Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 26. maj 2016 06:49

Det er kun rygter! Xbox Scorpio og PS Neo er ikke officielt annoncerede endsige bekræftede, så om de overhovedet eksisterer, eller kommer til det ved ingen.

De første historier går på, at både Sony og Miicrosoft er klar med en Apple forretningsmodel, hvor man frigiver ny hardware med korte mellemrum. Seneste rygter vil vide at Scorpio vil blive væsentligt stærkere end Neo, men at begge konsoller vil blive 100% bagudkompatible medhhv. XBO pg PS4.

Lidt læsestof:
http://www.polygon.com/2016/5/25/117742 ... wo-scorpio
http://www.trustedreviews.com/opinions/ ... games-psvr

Personligt håber jeg bare der er snak om slim modeller. Jeg spiller konsol for at være "fremtidssikret", dvs. jeg har 6-8 år, hvor jeg ikke skal tænke i hardare opgraderinger. Prisen for dette er lavere opløsning ifht. PC. Til gengæld skal jeg aldrig kigge på specs, jeg skal bare købe spillet med et rigtige logo.
Jeg er absolut ikke tilhænger af at smide 4000kr hvert 2-3. år for en spillemaskine, så kan jeg lige så godt få mig en PC, og løbende opgradere den.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 26. maj 2016 07:06

Enig i din afsluttende holdning.

Og det stinker da i den grad af at man pressede de nye konsoller på markedet med graden af forbedringer på de nye konsoller.

Men spændende spændende. Måske vi endeligt ser en rigtig dx12 kompatibel Xbox One så?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 26. maj 2016 07:09

God morgen Tue, du er også mødt på job, kan jeg se :mrgreen:

Det "sjove" er at dette er fuldstændig imod mine GaaS profetier ... med mindre begge maskiner bliver sådan nogle always-online størrelser med fokus på services. Det tror jeg ikke de gør, for så ville man ikke lægge hestekræfterne hos slutbrugeren
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf VIC » 26. maj 2016 07:53

Tvivler stærkt på, at vi vel se egentlig 'ny' hardware, men mere udvikling af den eksisterende.
Hvis man kigger på X360, så blev den også løbende opdateret med HDMI og mindre chips, uden egentlig at ændre på hardware.
Ligeledes, vil dette nok være et spørgsmål om at tilføje VR og/eller 4K funktionalitet (sikker gennem upscaling) uden at ændre på base performance, så hvis man ikke har behov for de nye funktioner, så behøves man ikke opgradere.
Hvis de skal til specifikt at udvikle spil til X1 og X1.5, så vil det fragmentere markedet, hvilket jeg ikke tror de tør.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Mike JezZ » 26. maj 2016 09:22

Jeg vil se positivt på muligheden for at opgradere sin Xbox/PS.

Jeg synes mange misforstå konceptet. Hvorfor føler i jer tvunget til at købe den nyeste konsol? Hvis i er tilfredse med den i har, hvorfor så købe en ny?

Hvis i er ligeglad med 60 FPS, 4k opløsning osv., hvorfor så bare ikke holde jer til jeres Xbox One 1st gen? Og lade dem, der ønsker at spille med 60 FPS, 4k osv. have muligheden for det.

Ved hvert generationsskifte går der spil tabt. Selvom Xbox One kan spille X360 spil, er der stadig mange spil der er gået tabt i mellemtiden.

Hvis fremtidige Xbox-maskiner bliver Xbox One med bedre hardware, så vil de altid være bagudkompatible.

Personligt ville jeg gerne se en ny Xbox meget snart, så jeg kan få 60 FPS gaming, og forhåbentligt en bedre udført Controller.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Zt3pH » 26. maj 2016 09:57

For helvede...

Min knægt hedder Neo. Så jeg har jo ikke rigtig noget valg
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Mike JezZ » 26. maj 2016 10:38

Zt3pH skrev:For helvede...

Min knægt hedder Neo. Så jeg har jo ikke rigtig noget valg


Hvordan klare han sig i The Matrix pt, længe siden man har hørt fra ham.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Zt3pH » 26. maj 2016 11:35

Mike JezZ skrev:
Zt3pH skrev:For helvede...

Min knægt hedder Neo. Så jeg har jo ikke rigtig noget valg


Hvordan klare han sig i The Matrix pt, længe siden man har hørt fra ham.



Han er free-born... Off the grid
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf JohnH » 26. maj 2016 11:49

Så køb dog en pc, hvis i så gerne vil opgradere hvert halve år...... ;-)
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Mike JezZ » 26. maj 2016 11:55

JohnH skrev:Så køb dog en pc, hvis i så gerne vil opgradere hvert halve år...... ;-)



Jeg købte en PC for et år siden der stadig kan køre alle spil på Ultra :)

Hvorfor må folk ikke have et valg, fordi du ikke vil ha det?

Bliver din oplevelse ødelagt af at andre får bedre hardware end dig? Suk med den jantelov :roll:
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf hackNICE1112@ » 26. maj 2016 12:17

Selv om jeg er lidt imod det der med nye konsoller være 3-4 år :-) så ender det nok med jeg køber den der scorpio kan ikke lad være :-) men hvor meget hold er der i de rygter om Xbox scorpio og neo ????
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Dinz » 26. maj 2016 13:57

Jeg er helt klar på en ny konsol hvert 3-4 år. Efter så mange år er maskinen alligevel uddateret på både grafik og performance.
Så kan vi altid håbe på de laver nogle gode trade-in deals :-)
Dinz
Niveau 4
 
Indlæg: 638
By: Odense


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 26. maj 2016 14:01

Dinz skrev:Jeg er helt klar på en ny konsol hvert 3-4 år. Efter så mange år er maskinen alligevel uddateret på både grafik og performance.
Så kan vi altid håbe på de laver nogle gode trade-in deals :-)


Ja, og vi har mildest talt kun svømmet rundt i remakes .. Så en ny xbox betyder vel bare remakes af de spil som er kommet til Xbox one ..

Halo 5 4k Remaster, Sunset Overdrive Definitive 4K Edition, Quantum Break Über 4k Edition, Forza Collection 4K osv. =D>
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf hackNICE1112@ » 26. maj 2016 14:09

De skal da ikke lave remaster hvis scorpio og neo er 100% bagudkompatible :-) hvis de konsoller overhoved bliver til nåde det er jo kun rygter :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258

+1

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Dinz » 26. maj 2016 14:12

Slimjay DK skrev:
Dinz skrev:Jeg er helt klar på en ny konsol hvert 3-4 år. Efter så mange år er maskinen alligevel uddateret på både grafik og performance.
Så kan vi altid håbe på de laver nogle gode trade-in deals :-)


Ja, og vi har mildest talt kun svømmet rundt i remakes .. Så en ny xbox betyder vel bare remakes af de spil som er kommet til Xbox one ..

Halo 5 4k Remaster, Sunset Overdrive Definitive 4K Edition, Quantum Break Über 4k Edition, Forza Collection 4K osv. =D>


Haha! Ja der har du til gengæld fat i noget. :-D Lad os håbe spiludviklerne trods alt har kreativitet nok til at udvikle nogle nye spil :-P
Dinz
Niveau 4
 
Indlæg: 638
By: Odense


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron