Xboxlife forum

Løb F1: 26-10-2016 Austin, USA GP

Spil med fart på

Re: Løb F1: 26-10-2016 Austin, USA GP

Indlægaf TigerJax007 » 19. okt 2016 16:02

Jeg er på job desværre.
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: Løb F1: 26-10-2016 Austin, USA GP

Indlægaf ShumwayDK » 19. okt 2016 16:17

Jeg kunne godt være frisk på noget træning.
Faktisk har jeg brug for træning, for jeg har sgu godt nok problemer med at komme rundt på banen uden at fare vild :D

Indtil videre tror jeg kun jeg har styr på sving 2 og 10 :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Løb F1: 26-10-2016 Austin, USA GP

Indlægaf BulletEyeDk » 19. okt 2016 16:30

har desværre andre planer i aften, selvom jeg burde træne :lol:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb F1: 26-10-2016 Austin, USA GP

Indlægaf ShumwayDK » 26. okt 2016 18:27

Jeg er rigtig ærgerlig, men jeg må desværre melde fra til aftenens løb :(
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Løb F1: 26-10-2016 Austin, USA GP

Indlægaf BoblereN » 26. okt 2016 18:42

Øv lars. Det var en skam !
Husk at få dig meldt til pcars mini ruf serie :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Løb F1: 26-10-2016 Austin, USA GP

Indlægaf BulletEyeDk » 26. okt 2016 21:43

Tak for endnu et fedt løb, og godt kørt igen af DalingoDK der tog sejren =D>

Vi snakkede efter løbet om at, der helt sikkert er basis for noget godt ræs online i dette spil, og at det derfor er helt oplagt, at vi laver en form for F1 sæson, der eventuelt kommer til at følge kalenderen næste år...

Så alle "gamle" pCARS kørere kan godt begynde at overveje om det kunne være noget og evt. få fundet spillet på tilbud... der er virkelig potentiale i online delen...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb F1: 26-10-2016 Austin, USA GP

Indlægaf Chokofanten » 27. okt 2016 04:46

Jeg siger også tak for løbet.
TILLYKKE til Dalingo.
Det er ufattelig, at du kan køre så stærkt hele løbet igennem.
Ligesom Bullet, tror jeg også der er basis for en hel sæson når det bliver forår.
Vi ses til Project cars.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: Løb F1: 26-10-2016 Austin, USA GP

Indlægaf BoblereN » 27. okt 2016 07:03

Tak for ræs og tillykke til Dalingo med sejren... Der både viste go mercedes fart og selvtillid i sin strategi, selv uden mit uheld i starten tror jeg ikke, at jeg ville kunne have blandet mig i sejren! Stærkt kørt!

og fedt at se at det ikke nødvendigvis er strategien med færrest pitstop der er hurtigst, den velforberedte kan virkelig belønnes.

Det er svært at vurdere om det er min ellers rosbergs skyld, med uheldet efter starten. Jeg så det igen efterfølgende og kan konstatere at rosberg laver en forrygende start, kommer på indersiden op mod første sving og da jeg begynder at bremse og dreje ind mod apex, trækker rosberg en over mod mig, for at få en bedre indgang, hvilket resulterer i at vi faktisk drejer ind i hinanden ud af lige vej.. Jeg ind mod apex, rosberg væk fra apex...

Men fin feature med twitch der kan optage, lydsporet er dog helt hen i vejret. Lyden er forsinket 5-6 sekunder, men ved ikke om man kan trække det ned på sin computer og redigere sig ud af det.. I hvert fald kan man nok godt strikke noget highlight video ud af det..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løb F1: 26-10-2016 Austin, USA GP

Indlægaf BulletEyeDk » 27. okt 2016 07:24

Redigering af lyd, der er forskudt burde ikke være et problem at rette...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb F1: 26-10-2016 Austin, USA GP

Indlægaf Wizup » 27. okt 2016 10:33

Mange tak for et super fedt løb. Jeg må enten være blevet bedre, ellers er Austin tilgivende brede bane bare bedre til en rookie. Jeg ville lige høre om der var andre der kunne mærke lidt mere traction på banen, syntes den var lidt glattere end f.eks Australien (samme dæk type, soft). Har de virkelig fået forskellige underlag med? Eller var det bare mig der gik lidt for hårdt på gassen.

Jeg må også sige at mit resultat føltes som en sejr, blev kun taget med en omgang og blev ikke sidst denne gang :)

Jeg må se om jeg på et tidspunkt kan få fundet plads til at jeg kan køre med rat/pedaler.
Wizup
Niveau 2
 
Indlæg: 196
By: København V

+1

Re: Løb F1: 26-10-2016 Austin, USA GP

Indlægaf Chokofanten » 27. okt 2016 10:41

Wizup skrev:Mange tak for et super fedt løb. Jeg må enten være blevet bedre, ellers er Austin tilgivende brede bane bare bedre til en rookie. Jeg ville lige høre om der var andre der kunne mærke lidt mere traction på banen, syntes den var lidt glattere end f.eks Australien (samme dæk type, soft). Har de virkelig fået forskellige underlag med? Eller var det bare mig der gik lidt for hårdt på gassen.

Jeg må også sige at mit resultat føltes som en sejr, blev kun taget med en omgang og blev ikke sidst denne gang :)

Jeg må se om jeg på et tidspunkt kan få fundet plads til at jeg kan køre med rat/pedaler.


Når du så har fået plads til rat og pedaler, så skal du have fat i Project cars.
Det er meget fedt.

Fedt at det føles som en sejr.
Man har selv nogle mål, som betyder sejr.
I mit tilfælde, er det ikke at blive hentet med en omgang.
Det lykkedes næsten igår.
Det var kun Dalingo som nåede det. Men han kører også bare mega stærkt.
Til trods for at jeg sluttede som nr. 6
Vi ses.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Løb F1: 26-10-2016 Austin, USA GP

Indlægaf normann » 27. okt 2016 11:06

Gamestop har det til 329 kr
Mvh 5
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: Løb F1: 26-10-2016 Austin, USA GP

Indlægaf BoblereN » 27. okt 2016 11:08

Hvorvidt der er forskel på underlaget skal jeg lade været usagt.
Det er utrolig svært at sige, om der er bedre traction i Japan eller USA, der er så mange ting der spiller ind på om du har traction eller ej.

Det enkelte svings udformning betyder alverden for bilens balance, og måden du kan "angribe" svinget på om man vil.
Austin er en bane med mange højdemeter, hvorfor du i nogle sving får ekstra greb i kraft af banens udformning.
Kommer du med høj fart ned i et "hul" og er der et sving i hullet, vil bilens vægt blive presset hårdt ned i svinget og dermed har du væsentlig mere greb.

Nogle gode eksempler på hvor du vil mærke anderledes greb på Austin:

Sving 1: Din nedbremsning og indgang til svinget foregår op af bakke, så vægten i bilen er flyttet bagud (mindre vægt på forhjul), i samme indgang falder hældningen ind mod svinget, så bilen vil "lette" der fjerner endnu mere vægt fra forhjulene... Det er et sving hvor man meget nemt låser forhjulene og kan have svært ved at styre raceren ind i svinget, grundet den manglende vægt...

Sving 2: høj hastighed ned af bakke, vægten er placeret fortil og du opnår bedre traction i det banen "retter" op, og bilen bliver presset ned i banen...
Den næste svingkombination der består af sving 3,4 og 5 er sving uden elevation og hældning på vejen, som udstiller bilens balance i neutral position, der er ingen hjælp at hente fra en vej der eventuelt hælder positivt i forhold til dit sving, eller at bilen bliver presset ned i asfalten i form af en stigning...

Den hurtigste måde igennem sådan et sving er en bil med utrolig meget mekanisk vejgreb og så lidt downforce som muligt... Du vil så kunne hænge i vejen, uden at blive bremset af en høj downforce (Redbull fordel i F1), deres bil har et vanvittigt mekanisk vejgreb og kan derfor køre med væsentlig mindre downforce...

Austin består af mange sving hvor du ikke får foræret vejgreb!

Den sidste sektor der stort set foregår på flad vej, med mange skarpe sving, stiller helt andre krav til dit setup i forhold til sving som på Suzuka.

Mit setup til Austin var markant anderledes end til Suzuka, helt andre parametre der skulle i brug for at få McLaren ned i en konkurrencedygtig tid..

Jeg trænede lidt inden og der kæmpede jeg med at få McLaren på nye supersoft ned under 1.40.

Efterfølgende prøvede jeg en RedBull med standard setup, og på en ikke optimal omgang kørte jeg 1.38.5 på første omgang, der efter to omgange for at føle bilen blev vekslet ud med en lav 1.38 tid.

Og som der var interessant af gårsdagens kvalifikation... Jeg tog pole position, men jeg var langsomt af alle biler igennem speed trap'en.. Hvilken vidner om at hastigheden igennem svingene er mindst ligeså vigtig som en kraftig motor..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Løb F1: 26-10-2016 Austin, USA GP

Indlægaf dalingo » 27. okt 2016 11:27

Hej tak for et fedt løb på en rigtig lækker bane! Det var fint med endnu en sejr, selv om det var ærgerligt at bobleren røg af i første sving så der ikke var meget direkte kamp.

Og så kan jeg godt se på Boblerens tider i RedBull at jeg skal være glad for at McLaren har valgt at udnytte deres option på ham i næste sæson også (o:

Men som sagt rigtigt fed online ræs. Det vil være fedt hvis vi kan få lidt flere med på en sæson næste år. Savnede virkeligt Shumways periodiske vredes udbrud på AI drivers når han ikke bliver lukket ordentligt igennem (o:

Hyg jer til næste gang.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: Løb F1: 26-10-2016 Austin, USA GP

Indlægaf Wizup » 27. okt 2016 11:40

@Bobleren jeg køber din forklaring. Det giver god mening med de fysiske påvirkninger som de forskellige sving giver. Det havde jeg slet ikke tænkt på selv.
Wizup
Niveau 2
 
Indlæg: 196
By: København V


Foregående

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron