Xboxlife forum

OT: Motorsport Manager

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

OT: Motorsport Manager

Indlægaf BulletEyeDk » 26. nov 2016 14:31

Jeg må simpelthen lige slå et slag for PC spillet Motorsport Manager, jeg tænker der godt kunne være nogle herinde, som kunne finde det ret interessant 8)

Det skal siges, at jeg kun selv har spillet det i lidt over 1 time, men jeg er indtil videre godt underholdt og udfordret... og så har spillet bare det der med at man lige skal nå lidt mere og egentlig ikke har lyst til at lukke ned for det...

Det er udelukkende et singleplayer spil, desværre må man sige, men hvis nu det her bliver en succes kunne det være fedt med en mulighed for at spille mod venner....

Spillet handler udelukkende om Open Wheel delen, man kan vælge mellem 3 forskellige serier, jeg har valgt den lavest rangerende "European Racing Series", jeg tænker sværhedsgraden stiger jo hørere niveau man skal køre på?

Jeg er startet ud på et af de lavere rangerende hold i den serie, da presset er mindre der.... midler, faciliteter, mandskab osv. kunne være bedre, men fedt med en udfordring :mrgreen:

Forud for første løb, fik jeg sikret et par nye sponsorer, i den efterfølgende practice på kalenderens første løb fik 1.kører og reservekøreren tid i bilerne og deres feedback kunne bruges til at gøre en bil klar til første løb.

Der er ingen kval. i "European Racing Series", her fyldes grid'en op med ringest placerede kører forrest og så fremdeles, første løb er så åbenbart efter navn, ha ha... så jeg havde en kører midt i feltet og en helt sidst...

Det skulle da også blive et løb med store udfordringer, der var problemer i pitten og problemer med motorenheden på begge biler, hvilket resulterede i at den ene kører måtte udgå kun 3 laps før det ternede flag...

1.køreren endte på en acceptabel 10.plads, han havde været helt oppe som 5'er en overgang, hvilket ville have udløst en større bonus check fra sponsoren efter løbet...

Efter første løb har jeg skrevet med en ny og bedre mekaniker, den anden var simpelthen uduelig...
Endvidere har jeg lavet nogle optimeringer på motoren så stabiliteten er bedre, det bør resultere i bedre chancer for begge kørere kommer til det ternede flag...

Det er indtil videre et spil fuld af muligheder, det er faktisk lidt vildt alle de detajler der er med i spillet... en hage som formentlig vil spille ind ved nogle er at det udelukkende er fiktive kører og hold navne...

Indsat et par skærme fra min karriere...
Billede
Billede

Indsat en fornuftig gennemgang af spillet fra youtube:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: OT: Motorsport Manager

Indlægaf BoblereN » 26. nov 2016 18:38

Det ser sku meget sjovt ud :) Tak for en heads up... Hvad ligger sådan en sag til, og er det udelukkende PC eller kan en mac også fornøje sig med det?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: OT: Motorsport Manager

Indlægaf ShumwayDK » 26. nov 2016 19:33

Det ser sgu underholdende ud. Lidt en tidsrøver kan jeg forestille mig. :)

Det findes også til mac =D>
http://www.motorsportmanager.com/content/motorsport-manager-release-date-and-minimum-specs
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: OT: Motorsport Manager

Indlægaf ShumwayDK » 26. nov 2016 20:08

Ser dog ikke ud til at det kan køre på min, da jeg kun har integrated Intel graphics :(
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: OT: Motorsport Manager

Indlægaf BulletEyeDk » 26. nov 2016 20:22

ShumwayDK skrev:Ser dog ikke ud til at det kan køre på min, da jeg kun har integrated Intel graphics :(


Det kører "ok" på min ældre bærbare PC, alt det grafiske i løbene er justeret helt ned... jeg har et Intel HD graphics 3000 i min...

Så langt fra optimale forhold, men det er ikke for det grafiske jeg spiller det, der er selve management delen, det er virkelig gennemført...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: OT: Motorsport Manager

Indlægaf BoblereN » 26. nov 2016 20:32

Når vi nu snakker andre spil, så har min bror gjort mig opmærksom på "My summer car" som er en "Build your own car simulator", der ligger dog en masse udover det at bygge sin bil, tjene penge, drikke bajere, spise pølser osv.
Det er helt smadret!

Se lidt mere om det:

BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: OT: Motorsport Manager

Indlægaf BulletEyeDk » 26. nov 2016 20:43

ha ha, det ser sgu meget sjovt ud...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: OT: Motorsport Manager

Indlægaf Morten Skou » 30. dec 2016 19:08

Var Motorsport Manager også sjovt efter et stykke tid? Sidder og er ved at klikke "køb" fordi det er på tilbud på Steam lige nu og jeg godt kan lide strategispil.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: OT: Motorsport Manager

Indlægaf BulletEyeDk » 30. dec 2016 19:10

Det tror jeg faktisk det er, desværre har jeg selv kun kørt 2 løb, da jeg simpelthen ikke har haft tiden til det...

EDIT: men du bør måske kigge lidt på "software inc", det vil jeg næsten tro er noget for dig, det er vidst også på bud ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: OT: Motorsport Manager

Indlægaf Morten Skou » 30. dec 2016 19:21

Har lige tjekket Software Inc ud, det tænder mig umiddelbart ikke rigtigt. Har også Civilization liggende, men det tager jo et par dage at komme igennem når man endelig er gået i gang :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: OT: Motorsport Manager

Indlægaf BulletEyeDk » 30. dec 2016 19:30

Ellers ta' et kig på "urban empire" det er en blanding af civilization og sim city så'en da...

EDIT: ahh flot, det er så ikke tilgængeligt endnu, har dog set nogle spille det via youtube

EDIT: ellers helt nostalgisk og gratis kunne du jo kigge på openttd... det holder hele vejen -> https://www.openttd.org/en/
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: OT: Motorsport Manager

Indlægaf Morten Skou » 30. dec 2016 19:45

Endte med at købe Motorsport Manager :-D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1


Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster