Xboxlife forum

pCARS løbsserie #3

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

pCARS løbsserie #3

Indlægaf BulletEyeDk » 28. maj 2016 02:08

Så er vi klar til at åbne op for tilmeldingen til løbsserie #3 =D>

Denne løbsserie køres der i GT3 klassen, der vil være en individuel stilling som vanligt, men denne gang prøver vi også med en hold del, hvor man forud for sæsonen skal foretage valg af bil/hold, dette er nærmere forklaret herunder.

I alt kører vi på 5 løbsdage, med 2 løb på en aften (samme bane), opsætningen vil være:
Løb 1 : 10 min kvalifikation, kort sprint distance, ingen obligatorisk pitstop
Løb 2 : Ingen kvalifikation, kørerne starter på grid i omvendt rækkefølge jvf. løb 1's resultat, hvor vinder starter bagerst og så fremdeles. Første LAP finder man sin position, hvorefter løbet gives frit når målstregen til LAP 2 passeres. Der vil være obligatorisk pitstop i løb 2.

Der tildeles mesterskabspoint i begge løb, jvf. reglerne - hver kørers optjente point tilgår på samme vis deres hold.

Som tidligere vil man kunne misse et enkelt løb uden at miste point, da dårligste løb ikke tæller med.


I finder tilmeldingssiden under pCARS community -> løbsserie #3 -> tilmelding løbsserie
Når man har tilmeldt sig er det muligt at se siden med valg af bil/hold, men det er endnu ikke muligt at vælge.

Vi åbner op for valg af bil/hold når:

1. der er 16. tilmeldte (hvilket er max, her gælder først til mølle princippet, hvis vi bliver flere)
2. deadline for tilmelding til løbsserie #3 - torsdag 2.juni kl.21:00


Når der åbnes op for valg af bil/hold vil det ske efter skill rangering på de tilmeldte, ved et ulige antal tilmeldte vil antallet af 1.kørere være en større end 2.kørere.
Ved et lige antal tilmeldte vil andelen af første/anden kørere være ligeligt fordelt.

De kørere der rangerer som 1.kørere efter endt deadline vil få mulighed for at vælge bil/hold i løbet af aftenen, jeg vil formentlig varsle det på forum ca. 30 min før der lukkes op.
Herefter er der frit valg på alle hylder for 1.kørere, det vil dog ikke være muligt at vælge en bil/hold som allerede er valgt af en anden 1.kører.

Jeg forventer at 1.kørerne forholdsvist hurtigt får valgt deres ønskede bil/hold.

Når alle 1.kørere har valgt, varsler jeg et tidspunkt for hvornår der åbnes op for 2. kørerne, som herefter kan vælge mellem de biler/hold, hvori der sidder en 1.kører.

Der er fuld anonymitet på valg af bil/hold.

Når alle har valgt vil selve løbskalenderen blive offentliggjort, herpå vil man kunne se hvilken kører man er "parret" med...

Skulle i mod forventning få problemer med tilmelding osv. så skriv endelig her i tråden....

Nye kørere, der ikke allerede er tilmeldt på http://pcars.xbl.dk skal skrive til mig for at få adgang.

EDIT: mere info om evt. præmie tilgår, når jeg har nyt, ellers kan i roligt regne med at der køres om virtuelle pokaler i de forskellige licens klasser (selve klasserne kommer på plads ved endelig tilmelding)

Der vil også i denne sæson være en hold konkurrence, hvor der også som minimum er et par virtuelle pokaler på spil :mrgreen:

Der køres følgende løb:

Løb #1-2 (8. juni - uge 23) - Watkins Glen Short, skiftende tørvejr, 10:00 - 15:30
Løb #3-4 (22. juni - uge 25) - Nürnburgring Sprint Short, skiftende tørvejr, 13:00 - 17:30
Løb #5-6 (6. juli - uge 27) - Sakitto Sprint Short, skiftende tørvejr, 10:00 - 17:30
Løb #7-8 (20. juli - uge 29) - Mazda Laguna Seca Raceway, realistisk vejr (20-07-16), 10:00 - 17:30
Løb #9-10 (3. august - uge 31) - Zolder, skiftende tørvejr, 18:00 - 19:30

EDIT: Regelsættet for løbsserie #3 er opdateret -> http://pcars.xbl.dk/series_rules_ls3.php
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf Niki Lauda DK » 28. maj 2016 06:59

Det bliver spændende at se hvem der kommer på hold sammen og i det hele taget at komme rigtigt igang med fuld simulation, 3x tirewear og bred variation af biler. Så kan alt ske og feltet er ikke længere så fasttømret. Det bliver fedt 8)

Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf Nygaard » 28. maj 2016 17:25

Tilmeldt :D

Spændt på denne serie, det bliver godt!
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+1

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf Chokofanten » 28. maj 2016 18:08

Hvis det har interesse

https://youtu.be/kMc5Z3xJgUU

Så er det 24 timer på Nürburgring igang lige nu live.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+2

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf BulletEyeDk » 29. maj 2016 10:40

Så er vi oppe på 9 tilmeldte til løbsserie #3, håber vi også kommer til at se følgende kørere:

Tigerjax007
Grabovac88
Rune R DK
ATO DK
skou

Hvis ikke alle ovenstående melder sig til, så forhåbentligt et par nye ansigter...

Husk det er først til mølle, der er 16 pladser... jeg vil såfremt grid'en stadig mangler pladser reklamere for vores løbsserie på facebook og det officielle project cars forum, samt evt. sørge for en nyhed herinde.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf dalingo » 29. maj 2016 22:14

Fedt!
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf BulletEyeDk » 30. maj 2016 08:34

Regelsættet til løbsserie #3 netop opdateret, find det her -> http://pcars.xbl.dk/series_rules_ls3.php
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf dalingo » 30. maj 2016 11:31

Copy-paste fejl:
Car Class: GRP.A
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf BulletEyeDk » 30. maj 2016 11:34

Tak, er rettet...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf ShumwayDK » 31. maj 2016 20:53

Tak for tilmeldings påmindelsen. Er hermed gjort! :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf BulletEyeDk » 31. maj 2016 21:21

Alletiders... det ville også være en underlig løbsserie, hvis du ikke var med ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf BulletEyeDk » 31. maj 2016 21:31

Så er vi på 11 tilmeldte...

En del af de "gamle" ansigter glimrer stadig ved deres fravær, jeg ved det kan være svært at presse en løbsserie ned over en sommerperiode, men det er heldigvis ens for os alle... så mon ikke det går ??

Håber at se nogle af disse:

Tigerjax007
Grabovac88
Rune R DK
ATO DK
skou


Helt nye kørere skal ikke holde sig tilbage... =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf ShumwayDK » 31. maj 2016 22:11

Jeg kommer nok også til at misse et løb eller 2, så jeg regner ikke med at vinde noget. :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf BulletEyeDk » 31. maj 2016 22:43

Mon ikke det går ?? - det er jo med garanti hyggeligt som sædvanligt... 8)

Og pt. forventer jeg at der rent præmiemæssigt bliver tale om en lodtræknings præmie, ud over de virtuelle pokaler, så dine chancer for at "høste" et eller andet er ikke så ringe som du tror :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf mrnybroe » 1. jun 2016 07:50

BulletEyeDk skrev:Mon ikke det går ?? - det er jo med garanti hyggeligt som sædvanligt... 8)

Og pt. forventer jeg at der rent præmiemæssigt bliver tale om en lodtræknings præmie, ud over de virtuelle pokaler, så dine chancer for at "høste" et eller andet er ikke så ringe som du tror :mrgreen:

Vil næsten sige den virtuelle pokal tæller mest !!
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster