Xboxlife forum

hjælp til Routere med 4 Xbox på åben net

Har du brug for hjælp, så spørg her.

hjælp til Routere med 4 Xbox på åben net

Indlægaf kiil » 23. aug 2017 17:50

jeg kan ikke få det jeg har til at virke

Vi har 4 Xbox One her hjemme, og det virker ikke .. jeg kan ikke få Åben net på alle 4 . 2 ja og måske 3 men ikke alle 4

jeg har 2 stk. Ubiquiti UniFi UAP-AC-LITE. mit WIFI det virker
så har jeg købt en Ubiquiti EdgeRouter X - Router - 5-port - GigE - ER-X men jeg kan ikke finde ud af sætte den op :oops:
har også en D-link DIR-868L den er ikke så glad for at køre med 4 Xbox

så jeg skal bruge en Ruoter der kan 4 Xbox og kan man få det ?
eller jeg skal finden en som kan sætte min Ubiquiti EdgeRouter X op ( for jeg er sikke på den kan, eller jeg tror den kan )

håber den er en, her som har total styr på det og vil hjælp mig
kiil
Niveau 2
 
Indlæg: 155

+1

Re: hjælp til Routere med 4 Xbox på åben net

Indlægaf Morten Skou » 23. aug 2017 20:28

Mit bud ville være, at du skal slå uPNP til og ikke lave seperate portåbninger eller lignende og så vil det nok virke. Har du prøvet det?

Fedt hardware du har anskaffet dig i øvrigt =D>
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: hjælp til Routere med 4 Xbox på åben net

Indlægaf kiil » 23. aug 2017 21:00

Morten Skou skrev:Mit bud ville være, at du skal slå uPNP til og ikke lave seperate portåbninger eller lignende og så vil det nok virke. Har du prøvet det?

Fedt hardware du har anskaffet dig i øvrigt =D>



ja har slå uPNP også prøvet med uPNP2 i Ubiquiti EdgeRouter X - ER-X også virker det på 3 af dem
kiil
Niveau 2
 
Indlæg: 155


Re: hjælp til Routere med 4 Xbox på åben net

Indlægaf Morten Skou » 23. aug 2017 21:14

Har du prøvet bare at køre netværks-testen (fra Xboxen) på den 4 af dem, for at se om det ændrer noget? Nogle gange har jeg oplevet, at netværkstesten fikser så den pludselig får åben NAT, hvor den før har stået som strict eller moderated.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: hjælp til Routere med 4 Xbox på åben net

Indlægaf kiil » 23. aug 2017 21:20

ja :D også lukke dem alle ned og start dem op .. og ja de 3 får Åben på Ubiguiti ruoter .. på D-link hope den fra Åben til moderated on and off på dem alle ..
det gør at så kan vi godt spille samme og 10 til 15 min efter kan vi ikke .. total ØVØV
hvis det er i en spil, så ryg en af os ud , eller også er det i party hvor en ikke kan høre de andre
kiil
Niveau 2
 
Indlæg: 155


Re: hjælp til Routere med 4 Xbox på åben net

Indlægaf Morten Skou » 23. aug 2017 21:30

Hm, meget mystisk... normalt så vil det sgu virke med uPNP, det er i alle tilfælde den erfaring jeg har med flere Xboxe på samme netværk. Det er først hvis man kaster sig ud i DMZ og manuelle portåbninger at der begynder at komme problemer.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: hjælp til Routere med 4 Xbox på åben net

Indlægaf Elgaard » 25. aug 2017 12:02

Morten Skou skrev:Hm, meget mystisk... normalt så vil det sgu virke med uPNP, det er i alle tilfælde den erfaring jeg har med flere Xboxe på samme netværk. Det er først hvis man kaster sig ud i DMZ og manuelle portåbninger at der begynder at komme problemer.


Ikke nødvendigvis - det kommer an på hvordan du bruger dine enheder.

Det eneste uPNP gør er at tillade at dine enheder beder din router om at åbne en bestemt port på ydersiden til dem - Smart når du har flere enheder der på skift gerne vil bruge samme port, så slipper du for at ændre den statiske mapning.... men du vil aldrig kunne have 2 Xboxe der har tildelt den samme port på ydersiden samtidigt, hverken statisk eller med uPNP.

Du kan bruge følgende kommando i EdgeRouter'erens CLI til at se en liste over aktuelle uPNP maps:
show upnp2 rules

Løsningen kunne være - hvis muligt fra internetudbyderens side - at få ekstra IP adresser så hver Xbox kan få åbnet de nødvendige porte på sin egen yderside IP.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: hjælp til Routere med 4 Xbox på åben net

Indlægaf kiil » 25. aug 2017 15:30

Jeg kan ikke få flere ip'er.. Kan jeg i EdgeRouter X sætte DMZ op til 4 ip'er?
kiil
Niveau 2
 
Indlæg: 155


Re: hjælp til Routere med 4 Xbox på åben net

Indlægaf Elgaard » 26. aug 2017 15:14

Nope. Det er ikke sådan DMZ fungerer.

Som sagt, hvis du har flere enheder i huset der skal bruge samme port åben på ydersiden samtidigt, skal du bruge flere IP adresser fra din udbyder. Det plejer at kunne lade sig gøre, men det koster selvfølgelig ekstra.

Hvis du bare vil skifte mellem enheder, så kan uPNP løse opgaven.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: hjælp til Routere med 4 Xbox på åben net

Indlægaf kiil » 26. aug 2017 15:47

Har YouSee og de siger at man ikke kan hos dem.
kiil
Niveau 2
 
Indlæg: 155



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron