Xboxlife forum

Udstyr til pCARS

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Udstyr til pCARS

Indlægaf BoblereN » 29. dec 2015 13:51

Hej alle.

Der er røget lidt i kassen her til jul... Så går og overvejer om der skal købes lidt ekstra lir til at øge oplevelsen :)

I øjeblikket har et almindelig TX med std rat og std pedaler.

Jeg er rigtig fint tilfreds med ovenstående, fed fed oplevelse.

Jeg ved dog ikke hvad der vil give mest til oplevelsen, T3PA-Pro eller et 599XX EVO Alcantara edition.

Jeg forestiller mig T3PA giver en fed fornemmelse med bremsen der har progressiv modstand. Lige nu har jeg store problemer med at fornemme bremsen, da der ingen modstand er på vandringen og det er svært at trykke det samme gang på gang...

Derudover tror jeg også på at et 599XX EVO vil give et boost på FFB i kraft af den større diameter og den generelle oplevelse af at have kvalitet i hænderne...

Kom gerne med jeres idéer, jeg overvejede også F1 rattet da det har mange knapper og også er ret fedt.

Og hvor handler I jeres grej?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 29. dec 2015 14:11

Som du sikkert ved, så har jeg både 599XX EVO rattet, T3PA-PRO pedalerne og TH8A gearskifteren.

Med dit talent for motorsport, kan du ikke undvære noget af det! :mrgreen:
Jeg købte selv TH8A shifteren lige efter rattet, og dernæst T3PA-PRO pedalerne.

Hvis jeg var dig ville jeg købe T3PA-PRO pedalerne som det første.
Jeg fandt pedalerne på komplett.dk hvor jeg har købt næsten alt mit udstyr, da de er billigst.

Jeg gav 1599,- for pedalerne da de udkom.
1299,- da 599XX EVO rattet udkom og 999,- for gearkassen.

Rattet er utroligt lækkert, men pedalerne er vigtigere for dine egenskaber på banen. Mest på grund af bremsen! :D
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf ShumwayDK » 29. dec 2015 14:31

Er bremsen på T3PA-PRO pedalerne så meget bedre?

Jeg har selv flere gang overvejet at købe dem, kun pga bremsen, men når jeg søger på nettet, så er det mindst lige så mange der skriver, at det ikke gør den store forskel, som der er folk der lovpriser effekten af bremsepedalen.

Så jeg er blevet lidt forvirret og tilbageholden :D

Jeg går ud fra at man godt kan undlade at konfigurere koblingspedalen og kun bruge speeder/bremse pedal.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 29. dec 2015 15:23

Altså for mig gjorde det en kæmpe forskel, rent teknisk, at bremsen nu var "progressive".
Netop fordi at det er "musklerne der husker bremsepunktet". Derfor bliver dette sweet-spot meget nemmere, at ramme præcist, når der er modstand i bremsen.

Dertil kommer de 2 "brake mods" som følger med i pakken. Som kan give dig ekstra modstand og ændre følelsen hvis du ønsker det.

Desuden vil jeg sige, at det for mig er et kæmpe plus, at man kan vende pedalerne om til "GT style".
Altså så pedalerne sidder nøjagtigt, som i en rigtig bil.
Du kan endda flytte pedalerne op og ned og til begge sider - så man kan få den helt rigtige afstand imellem sine pedaler, præcist som i sin egen bil.
Det har jeg gjort - så når jeg sætter mig i cockpittet er det nøjagtigt, som at sidde i min VW Polo BlueGT! 8)

VW Polo BlueGT:
Billede

Project CARS:
Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 29. dec 2015 17:15

De almindelige tre pedaler (ikke pro) fungerer også ganske glimrende. Der følger en enkelt gummidut med til bremsen. Men bremsen giver i sig selv mere modstand end speederen i forvejen.

Hvad du skal vælge er svært at sige, men jeg ville nok overveje at starte med rattet. Dog er jeg personligt mere til læder frem for alcantara, men begge dele er klart federe end standard gummirattet. Men puha det er svært at vælge imellem den slags :-)

Og ja, når bruger paddles behøver man ikke at bruge kobling under gearskifte, men den er god at bruge når der bliver grønt lys ved startfeltet. Det føles bare lidt federe at slippe koblingen frem for at sætte bilen i gear ;-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BoblereN » 29. dec 2015 17:29

StreetRacer DK skrev:Og ja, når bruger paddles behøver man ikke at bruge kobling under gearskifte, men den er god at bruge når der bliver grønt lys ved startfeltet. Det føles bare lidt federe at slippe koblingen frem for at sætte bilen i gear ;-)


Ja helt sikkert. Tænker også det ville have været nemmere at starte hurtigt i RWD P30 LMP ræseren ved at slide lidt på koblingen... Så man kunne holde tryk på turboen under hele starten..

Hm.. Ja, jeg hælder også mest til at skifte rattet ud... Må lige gå og overveje det lidt :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf ShumwayDK » 29. dec 2015 17:43

StreetRacer DK skrev:Og ja, når bruger paddles behøver man ikke at bruge kobling under gearskifte, men den er god at bruge når der bliver grønt lys ved startfeltet. Det føles bare lidt federe at slippe koblingen frem for at sætte bilen i gear ;-)


Aha. Så man kan bruge koblingen til starter, men slippe for den ellers.? Fedt. Det vidste jeg ikke. Så rykker pedalerne lige op på min liste. :mrgreen:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 29. dec 2015 20:19

Her er en lille video af mit setup. :mrgreen:
Jeg har iøvrigt fundet nogle rigtig fede FFB settings til stort set alle biler med baghjulstræk, som jeg synes i skal prøve alle jer med et TX rat.

Jeg bruger dem her i gadebilen RUF RGT-8



Mine indstillinger på FFB i hovedmenuen er helt standard, altså Tyre Force på 100 og FFB på 100.
Her kommer så selve FFB indstillingerne på bilen:

Billede
Billede
Billede
Senest rettet af Benja190782 29. dec 2015 23:10, rettet i alt 1 gang.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+3

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf mrnybroe » 29. dec 2015 21:40

Tror den er fake den video @Benja har lagt op, kan se der er flere biler der overhaler ham...
Kæft et Nice setup du køre med @Benja!!!

Noget andet end min kontorstol med controllere foran tv'et
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+4

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 29. dec 2015 22:04

Fedt setup =D>

Har man kørt for meget pCARS, når man på din korte video ikke er i tvivl om at du kører på Imola ? :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BoblereN » 30. dec 2015 07:54

Rigtig fedt setup, men har du ikke lært at man skal have to hænder på rattet?! :lol:

Nå men min konklusion på Benjas fine setup:

Benja kører stærkt, Benja har meget udstyr. Ergo må meget udstyr gøre at man kører stærkt. =D>

Er der nogen der ved hvad forskellen er på T3PA og T3PA-Pro?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 30. dec 2015 08:21

Nu har jeg ikke prøvet den almindelige model (T3PA) men for mig var valget ikke så svært, alene fordi man kunne vende pedalerne rundt på T3PA-PRO. Den er utrolig solid og meget realistisk! Om jeg skulle give 800,- for en skrabet model eller 1600,- for topmodellen var jeg ikke ét sekund i tvivl om!
Iøvrigt koster T3PA-PRO kun 1399,- idag, hvilket gør valget endnu nemmere! :mrgreen:

Du kan læse lidt om de tekniske forskelle her:

T3PA-PRO
Billede

T3PA:
Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 30. dec 2015 09:24

Forskellen er at man på pro kan vende pedalerne og at der er to brakemods med fremfor en. De indvendige dele er identiske, men på proen er der også metal på de ydre dele. Pedalerne på begge er af metal og flytbare. Så det må i sidste ende være et spørgsmål om økonomi. Jeg ville også have valgt pro hvis ikke det var fordi de andre fulgte med i den pakke jeg købte. Men det er stadig nogle lækre pedaler i forhold til standard versionen.

(Edit* det er som jeg har forstået det, men måske er det ikke korrekt)
Senest rettet af Niki Lauda DK 31. dec 2015 11:38, rettet i alt 1 gang.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf RuneDK » 30. dec 2015 20:02

Jeg er også med på TX vognen og jeg er rigtig godt tilfreds, også med deres tilføjelsesmuligheder.

Mit setup lyder på TX basen, hvor standard rattet er skiftet ud med enten et TM Leather 28 GT rat eller deres Ferrari F1 rat. Standard pedaler er skiftet ud med T3PA-PRO og så er der tilføjet en TH8A gearskifter. Det hele er monteret på et Playseat Revolution.

Billede

Billede

Jeg tør ærlig talt ikke komme med et bud på hvad du skal købe først, da jeg synes både en nyt rat, fremfor standard, og pro pedaler har gjort min oplevelse bedre.

Angående forskelle mellem T3PA og T3PA-PRO, så er jeg ret sikker på at modstanden i pedalerne er lavet forskelligt. Uden at have haft T3PA pedalerne i hånden, så vil jeg tro at modstanden/fjedringen er lavet på samme måde som standard pedalerne, hvor på PRO modellen, der kan man se fjedre bag pedalerne. Det eneste jeg er lidt skuffet over ved Pro modellen er følelsen i koblingen, den er alt for let og man har selvsagt ikke nogen følelse med hvornår den bider, men det er nok også for meget at bede om. Det er så der at autokoblingen i Pcars er god, da man så undgår at motoren går ud ved igangsætning og ved kørsel laver man blot et hurtigt spark på koblingen.

Jeg har købt de fleste af mine ekstra ting og sædet ved ved komplett, som Benja også skriver ellers de steder hvor de havde det til bedst pris og på lager.

Jeg ved ikke om vi burde tage den i en anden tråd, omhandlende opsætning af TX, men @Benja190782 + alle andre med TX rat. Jeg ved ikke om du/I har fundet denne hjemmeside http://pcars.oscarolim.pt/, men der er FFB settings for alle biler + DLC biler. Den bliver opdateret løbende, som der kommer nye biler til.
Derudover, så burde du/I også prøve at ændre de globale FFB indstillinger, da der er kommet ændringer til dette i forbindelse med patches.
@Benja190782 - Jeg kunne egentlig godt tænke mig at dele mine globale FFB settings med dig, for at høre om du kan mærke forskel og om det er positivt eller negativt.
Andre der er interesserede i at prøve det, siger endelig til. :)
Senest rettet af RuneDK 30. dec 2015 20:11, rettet i alt 1 gang.
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BoblereN » 30. dec 2015 20:11

Det ser fedt ud! F1 rattet er faktisk ret blæret...

Du må meget gerne dele dine FFB indstillinger med mig, jeg kører med helt standard :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron