Xboxlife forum

Begynde at spille Far Cry. Hvordan gøres dette bedst.?

Snak om first-person-shooter spil.

Begynde at spille Far Cry. Hvordan gøres dette bedst.?

Indlægaf JonasDenmark » 3. jul 2017 19:27

Jeg ejer en Xbox ONE, men har endnu ikke spillet Far Cry spillene.
Det vil jeg så meget gerne til nu, men hvordan starter jeg bedst, hvis jeg gerne vil spille dem fra start?

Hvilket skal jeg starte med? Skal jeg igennem alle titlerne/undertitlerne eller hvordan hænger de sammen..?
JonasDenmark
Niveau 0
 
Indlæg: 42
By: Holme-Olstrup


Re: Begynde at spille Far Cry. Hvordan gøres dette bedst.?

Indlægaf ALIE » 3. jul 2017 19:39

Det er helt unikke verdener så du kan tage dem i hvilken som helt række følge.
personligt syndes jeg 3 er det bedste. samt pc udgaven af det første, konsol udgaven af dette som hed Instincts var ikke godt.

min række følge bedst til værst .
Far Cry 3.
Far Cry 1 - PC.
Far cry 2 super fedt det havde bare nogle design fejl.
Far Cry 3 - Blood Dragon. forgår i Far cry 3 . det er stand alone men kan ikke huske om det stadig er fårbundet med noget der sker i 3.
Far Cry Primal.
Far Cry 4.
Instincts.
Senest rettet af ALIE 4. jul 2017 14:16, rettet i alt 1 gang.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Begynde at spille Far Cry. Hvordan gøres dette bedst.?

Indlægaf CaptainKicker » 3. jul 2017 20:01

Far Cry 3 er en af de mest fantastiske spil jeg nogensinde har spillet, og ville uden tvivl komme ind som stærk kandidat til bedste spil jeg har prøvet gennem min levetid.

Der er det med de andre Far Cry-titler, at de ikke er helt deroppe med 3'ern. Først og fremmest, vil jeg gerne sige at både Far Cry 4 og Far Cry Primal er værd at spille igennem så længe man ikke forventer at de er mesterværker som 3'ern. Blood Dragon spinoffet af Far Cry 3 er i øvrigt en rigtig fed alternativ måde at spille 3'ern på. Det er ikke super fantastisk, men helt klart værd at prøve.

Jeg har desværre ikke spillet Far Cry 1 eller 2, og jeg ved ikke hvor gode de blevet er med tiden. Instincts skulle vidst være katastrofalt dårligt.

Jeg startede med Far Cry 3, og jeg synes ikke rigtig jeg kan se nogen historie-sammenhæng som gør det vigtigt at man spiller det ene før det andet. Men 3, 4 og Primal minder meget om hinanden, gameplay-mæssigt, så der er det at gå ud fra.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Begynde at spille Far Cry. Hvordan gøres dette bedst.?

Indlægaf JonasDenmark » 3. jul 2017 22:46

Det et rigtig gode indput.!

Jeg troede at man med fordel kunne liste dem op, fra det første spil og til nu..
Men det ser ud til jeg bare kan starte fra 3 og så spille derudaf :-D
JonasDenmark
Niveau 0
 
Indlæg: 42
By: Holme-Olstrup

+2

Re: Begynde at spille Far Cry. Hvordan gøres dette bedst.?

Indlægaf ALIE » 4. jul 2017 14:16

du vil ikke blive skuffet :D Skurken Vaas er en af de bedste bad guys i et spil nogen sinde.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Begynde at spille Far Cry. Hvordan gøres dette bedst.?

Indlægaf Mike JezZ » 4. jul 2017 14:18

Er jeg den eneste der var vild med Far Cry Primal?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+2

Re: Begynde at spille Far Cry. Hvordan gøres dette bedst.?

Indlægaf Theis Jensen » 4. jul 2017 14:57

Mike JezZ skrev:Er jeg den eneste der var vild med Far Cry Primal?


Jeg kunne også godt lide primal, og desuden har komplett.dk det på tilbud til 79 kroner, hvis trådstarter skulle have interesse.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Begynde at spille Far Cry. Hvordan gøres dette bedst.?

Indlægaf JonasDenmark » 4. jul 2017 16:51

Tak for tippet Theis Jensen.!! ;-)

Jeg må have anskaffet mig 3, 4 og Primal inden 5'eren udkommer :-D
Så kan jeg også få stiftet bekendtskab med denne Vaas.
Senest rettet af JonasDenmark 5. jul 2017 08:59, rettet i alt 1 gang.
JonasDenmark
Niveau 0
 
Indlæg: 42
By: Holme-Olstrup


Re: Begynde at spille Far Cry. Hvordan gøres dette bedst.?

Indlægaf Badstue » 4. jul 2017 19:00

Gameplaymæssigt er FC4 og Primal tæt på identiske, så det er måske lidt overkill at spille dem back to back. Jeg syntes FC4 var genialt (bortset fra sekvenserne i åndeverdenen), men kørte træt i Primal relativt hurtigt, selvom spillet ikke fejler noget. Jeg syntes man alt for tidligt får opgraderet alle sine våben og udstyr, og det dræber lidt af udfordringen. Til gengæld er universet og dyrelivet suverænt godt lavet. Man skider altså en sprællemand første gang man jagter en sabeltiger med et spyd og nogle bikuber :D
Badstue
Niveau 3
 
Indlæg: 220
By: Islands Brygge


Re: Begynde at spille Far Cry. Hvordan gøres dette bedst.?

Indlægaf Lasborg » 5. jul 2017 07:20

JonasDenmark skrev:Tak for tippet Theis Jensen.!! ;-)

Jeg må have anskaffet mig 3, 4 og Primal inden 5'eren udkommer :-D
...Er Far Cry 3 kompatibelt med Xbox ONE.?


Ja Far Cry 3 virker på Xbox One. og har bedre framerate end på 360 (mere konstant 30 fps)

I mine øjne så er der ikke helt så meget at komme efter i Far Cry 4 det er mere af det samme som i 3 det er en anden setting og historie men historien er for mig ikke noget at komme efter. Og når man ser de 2 spil, uden for historien, så er gameplayet meget ens.
Hvis man spiller nr 3 igennem og bruger god tid på det så kan man godt bruge 50-70 timer på at komme igennem det hele, og det er en fed oplevelse. Når man så spiller nr 4 så er det stort set den samme oplevelse en gang til - og så er det bare så meget mere trivielt.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Begynde at spille Far Cry. Hvordan gøres dette bedst.?

Indlægaf TigerJax007 » 6. jul 2017 11:02

Jeg vil tilslutte mig de andres inputs.

FarCry 3 er absolut fantastisk. FC4 og FC Primal er begge i samme design som FC3, og derfor ikke lige så banebrydende. Dog stadig bekendtskaber værd.

FarCry 1 og 2 er bygget lidt anderledes op - og som nogle skriver. FC2 havde nogle designfejl, der gjorde det frustrerende. Fx. skal man rydde en masse vejkryds for fjender når man kører rundt. Men hvis man så kørte tilbage til det samme kryds igen 1 minut senere, så var krydset igen fyldt med fjender. Dette gjorde for mig flowet i spillet dårligt, da man aldrig følte man havde "ryddet op" om man så må sige.

Så konklusionen fra mig er: Spil FC3. Og hvis du kunne lide det, så køb FC4. Hvis du stadig ikke er træt af det, så køb FC Primal. De første 2 spil kan du godt lade ligge. Og Blood Dragon er altså ikke lige min kop te... ;
:-)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: Begynde at spille Far Cry. Hvordan gøres dette bedst.?

Indlægaf JonasDenmark » 9. jul 2017 12:03

Folket har talt. :-)

Mit valg er faldet på FC3, som nu er købt og skal sættes i gang. Derefter må jeg overveje FC4 og FC-Primal i nævnte rækkefølge.

Tak for de mange gode indput.! :-D
JonasDenmark
Niveau 0
 
Indlæg: 42
By: Holme-Olstrup



Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster