Xboxlife forum

Hvad er det farlige ved dette?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Hvad er det farlige ved dette?

Indlægaf Stefan070483 » 12. jan 2017 17:58

Hej gutter og gutinder :)
Jeg var inde på DBA.dk for at kigge efter billige Xbox One spil. Så fandt jeg denne annonce...

http://www.dba.dk/billige-digitale-xbox ... 029790355/

Jeg spurgte om han stadig havde nogle udvalgte spil til salg, til det svarede han følgende :

Yes :)
Det er således at de fleste spil jeg sælger, købes gennem en kammarat som er gametester/spil anmelder som kan få begrænset tilbud på de listede spil. Det er således han skal købe dem gennem sin konto for at få tilbud, derfor opretter han en splinterny konto som er knyttet til sin primære konto og køber spillet derigennem.
Spillene kommer derfor i form af en konto, som du kun behøver at logge ind med 1 gang med din xbox one, hvorefter du bare kan logge ud og spille spillet med din egen konto. Du er udelukkende den eneste der kommer til at eje kontoen, og du får tilsendt en guide til hvordan det gøres. Umiddelbart meget enkelt og nemt. ;)
Du kan bl.a. se nogle anmeldelser på min anden annonce (liste 1) med spil. ;)


Lugter det her langt væk eller er det bare mig?
Stefan070483
Niveau 5
 
Indlæg: 1034


Re: Hvad er det farlige ved dette?

Indlægaf Morten Skou » 12. jan 2017 18:10

Lyder mystisk, at man som spilanmelder kan få rabat på spil og decideret købe dem, det har jeg ikke oplevet i alle tilfælde. Det lyder mere for mig, som om at han køber dem hos cdkeys (eller hvad de der sider nu hedder), og så bare sælger dem videre med lidt avance?

Jeg ville ikke handle hos sådan en :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Hvad er det farlige ved dette?

Indlægaf Stefan070483 » 12. jan 2017 18:19

Morten det var nemlig også min tanke.
Jeg synes nemlig også at det lød meget mærkeligt, at han kunne få dem billigere fordi han er spilanmelder.
Der er folk som har rost ham inde på DBA.dk og dem tjekkede jeg selvfølgelig. Jeg tænkte de er sgu nok oprettet omkring samme dato som annoncen kom på, men de er faktisk fra 2002, 2008 og sådan...

Samtidig med det er han Nem-id valideret.

Hvad kan der ske i værste tilfælde, hvis jeg købte det billigste spil han havde til salg?
Stefan070483
Niveau 5
 
Indlæg: 1034


Re: Hvad er det farlige ved dette?

Indlægaf Lasborg » 12. jan 2017 18:27

Det der kan ske er at du på et tidspunkt får en anden xbox. Og så har du ingen sikkerhed for at du kan få dem ind på den.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294

+1

Re: Hvad er det farlige ved dette?

Indlægaf Stefan070483 » 12. jan 2017 18:48

Kan det gå så galt at min Xbox kan blive lukket og slukket af Microsoft? Hvis spillene bliver købt på ulovlig vis...
Stefan070483
Niveau 5
 
Indlæg: 1034


Re: Hvad er det farlige ved dette?

Indlægaf citysleeps » 12. jan 2017 19:03

Stefan070483 skrev:Morten det var nemlig også min tanke.
Jeg synes nemlig også at det lød meget mærkeligt, at han kunne få dem billigere fordi han er spilanmelder.
Der er folk som har rost ham inde på DBA.dk og dem tjekkede jeg selvfølgelig. Jeg tænkte de er sgu nok oprettet omkring samme dato som annoncen kom på, men de er faktisk fra 2002, 2008 og sådan...

Samtidig med det er han Nem-id valideret.

Hvad kan der ske i værste tilfælde, hvis jeg købte det billigste spil han havde til salg?


Om han er Nem-id valideret eller om de andre, der har købt igennem ham er "ægte" mennesker, gør det ikke mere legitimt imo.

Jeg har faktisk tilbage i november snakket med ham igennem DBA, og dengang kom spillene fra en ven i England. Jeg købte aldrig noget, og vil anbefale andre at lade være også.

Stefan070483 skrev:Kan det gå så galt at min Xbox kan blive lukket og slukket af Microsoft? Hvis spillene bliver købt på ulovlig vis...


Skulle det gå så vidt, så vil din konto muligvis få et permanent ban fra Xbox live. Men det kender jeg ikke nok til, at kunne svare på endegyldigt.
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Hvad er det farlige ved dette?

Indlægaf Blade Dk » 12. jan 2017 19:22

Hvis det lyder for godt til at være sandt .. så er fet nok også det. Mit bud la vær med at tage chancen
I´m not getting older, I´m levelig up!
Blade Dk
Niveau 7
 
Indlæg: 2472

+2

Re: Hvad er det farlige ved dette?

Indlægaf køberen » 12. jan 2017 19:45

Jeg har købt bf1 hos ham. Det er sandt. Du får en mail og kode til det hvor spillet er købt. Men man må ikke spille direkte fra denne mail siger han.. og det tror jeg er fordi at han sælger spillet 2 gange. Den ene køber skal bruge denne mail/gamertag for at spille og den andem køber skal bruge denne mail som hjemmekonsol, så du kan spille fra din egen mail/gamertag...
køberen
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: København S


Re: Hvad er det farlige ved dette?

Indlægaf TerrificFalcon » 12. jan 2017 23:03

Uanset hvad, så passer metoden ikke. Jeg tør godt sætte penge på, at han køber spillene igennem en tredjepartsservice, eller udnytter, at spillene er billigere i en anden region på Xbox Games Store (fx ved gennem en russisk IP).

Det er ikke nødvendigvis farligt - bortset fra at du ikke har særligt mange rettigheder, spillene kan være købt gennem et stjålent kreditkort (hvilket kan påvirke dig), at du ikke må gøre det i følge Microsoft, og lignende - men uanset hvad, så er der tale om en person, som ikke har produktet tilgængeligt, før du køber det. Personen kan få det billigere, end han sælger det, og dermed kan du også. Der er ingen grund til at købe spil gennem sådan en person.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Hvad er det farlige ved dette?

Indlægaf Firephreakk » 13. jan 2017 08:24

Der er mange sites som tilbyder "Xbox Account" istedet for "Xbox Code".
Jeg er ikke til den model, men man får en account, som man skal logge ind på fra sin Xbox. På den account er der så et spil, som man kan downloade.
Så kan du logge ud igen og logge ind med din egen. Så er spillet i dit bibliotek.
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331


Re: Hvad er det farlige ved dette?

Indlægaf Bavi » 13. jan 2017 11:44

Dertil kommer også, at du ikke aner hvor mange gange den samme konto, med dertilhørende spil er blevet solgt.
Lad vær med at bruge dine penge på ham.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Hvad er det farlige ved dette?

Indlægaf citysleeps » 14. jan 2017 12:26

1.9: Assign, resell, or redistribute any part of the Services or access to the Services, including the sale or purchase of an account;
https://www.microsoft.com/en-us/servicesagreement/
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron