Xboxlife forum

Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf dalingo » 25. nov 2016 23:37

Niki Lauda DK skrev:Der var action fra start til slut i begge løb og jeg havde for en gangs skyld ingen bøvl med glatte dæk og andet pcars gøjl. Alene det er en førsteplads på mit indre OCD podie. Det skal fejres med piller og strøm til hjernen wuhuu =P~
Angående Dalingo, så fik jeg kæmpet mig op på en 4. Plads i andet løb selvom du fik fik vippet mig ud i muren i starten. Så alt er tilgivet :wink:

Vi var tre derfik prøvet Shumways forslag om at køre i Caterham Seven. Det var skægt. Måske ikke til en løbsserie, men som et enkelt event med f.eks. tre forskellige mindre baner ville den være et oplagt valg.

Men tak for en god miniserie - er spændt på placeringerne.


Tak Niki. Det var klart min fejl. Jeg lå for tæt og fik puffet os begge af banen. Jeg kom hurtigt ind igen og mistede ikke meget, men kunne godt se at du var mere på vej mod højre... Endnu engang beklager jeg det meget. Godt du fik 4. pladsen!
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Smolle » 26. nov 2016 09:56

Community-siden er stadig ikke opdateret hvad angår point, er den? Jeg ville mene, at hver løb i de her events tæller, så jeg skulle ligge på fire gennemførte løb nu og desuden også have en top 5 placering registreret :)
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 26. nov 2016 10:42

Hey Kim :) Time trail kan man ikke rigtig tage til sammenligningen.. specielt fordi forholdene er vidt forskellige.. jeg kørte 1.41.0 op til, og det bedste jeg kunne præstere i løbet var en 1.42.3 stykker... og det var under samme forhold.. løb 2 var det bedste omkring en 1.43...
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 26. nov 2016 16:32

Smolle skrev:Community-siden er stadig ikke opdateret hvad angår point, er den? Jeg ville mene, at hver løb i de her events tæller, så jeg skulle ligge på fire gennemførte løb nu og desuden også have en top 5 placering registreret :)


Nej, de seneste 2 løb er endnu ikke opdateret skill mæssigt og kører mæssigt....

Ser lige om jeg får tiden i aften eller i morgen
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Chokofanten » 26. nov 2016 16:54

BoblereN skrev:Hey Kim :) Time trail kan man ikke rigtig tage til sammenligningen.. specielt fordi forholdene er vidt forskellige.. jeg kørte 1.41.0 op til, og det bedste jeg kunne præstere i løbet var en 1.42.3 stykker... og det var under samme forhold.. løb 2 var det bedste omkring en 1.43...


@Bobleren. Det er rigtigt, men jeg synes nu lige, at jeg ville prøve.
Nu her i eftermiddag har jeg prøvet, at køre et løb magen til det vi kørte i onsdags.
Nu lykkedes det mig at sætte endnu en ny tid.
Godt nok ikke meget i forhold til den gamle, men det kunne lade sig gøre.
Jeg kørte et løb med 30 omgange med AI på 95%.
Jeg fik pole med min tid, men i løbet fik jeg flere cut track og kun en direkte afkørsel, som jeg ellers døjede meget med i onsdags.
Jeg sluttede som nr. 9 ud af 16.
Det synes, jeg er ok for mit vedkommende.
Vi ses til næste løb engang.

Kim
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 26. nov 2016 20:16

Fik lige smidt en video sammen af de første to omgange i løb 2 fra imola :)

BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 27. nov 2016 11:23

Så har jeg opdateret kører stats, rangpoint/skillpoint for alle involverede kører...

Endvidere har mesterskabsvindere af serien og seneste endurance løb også fået skillværdi for disse sejre.
Aktuelle skillværdi's +/- er i forhold til niveauet før de sidste 2 løb, dog tæller mesterskabs værdi først med fra det første løb i onsdags, så dem der har fået disse "bonuser" vil kunne opleve noget mere vækst end andre...

http://pcars.xbl.dk/rangliste.php

@mrnybroe - har rettet en fejl der vedrører dig, du havde 2 DNF der spøjst nok ikke var talt med de sidste par løb du har kørt... det er de nu, hvorfor du overordnet set har mistet lidt mere værdi på din skill...

@grabovac88 - har spottet og rettet en fejl, så du aldrig har fået den mesterskabsbonus du fik ifm. Le Mans 2016 endurance løbet, det er rettet til nu... du vil derfor nok opleve at din skill er steget mere end ellers ;)

Jeg laver lige et dobblet check på alle andre mesterskabs vindere, så jeg er sikker på alle har fået hvad de har "krav" på af bonus
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mrnybroe » 27. nov 2016 15:07

BulletEyeDk skrev:@mrnybroe - har rettet en fejl der vedrører dig, du havde 2 DNF der spøjst nok ikke var talt med de sidste par løb du har kørt... det er de nu, hvorfor du overordnet set har mistet lidt mere værdi på din skill...


Det er helt okay - men kunne du ikke lige vente med at offentligøre sådanne news, til jeg har fundet et nyt team at køre for :)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 27. nov 2016 16:42

Ja det kan jeg selvfølgelig godt se :mrgreen: - beklager.... 8)

ad ovenstående tidligere posts, så tror jeg det ender med, at jeg koder en lidt nemmere løsning til opdatering af kørte løb herunder også selve opdatering af kører værdierne... så bør alle menneskelige beregningsfejl osv. være nede på et minimum...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf brilleabendk » 27. nov 2016 21:07

Endelig fået et logitech g920.. Men synes sku jeg skal dreje en del før den registrer det.. Kan i hjælpe mig lidt igang med et godt setup?
brilleabendk
Niveau 2
 
Indlæg: 170


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 27. nov 2016 22:01

Tillykke med rattet først og fremmest.... går ud fra, at det du søger hjælp til er i spillet pCARS ? for der kan være en del forskel på hvordan de enkelte spil håndterer input fra wheels...

Hvis der findes firmware opdateringer til rattet, så sørg for, at få det opdateret.... (har selv thrustmaster så kender ikke dit rat)

Hvis det er til pCARS, så skal du først og fremmest lave de generelle indstillinger via options fra hovedmenuen, herunder skal rattet kalibreres og knapper osv. tildeles funktioner.

Brug denne side som pejlestang til din opsætning -> http://pcars.oscarolim.pt/wheel-setting ... l-settings
Der findes til dit rat også 4 custom globale setups (øverste har intet indhold) -> http://pcars.oscarolim.pt/wheel-settings/browse/xbox-6

Dernæst foregår den sidste del af rattets FFB opsætning inde i selve garagen, når du står på en given bane med en given bil...

Brug denne side til opsætning af de enkelte biler-> http://pcars.oscarolim.pt/cars

Når du klikker dig ind på en given opsætning skal du være opmærksom på at der i drop-down menuen er flere forskellige presets, det vil nok tage dig noget tid at finde det som føles bedst for dig...

Jeg har altid sværget til "Classic", men skiftede for ½ års tid over til at bruge "Fy+SopLateral"...

Andre må byde ind hvis jeg har misset noget mht. opsætning af rattet
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf brilleabendk » 27. nov 2016 22:16

Mange tak skal du have.. puha sikke en omgang :) Men jeg må da prøve at lege mere med det når jeg kommer hjem imorgen :) Lige prøvet ganske kort og der var den somsagt lidt "off" altså man skulle dreje meget for at den registret det og det er lidt svært med hurtige sving :) ´
brilleabendk
Niveau 2
 
Indlæg: 170


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Smolle » 27. nov 2016 22:46

Jeg kan godt prøve, at huske, at tjekke min opsætning i morgen. Jeg har også et G920 og jeg er ret tilfreds med min nuværende opsætning. Skal stadig dreje mere på rattet i pCARS end jeg skal i Forza Motorsport. Har endnu ikke fundet en opsætning, der giver præcis samme feel i de to spil, men faktisk kan jeg næsten bedre lige mit pCARS setup nu. Det er responsivt, men ikke så meget, at man bliver straffet for minimale udsving med rattet. Hvor vidt det så også passer til dine behov og præferencer skal jeg ikke kunne sige, men det kan jo måske være en start i hvert fald :)
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 27. nov 2016 22:52

brilleabendk skrev:Mange tak skal du have.. puha sikke en omgang :) Men jeg må da prøve at lege mere med det når jeg kommer hjem imorgen :) Lige prøvet ganske kort og der var den somsagt lidt "off" altså man skulle dreje meget for at den registret det og det er lidt svært med hurtige sving :) ´


Det der er givetvis "steering ratio" som står for højt for dig ift. hvad du er vant til at spille med... dette kan du ændre (også i garagen med den enkelte bil)

Det gøres under setup, og her mener jeg du skal bladre til side 4 eller 5 i opsætningen før du kommer til det... jo lavere ratio du sætter den til jo mindre skal du dreje rattet før bilen drejer...

NB. vær opmærksom på, at et for lavt ratio kan give dig problemer med udskridning osv. fordi du drejer for skarpt for hurtigt...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Niki Lauda DK » 28. nov 2016 06:11

Deadzone inside skal stå på nul i hvert spil hvis du ikke vil have "slør" i rattet. Nogle kan dog lide at der kan vrikkes en lille smule med rattet uden at det påvirker bilen. Så sætter man den bare op en lille smule.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster