Xboxlife forum

4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Cena » 16. nov 2016 10:13

Mit problem i forhold til at game på TV er de har alt for højt Input lag. Har virkelig svært ved at se mig selv droppe min BenQ skærm med 1ms til at spille COD.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Haugboelle » 16. nov 2016 10:45

ATOM-DK skrev:Det er godtnok ikke et OLED tv, men jeg bruger dette til min X1-S og det fungere rigtig godt. Oplever ikke inputlag.
LG 49" 4K UHD Smart TV 49UH610V pris 3.777,- i El-Elefanten.



Synes kun jeg kan se det til 5999 kr i 49 tommer?
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Cena » 16. nov 2016 10:57

Haugboelle skrev:
ATOM-DK skrev:Det er godtnok ikke et OLED tv, men jeg bruger dette til min X1-S og det fungere rigtig godt. Oplever ikke inputlag.
LG 49" 4K UHD Smart TV 49UH610V pris 3.777,- i El-Elefanten.



Synes kun jeg kan se det til 5999 kr i 49 tommer?


Jeg tror det var på tilbud i sidste uge derinde til den pris. Syntes nemlig at huske jeg kiggede på det.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf JohnH » 16. nov 2016 11:04

Cena skrev:
Haugboelle skrev:
ATOM-DK skrev:Det er godtnok ikke et OLED tv, men jeg bruger dette til min X1-S og det fungere rigtig godt. Oplever ikke inputlag.
LG 49" 4K UHD Smart TV 49UH610V pris 3.777,- i El-Elefanten.



Synes kun jeg kan se det til 5999 kr i 49 tommer?


Jeg tror det var på tilbud i sidste uge derinde til den pris. Syntes nemlig at huske jeg kiggede på det.


Dette er en lidt bedre model og billigere :wink:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... src=aw.ds#
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Haugboelle » 16. nov 2016 11:18

Ah ok. Har pt en plasmaskærm i vores Gamer rum som jeg er ret glad for, men xboxen er blevet opgraderet til en S udgave.

Kan man se stor forskel og findes der en liste med opdaterede spil, kan se Sony har lavet en til PS4
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Slimjay DK » 16. nov 2016 12:23

Haugboelle skrev:Ah ok. Har pt en plasmaskærm i vores Gamer rum som jeg er ret glad for, men xboxen er blevet opgraderet til en S udgave.

Kan man se stor forskel og findes der en liste med opdaterede spil, kan se Sony har lavet en til PS4


Den eneste forskel der er mellem Xbox One og One S er at du kan se 4K video eller 4K UHD Blu-ray og at nogle spil også har fået et HDR Patch ... Sony har en liste fordi PS4 Pro er meget kraftigere hardware end den normale PS4 og de har derfor mere power at gøre godt med.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Haugboelle » 16. nov 2016 12:39

Slimjay DK skrev:
Haugboelle skrev:Ah ok. Har pt en plasmaskærm i vores Gamer rum som jeg er ret glad for, men xboxen er blevet opgraderet til en S udgave.

Kan man se stor forskel og findes der en liste med opdaterede spil, kan se Sony har lavet en til PS4


Den eneste forskel der er mellem Xbox One og One S er at du kan se 4K video eller 4K UHD Blu-ray og at nogle spil også har fået et HDR Patch ... Sony har en liste fordi PS4 Pro er meget kraftigere hardware end den normale PS4 og de har derfor mere power at gøre godt med.



Ok, så på spilfronten er det lidt ligegyldigt som det er nu, mht 4k tv.

Så venter jeg bare, har en 42 plasma, god gammel pioneer model som er lækker, dog tung og nok lidt dyr i drift, Hehe.

Skal dog snart ha nyt stue tv, så spørger jeg lige herinde igen til den tid :-)
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf dantyr » 16. nov 2016 14:40

Slimjay DK skrev:
Haugboelle skrev:Ah ok. Har pt en plasmaskærm i vores Gamer rum som jeg er ret glad for, men xboxen er blevet opgraderet til en S udgave.

Kan man se stor forskel og findes der en liste med opdaterede spil, kan se Sony har lavet en til PS4


Den eneste forskel der er mellem Xbox One og One S er at du kan se 4K video eller 4K UHD Blu-ray og at nogle spil også har fået et HDR Patch ... Sony har en liste fordi PS4 Pro er meget kraftigere hardware end den normale PS4 og de har derfor mere power at gøre godt med.

Der kan være forskel på fps mellem One og One s. I denne video er der op til 11%
https://m.youtube.com/watch?v=Ju5cTcrWy4E
dantyr
Niveau 3
 
Indlæg: 211


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Slimjay DK » 16. nov 2016 17:18

dantyr skrev:
Slimjay DK skrev:
Haugboelle skrev:Ah ok. Har pt en plasmaskærm i vores Gamer rum som jeg er ret glad for, men xboxen er blevet opgraderet til en S udgave.

Kan man se stor forskel og findes der en liste med opdaterede spil, kan se Sony har lavet en til PS4


Den eneste forskel der er mellem Xbox One og One S er at du kan se 4K video eller 4K UHD Blu-ray og at nogle spil også har fået et HDR Patch ... Sony har en liste fordi PS4 Pro er meget kraftigere hardware end den normale PS4 og de har derfor mere power at gøre godt med.

Der kan være forskel på fps mellem One og One s. I denne video er der op til 11%
https://m.youtube.com/watch?v=Ju5cTcrWy4E


25 fps eller 28 fps eller 30 til 33 fps .. men ja, ok .. spillene kræver ikke en patch og forskellen er så lille at det ikke er noget at reklamere for :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Slimjay DK » 16. nov 2016 17:21

Haugboelle skrev:
Slimjay DK skrev:
Haugboelle skrev:Ah ok. Har pt en plasmaskærm i vores Gamer rum som jeg er ret glad for, men xboxen er blevet opgraderet til en S udgave.

Kan man se stor forskel og findes der en liste med opdaterede spil, kan se Sony har lavet en til PS4


Den eneste forskel der er mellem Xbox One og One S er at du kan se 4K video eller 4K UHD Blu-ray og at nogle spil også har fået et HDR Patch ... Sony har en liste fordi PS4 Pro er meget kraftigere hardware end den normale PS4 og de har derfor mere power at gøre godt med.



Ok, så på spilfronten er det lidt ligegyldigt som det er nu, mht 4k tv.

Så venter jeg bare, har en 42 plasma, god gammel pioneer model som er lækker, dog tung og nok lidt dyr i drift, Hehe.

Skal dog snart ha nyt stue tv, så spørger jeg lige herinde igen til den tid :-)


Ja og nej .. et 4K TV med HDR skulle give et meget bedre billed, og der er et par titler der udnytter det bla. Gears Of War 4 ... HDR er det nye sort :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Erroneus » 16. nov 2016 21:12

Samsung UE49KS7005. Det kan klare HDR i spilstand, så HDR er aktiv med opdateringsfrekvens omkring 20ms. Det er et 4K tv og har ægte HDR, dvs. den har faktisk et 10bit panel der kan vise HDR, modsat mange andre modeller som forstår HDR, men ikke har hardwaren til vise en ordenlig farve palette. Det kan anskaffes for under 7k nu og må forventes at falde lidt mere i pris over de næste par måneder, til der er udsolgt.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg

+1

Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Haugboelle » 17. nov 2016 07:51

Hvad med det her Sony, er det noget værd til prisen?

Hvad betyder android os helt præcist, kan man hente diverse tv apps direkte på det eller?
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-413217/

Kan læse at det skulle indeholde en fast chrome cast, hvilket er fedt, men kan ikke overskue hvad det ellers præcist indebærer
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Erroneus » 17. nov 2016 11:58

Bemærk at det Sony ikke indeholder ægte HDR, så hvis du går op i det, skal du være opmærksom på det.

Sakset fra http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1456489360:
"HDR-processering" Hvilket betyder den ikke har hardware, men bare forstår et HDR signal. Hos Sony skal man helt op i XD93+ for ordenlig HDR:

At den har Android, betyder at du kan hente apps som er lavet til Android TV. Bemærk dog at udvalget til Android TV, som til mange smart tv platforme er begrænset og det betyder heller ikke, at alle Androids apps kan hentes, de skal være tilpasset til en TV platform.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Haugboelle » 17. nov 2016 12:10

Erroneus skrev:Bemærk at det Sony ikke indeholder ægte HDR, så hvis du går op i det, skal du være opmærksom på det.

Sakset fra http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1456489360:
"HDR-processering" Hvilket betyder den ikke har hardware, men bare forstår et HDR signal. Hos Sony skal man helt op i XD93+ for ordenlig HDR:

At den har Android, betyder at du kan hente apps som er lavet til Android TV. Bemærk dog at udvalget til Android TV, som til mange smart tv platforme er begrænset og det betyder heller ikke, at alle Androids apps kan hentes, de skal være tilpasset til en TV platform.


Tak for svaret :-)

Hvad betyder det med hdr reelt?

Ok så man er stadig ude i at bruge chromecast og mobil til danske apps men slipper for at at ha donglen hængende
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Erroneus » 17. nov 2016 12:51

Ægte HDR support betyder at TV'et kan fremvise flere farver og dermed opnå højere detaljegrad. Det er svært at forklare HDR, man skal se det, sådan rigtigt for at fange hvad det giver, plus det er nok også meget individuelt hvor meget man fanger.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron