Xboxlife forum

Fifa 17 - Xboxlife FUT

For sport fanatikere.

Vil du have interesse i at deltage i en FUT ligaserie her på xboxlife?

Afstemning sluttede 6. okt 2016 20:16

Ja, helt klart
5
83%
Måske
1
17%
Nej, det er ikke noget for mig
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer : 6

Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf BulletEyeDk » 6. sep 2016 20:16

Et nyt fifa 17 / FUT år står snart for døren, jeg har som de mange sidste år (når denne tid nærmer sig) altid haft planer om at lave en eller anden form for struktureret liga afvikling for os FUT tosser.

Desværre er det aldrig blevet til mere end en ide, men jeg er villig til at give det en chance og kaste mig ud i at programmere en XBL side (i stil med pCARS), der kan håndtere en ligastruktur, hvor der vil blive afviklet kontinuerlige sæsoner.

Inden jeg giver mig i kast med at bruge tid og energi på at lave for meget på en hjemmeside, vil det være lækkert med lidt feedback, for evt. at se om der var opbakning til det...

For dem der har interesse i det, må i meget gerne komme med indspark til hvordan i føler det kan skrues sammen, jeg er meget åben for input...

I meget korte træk har jeg følgende tanker (umiddelbart) om konceptet/strukturen, listet helt tilfældigt:

1. Der spilles Fifa 17 Ultimate Team (kampe afvikles som online friendly kampe)
2. Man kan maksimalt have et hold tilmeldt
3. Et nyt hold modtager "en klub" på hjemmesiden, denne navngives efter ens FUT klubnavn
4. Den nye klubejer har XX antal millioner til rådighed som et startbeløb
5. Herefter er det fuldstændigt op til klubejeren at finde spillere til klubben, der vil være et "marked" på hjemmesiden, hvorfra dette skal styres. Forhåbentligt vil alle almindelige spillerkort være søgbare på hjemmesiden, disse vil således også have en markedsværdi (man kommer til at gå på kompromis med spillermaterialet i starten pga. prisen)
6. Når der købes en spiller via hjemmesiden køber man således rettigheden til at spille med denne spiller i sine FUT kampe, det er ikke muligt for andre at bruge denne spiller, når først man har rettigheden over ham.
7. Som udgangspunkt er planen "kun", at der kan bruges almindelige spillerkort, dvs. ikke TOTW/TOTY/TOTS kort
8. En klub kan maksimalt bestå af 25 spillere.
9. Transfermarkedet lukkes kort før sæson start og åbnes igen i pausen mellem 2 sæsoner
10. Det skal være muligt for en anden klub at forespørge til en spiller i ens trup, det er ikke tanken, at der skal være et egentlig transfermarked hvor priserne kan stikke helt af, tanken er, at man giver en vis % del mere end den pris, han er signeret til.
11. Når klubben vil af med en spiller får man "transfer" penge tilbage dog fratrukket en % del og spilleren vil således være fri på markedet igen.
12. En division vil fyldes op med 8 hold, hvordan dette rangeres i første sæson må vi komme frem til i fællesskab, er vi flere end 8 fyldes den næste division op og så fremdeles (når/hvis vi får fyldt nogle divisioner tænker jeg vi laver en slags kvalifikations række som nederste række)
13. Der vil efter hver sæson findes vindere/oprykkere samt nedrykkere og uddeles virtuelle pokaler
14. En sæson løber over ca. 4-5 uger, dvs. 2 kampe pr. uge i snit, det vil være muligt at vælge ønskede kamptidspunkter, tanken er således at det pr. automatik findes et spilletidspunkt, der passer begge bedst.
15. Indrapportering af kampe kan blive lidt besværligt, men af hensyn til statistik osv. er det vigtigt
16. Hver spiller skal indrapportere sine stats for en kamp, tanken er, at man ifm. rapportering enten uploader et skærmprint af sit holds rating (opstilling) efter kampen (evt. et link til xboxclips.com), hvorefter disse data tastes af en ansvarlig, eller brugeren selv står for at indgive disse data via et sindrigt menu system...
17. Gøres dette korrekt vil alle spillere, der spiller kampe og er tilknyttet klubber automatisk få registreret historikken og dette vil følge ham på siden, der vil være statistik over rating/mål/ osv...
18. Karantæne vil være gældende, dvs. x antal gule kort eller direkte rødt i en kamp udløser karantæne og pgl. spiller kan ikke spille.
19. Klubben tjener penge til klubben pr. spillet kamp
20. Klubben vil få bonus penge efter en afsluttet sæson alt efter placering og evt. oprykning
21. Muligheden for at lave en eller anden form for rangliste for de deltagende hold
22. På sigt, mulighed for deltagelse i Pokal spil, hvor alle hold deltager dvs. man kan møde hinanden på tværs af divisioner

Kom meget gerne med indspark til ovenstående, gerne ris/ros til tankerne men også gerne hvis du har nogle ting du gerne så vi tog med...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf Benja190782 » 6. sep 2016 20:27

Jeg synes det lyder som en EKSTREMT fed idé, men hold kæft et arbejde, Bullet! :D

Der skal jo VIRKELIG samles nogle seriøse folk op til sådan en struktureret liga...

Af samme grund synes jeg vi skal spille med knap så mange assists, måske med passing på semi f.eks.
-og gerne kampe på 7-8 minutter pr. halvleg for at skabe mere realisme.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf BulletEyeDk » 7. sep 2016 06:26

Benja190782 skrev:Jeg synes det lyder som en EKSTREMT fed idé, men hold kæft et arbejde, Bullet! :D

Der skal jo VIRKELIG samles nogle seriøse folk op til sådan en struktureret liga...

Af samme grund synes jeg vi skal spille med knap så mange assists, måske med passing på semi f.eks.
-og gerne kampe på 7-8 minutter pr. halvleg for at skabe mere realisme.


Ligger kamplængden ikke automatisk fast i FUT ? jeg er helt med på det kunne være fedt med tweak af passing, men er det ikke kun noget den enkelte kan sætte op, syntes ikke det er noget man kan forudbestemme til en kamp ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf Wizup » 7. sep 2016 08:01

@Benja det ville blive rigtig svært at styre Assist fordi det styres på den individuelle xbox og ikke kan sættes til en kamp.

@Bullet Jo kamplængden er fast i FUT, tror den står til 6 min pr halvleg.
Jeg syntes intiativet er super fedt og jeg er også frisk på at spille med :) Hvis der skal være flere torv holder på det må du sige til
Wizup
Niveau 2
 
Indlæg: 196
By: København V

+1

Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf BulletEyeDk » 7. sep 2016 08:23

Wizup skrev:@Benja det ville blive rigtig svært at styre Assist fordi det styres på den individuelle xbox og ikke kan sættes til en kamp.

@Bullet Jo kamplængden er fast i FUT, tror den står til 6 min pr halvleg.
Jeg syntes intiativet er super fedt og jeg er også frisk på at spille med :) Hvis der skal være flere torv holder på det må du sige til


Tak, det er noteret...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf YCSMS » 7. sep 2016 11:41

Jeg er selvfølgelig frisk. Som Benja siger, så ser det virkelig ud til, at det bliver et kæmpe arbejde for dig. Burde det ikke kunne gøres mere enkelt på nogle områder? :)
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756

+1

Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf YCSMS » 7. sep 2016 11:44

Et punkt jeg studser over:
"4. Den nye klubejer har XX antal millioner til rådighed som et startbeløb"


Det forstår jeg ikke rigtig ideen i. Det nytter fx ikke noget, at man på hjemmesiden har 10 millioner til at købe spillere for, hvis man kun har 10.000 coins i spillet. Kunne det fx ikke give mere mening, at køre med budgetbegrænsninger. Fx at et hold maks må have kostet 50.000 coins?
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf BulletEyeDk » 7. sep 2016 12:34

Det er 2 vidt forskellige økosystemer.

FUT i selve fifa regi styrer du selv på xboxen, du skal selvfølgelig sikre dig, at de spillere du køber "rettighederne" til på hjemmesiden også er nogle du rent faktisk har råd til at købe in-game for dine coins....

Du skal ikke hænge dig i at jeg nævner "xx millioner", det er grebet ud af den blå luft og kun "tænkt" som en klubøkonomi, længere er den ikke... det bedste ville selvfølgelig være at priserne var helt parallelle med fifa17, men det bliver nok lidt svært...

Tanken med startøkonomien i klubben er, at man ikke har råd til at købe det bedste af det bedste og at man nok er nødt til at gå noget på kompromis... der skal også være plads til at holdene kan forbedres... ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf BulletEyeDk » 7. sep 2016 12:35

YCSMS skrev:Jeg er selvfølgelig frisk. Som Benja siger, så ser det virkelig ud til, at det bliver et kæmpe arbejde for dig. Burde det ikke kunne gøres mere enkelt på nogle områder? :)


Nu ser vi....det gør jo ikke noget, at man har store planer, det kan være vi er nødt til at skalere det ned når jeg får kigget på det ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf YCSMS » 7. sep 2016 12:43

BulletEyeDk skrev:Det er 2 vidt forskellige økosystemer.

FUT i selve fifa regi styrer du selv på xboxen, du skal selvfølgelig sikre dig, at de spillere du køber "rettighederne" til på hjemmesiden også er nogle du rent faktisk har råd til at købe in-game for dine coins....

Du skal ikke hænge dig i at jeg nævner "xx millioner", det er grebet ud af den blå luft og kun "tænkt" som en klubøkonomi, længere er den ikke... det bedste ville selvfølgelig være at priserne var helt parallelle med fifa17, men det bliver nok lidt svært...

Tanken med startøkonomien i klubben er, at man ikke har råd til at købe det bedste af det bedste og at man nok er nødt til at gå noget på kompromis... der skal også være plads til at holdene kan forbedres... ;)


At have en spillerdatabase som også fungerer som marked på hjemmesiden, lyder imo bare rimeligt kompliceret/stort arbejde :) Et alternativ kunne være, at man inden en deadline skal sende sit hold/trup til dig, hvor der er nogle regler. Fx max overall raiting på 75, eller x antal guld, x antal sølv og x antal bronze som krav. Derefter offentliggøre du dem så, hvorefter der ikke kan laves ændringer før næste transfervindue. Bare et eksempel :)
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf BulletEyeDk » 7. sep 2016 12:54

Det bør ikke være kompliceret at lave, jeg har allerede lavet nogle tests på fifa16 data... her har jeg alle spillere liggende i databasen...

Hvordan fifa17 ser ud med hensyn til at trække spillerdata ud er selvfølgelig svært på nuværende at spå om, men jeg tænker ikke det bliver et større problem.

Tanken med transferlisten var netop, at man inden første sæson har en periode hvor markedet er åbent, herefter lukker det i med opstarten af sæsonen... og man er dermed låst med de 25 spillere man har signet.

Det er der noget fedt i... folk kan blive pressede, da nogle spillere måske ikke fungerer..... næste sæsonpause kan man således optimere sit hold, eller lave helt nye revolutionerende ting....

Hvordan man styrer sit hold er helt op til en selv... der vil som udgangspunkt ikke været et min/max krav om overall rating på holdet, måske kan det komme henad vejen...

Jeg vil helst væk fra at det er mig der skal gøre alt for meget for andre..... det skal være helt op til folk selv, og derfor tror jeg det er bedst, det er automatiseret via hjemmesiden... ellers bliver det et fuldtidsarbejde for mig ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf YCSMS » 7. sep 2016 13:23

Ok, det ved du mere om, end jeg ;) Spændende bliver det hvert fald.
Det vigtigste er imo klarhed om reglerne. Fifa får det værste frem i folk, og mine erfaringer siger mig, at folk finder alle de smuthuller i reglerne, som de kan :)
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf the 007 baker » 7. sep 2016 15:40

YCSMS skrev:Et punkt jeg studser over:
"4. Den nye klubejer har XX antal millioner til rådighed som et startbeløb"


Det forstår jeg ikke rigtig ideen i. Det nytter fx ikke noget, at man på hjemmesiden har 10 millioner til at købe spillere for, hvis man kun har 10.000 coins i spillet. Kunne det fx ikke give mere mening, at køre med budgetbegrænsninger. Fx at et hold maks må have kostet 50.000 coins?


Hvad med en maks rating på holdet i stedet?
When you're pushed, baking is as easy as breathing.
There is no business like dough business.
Mia San Mia
the 007 baker
Niveau 4
 
Indlæg: 551
By: Roskilde


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf YCSMS » 7. sep 2016 17:57

the 007 baker skrev:
YCSMS skrev:Et punkt jeg studser over:
"4. Den nye klubejer har XX antal millioner til rådighed som et startbeløb"


Det forstår jeg ikke rigtig ideen i. Det nytter fx ikke noget, at man på hjemmesiden har 10 millioner til at købe spillere for, hvis man kun har 10.000 coins i spillet. Kunne det fx ikke give mere mening, at køre med budgetbegrænsninger. Fx at et hold maks må have kostet 50.000 coins?


Hvad med en maks rating på holdet i stedet?


Forslog jeg i mit efterfølgende indlæg :)
"hvor der er nogle regler. Fx max overall raiting på 75, eller x antal guld, x antal sølv og x antal bronze som krav"
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf BulletEyeDk » 7. sep 2016 19:00

tanken var ikke at der skulle være nogen max rating på holdene, men det kan sagtens være det ser anderledes ud når jeg får lavet en reel hjemmeside og jeg spotter problemer osv...

Ideen var at det skulle være kontinuerlige sæsoner, hvis vi bliver nok også spredt over flere divisioner... og det var ikke tanken, at man sådan lige laver et 85-86'er hold til at starte med, det skal man simpelthen "arbejde" hen i mod ved at tjene til klubkassen for spillede kamp, vundne trofæer/oprykninger... gør man det bliver økonomien sundere, og man kan udskifte til "tungere" spillere rent ratingmæssigt...

Derfor syntes jeg ikke det vil være korrekt at spænde ben for dem der gør det godt, ved at fastlåse systemet med loft på ratingen...

Men det er noteret, at i har nævnt det... hvorfor mener i det kunne være en god idé ? Som udgangspunkt får alle hold de samme midler til rådighed, så er det op til den enkelte klub at forvalte pengene bedst muligt... en spiller med rating 83 er jo ikke nødvendigvis en bedre spiller på ens hold end en 81 spiller, der passer bedre ind ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Næste

Tilbage til Sport

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron