Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Baden » 28. sep 2016 14:13

Helt sikkert PS! Controlleren på Xbox føles mærkelig i hånden, derfor vil jeg til enhver tid vælge PS over!
Baden
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Horsens


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JohnH » 28. sep 2016 15:20

Baden skrev:Helt sikkert PS! Controlleren på Xbox føles mærkelig i hånden, derfor vil jeg til enhver tid vælge PS over!


Det er jo fordi PS controlleren er lavet til børn :wink: :lol:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 28. sep 2016 16:55

JohnH skrev:og nej, der er ikke meget forskel på grafikken, du får bare et bedre chat system på Xboxen.


Det var ellers lidt af en konklusion at komme med. Forskellen fra Xbox One S til en PS4 Pro er at PS4 Pro er 3 gange så hurtig, så jo der kommer til at være en forskel, specielt hvis man har 4K tv.


Ang. det sociale aspekt, så er det et spørgsmål om hvem du har af venner på de forskellige konsoller. Jeg har flere PlayStation venner sjovt nok, end jeg har Xbox venner. Kan jeg så derfor konkludere at det sociale aspekt er tabt på Xbox? Nej vel. Man skaber selv det netværk man vil, der er rigeligt med fornuftige og aktive mennesker på begge netværk.

ps.
Med quick menu kan du tilgå parties osv. uden du skal "ud af spillet". Men jeg indrømme, jeg chatter ikke særligt meget på min PS4, jeg spiller konsol for at spille spil, ikke chatte.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 28. sep 2016 17:53

Wmariak skrev:
Erroneus skrev:
Wmariak skrev:Menuerne er simple, og det hele er super enkelt, men der mangler sgu noget. Det sociale aspekt som er super gennemført ved en XBO er på ingen måde til stede på Sonys. Det tager dig 15 sekunder at skrive en besked til din makker, du skal ud af flere menuer og faneblade for at finde din ven, du skal kigge på en irriterende loadingscreen og det hele virker langsom og laggy.

Når du får en besked, klikker du på PS knappen, så bliver du taget direkte ind til beskeden.
Men anyways, de har tilføjet quick menu i Firmware 4, som giver hurtig tilgang til de ting man bruger mest, fordi ja det har manglet.

Men den hopper ud af spillet og loader en go 5 sekunder før at beskedmenuen er oppe. Det er en håbløs maskine i mine øjne.


Det er da bestemt også gældende på Xbox One, hvor alt man foretager sig kræver den loader en app. Og kommer man til at trykke back 2 gange så loader den en app eller et spil man havde åben for 14 dage siden ... :lol:

Men ja, hvis man køber maskine efter de sociale aspekter og har behov for at lytte til musik og sende beskeder samtidigt med man spiller og ser Twitch video, så er det helt klart Xbox One der er øverst på listen .. Jeg sætter mig primært ved konsollen for at spille , resten er for mig spild af tid :) Men det er nok bare fordi jeg er en gammel sur stodder :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Wmariak » 28. sep 2016 19:06

Jeg bruger faktisk mest mine konsoller for at være social. Twitch, Youtube, Spotify, partys, og gerne det hele på en gang. Spillene har ikke den store betydning for mig, så længe jeg har nogle at spille dem med.
Billede
Wmariak
Niveau 0
 
Indlæg: 43

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 28. sep 2016 19:22

Wmariak skrev:Jeg bruger faktisk mest mine konsoller for at være social. Twitch, Youtube, Spotify, partys, og gerne det hele på en gang. Spillene har ikke den store betydning for mig, så længe jeg har nogle at spille dem med.


Troede du brugte Groove, var faktisk slet ikke klar over at man kunne få spotify til Xbox One, men det er jo nok fordi jeg ikke bruger det til noget ..

Spillene er så for mig det absolut vigtigste, gider ikke at spille UNO bare fordi der er nogle at spille det med :mrgreen:

Men glæder mig til Gears 4 som i øvrigt kan pre-loades nu .. små 55GB :shock:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 28. sep 2016 19:25

Jeg gør det samme. Og hvis jeg kan få lov til at stå på hænder, tanke bilen og råbe til konen samtidigt, så er min lykke gjort.

Slimjay DK skrev:
Wmariak skrev:Jeg bruger faktisk mest mine konsoller for at være social. Twitch, Youtube, Spotify, partys, og gerne det hele på en gang. Spillene har ikke den store betydning for mig, så længe jeg har nogle at spille dem med.


Troede du brugte Groove, var faktisk slet ikke klar over at man kunne få spotify til Xbox One, men det er jo nok fordi jeg ikke bruger det til noget ..

Spillene er så for mig det absolut vigtigste, gider ikke at spille UNO bare fordi der er nogle at spille det med :mrgreen:

Men glæder mig til Gears 4 som i øvrigt kan pre-loades nu .. små 55GB :shock:


Du går glip af det fedeste community i verden. Jeg så en nøgen mand sidst jeg spillede UNO på Xbox 360.

(Altså i spillet, ikke uden for. Så spændende er mit nabolag alligevel ikke)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 28. sep 2016 19:34

Ja, nøgne mænd på cam har det med at gå efter børn og teenagere, så det overrasker mig ikke :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf KimHansenDK » 29. sep 2016 20:16

Det blev en Xbox One S - og hold da op, hvor står billedet flot på en 4K HDR skærm!

Lige nu har jeg dog kun FIFA og Forza Horizon 3, men I er velkommen til at tilføje mig: KimHansenDK
KimHansenDK
Niveau 0
 
Indlæg: 10
By: Odense

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Aaliyahchili » 30. sep 2016 15:07

Har næsten altid været Xbox mand, men "måtte" sælge min x one og købe mig en Ps 4 , da jeg bare måtte spille Uncharted og the last of us, men er begyndt at savne min Xbox og så larmer Ps 4 sgu rimeligt meget i forhold til boxen(gider heller ikke sidde med hører bøffer hver gang jeg spiller) så overvejer at beholde Ps 4 til ekslusive titeler og bruge xboxen til min primære spille konsol...
Skal jeg købe en Xbox one S eller prøve at få fat i en alm Xbox one....?
Kom med jeres mening :)
God weekend
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 30. sep 2016 15:32

Aaliyahchili skrev:Har næsten altid været Xbox mand, men "måtte" sælge min x one og købe mig en Ps 4 , da jeg bare måtte spille Uncharted og the last of us, men er begyndt at savne min Xbox og så larmer Ps 4 sgu rimeligt meget i forhold til boxen(gider heller ikke sidde med hører bøffer hver gang jeg spiller) så overvejer at beholde Ps 4 til ekslusive titeler og bruge xboxen til min primære spille konsol...
Skal jeg købe en Xbox one S eller prøve at få fat i en alm Xbox one....?
Kom med jeres mening :)
God weekend


Du kan jo få den normale Xbox One brugt ret billigt :) men skal du ud og have en ny, ville jeg vælge en One S Gears Of War edition , den hvide er sku for fesen :lol:

Jeg glæder mig også til at få skiftet min PS4 ud med en forhåbenlig mere støjsvag PS4 Pro, ikke at min PS4 larmer overdrevet, men lydløs er den ikke :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niki Lauda DK » 30. sep 2016 16:27

Du kan også vente til 2017 og købe en Scorpio.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 1. okt 2016 08:40

Ja, Scorpio skal ejes .. håber ikke de laver en Xbox One på den,så vi her i DK skal vente til Dec. 2018 :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Aaliyahchili » 1. okt 2016 10:43

Scorpio ser spændende ud, men der er bare for lang til til jul 2017.... Håber bare er den er lige så lydløs som Xbox one....
Så til Black friday må jeg hellere finde et godt tilbud på Xbox one S og så bytte den ind til scorpio når den engang lander :)
Nogen der ved mht til strøm, hvis jeg nu køber xbox one s på Amazon uk, da der vist nok er indbygget strømforsyning .....?
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JohnH » 1. okt 2016 11:06

Aaliyahchili skrev:Scorpio ser spændende ud, men der er bare for lang til til jul 2017.... Håber bare er den er lige så lydløs som Xbox one....
Så til Black friday må jeg hellere finde et godt tilbud på Xbox one S og så bytte den ind til scorpio når den engang lander :)
Nogen der ved mht til strøm, hvis jeg nu køber xbox one s på Amazon uk, da der vist nok er indbygget strømforsyning .....?


Den kører 100-240 volt , så ingen problemer, kun med strømkablet.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster