Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Elgaard » 20. jun 2016 09:39

-S- skrev:Læg mærke til jeg ikke er uenig i det du skriver ;) Microsofts forretningsplan tiltaler mig bare ikke længere og det har da helt sikkert noget at gøre med, at jeg har en PC som kan levere bedre grafik og spille de samme spil. Desuden synes jeg crossplay mellem konsol og PC er en skidt idé i rigtigt mange spil - her havde jeg håbet at økosystemet på konsollerne var forblevet intakt og vi fik crossplay mellem Xbox, Playstation og Nintendo.



Det er ikke min opfattelse at der kommer fuldkommen ubegrænset crossplay - Da Gears 4 blev vist, nævnte han understøttelse for crossplay i Coop og Horde mode, men nævnte ikke competitive. Det syntes jeg selv er en perfekt måde at gøre det på.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers

+2

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Wizup » 20. jun 2016 13:30

Elgaard skrev:
-S- skrev:Læg mærke til jeg ikke er uenig i det du skriver ;) Microsofts forretningsplan tiltaler mig bare ikke længere og det har da helt sikkert noget at gøre med, at jeg har en PC som kan levere bedre grafik og spille de samme spil. Desuden synes jeg crossplay mellem konsol og PC er en skidt idé i rigtigt mange spil - her havde jeg håbet at økosystemet på konsollerne var forblevet intakt og vi fik crossplay mellem Xbox, Playstation og Nintendo.



Det er ikke min opfattelse at der kommer fuldkommen ubegrænset crossplay - Da Gears 4 blev vist, nævnte han understøttelse for crossplay i Coop og Horde mode, men nævnte ikke competitive. Det syntes jeg selv er en perfekt måde at gøre det på.


Yep, der bliver ikke fuldkommen crossplay, nok hovedesagligt i coop campaign og andet coop play. Competitive play bliver ikke noget de introducere crossplay i. Det har de vist også afvist, kan bare ikke lige finde artiklen.
Wizup
Niveau 2
 
Indlæg: 196
By: København V


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 20. jun 2016 13:50

Mon der kommer ny controller med Neo :

http://www.dualshockers.com/2016/06/19/ ... gurations/

:)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf -S- » 20. jun 2016 14:58

Elgaard skrev:
-S- skrev:Læg mærke til jeg ikke er uenig i det du skriver ;) Microsofts forretningsplan tiltaler mig bare ikke længere og det har da helt sikkert noget at gøre med, at jeg har en PC som kan levere bedre grafik og spille de samme spil. Desuden synes jeg crossplay mellem konsol og PC er en skidt idé i rigtigt mange spil - her havde jeg håbet at økosystemet på konsollerne var forblevet intakt og vi fik crossplay mellem Xbox, Playstation og Nintendo.



Det er ikke min opfattelse at der kommer fuldkommen ubegrænset crossplay - Da Gears 4 blev vist, nævnte han understøttelse for crossplay i Coop og Horde mode, men nævnte ikke competitive. Det syntes jeg selv er en perfekt måde at gøre det på.


Det må jo næsten være op til udviklerne hvordan de vil implementere crossplay? Jeg læste en artikel med Phil Spencer der snakkede om at de ville lade det være op til udviklerne at bestemme om de ville have crossplay i deres spil, så hvis en udvikler vil have crossplay i alt andet end competitive (league play, osv.), så rammer det stadig hårdt på dem som bare gerne vil hygge sig med noget quickplay PvP.
-S-
Niveau 0
 
Indlæg: 36


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf ALIE » 20. jun 2016 18:11

Slimjay DK skrev:Mon der kommer ny controller med Neo :

http://www.dualshockers.com/2016/06/19/ ... gurations/

:)


The Boomerang :lol: de kommer jo altid tilbage.
Hvad fanden tænkte de på.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Krisgebis » 20. jun 2016 23:12

-S- skrev:
Elgaard skrev:
-S- skrev:Læg mærke til jeg ikke er uenig i det du skriver ;) Microsofts forretningsplan tiltaler mig bare ikke længere og det har da helt sikkert noget at gøre med, at jeg har en PC som kan levere bedre grafik og spille de samme spil. Desuden synes jeg crossplay mellem konsol og PC er en skidt idé i rigtigt mange spil - her havde jeg håbet at økosystemet på konsollerne var forblevet intakt og vi fik crossplay mellem Xbox, Playstation og Nintendo.



Det er ikke min opfattelse at der kommer fuldkommen ubegrænset crossplay - Da Gears 4 blev vist, nævnte han understøttelse for crossplay i Coop og Horde mode, men nævnte ikke competitive. Det syntes jeg selv er en perfekt måde at gøre det på.


Det må jo næsten være op til udviklerne hvordan de vil implementere crossplay? Jeg læste en artikel med Phil Spencer der snakkede om at de ville lade det være op til udviklerne at bestemme om de ville have crossplay i deres spil, så hvis en udvikler vil have crossplay i alt andet end competitive (league play, osv.), så rammer det stadig hårdt på dem som bare gerne vil hygge sig med noget quickplay PvP.

Er du nu sikker på, at du ikke blander et interview fra den oprindelige crossplatform multiplayer snak ind i den nuværende snak? Det første var bl.a. snak om crossplay mellem konkurrerende netværks tjenester. Den nuværende er mellem konsol og pc.

Indtil videre synes der ikke at være nogen indikation på, at der vil være crossplay mellem pc og konsol, hvor spillere med kontroller skal kæmpe imod spillere med keyboard+mus (med mindre vi måske snakker om et scoressystem i horde mode). Vi ved ikke om Microsoft laver nogle restriktioner på området.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Competa » 21. jun 2016 11:07

-S- Har ret, jeg har også set det interview. Plus, Rocket League er det første spil med cross play imellem xbox og PC.
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 22. jun 2016 08:08

Prøv at forstil jer at Sony har lavet snigeren.

De bekræfter en Neo kort før E3 men har ikke noget at vise frem, fordi den stadig kun eksistere på papir.

Annonceringen af Neo gør at MS bliver nødt til at handle, hvilket resultere i at vi allerede nu får oplysninger på den kommende Xbox Scorpio, en oplysning de i bund og grund kunne havde ventet med til næste års E3. Det er jo ikke helt sundt at annoncere en kraftig satan samtidigt med en Xbox One S. Men samtidigt føler de det nødvendigt i håb om at de kan få fat i nogle af de kunder som har planlagt køb af Neo. Det er jo ikke alle der køber begge konsoller.

Nu kender Sony ca. specs på Scorpio og kan derfor bruge resten af året på en kraftigere Neo, med udgivelse samtidigt med Scorpio i slutningen af 2017.

Det ville være total Headshot fra Sony :lol:

Meeeen tror nu stadig på at Neo bliver som rygterne siger. Vi ser den til gamescom i August og den vil være til salg lidt før eller samtidigt med PS VR.

:mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Krisgebis » 22. jun 2016 13:00

Competa skrev:-S- Har ret, jeg har også set det interview. Plus, Rocket League er det første spil med cross play imellem xbox og PC.

Jeg sætter spørgsmåltegn ved konteksten af interviewet og hvad der bliver sagt, ikke om det nogensinde er blevet sagt (for det ved jeg godt, at det er). Du kan evt. smide linket til artiklen, hvis du har den ved hånden.

Ja, der er kompetitive spil (Rocket League), der blander de to styreformer. Jeg glemte at tilføje et "hvis k+m komboen har en fordel" :)
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf dantyr » 22. jun 2016 15:47

Slimjay DK skrev:Prøv at forstil jer at Sony har lavet snigeren.

De bekræfter en Neo kort før E3 men har ikke noget at vise frem, fordi den stadig kun eksistere på papir.

Annonceringen af Neo gør at MS bliver nødt til at handle, hvilket resultere i at vi allerede nu får oplysninger på den kommende Xbox Scorpio, en oplysning de i bund og grund kunne havde ventet med til næste års E3. Det er jo ikke helt sundt at annoncere en kraftig satan samtidigt med en Xbox One S. Men samtidigt føler de det nødvendigt i håb om at de kan få fat i nogle af de kunder som har planlagt køb af Neo. Det er jo ikke alle der køber begge konsoller.

Nu kender Sony ca. specs på Scorpio og kan derfor bruge resten af året på en kraftigere Neo, med udgivelse samtidigt med Scorpio i slutningen af 2017.

Det ville være total Headshot fra Sony :lol:

Meeeen tror nu stadig på at Neo bliver som rygterne siger. Vi ser den til gamescom i August og den vil være til salg lidt før eller samtidigt med PS VR.

:mrgreen:

Det kan jeg nu ikke helt forestille mig :lol:

Tror nu mere det er MS der har lavet en sniger på Sony. MS var bange for at Sony ville fortælle om Neo på E3 og "stjæle" hele E3, derfor valgte de at for tælle om Scorpio 1,5 år før den udkommer.
Sony fik mistanke om dette og derfor valgte de et par dage før E3 at fortælle at der var en Neo men at den ikke kom med på E3.

Havde Sony fortalt om Neo på E3 så ville de ha lavet Headshot men på dem selv :^o :lol:
dantyr
Niveau 3
 
Indlæg: 211

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 22. jun 2016 16:48

hehe ja .. men økonomisk set ved jeg ikke hvor smart det er at Annoncere en Xbox One S og Scorpio samme dag. Havde jeg ikke kendt til Scorpio ville jeg nok skifte min nuværende box ud med en slim, men det kommer ikke til at ske nu, medmindre jeg får et tilbud jeg slet ikke kan sige nej til.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Niculla » 22. jun 2016 18:25

Uanset hvad, så er ligner det panik fra begge. Lad os nu få NX på banen snart, så vi kan se om det er baggrunden for den panik.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Elgar » 22. jun 2016 21:25

Slimjay DK skrev:hehe ja .. men økonomisk set ved jeg ikke hvor smart det er at Annoncere en Xbox One S og Scorpio samme dag. Havde jeg ikke kendt til Scorpio ville jeg nok skifte min nuværende box ud med en slim, men det kommer ikke til at ske nu, medmindre jeg får et tilbud jeg slet ikke kan sige nej til.


Sådan har jeg det også lidt. På den anden side, så havde Microsoft fået kæmpe hug hvis de udgav Scorpio så kort tid efter en Slim. Er ret sikker på mange ville føle sig røvrendt. Det er vel også derfor der har været den her akavede markedsføring af Scorpio.
Ich habe fertig.
Elgar
Niveau 4
 
Indlæg: 313


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Erroneus » 22. jun 2016 21:35

Det største problem lige nu, er hvor forvirrende Microsoft's udmeldinger har været. Først er Scorpio ment som Xbox One v1.5, men så begynder det at sive ud, at der kan komme spil som bliver eksklusive til Scorpio og hvis det sker, jamen så er vi jo ude i at kalde det en ny konsol generation. Så begynder de at sige, at konsollen ingen værdi har, medmindre man har 4K tv, men det blev så også justeret til.
Samtidigt er Sony meget stille ang. Neo, hvilket også er irriterende, men det ser ud til at spil ikke bliver eksklusive til den, men ja hvordan håndterer man så multiplayer situationer, hvis nogle har 30FPS og andre har 60FPS.

Det er enormt svært lige nu at bedømme situationen, uden vi ved priser på begge konsoller, hvornår Neo kommer ud og specs på Neo. Det er klart at hvis Sony udgiver Neo i år, så har de et års "forspring", men når Scorpio udkommer, så får MS et pænt forspring med den, fordi Sony kan næppe udgive en Neo der kan klare 6TF i år. Men så kommer det næste store spørgsmål, hvornår skifter vi helt konsol generation, hvis det altså sker. Det kunne godt lugte af løbende opdateringer og fordi man holder fast i x86 arkitekturen og PC hardware, så er det lettere at håndtere bagudkompatibilitet.

Personligt håber jeg på at Sony holder Neo igen og lancerer en Neo næste år omkring Scorpio, som har lign. specs, det vil også være bedst for udviklerne at de her 2 nye konsoller ligger op og ned af hinanden i performance. Men jeg kan godt frygte at VR presser Sony til at udgive en Neo før, fordi de sagtens kan bruge flere hestekræfter til VR.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 23. jun 2016 08:45

Niculla skrev:Uanset hvad, så er ligner det panik fra begge. Lad os nu få NX på banen snart, så vi kan se om det er baggrunden for den panik.


Enig. Jeg kan heller ikke helt finde hoved og hale i den nye udgivelsesmodel fra begges sider.

Jeg glæder mig dog over E3. Jeg synes at der kom mange nye titler på bordet og det har den nuværende generation manglet.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron