Xboxlife forum

Køb af ny Router

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Køb af ny Router

Indlægaf citysleeps » 25. okt 2015 18:11

Jeg har en "fordelerboks" fra Fibia, som giver rimlig begrænset muligheder. Jeg er feks fanget med kun én ethernet port og en evig strict nat.
Vil det give mening at købe en Archer C9 router og koble den på fordelerboksen? Er det muligt at undgå at bruge en fordelerboks overhovedet? Jeg er bare bange for at bruge penge på en router, hvis mit Fibia produkt alligevel vil blokere for mulighederne med en C9.
Kan godt være det hele lyder dumt, men jeg har dog meget lidt forstand på dette emne :- )
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Køb af ny Router

Indlægaf KlumpeStumpen » 26. okt 2015 13:14

Der er lavet meget grundig test af C7 som engadget har lavet sammen med andre, derfor faldt mit valg på den og det med nyere model er jo ikke altid = bedre.

Min C7 har jeg ingen problemer haft med i den tid jeg har haft den nu.
KlumpeStumpen
Niveau 4
 
Indlæg: 453

+1

Re: Køb af ny Router

Indlægaf Slimjay DK » 26. okt 2015 13:38

citysleeps skrev:Jeg har en "fordelerboks" fra Fibia, som giver rimlig begrænset muligheder. Jeg er feks fanget med kun én ethernet port og en evig strict nat.
Vil det give mening at købe en Archer C9 router og koble den på fordelerboksen? Er det muligt at undgå at bruge en fordelerboks overhovedet? Jeg er bare bange for at bruge penge på en router, hvis mit Fibia produkt alligevel vil blokere for mulighederne med en C9.
Kan godt være det hele lyder dumt, men jeg har dog meget lidt forstand på dette emne :- )


Det vil ikke ændre på "strict nat" at du sætter en router i forlængelse af det udstyr du har i dag. Om man kan erstatte udstyret fra Fibia med noget andet skal du nok snakke med dem om, og hvis det så ikke kan lade sig gøre, så må det være muligt at få en eller anden "open" konfiguration på dit udstyr, så du selv kan styre port forwarding osv.

F.eks. har jeg selv Yousee med en open config. og i yousee's udstyr har jeg så slået router delen fra, så den kun virker som et kabelmodem. I forlængelse af den har jeg så min Archer C9 der styre routing , dhcp, port forwarding osv.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Køb af ny Router

Indlægaf citysleeps » 26. okt 2015 16:33

Slimjay DK skrev:F.eks. har jeg selv Yousee med en open config. og i yousee's udstyr har jeg så slået router delen fra, så den kun virker som et kabelmodem. I forlængelse af den har jeg så min Archer C9 der styre routing , dhcp, port forwarding osv.


Min fordelerboks er pt slået til som fungerende router, men når jeg modtager min C9 vil den overtage som router og Fibia (Waoo) vil slå router funktionen fra i fordelerboksen. Af den årsag burde jeg vel kunne konfigurere indstillingerne med den nye router til at give mig en Open Nat, eller hva?
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Køb af ny Router

Indlægaf KlumpeStumpen » 26. okt 2015 16:49

citysleeps skrev:
Slimjay DK skrev:F.eks. har jeg selv Yousee med en open config. og i yousee's udstyr har jeg så slået router delen fra, så den kun virker som et kabelmodem. I forlængelse af den har jeg så min Archer C9 der styre routing , dhcp, port forwarding osv.


Min fordelerboks er pt slået til som fungerende router, men når jeg modtager min C9 vil den overtage som router og Fibia (Waoo) vil slå router funktionen fra i fordelerboksen. Af den årsag burde jeg vel kunne konfigurere indstillingerne med den nye router til at give mig en Open Nat, eller hva?


Ja, det er hvad slimjay og jeg også har gjort ved vores hos Yousee, så styrer vores Archers resten og vi kan selv styrer opsætningen.
KlumpeStumpen
Niveau 4
 
Indlæg: 453


Re: Køb af ny Router

Indlægaf ps5 » 26. okt 2015 17:01

hej,,,, jeg har en huawei B593s-22 ,og er tilfresh med den til sidst min NAT er OPEN .

http://s12.postimg.org/thto2hrpp/P1030386.jpg
XONE GT: mars755
ps5
Niveau 0
 
Indlæg: 18

Brugeravatar

Re: Køb af ny Router

Indlægaf Rechain » 26. okt 2015 17:17

Jeg har min Archer C7 sat til Fibia (Waoo) fordeler boksen, hvor den er låst til kun 1 port som føres videre til min Archer C7. Får fint hele 60/60 forbindelsen som jeg betaler for igennem den vej, og har ingen problemer haft. Føler ikke noget behov for at ændre på opsætningen (på nuværende tidspunkt) for evt. at undgå fordeler boksen :)

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Køb af ny Router

Indlægaf andeo1707 » 27. okt 2015 07:05

Hey,

Det kommer helt an på hvilke muligheder din internetudbyder giver dig gennem det modem de har sat op. Eksempelvis kan jeg selv hos Stofa slå routerfunktionen i modemmet fra så den kun agere som mit opkoblingspunkt.

Jeg har haft en Archer C9 og kan varmt anbefale den router hvad angår funktionalitet, men hvis man vil lege med indstillinger så er menuen en smule tung at danse med i forhold til nogle andre.

Hvis I blot skal kigge på jeres netværksforbindelse, som kan være 200/200 for så vidt, så er enhver router af nyere dato og med bare en smule power ganske i orden. Det som mange ikke tager højde for er hvor mange enheder de har tænkt sig at have tilkoblet og så er det vigtigt at man har noget nyere grej med lidt mere throughput. Derfor skal man vælge noget med minimum AC1750 efter min mening fordi man har sine tablets, bærbare, mobiltelefoner og hvad man ellers kan finde på at have af enheder som alle sammen er med til at suge ud af den båndbredde som enhederne deler udover selve internettet.


----
Rechain ser ud til at vide, hvordan man slår routerfunktionen fra fordelerboksen på Fibia :)
Billede
andeo1707
Niveau 3
 
Indlæg: 295

+1

Foregående

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron