Xboxlife forum

Project Cars - 99 problems...

Spil med fart på

Project Cars - 99 problems...

Indlægaf Smolle » 4. aug 2016 13:59

Jeg undskylder på forhånd, hvis det her kommer til, at lyde som et surt 'rant' (det er det nok til dels), som bare skyldes, at jeg er en noob, men håber på lidt hjælp alligevel.

Har lige sat Project Cars i min Xbox One i dag for første gang og da det endelig var færdig med, at installere (efter en time, godt og vel), var det så tid, at prøve kræfter med spillet. Jeg har et Logitech G920 racing wheel, som jeg først ville indstille og det gjorde jeg så via settings i hovedmenuen. Problemet er, at jeg ingen anelse har om hvor meget eller lidt effekt en given setting har, så jeg skyder totalt i blinde. F.eks. var steering sensitivity på 50 alt for lidt og 90 var alt for meget, men det tager en krig, at finde de rigtige settings, fordi jeg hele tiden skal ud i hovedmenuen og ændre indstillingerne og så loade en bane igen for, at se resultatet. Er det virkelig ikke muligt, at ændre disse indstillinger direkte under eksempelvis et practice run, så man ikke skal bruge adskillige minutter på, at glo på load-skærme hver gang man laver en ændring? (I øvrigt tager det også absurd lang tid, at gemme den mindste lille ændring i menuen).

Et andet problem jeg har haft er hvad angår gear-skift. Første løb jeg startede kunne jeg simpelthen ikke skifte gear og blev bare stående i 'neutral' på startlinjen. Så gik jeg ud af det løb og gik ind i 'Free Practice' i stedet og så virkede gearene fint. Jeg gik så til hovedmenuen for, at ændre et par indstillinger og startede en ny træning, kun for så at opdage, at jeg igen ikke kunne skifte gear! Er der noget jeg ikke har forstået eller er det en kendt bug? Jeg kører med automatisk kobling, så jeg burde vel kunne skifte gear når jeg vil?

I forbindelse med gearskiftene fandt jeg så også ud af, at jeg ikke havde nogen 'RPM måler'. Jeg har bare en cirkel på HUD'en hvor der står hvilket gear jeg er i, som så bliver rød når det er tid, at skifte gear. Kan man virkelig ikke få en eller anden form for indikation af hvor mange omdrejninger i minuttet man kører med og hvad bilens redline er? Det virker ret uoptimalt bare, at skulle skifte når en 'lampe' bliver rød.

Igen, det kan godt være, at alle de her problemer bare skyldes, at Project Cars er så meget mere avanceret end Forza, at jeg bare ikke fatter hvad der foregår, men hvis nogen kunne guide mig i den rigtige retning ville jeg være meget taknemmelig. Lige nu er jeg godt, gammeldags irriteret i hvert fald!
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Project Cars - 99 problems...

Indlægaf BoblereN » 4. aug 2016 17:19

Hej Smolle og velkommen til den barske project cars verden :)
Hvis du kan lære at leve med spillets spidsfindigheder så byder det på noget virkelig go racing!

Hvad angår dine force feedback settings er der guides til at indstille et basic setup ude i menuen.

Derudover har hver enkelt bil sine egne force feedback settings, det vil sige du kan optimere force feedbacken til hver enkelt bil på hver enkelt bane. Og du kan justere den fra din garage (altså midt i en session). De fleste af os der kører i pcars ligaen, kører med settings fra pcars.oscarolim.pt

Min har også problemer med lang tid om at gemme.

Dit problem med gearskifte har jeg aldrig hørt om før, det lyder mystisk.

Hvad bruger du til at skifte gear med? De fleste biler er med sekvensiel gearkasse, og kræver at du går slavisk igennem gearene.. 1-2-3-4-3-4-5-6-4-3-2-1... Hvis du forstår, altså hvis du kører med gearstang skal du i første gear først osv.

Du kan også lige prøve at slå auto-start engine til hvis den er slået fra, og sæt din driving aids til real

Vedr RPM viser eller din HUD, så kan du indstille en knap inde i controls til "Cycle HUD", hvor du så ruller igennem forskellige visninger. Visningerne er dog afhængig af din camera view. Fx vil du fra cockpit/helmet ikke kunne få vist en RPM, jeg tror det skyldes man så bruger bilens egen. Helmet og andre kan du godt få en RPM viser samt lamper der lyser grøn, gul og så rød til sidst.

Kig forbi project cars forummet her på sitet, håber du vil køre noget ræs med os :)
Senest rettet af BoblereN 4. aug 2016 17:28, rettet i alt 2 gange.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Project Cars - 99 problems...

Indlægaf BoblereN » 4. aug 2016 17:21

Jeg kunne godt finde på at køre lidt i aften ved 22 tiden, og på onsdag skal vi køre et løb i formula gulf bilen kl 21.00, som du kan se mere om her:
http://pcars.xbl.dk/show_series.php?id=MTgx&tag=Qm9ibGVyZU4%3D

Eller her på forummet:
http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?f=92&t=93904&p=1323973#p1323973

Du må sige til hvis du gerne vil køre en sessions multiplayer, så kan jeg vejlede dig på chatten. Når du først er igang er det ikke til at stoppe igen :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Project Cars - 99 problems...

Indlægaf Niki Lauda DK » 4. aug 2016 19:05

Inde i en practise session kan du i pitten med fordel justere steering ratio, så det passer til den givne bane / bil istedet for at gå helt ud og justere sensivity i hovedmenuen.

Og ja man kan blive møgirriteret over den ufatteligt kluntede måde det hele er bygget op på. Men intensiteten i pvp løb når man har fået nogenlunde styr på sagerne er ganske enkelt det hele værd !!!

Hvis du har en tablet (eller mobil med en stor skærmstørrelse), findes der apps som kører via wifi, der kan bruges som instrumentering osv. Hvilket løfter spillet et niveau op.

Håber du "ser lyset" med Project cars. For det bliver ikke meget bedre på Xboxen pt.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Project Cars - 99 problems...

Indlægaf BulletEyeDk » 4. aug 2016 19:11

Helt enig med BoblereN, spillet vil blomstre op, når først du har vænnet dig lidt til det hele... det er langt mere simulation over spillet end hvad vi ellers tidligere har set på xboxen, hvilket betyder uanede mængder af muligheder for opsætning osv...
Du får ikke nær så meget forærende som i andre bilspil og derfor, kan det virke fuldstændig uoverskueligt i starten, men tro mig, når først du kommer i gang med spillet, så vil du elske det også selvom der stadig af og til er nogle irriterende fejl...

Du burde overveje at køre lidt ræs med os andre, det er faktisk et ret godt tidspunkt at støde til pCARS herinde, da vi netop er færdige med en løbsserie...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars - 99 problems...

Indlægaf Smolle » 4. aug 2016 19:21

Tak for alle svar. Jeg prøver, at tage et kig på de forskellige settings igen i morgen, med de ekstra ting jeg nu ved. Jeg vil i hvert fald prøve, at finde et godt basic setup til mit rat- og pedalsæt, så jeg har noget, at bygge op omkring. Det vil klart være et stort skridt på vejen i hvert fald.

Fejlen med, at jeg ikke kan skifte gear undrer mig stadig. Jeg bruger mine flappy pads på rattet til at skifte gear, så jeg vil jo af gode grunde altid kun skifte ét gear op eller ned. Og den ene gang hvor det rent faktisk virkede, fungerede det også som jeg forventede. Det er jo bare et ret stort problem, hvis jeg kun kan skifte gear i hver andet løb jeg kører :/ Men det kigger jeg også på igen i morgen. Måske er det en af de bugs der bare kræver en restart... 'Auto-start engine' er i øvrigt slået til og af driving aids var det kun traction control jeg havde slået til.

Jeg kigger nærmere på det med HUD'en. Tænkte godt, at det bare var et eller andet jeg havde overset, så tak for at guide mig i den rigtige retning :) Jeg er ikke i tvivl om, at der gemmer sig gode raceroplevelser i Project Cars, men jeg blev bare ret frustreret over alle de ting der ikke lige virkede da jeg startede op.

Med hensyn til opfordringen til, at deltage i løbsserierne her på siden, så vil jeg bestemt ikke udelukke det, men tror det kræver en del øvelse før, at jeg er i stand til, at konkurrere med jer herinde ;) Får ikke tid, at køre mere race i dag (der er jo også nogle fodboldkampe der skal følges), men som sagt så prøver jeg, at sætte mig lidt mere ind i sagerne i morgen og så vender jeg tilbage.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Project Cars - 99 problems...

