Xboxlife forum

Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 28. okt 2016 18:09

Smolle skrev:
BoblereN skrev:Hej smolle, jeg ser ingen officiel tilmelding fra dig - Kan jeg skrive dig på listen? :) I så fald også blot til et enkelt eller to løb?


Jeg har glemt mit password til siden :P Tror måske, at jeg har sat den til, at gemme mit password på min computer derhjemme, men er stadig på arbejde. Jeg melder lige tilbage engang i aften.


Hvis det stadig driller med adgangen til siden, så smid en besked til mig, så nulstiller vi det nuværende...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Smolle » 28. okt 2016 18:34

Jeg har tilmeldt mig løbende den 23. november. Hvis det ikke er bindende, så kan jeg også tilmelde mig til den 2. november, men kan ikke love deltagelse.
Er der krav om brug af mikrofon? Jeg har ikke et Xbox headset, men jeg har en konverter til, at bruge almindeligt headset med min Xbox controller. Problemer er bare, at jeg køre med rat og pedal og der kan jeg ikke slå headset'et til. Har også en Kinect, men ved ikke om mikrofonen er god nok i den?

@BulletEye: Password'et var gemt i min lokale browser, så det går for nu. Har totalt glemt det, så kan godt være, at et reset bliver aktuelt senere :P
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 28. okt 2016 18:40

Hej smolle.

Jeg kørte også tidligere med headset i controlleren og rat og pedaler ved siden af... Det vigtigste her var at firmwaren var opdateret til controlleren, så den ikke slukkede kort tid efter pga. inaktivitet :)

Men det er en fordel med mikrofon, og en del af hyggen!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Smolle » 28. okt 2016 18:47

BoblereN skrev:Hej smolle.

Jeg kørte også tidligere med headset i controlleren og rat og pedaler ved siden af... Det vigtigste her var at firmwaren var opdateret til controlleren, så den ikke slukkede kort tid efter pga. inaktivitet :)

Men det er en fordel med mikrofon, og en del af hyggen!


Hvordan kan jeg opgradere firmwaren? Sidst jeg brugte det (til Fallout 4) var der faktisk nogle hakker i lyden som var irriterende. Måske en opgradering også kan hjælpe på det.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296



Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Smolle » 29. okt 2016 08:38

Så har jeg lige givet dit setup nogle runder på Snetterton 300, Lauda. Er overrasket over hvor 'nem' den er, at styre. Ikke dermed sagt, at jeg ikke skrider af banen eller mister kontrol, men når jeg gør ved jeg, at det er min fejl og synes ikke der er noget at udsætte på bilen som sådan. Eneste lille minus er måske, i hvert fald på Snetterton 300, at jeg synes gearingen er lidt 'mis-timet' nogle gange. Måske er det bare mig, der tager gearene forkert, men specielt efter de to langsider rammer jeg næsten altid redline lige inden afslutningen på langsiden, hvor man så skal vælge om man vil skifte et gear op, blot for at skifte ned et halvt sekund efter, eller om man vil bruge det halve sekund på redline, hvilket jo heller ikke er optimalt. Men det er detaljer. Ellers rigtig fint setup!

Jeg startede med, at køre en 20-25 runder hvor jeg allerede efter ca. 5 runder satte min hurtigste tid, som jeg aldrig rigtig kom i nærheden af før jeg løb tør for benzin. Da jeg så tjekkede practice tider på community-siden kunne jeg se, at Lauda havde kørt næsten 3 sekunder (!) hurtigere end mig i samme bil! Så var der godt nok langt igen, synes jeg.

Jeg prøvede så, at sætte både steering og breaking sensitivity lidt op og startede en ny session på Snetterton 300. Allerede efter 3 runder satte jeg ny personlig rekord, som var næsten to sekunder hurtigere end min tidligere rekord, så den lille tweak på styringen gjorde virkelig en forskel. Nu er jeg "kun" (i meget store gåseøjne) 1,116 sekund langsommere end Lauda. Det er selvfølgelig stadig meget tid, at miste pr. omgang, men trods alt lidt mere konkurrencedygtigt.

Jeg har ikke tid, at køre mere lige nu, men prøver nok igen i morgen. Evt. med endnu højere sensitivity på styringen, bare for at se hvad der sker.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+3

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Niki Lauda DK » 29. okt 2016 08:56

Så er det vist ikke helt tosset, det jeg har fået lavet :)
Mht. Gearing, så er det ikke muligt at ændre på andet end 6. Gear, som kan give bilen en højere topfart. Men fedt at du selv har pillet lidt og har forbedret din omgangstid. Jeg vil anbefale at åbne køleren ca. 5% op da den til tider gerne vil ligge over 100 grader. Brake ducts kan evt. Også lukkes lidt op for at afhjælpe dækvarmen. Dæktrykket kan måske også få et lille nøk opad, men det kræver en længere session for at få afstemt hvad der er mest optimalt, da de mister greb ved højere tryk.

Steering ratio er også ændret markant hos mig da man ellers skal dreje alt for meget i de små skarpe sving som banen primært består af.

Men er du tilfreds med basissetuppet som det er nu ?
Senest rettet af Niki Lauda DK 29. okt 2016 09:18, rettet i alt 1 gang.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Niki Lauda DK » 29. okt 2016 09:14

Jeg har i øvrigt et spørgsmål til Bulleteye:
Er det muligt at ændre indstillingerne på pcars-siden således, at når man vælger 'se practider' at den automatisk forudindstiller sidst indtastede bil og bane? Dvs. Hvis SmolleDk har lagt en tid ind med RUF gt3 og Snetterton 300, så vil den indstilling stå klar til den næste som vil se practice tider.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 29. okt 2016 09:27

Det kan formentlig lade sig gøre, men ikke uden at der skal ændres/tilføjes en del i koden...

Jeg noterer det, som et ønske ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Niki Lauda DK » 29. okt 2016 09:40

Fair nok. Det er bare en lille detalje og du skal ikke gøre det store nummer ud af det.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 29. okt 2016 09:44

Alternativt kan du bare klikke på linjen, på forsiden, hvor der står skrevet, at der er sat en tid... det bør tage dig direkte til bane/bil visning for det den pgl. har kørt... var det den funktion du søgte ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Niki Lauda DK » 29. okt 2016 09:47

DOH' ! #-o
Det anede jeg ikke at man kunne og har alle dage scrollet igennem alt. Men tak. Det var lige netop det jeg søgte :mrgreen:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 29. okt 2016 09:51

Den funktion er dog ikke 100% præcis, nu virker det fint i og med det er Ruf'en der er sat en tid i... hvis du f.eks hellere vil have set en hel GT3 klasse vil den stadig kun vise dig en liste med den pgl. bil, og du skal således selv finde klassen efterfølgende...

Men overordnet set er det nemmere, da banen allerede er fundet ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Smolle » 29. okt 2016 11:06

Niki Lauda DK skrev:Men er du tilfreds med basissetuppet som det er nu ?


Bestemt tilfreds efter min første test. Det kan sikkert blive bedre, men er ikke sikker på, at en 'hobby-racer' som mig ville kunne mærke den helt store forskel :) Igen, de gange hvor jeg skred af banen eller mistede kontrol var jeg godt klar over, at det var fordi jeg havde gjort noget forkert. Har ofte oplevet, både i Project Cars og Forza Motorsport, at køre i biler hvor jeg føler, at jeg bliver 'straffet' uden egentlig, at have lavet en fejl. Sådan har jeg det slet ikke med den her.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Niki Lauda DK » 29. okt 2016 12:09

Ok. Så gør jeg ikke mere ud af det. Ellers spørger du bare. Der er flere herinde der ved en masse om emnet
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron