Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 15. jun 2016 10:04

PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+2

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Lasborg » 15. jun 2016 11:07

Jeg har stadig ikke købt en xbox one endnu, og skulle jeg købe en ny kunne jeg da godt finde på at købe en S - det kommer selvfølgelig an på prisen. Men jeg er endnu mere interesseret i at se hvad S modellen kommer til at betyde for brugtpriser på den "gamle" xbox one.
På nuværende tidspunkt ligger brugtprisen omkring 12-1500 kroner, men når der pludselig er en ny S model på hylderne så er de gamle jo ikke så attraktive. Når den nye model kommer frem så vil jeg gætte på at priserne ryger under 1000.
Der er sat 39 xbox ones til salg på DBA de sidste 4 dage, så det kunne godt være at der er nogen der vil af med dem før prisen falder yderligt.

Selv er jeg godt tilfreds med det, jeg venter lidt endnu, til prisen er længere nede, så snupper jeg en billig "gammel" One og kører på den til Scorpio kommer frem.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294

+3

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 16. jun 2016 14:45

XBO S vil understøtte 4K video streaming
With upgrading the HDMI technology in the box, we're able to support 4K video streaming. So we said, okay, if we're going to support 4K video streaming, let's also put a UHD Blu-ray drive in there for 4K disc, so you can watch video in 4K.


Men lidt mere interessant, så anbefaler Phil Spencer ikke at man køber en Scorpio, hvis ikke man ejer en 4K skærm
Phil Spencer: What TV do you have?

A standard 1080p TV.

Phil Spencer: Then you should buy this box, because Scorpio is not going to do anything for you. Scorpio is designed as a 4K console, and if you don't have a 4K TV, the benefit we've designed for, you're not going to see.


Så 4K spil er åbenbart på vej. personligt vil jeg nu se det, før jeg tror det, for vi er blevet lovet 4K før ... Lidt komisk er det dog, hvis MS redder Sonys Bravia TV division, fordi folk begynder at købe 4K TV pga Scorpio :lol:

(ja ja, jeg ved godt det ikke bliver sådan)

Kilde: http://www.eurogamer.net/articles/2016- ... -interview
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Mike JezZ » 16. jun 2016 15:19

Det er trist de går efter 4k istedet for 1080p med ultra og 60 fps.

Der er ikke stor forskel på 1080p og 4k, hvis det er på bekostning af lave settings i detaljer.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Morten Skou » 16. jun 2016 15:42

Jeg så at han havde rettet den udmelding:
http://www.mcvuk.com/news/read/hang-on- ... ys/0168642
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Blauwy » 16. jun 2016 15:45

Helt enig, det er aaalt for tidligt at begynde at presse på med 4K gaming. Det er vel de færreste der ejer et 4K tv, nu de spiller på konsol. Folk kommer ikke til at nyde den 4K opløsning alligevel, med deres 1080p skærme og low/med settings på Scorpio.

De er lige hurtigt ude, imo. Det er spild af penge og kræfter at lave en 4K konsol. Jeg, ligesom Nico, vil se det før jeg tror på det alligevel.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Mike JezZ » 16. jun 2016 15:49

Morten Skou skrev:Jeg så at han havde rettet den udmelding:
http://www.mcvuk.com/news/read/hang-on- ... ys/0168642


Virker som om det er rettet pga. shitstormen på nettet.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Elgar » 16. jun 2016 16:02

Vi kan ikke engang køre 1080p 60 FPS endnu, og nu begynder de at tale 4k.. Så springer man vel nærmest en generation over fordi den nuværende var forældet fra starten. Det er vel OK, selvom det virker lidt tidligt, men det skulle ikke undre mig om det så ender med et low fps helvede igen.
Ich habe fertig.
Elgar
Niveau 4
 
Indlæg: 313

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Niculla » 17. jun 2016 09:14

Elgar skrev:Vi kan ikke engang køre 1080p 60 FPS endnu, og nu begynder de at tale 4k.. Så springer man vel nærmest en generation over fordi den nuværende var forældet fra starten. Det er vel OK, selvom det virker lidt tidligt, men det skulle ikke undre mig om det så ender med et low fps helvede igen.


""If you look at a game like Halo 5, that implements something called dynamic scaling, so as scenes get more complex, in order to maintain 60fps they will actually change the resolution that you're running at,” he explained. “So then if you run that game on Project Scorpio you're actually going to be at the max frame rate of that game more often." - Spencer

De må implementere dynamic scaling over hele linjen, så vi får stabil fps. Det kan også komme til gode i ældre spil.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 17. jun 2016 15:27

Xbox One er død.
Hvis ikke, så er der ikke meget ide i at købe en Scorpio, da den vil blive holdt tilbage af XBO.

We asked specifically whether there will be different frame rates for the same game running on Xbox One and Scorpio. "No, there wouldn't be a frame rate difference, because typically the frame rate is determined by the game developer and what's right for the gameplay mechanic," Loftis explains. "You don't necessarily want to create two different mechanics for two different configurations."


Lad os antage Halo 6 udkommer samtidig med Scorpio. Så udkommer det også til XBO. Det er jo samme platform siger MS, og alle spil skal kunne afvikles på begge maskiner.
Forestil jer så, at i spiller Halo 6 online i 2K@60fps på Scorpio, mens i kun kan spille en dynamisk opløsning (som Halo 5) @30fps på XBO. dette vil give Scoprio spillere en ret stor fordel, så enten skal XBO køre 60fps, hvilket betyder lavere opløsning, Scorpio udgaven skal nedgraderes til 30fps eller Xbos platformes deles ind i et A og et B hold.
Alle 3 scenarier er noget hø

http://www.gameinformer.com/b/news/arch ... ofits.aspx

... Det samme vil i øvrigt hurtigt gøre sig gældende med PS4 og Neo, og hurra, så fik vi alligevel en Apple forretningsmodel. De næste mange E3 bliver reamke remake remake remake :(
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Mikael Nielsen » 18. jun 2016 08:02

Her en go artikel på engelsk hvor phil spencer bliver interviewet om den xbox one s/scorpio og hele deres platform
strategi

http://www.gamesindustry.biz/articles/2 ... lly-matter
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 18. jun 2016 08:33

it's become evident that the Xbox business is, ironically, no longer about selling Xbox units. Wrap your head around that - Phil Spencer does not care if you upgrade from Xbox One to Scorpio, so long as you're an Xbox user.


Giver fin mening.
Og denne gang vil jeg have credit af S (du slipper Tue :mrgreen: )
viewtopic.php?f=1&t=86852&p=1302367#p1302367
viewtopic.php?f=1&t=86852&p=1300488#p1300488


"So our model's not really built around selling you a new console every one or two years. The model is almost the exact opposite"

Men denne her tror jeg ikke helt på. Jo jo, selvfølgelig handler det om aktive brugere, der spenderer penge i MS Store, men kan MS sælge dig en ny konsol er det også godt. Double-dip tror jeg amerikanerne kalder det.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 18. jun 2016 13:08

Så for søren, nu bnliver det spændende om de mere rabiate konsolkriegere også skifter menig omkring grafisk fidelitet og franerates

Time Magazine skrev:To the extent that hardcore enthusiasts matter, there’s been this fidelity race between the consoles. Sony has been ahead of Microsoft consistently this generation. How much does that contest matter?


Shawn Layden skrev:Those markers along the highway are well known. I imagine the technologies will be chasing those markers. Is that going to be the end-all, be-all of the gaming experience? No. I think more than anything else today, we’re seeing the power of narrative move the gaming business forward more than ever before.


Kilde: http://time.com/4368902/sony-playstatio ... wn-layden/
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Krisgebis » 19. jun 2016 13:48

IkkNico skrev:
"So our model's not really built around selling you a new console every one or two years. The model is almost the exact opposite"

Men denne her tror jeg ikke helt på. Jo jo, selvfølgelig handler det om aktive brugere, der spenderer penge i MS Store, men kan MS sælge dig en ny konsol er det også godt. Double-dip tror jeg amerikanerne kalder det.

Jeg tror ikke at Microsoft vil være kategorisk afvise, at sælge hardware med et tab fremadrettet. De har råd til det og hvis det er hvad der skal til, før deres maskine kan konkurrere på prisen, og der er fremtidsudsigter til indtjening, så kan det være en strategi.

IkkNico skrev:
Så for søren, nu bnliver det spændende om de mere rabiate konsolkriegere også skifter menig omkring grafisk fidelitet og franerates

Det skifte hele tiden, alt efter hvilken maskine der har hvilke fordele :lol:
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf -S- » 19. jun 2016 17:08

IkkNico skrev:Og denne gang vil jeg have credit af S (du slipper Tue :mrgreen: )


Læg mærke til jeg ikke er uenig i det du skriver ;) Microsofts forretningsplan tiltaler mig bare ikke længere og det har da helt sikkert noget at gøre med, at jeg har en PC som kan levere bedre grafik og spille de samme spil. Desuden synes jeg crossplay mellem konsol og PC er en skidt idé i rigtigt mange spil - her havde jeg håbet at økosystemet på konsollerne var forblevet intakt og vi fik crossplay mellem Xbox, Playstation og Nintendo.
-S-
Niveau 0
 
Indlæg: 36


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron