Xboxlife forum

Træt af HotWheels ...

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Træt af HotWheels ...

Indlægaf Niclau » 16. maj 2017 13:48

Okay, jeg følte lige for et lille 'rant' herfra.

Forza Horizon 3: Hot Wheels udvidelsen.
Da jeg åbnede Horizon 3 den anden dag, blev jeg mødt af en reklame for et produkt som jeg ikke er interesseret i at købe. Endnu værre, så kunne jeg ikke springe lortet over.

Noget af det mere latterlige jeg har set. Altså konceptet er fint (Kopi af Cunning Stunts fra GTA V, som jeg syntes var ganske morsomt), men jeg vil aldrig nogensinde betale fuld pris for en udvidelse som har HOT WHEELS logoet klistret ud over det hele. Det er product placement, og hører ikke hjemme i et produkt, som jeg har betalt fuld pris for!

At Blizard Mountain blev promoveret kan jeg i højere grad holde ud, men nøgh hvor gider jeg da ikke se reklamer for lejetøjsbiler, når jeg tænder min Xbox, og gør mig klar til at tage et joy-ride i min Morrison 3-Wheeler.

Er i enige, eller er det bare mig der skal tage en chill-pill?

#-o
Niclau
Niveau 0
 
Indlæg: 29
By: Odense

+1

Re: Træt af HotWheels ...

Indlægaf Firephreakk » 16. maj 2017 14:13

Jeg synes, det er en fantastisk udvidelse og købte Forza alene for denne. Jeg er så blevet ret så glad for Forza generelt, men jeg synes, det er fantastisk med banerne i skyen, de flotte farver og "legetøjsbilerne".

Tag en chill pill eller kast dig ud i det :)
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331

+1

Re: Træt af HotWheels ...

Indlægaf JohnH » 16. maj 2017 14:17

Slap da af og spil noget Project Cars eller Forza 6 istedet :wink: :D

Jeg synes det er fint med den nye udvidelse, passer godt til et bilspil som ikke tager det hele så højtideligt.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Træt af HotWheels ...

Indlægaf Niki Lauda DK » 16. maj 2017 14:45

Next up: My little Pony -pack, til Red Dead Redemption 2
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: Træt af HotWheels ...

Indlægaf Niclau » 17. maj 2017 08:20

JohnH skrev:Slap da af og spil noget Project Cars eller Forza 6 istedet :wink: :D

Jeg synes det er fint med den nye udvidelse, passer godt til et bilspil som ikke tager det hele så højtideligt.


Det er som sagt ikke konceptet jeg har noget imod! Det er mere det faktum, at der står 'HOT WHEELS' over det hele! En ting er et in-game reklameskilt for et eller andet produkt, men at navngive en hel udvidelse efter et lejetøjs-brand og så endda tage fuld pris for det? Syntes det er lige over stregen...
Niclau
Niveau 0
 
Indlæg: 29
By: Odense


Re: Træt af HotWheels ...

Indlægaf Firephreakk » 17. maj 2017 08:46

Hvad mener du med fuld pris? Det er da prissat som andre udvidelser.

Jeg tror da netop, at Hot Wheels navnet er med til at trække en masse kunder ind. Min søn på 5 er helt ekset med Hot Wheels så hans øjne var ved at trille ud af hovedet, da han så traileren til udvidelsen. Der er mange unge og ældre, der har leget meget med Hot Wheels, hvor nostalgien er til at føle på.

Hvis du mener "reklameværdien" er forfærdelig, så må det da være lige så hårdt for dig at køre i biler fra etablerede og virkelige fabrikker.

De har lavet en Porsche udvidelse og taget penge for den. Det er vel det samme.
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331

+1

Re: Træt af HotWheels ...

Indlægaf Niclau » 17. maj 2017 12:09

Firephreakk skrev:Hvad mener du med fuld pris? Det er da prissat som andre udvidelser.

Jeg tror da netop, at Hot Wheels navnet er med til at trække en masse kunder ind. Min søn på 5 er helt ekset med Hot Wheels så hans øjne var ved at trille ud af hovedet, da han så traileren til udvidelsen. Der er mange unge og ældre, der har leget meget med Hot Wheels, hvor nostalgien er til at føle på.

Hvis du mener "reklameværdien" er forfærdelig, så må det da være lige så hårdt for dig at køre i biler fra etablerede og virkelige fabrikker.

De har lavet en Porsche udvidelse og taget penge for den. Det er vel det samme.


God pointe!
- Jeg mener mere, at det virker utroligt 'billigt' at sælge en udvidelse til en så heftig pris, når vi ved, at de sandsynligvis får reklamepenge fra Hot Wheels. Hvis jeg kunne ignore udvidelsen, ville det også være helt fint.

MEN! - På mit in-game kort er der nu et kæmpe Hot-Wheels ikon, som jeg ikke kan fjerne, trods jeg ingen interesse har i at købe udvidelsen. Hvorfor skal det presses ned i halsen på mig? Skulle endda se en in-game reklame for udvidelsen.

Er bare træt af DLC kulturen, og det faktum, at udvidelser som denne ikke er til at flygte fra. Syntes den aggressive product-placement kun gør tingene værre.
Niclau
Niveau 0
 
Indlæg: 29
By: Odense


Re: Træt af HotWheels ...

Indlægaf iPwnd94 » 17. maj 2017 19:53

Hva så med reklamer på tv? Det er vel et produkt du har købt og betaler for, men alligvel er der reklamer?

Det er vel det samme i teorien.
At lave reklame synes jeg nu er helt fint, de skal jo gøre det. Du skal bare være glad for at de ikke gør det samme som COD gjorde med WaW, der var decideret baner som var DLC, men var stadig med i map rotations, hvis du ikke havde dem blev du smidt ud.
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar
+1

Re: Træt af HotWheels ...

Indlægaf VIC » 18. maj 2017 07:25

Nu er jeg kommet lidt sent i gang med Horizon 3, så har ikke købt nogen af udvidelserne (endnu).
Umiddelbart synes jeg ikke man kan klage over reklamer i et bilspil, da det jo i forvejen er en stor reklamesøjle for bilfabrikanterne.
Jeg synes dog det er lidt pebret med 160,- for udvidelser (igen, har ikke prøvet dem, så ved ikke hvor store de er) og mest irriterende er, at alle loadingscreens er en reklame for Blizzard Mountain (kan ikke huske om HW er kommet med). Hvis det var lidt balanceret, men screenshots fra både 'vanilla', Blizzard Mountain og Hot Wheels, så kunne det måske gå, men som det er nu, er det ret tydeligt, at man bare skal have proppet noget DLC ned i halsen og det får man sgu lidt brækfornemmelse af...
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Træt af HotWheels ...

Indlægaf Svovler » 18. maj 2017 10:11

Det som pisser mig mest af, med den Hot Wheels udvidelse, er, at jeg er tvunget til at downloade 2.5 Gb update, hvilket jo er latterligt, da jeg jo ikke har købt den DLC endnu. Så som det er nu, køber man bare tilladelse til at bruge den, da den jo allerede er downloaded på ens konsol.

Men selve DLC'en er som sådan fin nok, dog kunne de jo godt have smidt flere hot wheels biler ind i den dlc, men så igen, så kan de jo spamme gameren med dlc'er med hot wheels biler senere.

Men jeg regner ikke med at købe den hot wheels dlc, da jeg er ved at være lidt træt af Forza spillene og deres AI, som køre på skinner, som faktisk ødelægger spiloplevelsen for mig. De kalder det godt nok driveratars, men AI'en køre stadig på skinner som om man slet ikke er på banen.

Men det er bare mere den måde de køre det show med dlc'erne jeg virkelig er pissed over, for hvorfor skal jeg se og køre imod biler fra en dlc jeg ikke har købt?!! Det er jo latterligt, at man er tvunget til at downloade noget indhold som man ikke har købt.

Og nej, det ville ikke gå ud over spillet, da de biler man køre imod, bare ville være ingame biler + de dlc'er man har købt.

Måske det bare er mig, man jeg synes det er en trist og sørgelig måde at køre dlc'er på.
Svovler
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Re: Træt af HotWheels ...

Indlægaf Niclau » 18. maj 2017 13:58

Yderligere er det det også trist, at der i noget så essentielt som in-game kortet, er en direkte genvej til DLC pakkerne! Hvis man trykker Y, ryger du direkte ud i købeskærmen for diverse 'skattekort'. Jeg mener, det er jo latterligt.
Niclau
Niveau 0
 
Indlæg: 29
By: Odense


Re: Træt af HotWheels ...

Indlægaf Rasmusdc » 22. maj 2017 08:13

jeg kan da personligt ikke set et issue med branded tilbehør.

synes dog man strammer den lidt, når man putter "tvunget til at se" reklamer ind i start af et produkt man har betalt for..

men okay selvom man betaler for live services til f.eks. xbox så har man jo også en forside fyldt med lort, men den låser ikke en fast..

jeg kan også sidde og blive småsur på at der er en NETFLIX dedikeret knap på min Sony TV remote.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron