skal læse den manual Bullet linker til :)


Er helt på linje med dig mht. at gemme sit setups, det virker slet ikke logisk. Har haft samme problem som dig, hvor det gemmes i et navn der vedrører en bane man tidligere har kørt på...

Ved FFB, så mener jeg også det er immersive jeg bruger (i hvertfald den i mellem de to andre) - skruede min gain ned på 35, ellers var det alt for hårdt at køre med... syntes ikke jeg har mærket forskel i det fra bane til bane, har dog kun kørt på 3 baner.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS 2

Indlægaf normann » 23. sep 2017 18:39

Det er nøjagtigt lige så stabilt som det første
Det er godt nok noget lort vi bliver taget i ræven endnu engang, og de tillader sig at tage penge for det, de burde betale folk for at spille det
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2

Indlægaf Morten Skou » 23. sep 2017 19:29

Nu har jeg sgu fået styr på bilerne - selv om jeg stadig synes at det går for langsomt i svingene.

Jeg tror at det som har snydt mig var, at jeg har spillet ENORMT meget F1... og der bremser man hårdt lige før svingene og drejer ind. I Project Cars skal man bremse MEGET tidligere og det lader til at der er knapt så meget downforce, så man kan ikke tage svingene med lige så meget fart (men det er måske også bare tilpasning).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: pCARS 2

Indlægaf BoblereN » 23. sep 2017 19:41

Nemlig skou... der er ikke mange racere derude der kan bremse så sent og gå så aggressivt ind i sving som en f1 racer. Du kan prøve formula a raceren.. men det er stadig meget sværere end f1 2017 for spillet redder ikke balancen i bilen for dig som f1 gør. :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS 2

Indlægaf Chokofanten » 23. sep 2017 19:57

Morten Skou skrev:Nu har jeg sgu fået styr på bilerne - selv om jeg stadig synes at det går for langsomt i svingene.

Jeg tror at det som har snydt mig var, at jeg har spillet ENORMT meget F1... og der bremser man hårdt lige før svingene og drejer ind. I Project Cars skal man bremse MEGET tidligere og det lader til at der er knapt så meget downforce, så man kan ikke tage svingene med lige så meget fart (men det er måske også bare tilpasning).


Langsom ind. Hurtigt ud af svingene.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+2

Re: pCARS 2

Indlægaf Morten Skou » 23. sep 2017 20:38

Go-Kartsne er dog stadig sindsygt svære at styre synes jeg :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS 2

Indlægaf normann » 24. sep 2017 08:35

Det er så sølle pinligt pinligt
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2

Indlægaf normann » 24. sep 2017 08:41

Altså spillet og dem der har lavet det
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2

Indlægaf BulletEyeDk » 24. sep 2017 08:56

Jeg er overordnet ganske godt tilfreds med spillet, selvom det har nogle issues..

Heldigvis ved vi, at SMS er et dedikeret spilstudio, så jeg har fuld tiltro til, at der kommer en stak patches henad vejen, som vil fjerne de værste fejl... (forhåbentlig) - jeg syntes ikke jeg fik en patch på udgivelsesdagen ? så måske vi allerede har en patch på vej, som bare ikke nåede deadline for spillets udgivelse?

Selvom pCARS1 havde sine issues, fik vi alligevel afviklet et stort antal løb =D> =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS 2

Indlægaf ShumwayDK » 24. sep 2017 09:35

jeg synes det er en smule nedslående læsning på det officielle pcars2 forum. Rigitgt mange af de bugs folk rapporterer, er nøjagtigt de samme bugs som 1’eren led af, bla:
• korrupt savegames
• setups der forsvinder
• langsommere omgangstider jo flere AI på banen
• FFB problemer

Det synes jeg er lidt pinligt for SMS. Men de har heldigvis bevist at de er dedikerede nok til at få rettet op på det.
Læste at der allerede var en patch på vej. Dog ike noget om hvad den indeholdt.

Så jeg er helt rolig og sikker på at det nok skal blive godt, og vi nok skal få mange gode løb sammen i 2’eren.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: pCARS 2

Indlægaf Chokofanten » 24. sep 2017 09:43

Jeg følger ham her på Youtube.
Prøv lige at se denne video.


Han spiller på ps4

Jeg har ikke selv haft rigtigt tid endnu til at prøve det.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+2

Re: pCARS 2

Indlægaf Morten Skou » 24. sep 2017 10:36

Fed video Chokofanten, han har nogle rigtigt gode points :)

Hvordan oplever i andre cornercutting? Jeg er endnu ikke blevet straffet for det, selv om jeg i et par tilfælde nærmest er kørt igennem halvdelen af banen :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS 2

Indlægaf Chokofanten » 24. sep 2017 10:43

Mht. Cornercutting prøvede jeg til at starte med, den samme bane, som vi kørte i onsdags.
Der var dommerne noget mere skrappe, så der skulle køres mere konservativt.
Dertil kom så langsommere omgangstider. 1,5 sek. Langsommere.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+2

Re: pCARS 2

Indlægaf BulletEyeDk » 24. sep 2017 11:38

Brugte en time i går aftes på at prøve nogle af de forskellige nye biler, på den samme bane, dog kun med controller...

Til dem der endnu ikke har haft en tur i LMP900 ferrarien... så kan den absolut anbefales, sikke en motorlyd :mrgreen: :mrgreen: vanvittig bil 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron