Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Blauwy » 14. jun 2016 13:54

Vi kommer i hvertfald tættere og tættere på mit bud, at om 3-5 år er der ikke længere noget der hedder konsoller :)
Jeg hedder ikke Cigi til mellemnavn, så bid mærke i det kun er mit bud og ikke en profeti der går i opfyldelse, så jeg kan sagtens tage fejl, men retningen tyder godt nok på det lige nu vil jeg mene.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 14. jun 2016 14:00

IkkNico skrev:Jeg er rimelig sikker på, at jeg trækker "fanbasen" ned på Playsdtation. Ene mand.

... Og så er jeg stadig bare sur gammel mand over, at MS og Sony i den grad har smadret hele konsol cyklussen ... Og skuffet over alle de konsolspillere, der hopper med på vognen "for den flotteste oplevelse". Jeg skal undlade, at kalde dem, hvad jeg virkelig synes, de er

Måske Nx er noget ... og ellers lugter det mere og mere af PC


Hvorfor lugter det mere og mere af PC ? er det fordi du vil have den flotteste oplevelse ?? for det kan jo ikke være fordi du vil have den billigste, for så kan du jo bare blive på din PS4 .. Spillene virker jo på både PS4 og PS4 Neo ;)

Så indtil PS5 er annonceret og viser sig ikke at være bagudkompatibel, så kan du jo skifte der ... der kan jo godt gå en del år og så passer det måske bedre ind i den Konsol cyklus vi kender til.
Senest rettet af Slimjay DK 14. jun 2016 14:03, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Thorpedo29 » 14. jun 2016 14:02

Den her generation er uden tvivl den generation hvor jeg kommer til at bruge færrest penge på spil. Jeg mener jeg pt. har betalt for 5 af de spil jeg har købt og kommer nok til at købe 1-2 stk. mere inden jeg skifter eller dropper konsollerne. EA Access og Gold games dækker mit behov derudover.

Det er fint der kommer nyt hardware men hvis vi forsætter med at se Uncharted 18 og Gears of War 52 på Neo og Scorpio så kommer jeg ikke til at bruge mine penge på spil. Det er bare ikke interresant længere.

Der skal nye franchises til og noget nytænkning ellers vil jeg heller spille de samme 5 spil en hel generation men de er jo nok ligeglade så længe jeg er dum nok til at købe deres nye hardware(og det er jeg sikkert).

Jeg syntes bare ikke der er så meget spille oplevelse længere og den korte cyklus gør det nok kun værre.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 14. jun 2016 14:04

CaptainKicker skrev:
-S- skrev:Fanbasen hos Playstation er også mile vidt foran Xbox, så tror ikke det er et smart træk for Microsoft at kæmpe på tværs af årene med Sony.


Den studsede jeg mig også lidt over. Vil du uddybe? Eventuelt bakke det op?


Jeg er heller ikke helt med. Hvis definitionen af fanbase er salg, så er det selvfølgelig rigtigt, at PlayStation 4 salgsmæssigt har overgået Xbox One, det står vel efterhånden rimeligt fast.

Men jeg tror altså ikke at salg alene gør en decideret fanbase. Vi gik fra en 6 generation hvor PS2 dominerede salgslisterne (her skal man nok også tage forskudte konsoludgivelser og brand-kendskab i betragtning da det var xbox' første år) til en syvende generation, hvor salget var stort set identisk samlet set.

Nu i denne generation har tingene tippet til playstations favør igen, men det skyldes vel mest af alt en mere konkret strategi og markedsføring i opstartsfasen end Microsoft.

Hvis Microsoft spiller deres kort rigtigt, så ser jeg ingen grund til at forbrugerne ikke bare vælger den bedste konsol ud fra et price/reward perspektiv. Jeg tror personligt ikke at brand loyalitet har så meget at skulle have sagt for de fleste af forbrugerne.

Jeg skal dog også erkende at jeg ikke har nogen data på i hvor høj grad folk vælger deres spillekonsol på baggrund af brand, men min egen oplevelse er, at stemningen er meget omskiftelig.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Major Oblivious » 14. jun 2016 14:05

Slimjay DK skrev:
IkkNico skrev:Jeg er rimelig sikker på, at jeg trækker "fanbasen" ned på Playsdtation. Ene mand.

... Og så er jeg stadig bare sur gammel mand over, at MS og Sony i den grad har smadret hele konsol cyklussen ... Og skuffet over alle de konsolspillere, der hopper med på vognen "for den flotteste oplevelse". Jeg skal undlade, at kalde dem, hvad jeg virkelig synes, de er

Måske Nx er noget ... og ellers lugter det mere og mere af PC


Hvorfor lugter det mere og mere af PC ? er det fordi du vil have den flotteste oplevelse ?? for det kan jo ikke være fordi du vil have den billigste, for så kan du jo bare blive på din PS4 .. Spillene virker jo på både PS4 og PS4 Neo ;)

Så indtil PS5 er annonceret og viser sig ikke at være bagudkompatibel, så kan du jo skifte der ... der kan jo godt gå en del år og så passer det måske bedre ind i den Konsol cyklus vi kender til.


Flotteste er ud fra en præmis om, at spillene afvikles lige godt på PC og konsol og det gør de ikke på denne generation. Jeg oplever, at vi er på vej mod at den bedste oplevelse er på PC.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 14. jun 2016 14:08

Thorpedo29 skrev:Den her generation er uden tvivl den generation hvor jeg kommer til at bruge færrest penge på spil. Jeg mener jeg pt. har betalt for 5 af de spil jeg har købt og kommer nok til at købe 1-2 stk. mere inden jeg skifter eller dropper konsollerne. EA Access og Gold games dækker mit behov derudover.

Det er fint der kommer nyt hardware men hvis vi forsætter med at se Uncharted 18 og Gears of War 52 på Neo og Scorpio så kommer jeg ikke til at bruge mine penge på spil. Det er bare ikke interresant længere.

Der skal nye franchises til og noget nytænkning ellers vil jeg heller spille de samme 5 spil en hel generation men de er jo nok ligeglade så længe jeg er dum nok til at købe deres nye hardware(og det er jeg sikkert).

Jeg syntes bare ikke der er så meget spille oplevelse længere og den korte cyklus gør det nok kun værre.


Så længe et spil er underholdende så er jeg ret ligeglad om det er nummer 52 i rækken. Jeg spiller ikke kun spil fordi de hedder noget andet end det navn de har "lånt" ideen fra, eller fordi det er nytænkning. Jeg spiller for at blive underholdt.

Hvis jeg en dag kommer dertil hvor alt hvad der udgives keder mig, så er det nok bare tid til en anden hobby ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 14. jun 2016 14:11

Major Oblivious skrev:
Slimjay DK skrev:
IkkNico skrev:Jeg er rimelig sikker på, at jeg trækker "fanbasen" ned på Playsdtation. Ene mand.

... Og så er jeg stadig bare sur gammel mand over, at MS og Sony i den grad har smadret hele konsol cyklussen ... Og skuffet over alle de konsolspillere, der hopper med på vognen "for den flotteste oplevelse". Jeg skal undlade, at kalde dem, hvad jeg virkelig synes, de er

Måske Nx er noget ... og ellers lugter det mere og mere af PC


Hvorfor lugter det mere og mere af PC ? er det fordi du vil have den flotteste oplevelse ?? for det kan jo ikke være fordi du vil have den billigste, for så kan du jo bare blive på din PS4 .. Spillene virker jo på både PS4 og PS4 Neo ;)

Så indtil PS5 er annonceret og viser sig ikke at være bagudkompatibel, så kan du jo skifte der ... der kan jo godt gå en del år og så passer det måske bedre ind i den Konsol cyklus vi kender til.


Flotteste er ud fra en præmis om, at spillene afvikles lige godt på PC og konsol og det gør de ikke på denne generation. Jeg oplever, at vi er på vej mod at den bedste oplevelse er på PC.


Nu kan de fleste af Sony's eksklusiver så ikke fås på PC :D Men som erstatning for en Xbox One eller Scorpio kan jeg godt se ideen.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Thorpedo29 » 14. jun 2016 14:13

Slimjay DK skrev:
Thorpedo29 skrev:Den her generation er uden tvivl den generation hvor jeg kommer til at bruge færrest penge på spil. Jeg mener jeg pt. har betalt for 5 af de spil jeg har købt og kommer nok til at købe 1-2 stk. mere inden jeg skifter eller dropper konsollerne. EA Access og Gold games dækker mit behov derudover.

Det er fint der kommer nyt hardware men hvis vi forsætter med at se Uncharted 18 og Gears of War 52 på Neo og Scorpio så kommer jeg ikke til at bruge mine penge på spil. Det er bare ikke interresant længere.

Der skal nye franchises til og noget nytænkning ellers vil jeg heller spille de samme 5 spil en hel generation men de er jo nok ligeglade så længe jeg er dum nok til at købe deres nye hardware(og det er jeg sikkert).

Jeg syntes bare ikke der er så meget spille oplevelse længere og den korte cyklus gør det nok kun værre.


Så længe et spil er underholdende så er jeg ret ligeglad om det er nummer 52 i rækken. Jeg spiller ikke kun spil fordi de hedder noget andet end det navn de har "lånt" ideen fra, eller fordi det er nytænkning. Jeg spiller for at blive underholdt.

Hvis jeg en dag kommer dertil hvor alt hvad der udgives keder mig, så er det nok bare tid til en anden hobby ;)


Det er jo netop min pointe nr. 52 er meget sjældent lige så underholdende som det første, derfor falder spilleglæden naturligt.

Hvis jeg en dag fandt alt hvad der blev udgivet underholdende ville jeg nok også skifte hobby ;-)
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 14. jun 2016 14:19

Thorpedo29 skrev:Hvis jeg en dag fandt alt hvad der blev udgivet underholdende ville jeg nok også skifte hobby ;-)


Jeg ville nok søge hjælp :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf CaptainKicker » 14. jun 2016 14:53

Jeg sætter stor pris på, at debatten faktisk er saglig, og der er plads til meninger og forskellige tanker- selvom nogen, inkl. undertegnet - kan fyre nogen meningsløse kommentar af.

Det har jeg savnet de seneste par år hvor tonen har været hård og decideret ubehagelig.. Så, tak. Bliv endelig ved.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg

+2

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 14. jun 2016 15:20

Slimjay DK skrev:Hvorfor lugter det mere og mere af PC ? er det fordi du vil have den flotteste oplevelse ?? for det kan jo ikke være fordi du vil have den billigste, for så kan du jo bare blive på din PS4 .. Spillene virker jo på både PS4 og PS4 Neo ;)

Troede det lå lidt implicit, at jeg mente når min PS4 ikkr kan mere, eller ikke får flere nye spil, jvf. min kommentar her. Det kan selvfølgelig ikke forventes, at du skal huske alt hvad jeg har sagt, men hermed en venlig gentagelse :)

Efterfølgende er PC meget fristende, da jeg lige så godt kan bruge 5-6.000kr over en 7-8 årig periode på at erhverve og vedligeholde en dedikeret PC spillemaskine, fremfor at bruge 8.000kr på 2 konsoller over den samme periode.


Slimjay DK skrev:Så indtil PS5 er annonceret og viser sig ikke at være bagudkompatibel, så kan du jo skifte der ... der kan jo godt gå en del år og så passer det måske bedre ind i den Konsol cyklus vi kender til.

Jeg tror ikke på, at 8. og 8½. generations konsollerne bliver ved med at være kompatible. PS4 og XBO bliver hurtigt det tynde øl, med sjuskede porteringer.

De første indikationer er her allerede http://www.gamespot.com/articles/some-g ... 0-6440815/
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf -S- » 14. jun 2016 15:34

CaptainKicker skrev:
-S- skrev:Fanbasen hos Playstation er også mile vidt foran Xbox, så tror ikke det er et smart træk for Microsoft at kæmpe på tværs af årene med Sony.


Den studsede jeg mig også lidt over. Vil du uddybe? Eventuelt bakke det op?

Der er solgt godt og vel 3x så mange PS4 som Xbox One. Neo udkommer i oktober med tilhørende VR headset. Med en så stor base af spillere, som skal vælge konsol efter hvem der byder sig først vil den med den største base forblive den største mange år frem.
Vi så det med X360 som kom først og fyldte det meste af billedet de første 5 år. Med en konsolcyklus som meget muligt kommer til at hedde hvert 3. eller 4. år fremover, handler det om at være først og have basen til at levere forskudt af andre firmaer - her er Apple et godt eksempel.

Der er også hele Microsofts plan med at gøre spillene tilgængelige på PC, så hvorfor vente på Scorpio, når jeg kan købe et GTX 1070, hooke min PC til skærmen og spille de samme spil med bedre grafik og uden at betale for Live?

Neo er ude om få måneder og den kan være med de næste 3 år indtil standarden begynder at ændre sig til 4K rundt om i hjemmene, og så kommer der en PS5 som kan levere 12-15 teraflops og på det tidspunkt skal folk vente 2 år på at der kommer en ny Xbox.
-S-
Niveau 0
 
Indlæg: 36


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf JohnH » 14. jun 2016 16:12

Haha

Billede
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tryllehans » 14. jun 2016 16:18

-S- skrev:Neo er ude om få måneder og den kan være med de næste 3 år indtil standarden begynder at ændre sig til 4K rundt om i hjemmene, og så kommer der en PS5 som kan levere 12-15 teraflops og på det tidspunkt skal folk vente 2 år på at der kommer en ny Xbox.


Hvad får dig til at tro standarden med 4k tager 3 år ?
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf -S- » 14. jun 2016 16:29

For ligeså længe tog det for folk at tage 1080p til sig og folk har ikke flere penge mellem hænderne nu end dengang. 8K er også på vej og jeg er selv en af dem som venter med at opgradere indtil de fåes til rimelige penge, ligesom mange sprang over 720p.
-S-
Niveau 0
 
Indlæg: 36

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron