Xboxlife forum

Spil til børnene

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Spil til børnene

Indlægaf Firephreakk » 6. mar 2017 14:17

Hej,

Har i nogen gode spilforslag til yngre børn? Børn som tager deres første controller i hånden i denne tid.

Jeg har Zoo Tycoon og en del Lego spil (Avengers, Batman 3 og Lego Movie). Jeg har desuden kig på Lego Worlds samt Lego City Undercover, der begge snart udkommer.
Zoo Tycoon er dejligt roligt men lidt kompleks med tekst etc for små børn. Det er bedst at de kigger over skuldrene der.

Har i nogle gode bud på spil med relativ nem styring og indlæringskurve? Børnene er 3 og 4 så ingen blod og den slags.
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331


Re: Spil til børnene

Indlægaf mrnybroe » 6. mar 2017 14:25

Mine unger har nydt at spille Skylanders. Der snakker de også dansk - samt det med at sætte figuren på portalen og spille med den, det er et hit.
Det er jo et fighting spil - dog er der ikke blod osv..
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: Spil til børnene

Indlægaf BulletEyeDk » 6. mar 2017 15:19

Helt på linje med mrnybroe... vores unger har også haft stor glæde og fornøjelse med Skylanders, det kan godt anbefales...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Spil til børnene

Indlægaf Firephreakk » 6. mar 2017 15:25

Jeg ville gerne, hvis det var et spil uden alle disse figurer - Så ingen Dimensions, Skylanders eller Infinity.
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331


Re: Spil til børnene

Indlægaf dalingo » 6. mar 2017 16:19

3 og 4 lyder tidligt. Så langt var mine I hvert fald ikke i den alder. Tror knægten var 5 før han gik i gang. Fifa og Just Dance og LEGO Dimentions var og er det store hit.....
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: Spil til børnene

Indlægaf Badstue » 6. mar 2017 16:55

LEGO Undercover er med dansk tale (det er det i hvert fald til WiiU) og det er ligeledes Rayman Origins (det nyeste), og det er en stor hjælp til de små. Begge spil er i øvrigt glimrende!
Mht. LEGO spillene er de tidligere udgivelser noget enklere at gå til for de yngste end de senere, hvor spilmotoren er en smule mere avanceret. Køb evt. Star Wars Complete Saga til X360 - den er bagudkompatibel og en fin introtitel til LEGO spillene.
FIFA er heller ikke helt tosset på laveste sværhedsgrad. Man kommer pænt langt ved bare at trykke tilfældigt på tasterne :mrgreen:

PS: Ellers vil jeg også foreslå Skylanders. Køb fx en af de ældre titler på DBA med en røvfuld figurer. Det er noget af de enkleste og mest børnevenlige spil, der er lavet, og med glimrende dansk tale og instruktion undervejs.
PPS: Platformspil som Ducktales og Shantae er nok heller en skidt sted at starte.
Badstue
Niveau 3
 
Indlæg: 220
By: Islands Brygge

+1

Re: Spil til børnene

Indlægaf Lord Alla » 6. mar 2017 17:12

JUJU til xbox360 (bagudkompatibelt?) er super underholdende med pop-in/pop-out på 2. controller.
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace

+1

Re: Spil til børnene

Indlægaf spif2001 » 6. mar 2017 17:51

D. 11/4 udkommer Yooka Laylee - det er et platformspil af den goe gamle slags, som de fleste børn nok vil kunne hygge sig med:

http://www.playtonicgames.com/games/yooka-laylee/
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens

+1

Re: Spil til børnene

Indlægaf torniel » 6. mar 2017 20:58

Forza Horizon 2 Fast and Furious har været et hit her. Ellers er de glade for Condemned og Dead Space ;)
Hold til højre, tak.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175

+2

Re: Spil til børnene

Indlægaf Michelve » 7. mar 2017 01:59

Angry birds?
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Spil til børnene

Indlægaf Firephreakk » 7. mar 2017 10:21

dalingo skrev:3 og 4 lyder tidligt. Så langt var mine I hvert fald ikke i den alder. Tror knægten var 5 før han gik i gang. Fifa og Just Dance og LEGO Dimentions var og er det store hit.....


Ja ok - drengen er 5 næste måned. Det er primært ham, der skal spille.

Det er heller ikke for at få dem unødvendigt hooked på gaming, men mere tænkt som et lidt mere interaktivt supplement til Ramasjang eks.
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331


Re: Spil til børnene

Indlægaf Firephreakk » 7. mar 2017 11:03

Lord Alla skrev:JUJU til xbox360 (bagudkompatibelt?) er super underholdende med pop-in/pop-out på 2. controller.


Tak - jeg kan se, det er på listen.

Jeg kigger nærmere på det samt Cars 2 og Toy Story 3 fra BC-listen.

Jeg holder udkig efter Yooka Laylee også, da det ser skægt ud.
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331


Re: Spil til børnene

Indlægaf tryllehans » 8. mar 2017 16:57

Min søn spiller minecraft. Det er han helt bidt af, ligesom fifa og disney infinity bliver spillet en den. (har læst det ikke var noget for jer men nævner det aligevel da det nok er det min søn har brugt mest tid på)
Han har også spillet en del star wars battlefront (ingen blod så det er fint) og de ældre lego spil har også været noget han har kastet sig over. (starwars complete saga/indiana jones) Humoren er så de forstår det og der er fine begrænsninger i banerne ligesom "opgaverne" ikke er alt for sværre at løse. Dog har jeg sidet meget ved siden af ham mens han spiller lego spillene.
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Re: Spil til børnene

Indlægaf Firephreakk » 9. mar 2017 10:27

Det er lidt sjovt, men jeg synes faktisk Lego spillene er relativt svære gådemæssigt. Jeg ser mig selv som en habil gamer, men jeg har siddet fast i de Lego spil mere end en gang :)

Jeg skal i øvrigt også have Lego Worlds. Det tror/håber jeg bliver sjovt.
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331


Re: Spil til børnene

Indlægaf Firephreakk » 15. jun 2018 08:48

Jeg købte et spil, der hedder Monster Jam: Crush it. Det er monster trucks man kører i, som kan være ret tiltrækkende for de små, og det er primært at holde speederen nede på de fleste baner - samt lidt balancering til tider. Det tænker jeg er en god mulighed.
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron