Xboxlife forum

Controller til reparation - Erfaringer?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Controller til reparation - Erfaringer?

Indlægaf YCSMS » 20. nov 2015 13:01

Jeg har en controller til min One, som er gået i stykker. Den er næsten 1½ år gammel.
Der er to problemer:
1. Venstre analogpind har det med at sætte sig fast nogen gange.
2. Der er noget i controlleren, som har slået sig løs, og som nu rasler rundt inde i den. Det er i venstre side, da stykket har det med at sætte sig fast under LT knappen.

Er det fejl som dækkes af reklamationsretten? Hvis ja, hvordan plejer sådan en reparation at forgå hos Microsoft? Har prøvet at vælge "udskift en tilbehørsenhed" på hjemmesiden. Når jeg skal taste ID-nummer på controlleren, vil den ikke godtage nogle af de numre jeg prøver.
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: Controller til reparation - Erfaringer?

Indlægaf BuBubbi » 21. nov 2015 14:17

Min Day One controller gik i stykker efter et par måneders brug, så oprettede bare en reparationssag inde på Xbox.com/support
Fik en UPS label jeg skulle printe og smide på pakken og så kontakte UPS så de kunne hente pakken.

4 dage efter modtog jeg en ny Day One controller.

Har du registreret din Xbox på support siden?
Jeg skulle ikke taste controllerens nummer, men konsollens, og så vælge at oprette en sag på tilbehør til den.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Controller til reparation - Erfaringer?

Indlægaf YCSMS » 21. nov 2015 14:32

Jeg har prøvet. Jeg får desværre bare denne blanke side når jeg prøver. Har prøvet både i Crome og Firefox

Billede
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: Controller til reparation - Erfaringer?

Indlægaf citysleeps » 21. nov 2015 18:13

Hvis du tager fat i Xbox's chat support, så kan de oprette en reparationssag for dig. Det har jeg gjort de 5 gange, jeg har sendt en controller til reparation. Den seneste controller jeg har modtaget havde endda en fejl i venstre trigger. Jeg er dog ikke så glad for, at MS sender tilbehøret i almindelig boble kurverter..
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Controller til reparation - Erfaringer?

Indlægaf Carsten O » 21. nov 2015 19:12

YCSMS skrev:Jeg har prøvet. Jeg får desværre bare denne blanke side når jeg prøver. Har prøvet både i Crome og Firefox

Billede


JEg har nøjagtig samme problem. Virker hverken i chrome eller safari
Min blog om bøger: http://www.eskapisten.dk
Carsten O
Niveau 6
 
Indlæg: 1417


Re: Controller til reparation - Erfaringer?

Indlægaf koopi » 21. nov 2015 22:14

Også her. Der er ingen servicemuligheder! :/
koopi
Niveau 4
 
Indlæg: 394


Re: Controller til reparation - Erfaringer?

Indlægaf koopi » 24. nov 2015 13:54

Jeg har et løst venstre analog-stick, pisse irriterende, men er det nok til at få den byttet? Det er også en Day One-controller fra 2013 ... der står min garanti gælder til feb. 2016.
Synes det er lidt svært, at få oprettet sådan en reparationssag. Siden funker ikke helt ... og en ambassadør i chatten (på engelsk) sagde garantien var til feb. 2015, men at den godt kunne sendes til reparation, men hvordan?

Edit:
Ringede til support (tror han var fra Tjekkiet), og de sender mig en UPS label, så kan jeg sende den afsted. Så burde jeg modtage en ny (den med 3,5 mm Jack) inden for 30 dage.
koopi
Niveau 4
 
Indlæg: 394


Re: Controller til reparation - Erfaringer?

Indlægaf Mike JezZ » 24. nov 2015 19:36

Hvordan får man fat i deres live chat support? :?:
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Controller til reparation - Erfaringer?

Indlægaf Atticus » 24. nov 2015 21:00

Jeg havde min controller fra den danske Day One release til rep for ikke så længe siden. Der gik vel ca. 10 dage, så kom der en ny retur. Day One 2013 dog, havde håber på en af de nye med 3,5 mm jack.
Atticus
Niveau 2
 
Indlæg: 151
By: Thisted


Re: Controller til reparation - Erfaringer?

Indlægaf citysleeps » 25. nov 2015 12:35

Mike JezZ skrev:Hvordan får man fat i deres live chat support? :?:


http://support.xbox.com/en-US/contact-us#0:2:5

"Step 4: Choose a contact method -> Chat with Microsoft Support"
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Controller til reparation - Erfaringer?

Indlægaf Mike JezZ » 25. nov 2015 14:49

citysleeps skrev:
Mike JezZ skrev:Hvordan får man fat i deres live chat support? :?:


http://support.xbox.com/en-US/contact-us#0:2:5

"Step 4: Choose a contact method -> Chat with Microsoft Support"


Fedt tak for tippet, det vidste jeg ikke var muligt :)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Controller til reparation - Erfaringer?

Indlægaf YCSMS » 5. dec 2015 14:51

Jeg bumper lige.

Controlleren der rasler, kan jeg ikke få lavet, da jeg fandt ud af, at det er en klips fra batteridækslet der er knækket af og faldet ned i controlleren.

Jeg har dog en anden controller med et problem. LB-knappen reagere ikke altid. Den klikker, men der sker intet. Nogen gange skal man trykke rigtigt hårdt før den reagere. Er det en reklamationsfejl?
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: Controller til reparation - Erfaringer?

Indlægaf Niki Lauda DK » 5. dec 2015 17:52

Hvis den ikke har synlig slitage eller ser meget brugt ud, så ja.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Controller til reparation - Erfaringer?

Indlægaf TerrificFalcon » 5. dec 2015 20:52

Atticus skrev:Jeg havde min controller fra den danske Day One release til rep for ikke så længe siden. Der gik vel ca. 10 dage, så kom der en ny retur. Day One 2013 dog, havde håber på en af de nye med 3,5 mm jack.


Det er sjovt - da jeg ville have erstattet min Day One 2013-controller for en måned eller sådan noget siden, kunne den ikke findes i systemet, og da jeg henvendte mig til supporten fik jeg at vide, at de desværre ikke havde flere liggende, så den kunne ikke erstattes. Så sendte de mig bare en splitny med 3,5mm jack, som kompensation/erstatning.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Controller til reparation - Erfaringer?

Indlægaf Mike JezZ » 23. dec 2015 09:32

YCSMS skrev:Jeg bumper lige.

Controlleren der rasler, kan jeg ikke få lavet, da jeg fandt ud af, at det er en klips fra batteridækslet der er knækket af og faldet ned i controlleren.

Jeg har dog en anden controller med et problem. LB-knappen reagere ikke altid. Den klikker, men der sker intet. Nogen gange skal man trykke rigtigt hårdt før den reagere. Er det en reklamationsfejl?



Det er helt normalt på den første version af Xbox One controlleren. De er bare sådan :D (defekte).

Jeg ville ikke bytte den hvis jeg var dig. Var igennem en 17 stykker, allesammen med samme problem. De skfitede mellem at være på højre, venstre, eller begge sider på en gang. Det er dog rettet på den med jack stick.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron