Xboxlife forum

Win10 + Xbox stream hjælp

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Win10 + Xbox stream hjælp

Indlægaf citysleeps » 26. apr 2016 19:16

Jeg har været ude og investere i Windows 10, så jeg kan streame til min computer, når jeg ikke lige kan bruge TV'et. Det har vist sig at være en konstant hovedpine. Jeg kan ofte forbinde helt fint til konsollen fra Windows 10, og kan streame på high quality. Men der skal blot gå 30 sekunder, hvorefter min stream bliver lukket ned da Windows mister forbindelsen til Xbox. Jeg sidder på ethernet og er desuden tilsluttet på 5G. Har 50/50mbit og intet andet der ellers kunne trække på nettet.

Hvad er galt? Hvorfor skal jeg konstant miste stream forbindelsen? Det er fuldstændigt ubrugeligt imo. Nogen der har erfaring på dette område?
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Win10 + Xbox stream hjælp

Indlægaf spif2001 » 26. apr 2016 19:18

er både din PC og din Xbox kablet?

Det virkede ikke ordentligt for mig før end de var...
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Win10 + Xbox stream hjælp

Indlægaf citysleeps » 26. apr 2016 19:21

Ja begge er forbundet med kabel, cat 6 eller 7 så vidt jeg husker. Fra xbox til min Archer og videre til computeren. Skal de være forbundet direkte med hinanden?
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Win10 + Xbox stream hjælp

Indlægaf spif2001 » 26. apr 2016 19:27

Nej - mine er bare forbundet til min stofa router.

Har du prøvet at slå både Windows Firewall og evt. anti-virus program fra imens du kører - bare lige for at teste at det ikke er dem der driller dig?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Win10 + Xbox stream hjælp

Indlægaf Nygaard » 26. apr 2016 20:36

Jeg har også opgivet min.. Jeg har prøvet med den enten pc el Xbox kablet, og får stadig lag.

Det mister for mig lidt fidusen hvis ikke jeg kan bruge det på en trådløs laptop i sofaen mens fruen ser tv. Skal jeg placere mig foran et stationært setup, kan jeg lige så godt hoppe foran skærmen og spille direkte.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: Win10 + Xbox stream hjælp

Indlægaf citysleeps » 26. apr 2016 20:57

spif2001 skrev:Nej - mine er bare forbundet til min stofa router.

Har du prøvet at slå både Windows Firewall og evt. anti-virus program fra imens du kører - bare lige for at teste at det ikke er dem der driller dig?


Jeg får lige undersøgt om en firewall eller lign skulle være problemet. Mit setup er desuden iMac med bootcamp.
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Win10 + Xbox stream hjælp

Indlægaf citysleeps » 28. apr 2016 20:53

Jeg har haft genstartet router, hvilke gjorde stream upåklagelig i ca 1 time, så mistede den forbindelse om og om igen. En enkel gang fik stream computeren til at genstarte. På sidste stream mistede jeg forbindelsen til controlleren. Firewall er slået fra. Hvad kan være galt?
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Win10 + Xbox stream hjælp

Indlægaf VIC » 29. apr 2016 08:02

Kan være problemer med din router.
Min stationære kører kablet, mens min X1 er trådløs og det kører udmærket.
Men nogle gange (et par ugers mellemrum måske) så kan Xbox appen ikke 'se' min X1, selv om den er tændt, og så er jeg nødt til lige at genstarte min router og så kører det igen.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Win10 + Xbox stream hjælp

Indlægaf Clestin » 17. jul 2016 11:39

VIC skrev:Kan være problemer med din router.
Min stationære kører kablet, mens min X1 er trådløs og det kører udmærket.
Men nogle gange (et par ugers mellemrum måske) så kan Xbox appen ikke 'se' min X1, selv om den er tændt, og så er jeg nødt til lige at genstarte min router og så kører det igen.


Jeg lider af samme problem og jeg kan hellere ikke forbinde til x1 via computeren. Jeg har lige prøvet din løsning men det hjalp hellere ikke desværre.. Det har virket før men formatere min hdd og efter at have installeret det igen virker det ikke.. Jeg kan godt se plex på xboxen hvor filmene ligger på computeren
Clestin
Niveau 0
 
Indlæg: 1
By: Faaborg



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron