Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 3. dec 2015 11:27

nakka skrev:
Mike JezZ skrev:

Microsoft mener selv at det har været bedste line-up af spil nogensinde - er i enige?

Jeg må erklære mig enig - især når der er så mange spil jeg stadig ønsker jeg simpelthen ikke har haft grund til at købe pga tid :lol:


Tænker faktisk dette år har været voldsomt tyndt for MS.
Men hvorfor er du enig? Hvad er din begrundelse og kriterier for "bedste line-up af spil" nogensinde?


Husk nu på, at det her er min PERSONLIGE mening :)

Forza Motorsport 6 - den bedste bil serie leverer igen.

Halo 5 - Som stor Halo fan er jeg glad for efterfølgeren er kommet, som er top notch.

Rise of The Tomb Raider - Tomb Raider rebootet var godt, og det her overgår det.

Gears of War: Ultimate - Elsker gears, så Remaster blev taget imod med åbne arme :)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 3. dec 2015 11:32

Zt3pH skrev:Den vil jeg også godt have uddybet . Må (desværre) erklære mig enig med nakka.
Jeg synes også det har været et vildt tyndt line up af spil i år...


For mit vedkommende har der egentligt været okay med titler, hvoraf langt de fleste, for mig, interessante er multiplatform.

Eksklusivsiden har været præget af eksklusivt DLC og arcades, hvilket jo i og for sig også er fint nok, men at jeg ikke har haft lyst til andet end FIFA 16 og så lidt Xbox 360 gaming hist og her siger en del. Fallout 4 og BlOps 3 lokker dog. Jeg glæder mig til at Sony spiller deres flagskibe ud på eksklusivsiden. :)

Mike Jezz skrev:Husk nu på, at det her er min PERSONLIGE mening :)


Det er der ingen der betvivler. Jeg synes dog det ville klæde denne tråd, Xboxlife og store dele af den generelle forumkultur, at folk tager sig lidt tid til at underbygge deres indspark.

Det var ikke for at hamre ned på dig, Mike, men det er bare mere interessant at læse folks holdninger, hvis der er en eller anden form for underbyggende materiale med. :) Igen, intet personligt, du plejer skam at have fint med indhold i indlæggene.

Kald det "burden of proof" (nu eksploderer Nicos hoved) eller almindelig debatpli, jeg ved ikke hvad der rammer det bedst :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 3. dec 2015 11:35

Syntes stadigt den her generation er noget kedelig og vi mangler nogle nye spil der definerer den. Det er stadigt reboots og efterfølgere der driver spil salget.

Spillene har været ok jeg trænger bare til noget nyt.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 3. dec 2015 11:45

2007 havde disse Xbox 360 spil:

Assassin's Creed
Bioshock
The Orange box
Call of Duty Modern Warfare
Crackdown
Dirt
Halo 3
Forza Motorsport 2
Project Gotham Racing 4
Mass Effect
The Darkness

Det her år er jo intet i forhold til de spil. Det er ikke fordi jeg har haft nogen mangel på spil i år, faktisk er mit backlog blevet en hel del større, men jeg tror ikke det her er et af de spilår der i fremtiden vil blive husket for at være godt.

Bloodborne, Fallout 4 og Witcher 3 er nok de eneste spil i år der vil blive husket som klassikere om nogle år.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 3. dec 2015 11:54

Redman DK skrev:2007 havde disse Xbox 360 spil:

Assassin's Creed
Bioshock
The Orange box
Call of Duty Modern Warfare
Crackdown
Dirt
Halo 3
Forza Motorsport 2
Project Gotham Racing 4
Mass Effect
The Darkness

Det her år er jo intet i forhold til de spil. Det er ikke fordi jeg har haft nogen mangel på spil i år, faktisk er mit backlog blevet en hel del større, men jeg tror ikke det her er et af de spilår der i fremtiden vil blive husket for at være godt.

Bloodborne, Fallout 4 og Witcher 3 er nok de eneste spil i år der vil blive husket som klassikere om nogle år.


Jeg nævnte også kun eksklusive. Du har 4 eksklusive fra 2007 - jeg har 4 fra 2015, og der er skam endda flere end dem jeg har beskrevet - har bare kun valgt dem jeg fandt interessante :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 3. dec 2015 12:02

Thorpedo29 skrev:Syntes stadigt den her generation er noget kedelig og vi mangler nogle nye spil der definerer den. Det er stadigt reboots og efterfølgere der driver spil salget.

Spillene har været ok jeg trænger bare til noget nyt.


Meget enig

@ Mike - Helt fair, det er jo din mening, det var ikke som sådan derfor. Men det kunne jo være noget man havde overset, som man bare skulle spille. :)

Halo - Har aldrig været fan eller forstået hypen. Sidste jeg gennemførte helt var Halo2. Og jeg tænder bare ikke på at skyde mærkelige væsner, men en pistol der kan skyde med snot (?)

Forza - enig med dig. Lækker serie. Er normalt ikke til bilspil, men simulatorer kan gå an. Og det her uden tvivl den stærkeste på markedet på - granted.

Tomb raider - Jeg skal have prøvet det nye, så kan ikke udtale mig om det. Jeg var vild med det første spil på ps1 og mangler stadig lidt magien fra det spil

GOW - Også en solid titel. Men aldrig en der har kunne få mig til at blive hængende meget mere end en gennemførelse og et par runder i horde. Men fedt spil helt sikkert... (men kom nu med noget nyt!)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 3. dec 2015 12:09

Zt3ph bare rolig, jeg føler mig bestemt ikke angrebet af dig eller nogen herinde :) I spurgte jo blot om en uddybning, og jeg kom med mit forslag til hvorfor 2015 har været et fantastisk år for mig på Xbox One :)

Selvfølgeligt har der fyldt flest tredje part titler som Witcher 3, men jeg synes at hvis man tager first party titler, har Xbox One haft mange flere titler der har tiltalt mig end min PS4 har haft gjort :)

Halo fangede mig ikke i mange år. Halo 1 var fedt (til PC), men de forrige sagde mig ikke så meget (jeg var meget anti-FPS på konsol dengang). Nu kan jeg ikke få nok Halo, er ret glad for serien. :) Min smag har ændret sig meget med FPS igennem tiden tilsyneladende.

GOW elsker jeg kampagnen i. Det er underligt, at som primært MP spiller, at jeg hader GoW mp delen. Men det er ret kedeligt at tonse fra cover til cover og lave hip fire med shotgun, og Lanceren som er mit yndlingsvåben, skyder ligeså hårdt som en Nerf gun :P

Jeg synes at der er kommet så mange gode spil i år, både first og third party til Xbox One, at jeg simpelthen ikke kan få tid til at spille dem alle, uanset hvor meget jeg end ønsker dette :) Derfor har det været et godt år for mig personligt.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Cena » 3. dec 2015 12:12

Hvis jeg skal nævne de ting jeg er misunderlig over som Xbox One har, som PS4 ikke har som det ser ud pt. må det være:
- Forza serien
- Tomb Raider tidseksklusiv. Overlever nok ventetiden.
- Legends i FUT

Det er dog pt. ikke nok til et skift, da PS eksklusiver (nogen ikke udkommet endnu) siger mig mere:
- Uncharted
- God of War
- inFAMOUS
- Map tidseksklusiv på COD maps
- Heavy rain (Fik ikke prøvet da jeg var på Xbox sidste gen)
- Last of US (Samme som ovenstående)


Jeg fandt faktisk først ud af til sidst i sidste generation at eksklusiverne på PS platformen faktisk var mere mig end på Xbox platformen. Et decideret skifte kom dog aldrig på tale, da DS3 simpelthen var det værste lort siden skyr. Så derfor er JEG rigtig glad for remake af alle de glimrende PS3 spil jeg ikke fik prøvet sidste gen.
Senest rettet af Cena 3. dec 2015 12:14, rettet i alt 1 gang.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 3. dec 2015 12:14

Mike JezZ skrev:
Jeg nævnte også kun eksklusive. Du har 4 eksklusive fra 2007 - jeg har 4 fra 2015, og der er skam endda flere end dem jeg har beskrevet - har bare kun valgt dem jeg fandt interessante :P


Hvis Tomb Raider er en eksklusiv er Mass Effect og Bioshock vel også.

Og selvom de ikke er, er det sådan set ligemeget da mit indlæg ikke var et modsvar til dit, men min mening om det her år.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 3. dec 2015 12:20

@Cena - så skal du håbe på at Heavy Rain får en remake. Det var et mesterværk, og en stor oplevelse, lige en tand bedre end Uncharted 2. Håber også snart jeg får fingre i Uncharted coll. og klare det inden 4'ern udkommer, for de spil er så sublime.

Har endnu ikke prøvet Last of Us, men jeg må snart finde et par aftner til det.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Cena » 3. dec 2015 12:23

CaptainKicker skrev:@Cena - så skal du håbe på at Heavy Rain får en remake. Det var et mesterværk, og en stor oplevelse, lige en tand bedre end Uncharted 2. Håber også snart jeg får fingre i Uncharted coll. og klare det inden 4'ern udkommer, for de spil er så sublime.

Har endnu ikke prøvet Last of Us, men jeg må snart finde et par aftner til det.


Det er allerede bekræftet af Playstation selv Mike :)
http://blog.eu.playstation.com/2015/06/ ... ng-to-ps4/

Jeg tror dog ikke der er kommet en officiel dato endnu. Jeg burde også få købt Uncharted: Nathan Drake da jeg kun har fået prøvet 3'eren som jeg syntes var fantastisk :)

Last of US var en rigtig fed oplevelse, så det skal du glæde dig til :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 3. dec 2015 12:26

Ahh hvor fedt. Det havde jeg ikke set. Fik aldrig prøvet Beyond Two Souls, da jeg havde solgt min PS3 da det kom.

Men det er helt klart 2 spil jeg skal købe, når de udkommer. Tager gerne en gennemgang mere af Heavy Rain!

1'ern af Uncharted var godt, men 2'ern.. holy shit, et mesterværk. 3'ern, som du siger, fantastisk.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Cena » 3. dec 2015 12:32

@Mike
Jeg har hørt flere sige at de syntes 2'eren er det bedste i serien, så det ser jeg meget frem til.

Nu når vi snakker eksklusiver og favoritter af dem. Hvad blev der så af Alan Wake? Jeg husker spillet som ganske fantastisk. Hvorfor kom der aldrig en opfølger?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 3. dec 2015 12:32

Cena skrev:@Mike
Jeg har hørt flere sige at de syntes 2'eren er det bedste i serien, så det ser jeg meget frem til.

Nu når vi snakker eksklusiver og favoritter af dem. Hvad blev der så af Alan Wake? Jeg husker spillet som ganske fantastisk. Hvorfor kom der aldrig en opfølger?


Remedy kaster flere og flere hints om, at en efterfølger er på vej. Jeg glæder mig virkeligt til at se Alan Wake i current-gen. Elskede det første spil!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 3. dec 2015 12:37

Alan Wake var et fremragende spil over selv om jeg lige har brokket mig over efterfølgere vil AW 2 og evt. Red Dead Redemption 2 være meget velkomne.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster

cron