Indlægaf BulletEyeDk » 4. aug 2016 20:00

Vi har pt. ikke planlagt næste løbsserie, men den kommer helt sikkert...

Indtil da plejer vi at fordrive ventetiden med mindst et løb enten ugentligt eller hver 14. dag, det plejer typisk at være onsdage fra 21.00 til ca 22.00 (nogle gange lidt længere hvis netværk/party osv. driller)

Næste løb, der køres er ikke en del af nogen løbsserie med bare et løb i en for os ret ny bil, vi ikke tidligere har rørt så meget... Formula Gulf...

Du kan se løbets detaljer her -> http://pcars.xbl.dk/show_series.php?id= ... bGVyZU4%3D

Du kan ikke tilmelde dig før du er oprettet på siden, det kan jeg evt. gøre, hvis du er interesseret, på den vis får du også adgang til en muligheden for at gemme træningstider, sammenligne disse med andre's tider, statistik på kørte løb, kører profiler, nemme links til nyttige pCARS relaterede sider...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars - 99 problems...

Indlægaf Nygaard » 4. aug 2016 20:56

Smolle skrev:Tak for alle svar. Jeg prøver, at tage et kig på de forskellige settings igen i morgen, med de ekstra ting jeg nu ved. Jeg vil i hvert fald prøve, at finde et godt basic setup til mit rat- og pedalsæt, så jeg har noget, at bygge op omkring. Det vil klart være et stort skridt på vejen i hvert fald.

Fejlen med, at jeg ikke kan skifte gear undrer mig stadig. Jeg bruger mine flappy pads på rattet til at skifte gear, så jeg vil jo af gode grunde altid kun skifte ét gear op eller ned. Og den ene gang hvor det rent faktisk virkede, fungerede det også som jeg forventede. Det er jo bare et ret stort problem, hvis jeg kun kan skifte gear i hver andet løb jeg kører :/ Men det kigger jeg også på igen i morgen. Måske er det en af de bugs der bare kræver en restart... 'Auto-start engine' er i øvrigt slået til og af driving aids var det kun traction control jeg havde slået til.

Jeg kigger nærmere på det med HUD'en. Tænkte godt, at det bare var et eller andet jeg havde overset, så tak for at guide mig i den rigtige retning :) Jeg er ikke i tvivl om, at der gemmer sig gode raceroplevelser i Project Cars, men jeg blev bare ret frustreret over alle de ting der ikke lige virkede da jeg startede op.

Med hensyn til opfordringen til, at deltage i løbsserierne her på siden, så vil jeg bestemt ikke udelukke det, men tror det kræver en del øvelse før, at jeg er i stand til, at konkurrere med jer herinde ;) Får ikke tid, at køre mere race i dag (der er jo også nogle fodboldkampe der skal følges), men som sagt så prøver jeg, at sætte mig lidt mere ind i sagerne i morgen og så vender jeg tilbage.


Du skal lige holde øje med at det med gearskiftene ikke er en generel fejl i flere spil. Jeg har fået byttet et g920 hvor der var en løs forbindelse i skifte palerne. Og velkommen til :) Mht opsætning af g920 kan du sagtens få lidt indstillinger af enten mig el min bror (mnygaard89), jeg er dog ikke lige online i aften.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: Project Cars - 99 problems...

Indlægaf Smolle » 4. aug 2016 21:08

Nygaard skrev:Du skal lige holde øje med at det med gearskiftene ikke er en generel fejl i flere spil. Jeg har fået byttet et g920 hvor der var en løs forbindelse i skifte palerne. Og velkommen til :) Mht opsætning af g920 kan du sagtens få lidt indstillinger af enten mig el min bror (mnygaard89), jeg er dog ikke lige online i aften.


Jeg har spillet Forza Motorsport 6 både før og efter jeg oplevede de problemer i Project Cars og der var absolut ingen problemer med gearskift. Så jeg tror (og håber) ikke, at det er et problem med rattet.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Project Cars - 99 problems...

Indlægaf Niki Lauda DK » 4. aug 2016 22:04

Der er mange mærkelige fejl i Pcars og det her lyder helt klart som en fejl i spillet. Har du opdateret dit rat evt. ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Project Cars - 99 problems...

Indlægaf Smolle » 4. aug 2016 22:11

Nej, har ikke opdateret rattet. Er bange for, at det bare skaber flere problemer end det løser...
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Project Cars - 99 problems...

Indlægaf Smolle » 5. aug 2016 09:28

Da jeg fik tjekket indstillingerne igen her til morgen så var auto-kobling *ikke* slået til! Er 99,99% sikker på, at jeg havde slået det til i går, men det var altså slået fra nu. Efter jeg slog det til (igen?) har der ingen problemer været. Har kunne skifte gear i alle løb jeg har kørt.

Startede en karriere og har altså kun kørt Kart-racing indtil videre. Det kræver godt nok noget tilvænning! Var i hvert fald nød til, at skrue godt og grundigt ned for AI'ens evner for overhovedet, at kunne følge med. Har dog også skruet langsomt op igen, så nu er jeg har slideren for sværhedsgrad på 45.

Har også fundet RPM måleren i HUD'en, hvilket gør det en hel del nemmere, at finde ud af hvornår man skal skifte gear. Tak for det, BoblereN.

Har haft en enkelt fejl her til morgen (tror det var en fejl i hvert fald) hvor jeg, efter at have kørt det antal runder jeg skulle, ikke afsluttede racet. Jeg fortsatte bare med at køre og det var først efter yderligere en del runder, at jeg opdagede, at alle mine konkurrenter holdt i pit'en. Jeg prøvede så også, at køre i pit, men det skete der ikke noget ved, så det endte med, at jeg måtte genstarte racet. Det var kun fire runder i en Kart, så det var til at overkomme, men ret irriterende hvis man havde kørt et langt race og kun lige akkurat vundet, at man så ikke får ternet flag. Synes ikke der var nogen indikationer af, at jeg skulle have gjort noget galt, som skulle betyde, at jeg var blevet diskvalificeret.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Project Cars - 99 problems...

Indlægaf BulletEyeDk » 5. aug 2016 11:23

Lyder godt med at du ser ud til at have elimineret dine problemer med gear skiftet...

Jeg kørte 2 sæsoner i karrieren da spillet udkom for over et år siden, min karriere blev ødelagt af et korrupt savegame, så siden da har det ikke været spillet... jeg kan dog ikke mindes at have oplevet den fejl du fik med pitten.

Du bør næsten prøve en "quick race weekend" mener jeg det hedder... der kan du opsætte en hel løbsweekend på den bane du ønsker med eget valg af biltyper osv... samt alle øvrige opsætningsmuligheder vedr. vejr, tidspunkt osv...

Her kan du også angive AI sværhedsgrad osv... samt hvor mange du kører imod...

Her kan det anbefales at prøve kræfter med GT3 klassen, der er mange fede biler i den klasse... :)
Jeg mener du skal køre rigtig længe i karriere delen før du overhovedet får en chance i en GT3 bil.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars - 99 problems...

Indlægaf Smolle » 5. aug 2016 15:54

BulletEyeDk skrev:Lyder godt med at du ser ud til at have elimineret dine problemer med gear skiftet...

Jeg kørte 2 sæsoner i karrieren da spillet udkom for over et år siden, min karriere blev ødelagt af et korrupt savegame, så siden da har det ikke været spillet... jeg kan dog ikke mindes at have oplevet den fejl du fik med pitten.

Du bør næsten prøve en "quick race weekend" mener jeg det hedder... der kan du opsætte en hel løbsweekend på den bane du ønsker med eget valg af biltyper osv... samt alle øvrige opsætningsmuligheder vedr. vejr, tidspunkt osv...

Her kan du også angive AI sværhedsgrad osv... samt hvor mange du kører imod...

Her kan det anbefales at prøve kræfter med GT3 klassen, der er mange fede biler i den klasse... :)
Jeg mener du skal køre rigtig længe i karriere delen før du overhovedet får en chance i en GT3 bil.


Det vil jeg prøve næste gang jeg spiller. Det er klart GT-bilerne jeg synes bedst om og dem jeg synes er sjovest, at køre i, så det lyder optimalt.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296



Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron