Xboxlife forum

IkkNico er f*cking FIFA n00b

For sport fanatikere.

IkkNico er f*cking FIFA n00b

Indlægaf IkkNico » 11. mar 2016 11:13

Jeg ser masser af FIFA 16 tråde på Xboxlife. FUT, Pro Clubs, Show Off mfl, men ikke en der samler råd, hjælp og vejledninger eller bare omhandler spillet generelt.

Så det tænker jeg vi kunne bruge denne tråd til.

Jeg har nemlig selv alvorligt brug for hjælp.
Hvordan forsvarer man effektivt i FIFA 16?

Jeg har prøvet med Legacy, som efter sigende skulle være nærmest auto-forsvar, men det virker ad helvede til, og mine forsvarsspillere bliver konstant sat.

Så nu er jeg på Tactical, og har også forstået at A er min bedste ven, da den skal lukke ned for mine modstandere. Det gør den bare ikke. I stedet danser mine forsvarsspillere rundt 1½-2 meter fra boldholderen, der har al den tid han kan ønske sig til at spille bolden rundt. Jeg kan ikke komme tæt på ham, og presse ham ud i en fejlaflevering.

Hvilket er nummer 2 på listen.
Jeg læser alle seteder, at FIFA handler om tålmodighed og at bygge sit spil op (ligesom i rigtig fodbold), men sådan spiller AI'en bare ikke. Det er altid max 5 perfekte afleveringer, og så er der skud på mål. Dette hænger mulgivis sammen med mine ustyrligt ringe evner til at forsvare mig.

Jeg spiller på semi-pro (ja ja, effing n00b :mrgreen: ), så hvorfor AI'en konstant præsterer laserpræcise afleveringer ved jeg ikke, men det gør den, hvilket som regel resulterer i, at jeg halser efter hele vejen op ad banen.
Løsningen må være, at blive bedre til at forsvare sig ... men hvordan?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: FIFA 16 hjælp, råd og vejledning

Indlægaf Benja190782 » 11. mar 2016 13:35

Semi-Pro siger du? Min 5 årige søn spiller på verdensklasse og vinder stadig mange af kampene. Han plejer at spille på Professionel, men der kan han blot drible sig igennem modstanderen konstant.
Så hvis en knægt på 5 kan, så kan du sgu også.. IKK Nico? ;)

Mit bedste råd er - brug contain og lad være med at jagte boldholderen - få dækket dem der står fri.

Nogle gang er det bedste forsvar at slippe controlleren helt - så dummer modstanderen sig altid. :)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: FIFA 16 hjælp, råd og vejledning

Indlægaf BulletEyeDk » 11. mar 2016 16:35

Benja190782 skrev:Semi-Pro siger du? Min 5 årige søn spiller på verdensklasse og vinder stadig mange af kampene. Han plejer at spille på Professionel, men der kan han blot drible sig igennem modstanderen konstant.
Så hvis en knægt på 5 kan, så kan du sgu også.. IKK Nico? ;)

Mit bedste råd er - brug contain og lad være med at jagte boldholderen - få dækket dem der står fri.

Nogle gang er det bedste forsvar at slippe controlleren helt - så dummer modstanderen sig altid. :)


Nu er din søn sikkert også vant til at spille mod en der helt sikkert ikke spiller under world class :mrgreen:
- ej spøg til side, mit indtryk med sværhedsgraden er også at proffesionel burde de fleste kunne være med på, i hvertfald når man først har vænnet sig lidt til spillet...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: FIFA 16 hjælp, råd og vejledning

Indlægaf Elgar » 11. mar 2016 16:53

Det lyder lidt mystisk, at du siger de er for præcise på semi pro. Jeg ville godt kunne se det på World Class, Legendary eller Ultimate(I UT)

Det er også noget anderledes at spille mod CPU vs andre folk online, spillet virker bare anderledes IMO. Jeg er personligt ret aggressiv som forsvarsspiller, når jeg spiller mod AI(spiller WC og Leg) men det handler også lidt om, at jeg kender AI'en efterhånden og jeg elsker en aggressiv spillestil. Jeg spiller dog anderledes når jeg en sjælden gang imellem spiller online.

Jeg vil ikke anbefale det, når du allerede er nede på semi pro, men du kan også rode ved sliders når du spiller offline. Der er mange muligheder, som at gøre deres afleveringer mere eller mindre præcise mm. Jeg har dog ikke selv brugt det, så kan ikke sige noget om hvor meget du skal ændre på sliders ad gangen.
Ich habe fertig.
Elgar
Niveau 4
 
Indlæg: 313


Re: FIFA 16 hjælp, råd og vejledning

Indlægaf IkkNico » 11. mar 2016 17:24

Benja190782 skrev:Semi-Pro siger du? Min 5 årige søn spiller på verdensklasse og vinder stadig mange af kampene.

Han må meget gerne kigge forbi og give mig et par pointers.
Jeg er ikke ekspert i at drible, men har dog styr på at skifte retning under sprint.

Benja190782 skrev:Nogle gang er det bedste forsvar at slippe controlleren helt - så dummer modstanderen sig altid. :)

Det er sjovt nok også det jeg er begyndt på, for ellers hænger mine spillere efter boldholderen. Contain er ikke en hylende papfis værd, da det er for let at spille udenom (åbenbart)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: FIFA 16 hjælp, råd og vejledning

Indlægaf IkkNico » 11. mar 2016 21:11

I får lige en video



Ikke en hel film, men eksempler på hvordan det går i mit forsvar. Uanset om jeg selv container, eller en holdkammerat gør det (selvfølgelig kun på min egen banehavldel).

Dette er en amateur AI der flyver lige igennem mig. Bemærk at ved contain er der aldrig nogle af mine spillere, der rigtig går ind og presser boldholder, eller lukker ham særligt effektivt af. Eneste grund til, at jeg vinder, er at de ikke kan ramme målet, og om muligt er endnu mere hullede bagtil end jeg er.

Hvad gør jeg forkert?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: FIFA 16 hjælp, råd og vejledning

Indlægaf IkkNico » 12. mar 2016 09:53

Tog lige en morgen-spiller.
Samme hold som tidligere men denne gang mod et Pro hold (i Bronze Challenge).

Det er godt nok kun en enkelt kamp, men taktikken med ikke at forsvare sig virker åbenbart. På midten placerede jeg blot min forreste mand, der hvor jeg forventede modstanderen ville spille hen, og på den nederste tredjedel af banen brugte jeg teammate pressure. Min modstander fik et par indlæg ind over fra fløjen, men fik ingen åbne chancer. Umiidelbart virkede de lige så sikre i afleveringerne som amateur holdene fra i går, men til gengæld noget sværere at komme til chancer i mod.

Det hele som en ikke seværdig 0-0 kamp (som jeg vandt på straffe).

Jeg skal lige prøve nogle flere kampe på samme niveau for at se om "don't-defend" teknikken virker.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: FIFA 16 hjælp, råd og vejledning

Indlægaf Atticus » 12. mar 2016 17:04

Jeg bruger kun teammate contain, og så prøver jeg at lukke ned med den spiller jeg selv styre. Bruger aldrig contain, dækker de åbne rum mens jeg holder LT i bund, og så sætter jeg tacklingen ind, når jeg er tæt på manden.
Atticus
Niveau 2
 
Indlæg: 151
By: Thisted

+1

Re: FIFA 16 hjælp, råd og vejledning

Indlægaf IkkNico » 12. mar 2016 19:31

Ja, jeg skal også eksperimentere med Jockey. Den skal bare flyttes til L1 (ligesom jeg har sprint på R1).

Lige nu forsvarer jeg mig nemlig jammerligt

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: FIFA 16 hjælp, råd og vejledning

Indlægaf Elgar » 13. mar 2016 07:48

Jeg kan se du holder dig meget til en spiller. Prøv at skifte til manden tættest på bolden engang imellem og vær den der selv tackler og skærmer af, istedet for at regne med AIen. Synes selv AI er horribel til det meste, måske med undtagelse af interceptions.

Både LB kan bruges som auto skifte, men du kan også bruge højre thumbstick og så pege i den retning spilleren du gerne vil have kontrol over er. Den sidste mulighed er lidt mere manuel og derfor lidt mere præcis, da spillet i ny og næ kan vælge nogle lidt sjove spillere med LB.
Ich habe fertig.
Elgar
Niveau 4
 
Indlæg: 313


Re: FIFA 16 hjælp, råd og vejledning

Indlægaf pongolle » 13. mar 2016 10:28

For få glidende tacklinger!
pongolle
Niveau 6
 
Indlæg: 1557
By: Århus


Re: FIFA 16 hjælp, råd og vejledning

Indlægaf IkkNico » 13. mar 2016 10:30

Alle guides, vejledninger mm jeg har set fraråder glidende tacklinger som andet end absolut allersidste udvej.


Elgar skrev:Jeg kan se du holder dig meget til en spiller. Prøv at skifte til manden tættest på bolden engang imellem og vær den der selv tackler og skærmer af, istedet for at regne med AIen.

Det gør heller ikke forskel for mig, så halser mine spillere bare efter ... selv på amateur (se den første video i tråden).

Min taktik er at lade modstanderen være i fred på de første 2/3 af banen. På min nederste 3. del presser jeg ham men UDEN at satse hele butikken, mens jeg holder back kæden tilbage (så de altid er mellem bold og mål).

Til at presse har jeg forsøgt:
Team mate contain - Virker kun mod low level hold, og er generelt ikke særligt effektvit.

Contain (X) - Her danser min spiller rundt 1½-2 meter fra modstanderen, men uden at presse ham, og jeg oplever at selv amateur hold meget nemt spiller forbi dette (se første video)

Jockey - Burde sætte mig tættere på min modstandere og gøre det sværere for ham at drible eller komme forbi mig. Burde, på mig virker det lidt ligesom contain. Min mand vil ikke rigtig gå ind og presse (hvilket han skal på min egen 3. del af banen)

Jeg kan se på reddit, yourtube og her at folk fint kan forsvare sig mod pro level hold, så jeg er ikke i tvivl om, at det er noget jeg gør forkert, men jeg kan ikke gennemskue hvad. Måske et timingsproblem, måske er jeg for henholdende. NOget gør jeg forkert for jeg har lige tabt 0-1 til Swindon i min 2. kamp i season (div 10)

Jer der har styr på dette, i må gerne smide en video op, hvor i spiller mod pro level hold, og gerne hvor i selv har et bronze eller silver hold :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: FIFA 16 hjælp, råd og vejledning

Indlægaf Elgar » 13. mar 2016 11:03

Istedet for at bruge det til at være tackleren, kan du også bruge det til at skifte til spillere for at lukke eventuelle huller i forsvaret, så de ikke spiller så let igennem. Så kan du så lade AI gøre resten, eller bruge teammate contain. Jeg tror bare det bliver noget sværere for dig, hvis du holder dig til en enkelt spiller ligesom i be a pro.

EDIT: Du behøver ikke altid at bruge contain, hvis du vil ind og tackle. Du kan selvfølgelig bruge B en smule, hvis du vil ind og rykke i trøjen for at holde dem lidt tilbage, bare uden at overgøre det. Ellers så kan du være afventende og bruge den normale styring for at "gå ind i bolden" for at tage den, når du har forudset en dribling.
Ich habe fertig.
Elgar
Niveau 4
 
Indlæg: 313


Re: FIFA 16 hjælp, råd og vejledning

Indlægaf IkkNico » 14. mar 2016 11:03

Jeg har ændret i min forsvarsteknik, og benytter ikke længere Pressure og kun meget sporadisk teammate pressure. Jockey er også ude, til gengæld hænger keg mere tilbage og sprinter ikke så meget mere.

Det betyder, at jeg spiller lige op med Pro level AI'en i alm FIFA. Vandt med Scunthorpe Utd over Bradford City i en cup finale, men samtidig taber mit 2 stjernet Bronze hold med 100 kemi til Newpoer i FUT, og får kun 0-0 mod Oxford.

Er der forskel på AI'en i alm FIFA og FUT?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: IkkNico er f*cking FIFA n00b

Indlægaf IkkNico » 14. mar 2016 13:36

Flere begynder spørgsmål (så nu har tråden også fået et passende navn).

Jeg sidder og spiller lidt FUT Draft, hvor spillerne er af en lidt anden kvalitet end jeg er vant til. Min Chemistry på mit draft hold er 84, men jeg ruller alligevel min modstander ... Eller jeg fører i hvert fald, og har styr på sagerne.

Hvis man antager man har et hold af udelukkende 90+ pace spillere, er chemistry så overhovedet vigig længere?
Bevares de løber ikke så godt for hinanden, men hurtigheden vejer op for rigtig meget synes jeg, og det virker som om det stadig er den vigtigste attribut i FIFA.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Sport

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron