Xboxlife forum

Xbox One X tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf JohnH » 15. jun 2017 09:10

Egemar07 skrev:
Bavi skrev:
Aaliyahchili skrev:Hvilket tv vil i anbefale til denne lækre sag....?



Tror ikke rigtigt der er nogle HDMI 2.1 TV derude endnu? Jeg ville nok vente til omkring launch med nyt TV, så der kan nå at udkomme nogle enheder som drager fyldt nytte af boxens freesync. Altså TV med HDMI 2.1.


Kan du forklare nærmere om freesync og hdmi 2.1?
Er selv i stadiet om overvejelse af tv køb og vil da gerne vide hvad det er og om det er værd at vente på.


Du kan læse lidt om det her
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1491974395
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf JohnH » 15. jun 2017 12:13

Egemar07 skrev:Så det understøtter AMD freesync 2 og hdmi 2.1 og begge dele er ikke på markedet nu :/


One X kommer jo også først i November og tv med hdmi 2.1 først til næste år.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Elgar » 15. jun 2017 16:19

Sådan nogle forbandede lømler, sådan at prøve at fremtidssikre konsollen.
Ich habe fertig.
Elgar
Niveau 4
 
Indlæg: 313

+3

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Benja190782 » 15. jun 2017 18:39

Så det vil sige at hvis jeg køber FIFA 18 i September, til min Xbox One - så vil der IKKE komme en One X version senere, men højest sandsynlig en Update til spillet, som gør spillet betydelig smukkere på One X?

Det vil med andre ord IKKE fungere, som hvis jeg havde en low end PC og high end PC - altså at spillet helt naturligt bliver pænere på en kraftigere maskine, men at det UDELUKKET bliver op til spiludviklerne, om One X skal hæve det grafiske niveau eller ej?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf iPwnd94 » 15. jun 2017 22:07

Benja190782 skrev:Så det vil sige at hvis jeg køber FIFA 18 i September, til min Xbox One - så vil der IKKE komme en One X version senere, men højest sandsynlig en Update til spillet, som gør spillet betydelig smukkere på One X?

Det vil med andre ord IKKE fungere, som hvis jeg havde en low end PC og high end PC - altså at spillet helt naturligt bliver pænere på en kraftigere maskine, men at det UDELUKKET bliver op til spiludviklerne, om One X skal hæve det grafiske niveau eller ej?


Præcis!
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 16. jun 2017 06:54

Som jeg læser det vil Den nye Xbox ''opskalere'' grafikken og forøge framerate således at ethvert spil bliver flottere og mere glidende. Men kun såfremt spillets egen grafiske grænse ikke er opnået.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf z0ntax » 16. jun 2017 08:15

Benja190782 skrev:Så det vil sige at hvis jeg køber FIFA 18 i September, til min Xbox One - så vil der IKKE komme en One X version senere, men højest sandsynlig en Update til spillet, som gør spillet betydelig smukkere på One X?

Det vil med andre ord IKKE fungere, som hvis jeg havde en low end PC og high end PC - altså at spillet helt naturligt bliver pænere på en kraftigere maskine, men at det UDELUKKET bliver op til spiludviklerne, om One X skal hæve det grafiske niveau eller ej?


Ifølge hvad Phil Spencer har sagt tidligere vil spil med dynamisk opløsning ramme top opløsningen oftere hvis ikke konstant og framerate vil være mere stabilt.. men udover det skal spil patches hvis de ikke allerede har support for den nye maskine :wink:
Billede
z0ntax
Niveau 2
 
Indlæg: 130
By: Varde


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf citysleeps » 16. jun 2017 13:04

iPwnd94 skrev:
Benja190782 skrev:Så det vil sige at hvis jeg køber FIFA 18 i September, til min Xbox One - så vil der IKKE komme en One X version senere, men højest sandsynlig en Update til spillet, som gør spillet betydelig smukkere på One X?

Det vil med andre ord IKKE fungere, som hvis jeg havde en low end PC og high end PC - altså at spillet helt naturligt bliver pænere på en kraftigere maskine, men at det UDELUKKET bliver op til spiludviklerne, om One X skal hæve det grafiske niveau eller ej?


Præcis!


Men om det bliver betydelig smukkere må vi nok vente at se :- )

Spørgsmålet er om udvikler kommer til at udnytte at One X er mere kraftfuld end PS4 Pro. Jeg tror det er begrænset hvor meget tid (i hvert fald indtil 4K/HDR er standard) der bliver lagt i at færdigudvikle 3 versioner af et spil: Standard, PS4 Pro og Xbox One X. Så derfor tror jeg heller ikke FIFA bliver betydelig smukkere på One X, ift. hvad One X virkelig kan tilbyde. Det skal dog nok bliver pænere end Xbox One versionen.

Eksklusive titler til Xbox burde som minimum være pænere og køre bedre end hvad vi kan se på PS4 Pro. Men forskellen mellem multiplatform spil på PS4 Pro og One X tror jeg ikke bliver særlig stor.
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Lodberg » 16. jun 2017 15:49

Jeg mener at have læst et sted, at udviklerne brugte få timer på at lave Forza om til 4K. Men måske tager jeg fejl - nogen der kan hjælpe?
Lodberg
Niveau 2
 
Indlæg: 197



Re: Xbox One X tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 17. jun 2017 11:47

Der er mange historier af den slags, dog; det tog udvikleren af Path to Exile to timer fra de fik deres devkit, til deres spil kørte 4k med 60fps. Jeg synes det er utroligt positivt, at det er så nemt for udviklerne at bruge de værktøjer her.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Slimjay DK » 17. jun 2017 13:29

Nu skal man også huske at man kan have 4k og så kan man have 4K der ser godt ud .. 4K der ser godt ud kræver nye textures .. Pacman kan jo også køre 4K, men det gør det jo ikke pænere....
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Askinas » 17. jun 2017 17:21

Hvad med Forza 7? Vil det mon kører i 4K på en Ons S? Skal have en Xbox One X. Men venter nok til næste år med den.
Senest rettet af Askinas 17. jun 2017 18:26, rettet i alt 1 gang.
Askinas
Niveau 4
 
Indlæg: 732
By: Gentofte


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf dantyr » 17. jun 2017 17:23

Slimjay DK skrev:Nu skal man også huske at man kan have 4k og så kan man have 4K der ser godt ud .. 4K der ser godt ud kræver nye textures .. Pacman kan jo også køre 4K, men det gør det jo ikke pænere....

Det ser ud til at det var med 4k textures.
"Not only were they able to demonstrate a native 4K resolution and 60FPS, but they were also able to push through 4K textures as well. Turn 10 was running the game on Ultra settings, with the resolution and frame rate stable. They had GPU power to spare at this point, which allowed them to push the game above the PC ultra settings for everything related to the GPU."
http://www.xbox2gamers.com/forza-4k-60fps-xbox2
dantyr
Niveau 3
 
Indlæg: 211


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf YCSMS » 18. jun 2017 14:25

Noget nyt om et evt indbytningstilbud?
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron