Xboxlife forum

F1 Sæson 2017 - Austria - Løb 9

Spil med fart på

Re: F1 Sæson 2017 - Austria - Løb 9

Indlægaf Morten Skou » 8. jul 2017 14:14

Fedt, så er vi oppe på 7 - måske 8 hvis BoblereN dukker op :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 Sæson 2017 - Austria - Løb 9

Indlægaf Morten Skou » 8. jul 2017 17:16

Så har jeg lige fået omkring 90 omgange mere på banen, inklusive et fuldt (50%) løb. Ca. 150 omgange i alt har jeg fået trænet til denne gang, så må vi se ;-)

Sgu en meget fed bane, til gengæld har jeg pænt ondt i speeder-fingeren :lol:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 Sæson 2017 - Austria - Løb 9

Indlægaf BoblereN » 8. jul 2017 19:02

Har du kørt 150 omgange??? Du er jo mere sim-racer end alle os andre.. Se dog at få købt det rat og pedalsæt, med det gå på mod og engagement vil du aldrig fortryde det... Og så med på pcars 2 vognen!! :) når det kommer og forhåbentlig bliver released i en bedre udgave end 1'eren er i dag.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: F1 Sæson 2017 - Austria - Løb 9

Indlægaf BoblereN » 8. jul 2017 19:03

Og jeg ser om jeg kan dukke op.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 Sæson 2017 - Austria - Løb 9

Indlægaf Morten Skou » 8. jul 2017 19:47

Fedt :D

Det er jo ikke sikkert at 150 omgang gør nogen forskel for mit niveau :wink:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 Sæson 2017 - Austria - Løb 9

Indlægaf Morten Skou » 8. jul 2017 20:16

Vi streamer løbet her:
https://mixer.com/Skou
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 Sæson 2017 - Austria - Løb 9

Indlægaf ShumwayDK » 8. jul 2017 21:00

Beklager jeg skred som jeg gjorde, men det blev en kende for meget med de AI'er.

Først bliver jeg taget af efter en kvart omgang i kval'en af en AI der bestemmer sig for at stoppe op på race line.
At jeg røg af i løbet inden omstarten var lidt min egen skyld, men da løbet blev startet om, bliver jeg på anden omgang igen taget af en AI i andet sidste sving, hvor vi ligger side om side på vej ind i svinget, jeg ligger på race line på højre side inde ved curb'en, og så vælger AI bare at dreje ind i mig, og så er jeg ude igen.

Det er pænt irriterende at have brugt en del tid på træning, og så bliver det ødelagt lynhurtigt af AI.
Så jeg kommer ikke til at deltage i F1 løb fremover, medmindre at det enten bliver uden AI eller AI bliver sat op i sværhedsgrad, så de er til at stole på. Jeg foretrækker dog det første.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: F1 Sæson 2017 - Austria - Løb 9

Indlægaf Morten Skou » 8. jul 2017 21:49

Jeg synes helt klart, at vi skal sætte AI'en op i sværhedsgrad i stedet for at fjerne dem - de giver alligevel noget til spillet synes jeg, men de må gerne være lidt mere intelligente. Man skal uden tvivl være meget forsigtig når man overhaler dem, i det sidste løb vi havde smadrede Raikkonen også mig ved pludselig at bremse op.

I starten af løbserien prøvede vi jo uden AI, og der blev det jo nærmest som at køre time trials, fordi det kun var meget få omgange man reelt nå og racede med andre.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 Sæson 2017 - Austria - Løb 9

Indlægaf Morten Skou » 8. jul 2017 21:53

Aftenens resultat - jeg fik desværre kun screenshot af de øverste 12 :-(
Billede


Og så undrer jeg mig over at Hamilton er "very easy"... når AI var sat til Hard?
Billede
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 Sæson 2017 - Austria - Løb 9

Indlægaf BoblereN » 9. jul 2017 05:54

Jeg deler Shumways holdning, og jeg tror det er ud fra den betragtning at vi begge er vant til at køre race i project cars. Jeg er sikker på at shumway kører som jeg uden alle assists, og så skal der bruges noget træningstid + man lærer helt nøjagtigt hvor man skal placere sig på banen og hvornår der skal bremses ind i et sving.. Det gør det lettere at køre afsindigt tæt mod ens konkurrenter, fordi man ved hvornår de bremser og hvordan de opfører sig på banen... Ligeledes når man går side om side ind i et sving, hvordan man så sørger for plads på henholdsvis inderside/yderside afhængig af hvor man er placeret..

Nu ytrer jeg blot min mening og jeg vil sikkert deltage fremover selvom det måske ikke bliver sådan, men jeg foretrækker virkelig at køre online løb uden AI's. Vi er en lille skare her der er lidt spredt i niveau og der opfører sig forskelligt ude på banen, og det kan vi ikke finde nogle AI's der kan tilpasses... Hvis jeg skal køre mod AI's skal de være på master, for så matcher de ca. mine omgangstider og de bremser ligeså sent som jeg... De er også til at regne med fordi vi kører meget tæt på hinanden hastighedsmæssigt.. Med de AIs vi kører med, kommer nogle af os virkelig hurtigt op til dem, og det tror jeg slet ikke de kan finde ud af... de regner slet ikke med et overhalingsforsøg så hurtigt... Jeg vil meget hellere fokusere på at konkurrere mod Jer andre end at skulle lave hasarderede overhalinger på AI's for ikke at smide tid, eller risikere at spolere mit løb, som tilfældet var på Baku.

I Baku lavede jeg en fejl i starten som smed mig helt ned bagerst i rækken... Men fuldstændig utilregnelige AI's kostede mig 4 pitstops indenfor 10-15 omgange..., jeg har endnu ikke haft issues med at overhale/blive overhalet af jer, her er det sjældent der er skade eller uheld til følge af en overhaling..

Jeg tænker ogås at at vi uden AI's vil have meget bedre held med en 18 minutters kvalifikation og så igang.. for så er der virkelig kun hinanden at forholde sig til... og mon ikke vi kan finde ud af at komme sikkert afsted.. Jeg er tilhænger af 18 minutters kvalifikation, for folk der dukker op på falderebet kan lige nå at komme ind i en "rytme" inden man kaster sig ud i konkurrence med andre kørere som har lagt mere eller mindre tid i en omgang træning..

Til dig Skou, kan jeg knytte en kommentar... Hamilton var slet ikke med, da shumway disconnectede tror jeg han blev erstattet af en very easy hamilton som kørte rundt som et ghost... :)

Beklager jeg smuttede lidt ubehøvlet fra chatten i går, der var lidt tryk på for at få slukket fjernsynet og komme i kassen, der var en der lige skulle låne sofaen at sove på og det var ikke så nemt når der blev kørt F1 ved siden af :P

EDIT: Jeg har tilføjet et youtube klip fra et tidligere løb i pcars regi.. Her vil I kunne se hvordan shumway og jeg kæmper hele løbet igennem... Men vi kender hinandens bremsepunkter og vi giver plads til hinanden når det er nødvendigt... og man kan også se hvordan de andre deltagere giver plads igennem sving når vi går i overhalingsforsøg på dem..

BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: F1 Sæson 2017 - Austria - Løb 9

Indlægaf BoblereN » 9. jul 2017 06:33

Jeg havde twitch tændt, for dem der måtte have interesse kan optagelsen findes her https://www.twitch.tv/videos/157592951

Løbet starter ca. ved minut 53, på omgange 12/13 har Eriksen og jeg en fed duel... Ikke helt sikker på i andet forsøg om det er Eriksen der ikke giver plads eller mig der forbremser mig, da vi har en mindre kollision.. Ellers fed wheel to wheel battle..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: F1 Sæson 2017 - Austria - Løb 9

Indlægaf ShumwayDK » 9. jul 2017 07:39

Det var Hamiltons sæde jeg havde stjålet til aftenens løb.
Dog underligt at han fik lov til at løbe ud og sætte sig i sædet og køre videre, for jeg holdt i barrieren med et forhjul for lidt, og måtte ikke køre videre.
Men det er nok fordi det er Hamilton. Ham og Charlie Whiting er jo bedste venner :mrgreen:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: F1 Sæson 2017 - Austria - Løb 9

Indlægaf GTninja » 9. jul 2017 08:50

Helt enig i, at Ai er helt og aldeles utilregnelig og for langsomme! Jeg havde håbet at vi kunne fortsætte med løbet i første forsøg, da jeg fik en MEGA start og kom udenom probs. Dog kan jeg godt forstå jeres beslutning:
Glæder mig til at køre m jer i Pcars
Tak for godt ræs!
K
GTninja
Niveau 0
 
Indlæg: 32
By: Vrinners

+1

Re: F1 Sæson 2017 - Austria - Løb 9

Indlægaf Morten Skou » 9. jul 2017 09:29

Jeg synes bare at uden AI, så vil det være det samme som at køre time trials's... de tilføjer noget uforudsigelighed og noget udfordring når man skal forbi dem. Uden dem ville der være meget få overhalinger, de fleste når folk kørte i pit. Særligt for folk der ikke ligger i top 3, oplevede vi at det blev en ret kedelig omgang, det var derfor AI kom på.

Personligt har jeg ikke oplevet de store problemer med dem, men prøver da også at overhale dem på sikre steder. Selvfølgelig skal man køre anderledes mod AI end rigtige kørere og F1 er jo ikke Project Cars :wink:

Det fedeste ville selvfølgelig være, at der var flere der ville deltage, så AI ikke var nødvendigt, og samtidig bakke op om når vi arrangerer løb herinde.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Foregående

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron