Xboxlife forum

Xbox One X tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 28. aug 2017 18:34

Du har helt ret firephreakk, men i forhold til ens eget niveau kontra modstandernes og variablerne i udstyret vil det have en eller anden effekt rent statistisk.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Firephreakk » 28. aug 2017 18:46

Niki Lauda DK skrev:Du har helt ret firephreakk, men i forhold til ens eget niveau kontra modstandernes og variablerne i udstyret vil det have en eller anden effekt rent statistisk.


Ja, ligesom ping tider, frekvens på tv etc.

Min pointe er bare, at denne her tråd - i mine øjne - er ret skinger, hvad det angår.

Jeg forstår det godt, men det er meget marginalt og ikke værd at gå så højt op i.

Mit klare håb og forventning er, som skrevet tidligere, at alle spil får alt det kan trække på den nye konsol.
Det, tror jeg er, langt vigtigere for Microsoft at bevise end at lade den køre "halv kraft" for at tilfredsstille nogle enkelte personer i en e-sport setting.

Fred være med det hele - jeg håber bare på, jeg selv bliver glad for konsollen, når den kommer.
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331

+4

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Lodberg » 28. aug 2017 19:37

Jeg er ret sikker på at Microsoft vil presse på her. De tabte en kæmpe andel af konsolmarkedet pga PS4 var bedre på mange punkter. Nu har de selv den kraftigste maskine.
Det samme vil udviklerne naturligvis også. 2 ca ens spil hvor det ene er i op til 4k og det andet i max 900p....hvad mon bliver det største hit?!?!? :)
Lodberg
Niveau 2
 
Indlæg: 197


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Benja190782 » 28. aug 2017 20:45

Altså jeg har jo godt nok svært ved, at forstille mig bedre grafik, end når jeg spiller Star Wars Battlefront og Ryse Son of Rome på min Xbox One og min 55" Samsung UE55F6675 fladskærm.

Men det sagde jeg også i 1997, da jeg spillede Goldeneye 007 på min Nintendo 64. :)

Jeg er virkelig spændt på, at se grafikken på den nye Xbox One X, men ved ikke rigtig om jeg tør forvente noget, når jeg bare har en almindelig 1080p HD skærm.

-og alligevel er jeg jo egentlig mest interesseret i at spillene kan flyde lækkert i 60fps. uden screen tearing osv.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf citysleeps » 29. aug 2017 08:39

Benja190782 skrev:Altså jeg har jo godt nok svært ved, at forstille mig bedre grafik, end når jeg spiller Star Wars Battlefront og Ryse Son of Rome på min Xbox One og min 55" Samsung UE55F6675 fladskærm.


Så har du ikke prøvet Horizon Zero Dawn på en PS4 Pro ;- )

Benja190782 skrev:Jeg er virkelig spændt på, at se grafikken på den nye Xbox One X, men ved ikke rigtig om jeg tør forvente noget, når jeg bare har en almindelig 1080p HD skærm.
-og alligevel er jeg jo egentlig mest interesseret i at spillene kan flyde lækkert i 60fps. uden screen tearing osv.


Jeg tænker at vi er mange der er blevet håbløst forelsket i One X, og det skruer unægtelig forventningen i vejret angående de tekniske specifikationer. Men det er altså værd at bemærke, at nye titler som Assasins Creed Origins, Crackdown 3, Anthem, Destiny 2 bliver i 30FPS, hvorimod Gears of War, Halo, Forza Motorsport er 60FPS (MS's egne, surprise).
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København

+1

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Mike JezZ » 29. aug 2017 12:10

CaptainKicker skrev:
Lodberg skrev:
Slimjay DK skrev:Hvis "forbedret" giver en fordel i MP, så ser det godt nok surt ud for dem med standard Xbox .... :)


Jeg er med på argumentet, men mener ikke det holder en meter. Tænk på PC branchen, hvor de færreste maskiner har samme specifikationer. Det fungerer vel?


Jeg forstår hellere ikke hvad sammenhængen er i Slimjay's argument. Troede virkelig, at folk i dag kendte svaret på det.

Men selvfølgelig er der ikke nogen fordel. Udover, at spillet er lidt skarpere, og har flere textures og loader hurtigt, så er vilkårene ens for alle. Det er jo ikke fordi man er 2 sekunder foran eller har bedre ting/fordele.


Både ja og nej. Hvis en One-spiller har 30 fps, og en One X-spiller har 60 fps, så har sidstnævnte faktisk en fordel, da spillet har en hurtigere respons og inputdelay er halveret.

Niki Lauda DK skrev:Hvis man kører med et 4K HDR tv og en xbox one x versus en standard xbox one på et gammelt hd tv, så vil der være forskel på at opdage modstandere i bl.a. skydespil, da man lettere kan skelne imellem om der f.eks. står en fjende i en busk. Så ja der er fordele ved at investere i noget godt grej :)


Hvis dine One-spil ligner vaseline nu så mener jeg at det er et problem med dit TV ;-)

4K giver et skarpere billede end 1080p, og fjerner brugen af AF. Men Du vil stadig kunne se tydeligt hvad der sker på et 1080p-fjernsyn.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Mike JezZ » 29. aug 2017 12:12

citysleeps skrev:
Benja190782 skrev:Altså jeg har jo godt nok svært ved, at forstille mig bedre grafik, end når jeg spiller Star Wars Battlefront og Ryse Son of Rome på min Xbox One og min 55" Samsung UE55F6675 fladskærm.


Så har du ikke prøvet Horizon Zero Dawn på en PS4 Pro ;- )

Benja190782 skrev:Jeg er virkelig spændt på, at se grafikken på den nye Xbox One X, men ved ikke rigtig om jeg tør forvente noget, når jeg bare har en almindelig 1080p HD skærm.
-og alligevel er jeg jo egentlig mest interesseret i at spillene kan flyde lækkert i 60fps. uden screen tearing osv.


Jeg tænker at vi er mange der er blevet håbløst forelsket i One X, og det skruer unægtelig forventningen i vejret angående de tekniske specifikationer. Men det er altså værd at bemærke, at nye titler som Assasins Creed Origins, Crackdown 3, Anthem, Destiny 2 bliver i 30FPS, hvorimod Gears of War, Halo, Forza Motorsport er 60FPS (MS's egne, surprise).


I et spil som RotTR er det også muligt selv at vælge mellem 4k/30fps og 1080p/60 fps, så folk med en 1080p-skærm får mere flydende gameplay.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf LJJenseN » 29. aug 2017 21:09

Så de har altså ikke nævnt noget omkring at hvis frameraten på One er 30 fps i et spils multiplayer, så vil den også være 30 fps på One X? Så vidt jeg har forstået er det sådan det er mellem PS4 og PS4 Pro, og hvis det er tilfældet, er der jo ingen fordel i at opgraderer, hvis man som mig kun spiller multiplayer.
LJJenseN
Niveau 0
 
Indlæg: 4
By: Roskilde


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Lord Beef Jerky » 29. aug 2017 21:18

Shiiiit priserne stikker da helt af for Project Scorpio Edition på eBay! De ligger typisk lige under de 6000 kr. Hvis jeg kan få så meget for skidtet, skal jeg nok sælge den!
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Erroneus » 29. aug 2017 22:04

LJJenseN skrev:Så de har altså ikke nævnt noget omkring at hvis frameraten på One er 30 fps i et spils multiplayer, så vil den også være 30 fps på One X? Så vidt jeg har forstået er det sådan det er mellem PS4 og PS4 Pro, og hvis det er tilfældet, er der jo ingen fordel i at opgraderer, hvis man som mig kun spiller multiplayer.

Sådan er det ikke på PS4 og PS4 Pro.

Der er flere spil hvor PS4 pro udgaven har en højere FPS i multiplayer. Så det tror jeg heller ikke bliver tilfældet på One X.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Mike JezZ » 30. aug 2017 08:59

LJJenseN skrev:Så de har altså ikke nævnt noget omkring at hvis frameraten på One er 30 fps i et spils multiplayer, så vil den også være 30 fps på One X? Så vidt jeg har forstået er det sådan det er mellem PS4 og PS4 Pro, og hvis det er tilfældet, er der jo ingen fordel i at opgraderer, hvis man som mig kun spiller multiplayer.


Microsoft har nævnt at der, i modsætning til Sony, ikke er krav om parity i online såvel som offline-spil.

Erroneus skrev:
LJJenseN skrev:Så de har altså ikke nævnt noget omkring at hvis frameraten på One er 30 fps i et spils multiplayer, så vil den også være 30 fps på One X? Så vidt jeg har forstået er det sådan det er mellem PS4 og PS4 Pro, og hvis det er tilfældet, er der jo ingen fordel i at opgraderer, hvis man som mig kun spiller multiplayer.

Sådan er det ikke på PS4 og PS4 Pro.

Der er flere spil hvor PS4 pro udgaven har en højere FPS i multiplayer. Så det tror jeg heller ikke bliver tilfældet på One X.


Det er forkert. Link:

Multiplayer games will run at the same framerate across PS4 Pro and standard PS4. Sony does not want to give advantage to Pro users.

Lord Beef Jerky skrev:Shiiiit priserne stikker da helt af for Project Scorpio Edition på eBay! De ligger typisk lige under de 6000 kr. Hvis jeg kan få så meget for skidtet, skal jeg nok sælge den!


Købe den til 4,000 for at tjene 2,000 på den? Hm. Jeg ville hellere beholde den :D
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Slimjay DK » 30. aug 2017 09:56

Lodberg skrev:
Slimjay DK skrev:Hvis "forbedret" giver en fordel i MP, så ser det godt nok surt ud for dem med standard Xbox .... :)


Jeg er med på argumentet, men mener ikke det holder en meter. Tænk på PC branchen, hvor de færreste maskiner har samme specifikationer. Det fungerer vel?



Enig .. Men det har altid været sådan på PC, og på PC har du rigtig mange indstillinger du kan lave grafisk for at forbedre din oplevelse til den hardware du har, det har man ikke på konsol .. Hvis man på konsol har et spil der ruller 900P 30FPS og ved hård belasting dykker ned under 25, så har du ikke muligheden for at vælge 720P, skrue ned for detaljer og andet, der måske kunne være nok til at holde en stabil framerate ..

Når man vælger en konsol, så vælger man i min optik også en hvis form for standard, så nytter det ikke noget den ene konsol stikker af på performance ...

Men det kan da godt være det ikke har nogle betydning at den ene er doped og den anden ikke er :D
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Mike JezZ » 30. aug 2017 10:09

Slimjay DK skrev:
Lodberg skrev:
Slimjay DK skrev:Hvis "forbedret" giver en fordel i MP, så ser det godt nok surt ud for dem med standard Xbox .... :)


Jeg er med på argumentet, men mener ikke det holder en meter. Tænk på PC branchen, hvor de færreste maskiner har samme specifikationer. Det fungerer vel?



Enig .. Men det har altid været sådan på PC, og på PC har du rigtig mange indstillinger du kan lave grafisk for at forbedre din oplevelse til den hardware du har, det har man ikke på konsol .. Hvis man på konsol har et spil der ruller 900P 30FPS og ved hård belasting dykker ned under 25, så har du ikke muligheden for at vælge 720P, skrue ned for detaljer og andet, der måske kunne være nok til at holde en stabil framerate ..

Når man vælger en konsol, så vælger man i min optik også en hvis form for standard, så nytter det ikke noget den ene konsol stikker af på performance ...

Men det kan da godt være det ikke har nogle betydning at den ene er doped og den anden ikke er :D



Uanset hvor mange indstillinger du har på PC gør det ingen forskel hvis din hardware er skrald i forvejen.

For mange er 30 vs 60 billeder ikke noget problem, så det bliver det formentligt heller ikke her. Udover dette, så er det faktisk sjældent at man ser enorme framerate drops i onlinespil, det er primært singleplayer at dette problem opstår.

Jeg er glad for at One X giver brugeren en opgradering overalt, og ikke kun ved singleplayer-oplevelser ligesom PS4 Pro.

Bedre grafik gør ikke en dårlig spiller bedre ;-)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Slimjay DK » 30. aug 2017 10:38

CaptainKicker skrev:
Lodberg skrev:
Slimjay DK skrev:Hvis "forbedret" giver en fordel i MP, så ser det godt nok surt ud for dem med standard Xbox .... :)


Jeg er med på argumentet, men mener ikke det holder en meter. Tænk på PC branchen, hvor de færreste maskiner har samme specifikationer. Det fungerer vel?


Jeg forstår hellere ikke hvad sammenhængen er i Slimjay's argument. Troede virkelig, at folk i dag kendte svaret på det.

Men selvfølgelig er der ikke nogen fordel. Udover, at spillet er lidt skarpere, og har flere textures og loader hurtigt, så er vilkårene ens for alle. Det er jo ikke fordi man er 2 sekunder foran eller har bedre ting/fordele.


Du kender tilsyneladende heller ikke svaret, hvis du mener at framerate er ligegyldigt, og ingen betydning har for multiplayer =D>

Men lad det være op til udviklerne, de må vide bedst ..
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Slimjay DK » 30. aug 2017 10:40

Mike JezZ skrev:Jeg er glad for at One X giver brugeren en opgradering overalt, og ikke kun ved singleplayer-oplevelser ligesom PS4 Pro.


Lad os nu se .. det er helt op til udviklerne :wink:

http://nordic.ign.com/xbox-project-scor ... corpio-ver

Microsoft Studios GM, Shannon Loftis

Developer choice, but as a developer I would bet no one chooses different framerates for mp games ever.

Og det tror jeg hun har ganske ret i ....
Senest rettet af Slimjay DK 30. aug 2017 10:44, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 27 gæster

cron