Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 29. dec 2015 15:29

En ting ved VR jeg tror vil tage en del tilvænning er at mange spil kræver at man skal dreje sit hoved for at styre i spillet. Blandt andet det Mech skydespil fra Guerrilla Games, der styrer man ved at dreje hovedet, og hvis man er vant til at smide sig på sofaen og blive en zombie når man spiller, vil det jo lige pludselig være noget helt andet at man skal til at "bevæge sig".
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 4. jan 2016 22:51

Efter sony smed deres "20 ps4 spil 2016" ud, så gør MS noget ligende.

Gears of War 4 (Xbox One) – Multiplayer Beta in Spring 2016/Launch in Fall 2016

Quantum Break (Xbox One) – April 5, 2016

Halo Wars 2 (Xbox One & Windows 10) – Fall 2016

Crackdown 3 (Xbox One) – Multiplayer in Summer 2016

Fable Legends Open Beta (Xbox One & Windows 10) – Spring 2016

ReCore (Xbox One & Windows 10) – 2016

Sea of Thieves (Xbox One & Windows 10) – 2016

Gigantic (Xbox One & Windows 10) – 2016

Killer Instinct: Season 3 (Xbox One & Windows 10) – March 2016

Gears of War: Ultimate Edition (Windows 10) – Spring 2016

Ori and the Blind Forest: Definitive Edition (Xbox One & Windows 10) – Spring 2016

Cobalt (Xbox One, Xbox 360 & Steam) – Feb. 2, 2016

Den hurtige kan se at Scalebound er forsinket til 2017 (den info fik vi af MS i går). Herudover er Recore forsinket. Skulle komme her til foråret, men har nu ikke længere sin "spring". Herudover er det også bekræftet som multiplatform - pc.

Bliver Crackdown 3 forsinket. Kiggede lige lidt på deres "Multiplayer in Summer 2016"... Kommer resten af spillet så i 2017?..
Og hvad sker der lige med fable. Troede det var ude - Har da i hvertfald spillet det pis.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 5. jan 2016 08:43

dejlig liste fra Microsoft! jeg kan se de første 4-5 stk jeg godt vil have fingre i, og så mangler jeg stadig at komme i gang med tomb raider :) (den nye endurance mode ser rigtig cool ud!)


in other news...
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 5. jan 2016 09:47

Hvad sker der i videoen Annxii? Står et sted hvor jeg ikke kan tilkomme lyd, så det ser mildest talt lidt mærkeligt ud... :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 5. jan 2016 10:17

tue69 skrev:Hvad sker der i videoen Annxii? Står et sted hvor jeg ikke kan tilkomme lyd, så det ser mildest talt lidt mærkeligt ud... :)


Nogle har rootet en PS4 og smidt Linux på den :)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 5. jan 2016 10:49

rootet og rootet, det er så meget sagt .. de har fundet hul der gør det muligt at starte noget kode via et website, hvis man vel og mærket er på firmware 1.76 som blev released d. 20 August 2014, nyeste firmware er 3.11... Der er lang vej endnu :)

Iøvrigt har de ikke planer om at release deres exploit.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 5. jan 2016 12:01

Er det i det hele taget ikke et ret overflødigt projekt? Det er en exploit i en gammel firmware, og man arbejder på en Linux på PS4, der skal køres via en hjemmeside, og de vil ikke udgive noget af det? Hvad er idéen i det, andet end at sige "Se hvad jeg kan"? :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 5. jan 2016 12:03

Mike JezZ skrev:Er det i det hele taget ikke et ret overflødigt projekt? Det er en exploit i en gammel firmware, og man arbejder på en Linux på PS4, der skal køres via en hjemmeside, og de vil ikke udgive noget af det? Hvad er idéen i det, andet end at sige "Se hvad jeg kan"? :P


Lige præcis det sidste er jo nok :wink: Men mon ikke den kommer ud når den er mere moden, om ikke andet så er der en anden gruppe der gør det.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 5. jan 2016 12:08

Slimjay DK skrev:rootet og rootet, det er så meget sagt .. de har fundet hul der gør det muligt at starte noget kode via et website, hvis man vel og mærket er på firmware 1.76 som blev released d. 20 August 2014, nyeste firmware er 3.11... Der er lang vej endnu :)

Iøvrigt har de ikke planer om at release deres exploit.

mere forklaring kan findes her

https://fail0verflow.com/blog/2015/cons ... notes.html

Det lyder som om de har brugt mest tid på at rette FreeBSD til så det kunne køre på ps4, fordi ps4 åbenbart er bygget på en underlig måde, og de så bare bruger en eller anden tilfældig exploit som de finder til lejligheden.

There is not much reason to resort to hardware-based exploits on an architecture like the PS4, with a very wide attack surface and mediocre isolation.


Man kan så spørge sig selv om det samme mon ikke også gør sig gældende for Xbox One.

Deres kommentarer om selve hardware i PS4 er sjove. Det lyder ikke som om de er de store Sony-fans til at starte med. De sviner arkitekturen en del.

...og så en lille sjov detalje
The PS4 CPU has physical support for SVM, but it is fused off (disabled in hardware), so you can't run VMs. It may or may not be possible to work around that and enable SVM anyway

som udgangspunkt specifik fjernelse af virtual machines. Det må være det område hvor ps4 og Xbox one adskiller sig mest fra hindanden :)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 5. jan 2016 12:33

Morten Skou skrev:
Mike JezZ skrev:Er det i det hele taget ikke et ret overflødigt projekt? Det er en exploit i en gammel firmware, og man arbejder på en Linux på PS4, der skal køres via en hjemmeside, og de vil ikke udgive noget af det? Hvad er idéen i det, andet end at sige "Se hvad jeg kan"? :P


Lige præcis det sidste er jo nok :wink: Men mon ikke den kommer ud når den er mere moden, om ikke andet så er der en anden gruppe der gør det.



Det er jo bare starten til noget vi ikke må snakke om her ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 5. jan 2016 12:47

Annxii skrev:dejlig liste fra Microsoft! jeg kan se de første 4-5 stk jeg godt vil have fingre i, og så mangler jeg stadig at komme i gang med tomb raider :) (den nye endurance mode ser rigtig cool ud!)



Ja det er en lækker liste, som gør man slet ikke har brug for en xbox one. Det er dejligt.
Glæder mig også til at spille tomb raider, men har alt for mange gode spil på nuværende tidspunkt. Så kan nemt vente til pcudgaven. Og hvis jeg igen bombes af gode spil, venter jeg til ps4udgaven.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 5. jan 2016 14:23

nakka skrev:
Annxii skrev:dejlig liste fra Microsoft! jeg kan se de første 4-5 stk jeg godt vil have fingre i, og så mangler jeg stadig at komme i gang med tomb raider :) (den nye endurance mode ser rigtig cool ud!)



Ja det er en lækker liste, som gør man slet ikke har brug for en xbox one. Det er dejligt.
Glæder mig også til at spille tomb raider, men har alt for mange gode spil på nuværende tidspunkt. Så kan nemt vente til pcudgaven. Og hvis jeg igen bombes af gode spil, venter jeg til ps4udgaven.


Havde du tid til at læse listen igennem, mens PSN var nede i går? ;)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg

+3

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 5. jan 2016 15:27

:lol:
nakka skrev:
Annxii skrev:dejlig liste fra Microsoft! jeg kan se de første 4-5 stk jeg godt vil have fingre i, og så mangler jeg stadig at komme i gang med tomb raider :) (den nye endurance mode ser rigtig cool ud!)


Ja det er en lækker liste, som gør man slet ikke har brug for en xbox one. Det er dejligt.
Glæder mig også til at spille tomb raider, men har alt for mange gode spil på nuværende tidspunkt. Så kan nemt vente til pcudgaven. Og hvis jeg igen bombes af gode spil, venter jeg til ps4udgaven.

vi må vel bare erkende (som der vist var en anden her inde, der skrev tidligere), at Xbox vist er ved at blive generelt gaming på Microsofts platforme, uanset om det så måtte være konsol eller pc. Det generer mig ikke, bare de bliver ved med at lave en konsol og de bliver ved med at porte godt til den.

(så kører mudderkastningstoget igen! *toot* *toooooot* :lol:)
Så kan jeg klare mit gaming-behov med en Xbox og spille spillene mens de er nye, mens du kan betale 4-5 gange så meget for at spille indies og manga-lort på din ps4 mens du venter på at the real deal endelig kommer til en dyrt betalt gamer-pc
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 5. jan 2016 15:43

CaptainKicker skrev:
nakka skrev:
Annxii skrev:dejlig liste fra Microsoft! jeg kan se de første 4-5 stk jeg godt vil have fingre i, og så mangler jeg stadig at komme i gang med tomb raider :) (den nye endurance mode ser rigtig cool ud!)



Ja det er en lækker liste, som gør man slet ikke har brug for en xbox one. Det er dejligt.
Glæder mig også til at spille tomb raider, men har alt for mange gode spil på nuværende tidspunkt. Så kan nemt vente til pcudgaven. Og hvis jeg igen bombes af gode spil, venter jeg til ps4udgaven.


Havde du tid til at læse listen igennem, mens PSN var nede i går? ;)


:lol: Det er fanme god humor :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 5. jan 2016 16:29

Annxii skrev::lol:
nakka skrev:
Annxii skrev:dejlig liste fra Microsoft! jeg kan se de første 4-5 stk jeg godt vil have fingre i, og så mangler jeg stadig at komme i gang med tomb raider :) (den nye endurance mode ser rigtig cool ud!)


Ja det er en lækker liste, som gør man slet ikke har brug for en xbox one. Det er dejligt.
Glæder mig også til at spille tomb raider, men har alt for mange gode spil på nuværende tidspunkt. Så kan nemt vente til pcudgaven. Og hvis jeg igen bombes af gode spil, venter jeg til ps4udgaven.

vi må vel bare erkende (som der vist var en anden her inde, der skrev tidligere), at Xbox vist er ved at blive generelt gaming på Microsofts platforme, uanset om det så måtte være konsol eller pc. Det generer mig ikke, bare de bliver ved med at lave en konsol og de bliver ved med at porte godt til den.

(så kører mudderkastningstoget igen! *toot* *toooooot* :lol:)
Så kan jeg klare mit gaming-behov med en Xbox og spille spillene mens de er nye, mens du kan betale 4-5 gange så meget for at spille indies og manga-lort på din ps4 mens du venter på at the real deal endelig kommer til en dyrt betalt gamer-pc


Hov hov, glem ikke Mark Twain's vise ord (indrømmet, jeg glemmer dem også fra tid til anden:

Billede
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron