Xboxlife forum

Ny og gammel

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Ny og gammel

Indlægaf H.M aka Hjælp Mor » 31. okt 2016 17:34

Hejsa, det er mig der er ny og gammel, ny brugere, gammel i gårde. 8)
Min søn har lige købt sin første Xbox one s og gta v. Han har spillet det meget hos venner, så langt om længe gav jeg efter :P

Han har dog problemer med at joine sine venner, og det uanset om det er ham der Join game el Game invite, eller en' af vennerne der forsøger. Det er kun lykkedes 2-3 gange. Beskeden Unable to connect to game session dukker op og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre der efter???
Jeg har sat netværkskabel i, så det skulle ikke være nettet den er gal med.

Kan I hjælpe en Mor der er grøn udi Xbox og gta verdenen :)
Mor, ny udi xboxens verden
H.M aka Hjælp Mor
Niveau 0
 
Indlæg: 4

Brugeravatar

Re: Ny og gammel

Indlægaf iPwnd94 » 31. okt 2016 17:40

Uha, enten open NAT eller så er det bare GTA som ikke altid lige er det bedste, når man skal joine venner :)
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar

Re: Ny og gammel

Indlægaf H.M aka Hjælp Mor » 31. okt 2016 17:45

iPwnd94 skrev:Uha, enten open NAT eller så er det bare GTA som ikke altid lige er det bedste, når man skal joine venner :)

Og hvad er det? Open nat? Jeg ved som sagt intet, har kigget på det og forsøgt at forstå. :?:
Mor, ny udi xboxens verden
H.M aka Hjælp Mor
Niveau 0
 
Indlæg: 4

Brugeravatar

Re: Ny og gammel

Indlægaf DK Vendetta » 31. okt 2016 18:53

Hej.. under alle indstillinger i venstre side af skærmen når xboxen er startet op. Tryk på den, derefter tryk på netværk ( 3. Øverst) derefter netværksindstillinger... Så står der Aktuel netværksstatus. Dernede under står hvad din/Jeres NAT-type er.. Strict/moderat/åben eller hvad den nu skriver. Der skal helst stå åben eller moderat. Prøv lige at checke op på det..
Come out and play, I dare ya.. JiNX
DK Vendetta
Niveau 3
 
Indlæg: 299


Re: Ny og gammel

Indlægaf H.M aka Hjælp Mor » 31. okt 2016 18:59

DK Vendetta skrev:Hej.. under alle indstillinger i venstre side af skærmen når xboxen er startet op. Tryk på den, derefter tryk på netværk ( 3. Øverst) derefter netværksindstillinger... Så står der Aktuel netværksstatus. Dernede under står hvad din/Jeres NAT-type er.. Strict/moderat/åben eller hvad den nu skriver. Der skal helst stå åben eller moderat. Prøv lige at checke op på det..

Super fantastisk.
Det må afprøves, men i morgen. Jeg giver besked om resultatet.

Og tak fordi I gider hjælpe en Mor, der ikke ved heeelt så meget om div konsoller og spil, men prøver :D
Mor, ny udi xboxens verden
H.M aka Hjælp Mor
Niveau 0
 
Indlæg: 4

Brugeravatar

Re: Ny og gammel

Indlægaf DK Vendetta » 31. okt 2016 19:16

H.M aka Hjælp Mor skrev:
DK Vendetta skrev:Hej.. under alle indstillinger i venstre side af skærmen når xboxen er startet op. Tryk på den, derefter tryk på netværk ( 3. Øverst) derefter netværksindstillinger... Så står der Aktuel netværksstatus. Dernede under står hvad din/Jeres NAT-type er.. Strict/moderat/åben eller hvad den nu skriver. Der skal helst stå åben eller moderat. Prøv lige at checke op på det..

Super fantastisk.
Det må afprøves, men i morgen. Jeg giver besked om resultatet.

Og tak fordi I gider hjælpe en Mor, der ikke ved heeelt så meget om div konsoller og spil, men prøver :D


Så lidt... men kan altså ikke svare på om hvor vidt GTA V har et generelt problem med at komme online hvis Jeres NAT er strict eller lignende, men noget tyder dog på det. I det tilfælde kan man forwarde porte i routeren, men den er nok lidt mere kompliceret :wink: Men lad os høre, så tager vi den derfra..
Come out and play, I dare ya.. JiNX
DK Vendetta
Niveau 3
 
Indlæg: 299


Re: Ny og gammel

Indlægaf BulletEyeDk » 31. okt 2016 22:54

@H.M aka Hjælp Mor

Hvis du stadig kæmper med din søns netværks indstillinger, kan du givetvis finde en løsning på dit problem via Microsoft' egen support side:

http://support.xbox.com/da-DK/xbox-one/ ... k-settings
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Ny og gammel

Indlægaf H.M aka Hjælp Mor » 8. nov 2016 11:17

Halløjsa
Så gik der et par inden jeg fik tid til at gøre som I så fint beskrev. Så kunne jeg pludselig bare ikke huske hvilken side jeg havde været inde på. Nu er jeg her igen, efter at have studeret en del historik på computeren.
Dette er hvad jeg har fundet ud af:
Ift til NAT står der åben. Derudover har jeg undersøgt om den er klar til multiplayer, det bekræfter xboxen at den er.
Der var en' der skrev noget med router, vi køre den på trådløst, er det det' der er problemet?
Mor, ny udi xboxens verden
H.M aka Hjælp Mor
Niveau 0
 
Indlæg: 4

Brugeravatar

Re: Ny og gammel

Indlægaf DK Vendetta » 8. nov 2016 19:06

H.M aka Hjælp Mor skrev:Halløjsa
Så gik der et par inden jeg fik tid til at gøre som I så fint beskrev. Så kunne jeg pludselig bare ikke huske hvilken side jeg havde været inde på. Nu er jeg her igen, efter at have studeret en del historik på computeren.
Dette er hvad jeg har fundet ud af:
Ift til NAT står der åben. Derudover har jeg undersøgt om den er klar til multiplayer, det bekræfter xboxen at den er.
Der var en' der skrev noget med router, vi køre den på trådløst, er det det' der er problemet?


Hvis den står åben, er det nok GTA V som til tider har problemer.. uanset hvad, vil jeg stadig vælge en trådet forbindelse frem for den trådløse, men om det hjælper kan jeg ikke svare Jer på.. prøv det, hvis det er muligt.
Come out and play, I dare ya.. JiNX
DK Vendetta
Niveau 3
 
Indlæg: 299



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron