Xboxlife forum

Xbox Live Enforcement

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Xbox Live Enforcement

Indlægaf CvKM » 24. feb 2016 14:11

Ja, det skulle jo komme en dag. Man får sagt/skrevet et ord for meget og vupti... man står med et ban.

Jeg skal ikke være sen til at indrømme at det er fortjent, for jeg har skrevet bandeord så derfor påtager jeg mig det fulde ansvar. Det kom som noget af en overraskelse, men heldigvis er det kun et Communications Ban, så vidt jeg har kunne forstå, i lidt over en uge (startende fra igår Tirsdag kl. 23.53). Jeg lavede efterfølgende lidt efterforskning og fandt på den måde ud af min specifikke grund til, at jeg var blevet bannet. Som sagt kan jeg ikke skrive beskeder til folk på Xbox Live og jeg kan heller ikke snakke i party chat med dem. Straffen er som sådan fair nok, men jeg kunne alligevel ikke lade være med at føle mig lidt snydt, når jeg efterfølgende fandt ud af, at andre brugere i samme situation kun havde fået 2 dage eller mindre. Dette er ret skidt, idet jeg står og skal til at game meget med mine venner på torsdag nu hvor der er double up på alle Contact Missions i GTA Online. Den eneste måde vi kan kommunikere på, er ved at vi alle sammen logger på Skype på PC.

Er der overhovedet noget at gøre i disse sager? Ja, jeg kan lige så godt sige, at jeg føler mig uretfærdigt behandlet, især når det er første gang jeg overhovedet får tilegnet min profil et sådan ban. Ingen advarsler blev givet, det var instant ban i en uge. Jeg failede alle mine forsøg på at få oprettet en sag med en agent og kan først prøve igen engang kl. 2 i nat... En Xbox Live Ambassadør fik jeg heller ikke meget ud af, for at sige intet.

Selvom jeg har indrømmet, at jeg har gjort noget forkert og samtidig beder om jeres mulige hjælp til en løsning, så betyder det ikke at jeg oprettede dette emne for at i bare kunne skrive nedgørende sætninger og fraser om at jeg er en klovn - har du intet konstruktivt at bidrage med, så lad venligst være med at svare.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Xbox Live Enforcement

Indlægaf Krisgebis » 24. feb 2016 14:36

Jeg har desværre (eller måske heldigvis) ikke erfaring med den slags.
Hvordan håndteres det, hvis du/I bruger Skype direkte på boksen? Er det også blevet bannet eller kan det ikke erstatte party chat af en eller anden grund?
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Xbox Live Enforcement

Indlægaf TerrificFalcon » 24. feb 2016 14:38

Ambassadors kan jo heller ikke hjælpe dig med bans, så det giver hel perfekt mening, at de ikke kan hjælpe dig - ligesom at der heller ikke er nogen herinde, som kan hjælpe dig. Du har begået en fejl og fået en uges ban, og nej, reglerne er ikke faste, så alle får samme straf for samme brud.

Jeg tror dog godt, at du kan bruge Skype på din Xbox One - hvis du så får dine venner til at gøre det samme, så burde I kunne snakke med hinanden. Alternativt kan jeg anbefale Dying Light eller et andet single-player-spil til den næste uges tid.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Xbox Live Enforcement

Indlægaf CvKM » 24. feb 2016 14:42

Så vidt jeg har kunnet forstå vil det ikke virke, desværre. Jeg har læst mig frem til, at Skype også er en del af kommunikation på Xbox Live og derfor er det således også omfattet af mit Communications Ban. Vi har ikke andet valg end at kommunikere på Skype på PC eller via SMS og Facebook.

Nej, det skal du bare være glad for, Krisgebis. Det er ikke jordens undergang at jeg har fået dette ban, for det er jo ret beset selvforskyldt da jeg skrev nogle ord der ikke var så rare. Mit problem ligger bare i, at jeg ikke synes at straffen burde være en hel uge og slet ikke når det er første gang. De er sikkert ikke til at hugge og stikke i, hvilket i sig selv, synes jeg, er et kæmpe problem når de ikke engang er til at få fat i uden at man skal igennem alle mulige formularer om alt muligt gøjl. Man har stort set ikke nogen chance for at forsvare sig selv.
Senest rettet af CvKM 24. feb 2016 14:50, rettet i alt 4 gange.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Xbox Live Enforcement

Indlægaf CvKM » 24. feb 2016 14:48

TerrificFalcon skrev:Ambassadors kan jo heller ikke hjælpe dig med bans, så det giver hel perfekt mening, at de ikke kan hjælpe dig - ligesom at der heller ikke er nogen herinde, som kan hjælpe dig. Du har begået en fejl og fået en uges ban, og nej, reglerne er ikke faste, så alle får samme straf for samme brud.

Jeg tror dog godt, at du kan bruge Skype på din Xbox One - hvis du så får dine venner til at gøre det samme, så burde I kunne snakke med hinanden. Alternativt kan jeg anbefale Dying Light eller et andet single-player-spil til den næste uges tid.


Nej, jeg ved udmærket godt at de, eller I, ikke kan hjælpe mig - jeg burde måske have formuleret mig lidt bedre. Jeg havde ikke forventet at en ambassadør ville sidde der og tænke "Ham unbanner vi da lige!", men mere at de måske kunne give nogen hints til hvor jeg kunne skrive hen, hvis jeg gerne ville snakke med Xbox Support omkring hvad jeg helt præcist er blevet anmeldt for at have skrevet og hvorfor de ser, at det er nødvendigt hvorfor det skal være en hel uge.

Jeg kan sagtens spille GTA Online uden problemer da jeg havde held til at komme ind i min vens session igår nat. Så jeg skal stadig farme missioner på torsdag uanset hvad - det er bare lidt øv at mit ban skulle komme lige nu. Men sådan er det vel. Nu vil jeg forsøge i aften/nat, at få fat på en agent og få oprettet en sag på det her ban.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Xbox Live Enforcement

Indlægaf Clinkie » 24. feb 2016 20:05

Der er nok ikke nogen der kan hjælpe dig, så lad os hellere fokusere på det sjove; hvad gjorde du helt specifikt galt?Det skulle være sundt at grine, har jeg hørt! :D
Clinkie
Niveau 3
 
Indlæg: 292

+1

Re: Xbox Live Enforcement

Indlægaf CvKM » 25. feb 2016 01:47

Normalt ville jeg bløde op og skrive grunden til det, og sikkert også grine selv, men helt ærligt... Hvad er det lige jeg har skrevet med fed tekst? Jeg synes overhovedet ikke det er sjovt det her, og beder folk om at lade være med at bede om grunden, udelukkende for at undgå det der. Det står dig frit for, at gøre hvad du vil, uden for tråden. Det er i øvrigt ikke særligt sjovt ikke at kunne skrive eller snakke med sine venner, skulle jeg hilse at sige, så mit råd er egentligt: snak pænt på Xbox Live.

I øvrigt kan jeg fortælle, at der nu er oprettet et Case Review inde på enforcement hjemmesiden. Jeg poster selvfølgelig resultatet herinde, når afgørelsen er kommet.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Xbox Live Enforcement

Indlægaf Clinkie » 25. feb 2016 02:32

Hvad havde du regnet med, da du oprettede tråden? Du har skrevet til support; done deal, andet kan folk ikke fortælle dig. Skype på telefonen med et par earbuds i øvrigt, der var et reelt råd til dig. Så svært er det heller ikke at snakke sammen udenom Xbox Live.
Clinkie
Niveau 3
 
Indlæg: 292


Re: Xbox Live Enforcement

Indlægaf citysleeps » 25. feb 2016 09:54

"Advarslen" er netop én uges ban for alt kommunikation på Xbox Live. I nogen tilfælde kan det også resultere i et ban for alt online aktivitet i dét spil, hvori du er blevet anmeldt. Jeg har et par gange rapporteret folks beskeder og Xbox har nogen gange efterfølgende givet mig beskeden "we took action on a recent complaint you've filed". Xbox har sat en klar grænsen, hvilket jeg synes er helt fair.
Jeg vil nok være påpasselig i eftertiden. Nu når man har fået sin "strike one" kan lignende handlinger resultere i et permanent ban på Xbox Live.
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Xbox Live Enforcement

Indlægaf CvKM » 25. feb 2016 12:28

Clinkie skrev:Hvad havde du regnet med, da du oprettede tråden? Du har skrevet til support; done deal, andet kan folk ikke fortælle dig. Skype på telefonen med et par earbuds i øvrigt, der var et reelt råd til dig. Så svært er det heller ikke at snakke sammen udenom Xbox Live.


Ihvertfald ikke, at folk skulle more sig over hvad det er jeg har gjort galt, Clinkie. Alligevel spørger du, trods der udtrykkeligt står at jeg ikke har lyst til at svare på den slags! Ja, jeg har skrevet til support, så hvad er det du fisker efter? Nej, jeg havde ikke regnet med, at folk ville fortælle mig en slags work-a-round for at blive unbannet igen, men det kunne jo være, at folk ligesom havde en idé til, hvad man kunne skrive i sådan et Case Review eller til hvem, for at få størst mulig indflydelse. Med dét sagt, så lader vi diskussionen mellem os to ligge her.

citysleeps skrev:"Advarslen" er netop én uges ban for alt kommunikation på Xbox Live. I nogen tilfælde kan det også resultere i et ban for alt online aktivitet i dét spil, hvori du er blevet anmeldt. Jeg har et par gange rapporteret folks beskeder og Xbox har nogen gange efterfølgende givet mig beskeden "we took action on a recent complaint you've filed". Xbox har sat en klar grænsen, hvilket jeg synes er helt fair.
Jeg vil nok være påpasselig i eftertiden. Nu når man har fået sin "strike one" kan lignende handlinger resultere i et permanent ban på Xbox Live.


I så fald synes jeg ikke, at den advarsel er fair heller. Diskussionen om netop det emne kan vi altid tage en anden gang, men overordnet synes jeg, at en uges ban for 5-7 ord over en række af beskeder, er for meget. Jeg indrømmer, igen, fuldt ud at jeg sendte disse beskeder men jeg er ikke enig i straffens afgørelse. Som jeg også har skrevet i mit Case Review, ville jeg acceptere f.eks. et 48 timers ban fra al kommunikation og efterfølgende ville jeg selvfølgelig følge dit råd, hvilket jeg også selv kom frem til, om at være påpasselig i fremtiden med hvad jeg skriver til folk. Normalt rapporterer jeg også folk, hvis de snyder eller hvis de tydeligtvis gør sig dårlige bevidst, ved enten netop muligheden "cheating" eller "unsporting conduct", og derefter bliver de blokeret. Jeg har aldrig fået sådan en besked som du har, men det gør mig egentligt heller ikke noget, da jeg er vis om, at fortsætter de på denne måde, bliver de bannet i sidste ende.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Xbox Live Enforcement

Indlægaf Wizup » 25. feb 2016 12:33

For at være ærlig, tror jeg ikke din straf bliver sat ned eller ændret. Du kan ikke sammenligne din sag med andres, medmindre straffen er uddelt inden for nogenlunde samme tidsperiode (kvartal). Jeg kunne forestille mig at Microsoft skruer på straffens størrelse for at give folk incitament til ikke at skrive grimt mm. Dermed er det nok antallet af folk der begår en forseelse jf. deres regler som styrer hvor hård straffen bliver. Jeg syntes egenligt at en uge er passende, selvom det er en førstegangs forseelse.

Men skriv da endelig dit outcome, tror dog bare ikke at det bliver ændret.
Wizup
Niveau 2
 
Indlæg: 196
By: København V


Re: Xbox Live Enforcement

Indlægaf CvKM » 25. feb 2016 12:41

Wizup skrev:For at være ærlig, tror jeg ikke din straf bliver sat ned eller ændret. Du kan ikke sammenligne din sag med andres, medmindre straffen er uddelt inden for nogenlunde samme tidsperiode (kvartal). Jeg kunne forestille mig at Microsoft skruer på straffens størrelse for at give folk incitament til ikke at skrive grimt mm. Dermed er det nok antallet af folk der begår en forseelse jf. deres regler som styrer hvor hård straffen bliver. Jeg syntes egenligt at en uge er passende, selvom det er en førstegangs forseelse.

Men skriv da endelig dit outcome, tror dog bare ikke at det bliver ændret.


Mange tak for dit gode, og faktisk meget passende svar, modsat andres. Det sætter jeg pris på.

Jeg må nok erkende at du nok desværre har ret. Jeg har da også skrevet i mit Case Review, at selvom jeg synes, at min straf er lige lovlig høj, så respekterer jeg deres ToS og Code Of Conduct. Hvorvidt det er forkert, at sammenligne med andre sager, kan man, igen, altid diskutere men jeg er ikke enig i deres måde at dømme folk på, men du har din mening og jeg har min, hvilket jo i sig selv er noget vi begge har ret til. At vi alle var ens ville også være enormt kedeligt, tror jeg.

Jeg vil ikke skrive sådan til folk igen, det er helt sikkert. Nu vil jeg nøjes med at tænke det, og så bare blokere folk og evt. rapportere dem for usportslig adfærd, hvis jeg virkeligt mener, at de fortjener det. Men som du selv skriver, så har Microsoft nok set for mange tilfælde af folk der gentagne gange overskrider reglerne, hvilket er lidt surt for os der ikke havde nogen intention om at skade andre, men bare lod vores ord løbe af os, uheldigvis.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron