Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 16. aug 2015 17:41

tue69 skrev:Det er vel ikke fokus på det negative

Når færste kommentar er; Dog langt fra hvad de har snakket om tidligere.... så er fokus da på det negative vil jeg mene. Det er den gammelkendte med om glasset er halvt fuldt eller halvt tomt.

tue69 skrev:(Nørj jeg er en gammel sur mand efterhånden) ;)

Så er vi edderma'me 2 du gamle :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 16. aug 2015 18:26

Arh synes du? Hmm synes ikke det er så slemt, men det er da ikke just et indlæg der oser af forventninger, det må man give dig. At det er første kommentar er vel egentligt bare resultatet af, at det kun er os sure mænd der frekventerer tråden her efterhånden :)

Jeg giver en arnbitter ved lejlighed. Så kan vi diskutere ungdommen og vores møgkonsoller.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JohnH » 16. aug 2015 19:04

Når de lover 200% mereffekt med Directx12, såkan jeg sgu ikke nøjes med 20% :twisted:



Sagt med totalt meget satkarsme, og nej jeg er ikke negativ. :wink:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 16. aug 2015 19:15

JohnH skrev:Når de lover 200% mereffekt med Directx12, såkan jeg sgu ikke nøjes med 20% :twisted:

Hvem er de?

MS har ikke lovet 200% mereffekt med DX12. Brad Wardell var ude i vinter med nogle voldsomme tal, og Anandtech har målt op til 200% forbedring på XBO lignende hardware, men ingen hos MS har lovet noget konkret. Phil Spencer har sagt, at det ikke vil have "en dramatisk effekt" på Xbox Ones grafiske formåen, men at DX12 vil få en effekt på XBO. Ingen tal nævnt.

Kilder:
https://twitter.com/xboxp3/status/446873135594225664
http://www.dualshockers.com/2014/10/08/ ... irectx-12/
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. aug 2015 09:08

200% hvad .. 20% hvad ?

20% hurtigere diskload, 20% bedre lyd, 20% flere polygoner ?

De har allerede clocked CPU med 10% før release og de har givet udviklerne mulighed for at benytte Kinect resourcerne som også er op til 10%, men jeg fornemmer at vi har stadig ikke set nogle forbedringer ? og hvis der er sket forbedringer på spil niveau, så ville jeg helst ikke se hvordan det så ud før de justeringer ....

Hvis man ikke mærkbart kan se eller mærke forskel, så kan de tage deres tørre tal og putte op bag i ... :mrgreen:

Show me the games ..... that makes me drool =P~
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 17. aug 2015 10:11

Jeg ved ikke om du ligefrem kommer til at savle slimjay, men det nye metal gear har de da fået kørt op på 900p istedet for de 720p i Ground zero. Det er da en forskel man kan se i det mindste.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 17. aug 2015 10:38

Det er ikke godt nok, der skal stå 1080p, for at det bliver rigtig fedt at spille.
900p er bare sådan noget grynet noget, slet ikke til at se hvad der sker på skærmen.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. aug 2015 11:28

susperia skrev:Det er ikke godt nok, der skal stå 1080p, for at det bliver rigtig fedt at spille.
900p er bare sådan noget grynet noget, slet ikke til at se hvad der sker på skærmen.


Nu går jeg ud fra at ovenstående er skrevet med en pæn portion ironi, men jeg må nok erkende at jeg det er begyndt at trætte mig, at man ikke kan levere en 1080/60fps ydelse et par år inde i processen endnu. Konsoller lever ikke for evigt, og jeg går ud fra at MS og Sony kræver vores sparepenge om et halvt årti igen.

Til den tid får de dem ikke fra mig, hvis det igen tyder på, at man har fremskudt udgivelsen af konkurrencemæssige hensyn, som det virkeligt lugter af, har været tilfældet i denne konsolgeneration.

Jeg er træt af at se en YouTube video, optaget med 60 billeder i sekundet, for derefter at kunne konstatere, at det ikke er muligt på current-gen konsollerne. Ikke at jeg forlanger 4K, men HD-standarden bør da efterhånden kunne opnås, og det er ikke givet på nogen af konsollerne endnu.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 17. aug 2015 11:33

tue69 skrev:Det er vel ikke fokus på det negative, men nok mere produktet af den erfaring her på sitet der hedder, at man nok lige skal spise brød til, før at Life's Xbox-Nostradamus gik amok. Det er næsten en skam at kongen abdicerede før at crackdown udviklerne kom med deres 20 konsoller postulat, det havde været "interessant" at se hvad debatten havde fået ud af analyser på det område.


Tue, jeg har nu ikke abdiceret - jeg har bare ikke gidet bruge min tid på formålsløse diskutioner derfor har jeg ikke gidet at været herinde i flere måneder. Men mine holdninger har ikke ændret sig tværtimod.

Jeg besluttede mig dengang også for at jeg nu havde skrevet mine holdninger så rigeligt, og at tiden nok skulle vise hvad der nu bliver sandt. Det er jo et forsøg at kigge ud i fremtiden baseret på analyser og indicier, men det var mit bud. Og jeg holder stadig 100% fast i det jeg har skrevet, herunder mulighed for 4K spil på Xbox One.

Jeg har stadig den holdning at jeg bare venter på at det sker, og så skal jeg nok komme og indkræve vores vædemål ;-)

Men bare for en god ordens skyld, så er i nød til at differentiere hvad der er DX12 udviklede spil og DX11 baserede spil som er konverteret til DX12. Der er ualmindeligt stor forskel på disse to - men igen det vil fremtiden jo komme til at vise, så jeg har måttet væbne mig med tålmodelighed, da det ikke er gået så hurtigt som jeg havde håbet på, men vi er meget, meget tæt på efter min mening!
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 17. aug 2015 11:44

tue69 skrev:
susperia skrev:Det er ikke godt nok, der skal stå 1080p, for at det bliver rigtig fedt at spille.
900p er bare sådan noget grynet noget, slet ikke til at se hvad der sker på skærmen.


Nu går jeg ud fra at ovenstående er skrevet med en pæn portion ironi, men jeg må nok erkende at jeg det er begyndt at trætte mig, at man ikke kan levere en 1080/60fps ydelse et par år inde i processen endnu. Konsoller lever ikke for evigt, og jeg går ud fra at MS og Sony kræver vores sparepenge om et halvt årti igen.

Til den tid får de dem ikke fra mig, hvis det igen tyder på, at man har fremskudt udgivelsen af konkurrencemæssige hensyn, som det virkeligt lugter af, har været tilfældet i denne konsolgeneration.

Jeg er træt af at se en YouTube video, optaget med 60 billeder i sekundet, for derefter at kunne konstatere, at det ikke er muligt på current-gen konsollerne. Ikke at jeg forlanger 4K, men HD-standarden bør da efterhånden kunne opnås, og det er ikke givet på nogen af konsollerne endnu.

Jeg giver dig ret, jeg havde hellere set, at de havde smidt noget ordentligt hardware i maskinerne, i stedet for at de skulle gøres så billige som muligt.

Men angående opløsning, så har jeg siddet og gennemført spil på one, og tænkt, det ser sgu godt ud det her, og ikke tænkt på hvad opløsning det kørte i.
Og så først her inde, finde ud af at det åbenbart kun kørte 720p eller 900p, når det er blevet postet af nakke og de andre.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. aug 2015 11:44

cigi silk skrev:
tue69 skrev:Det er vel ikke fokus på det negative, men nok mere produktet af den erfaring her på sitet der hedder, at man nok lige skal spise brød til, før at Life's Xbox-Nostradamus gik amok. Det er næsten en skam at kongen abdicerede før at crackdown udviklerne kom med deres 20 konsoller postulat, det havde været "interessant" at se hvad debatten havde fået ud af analyser på det område.


Tue, jeg har nu ikke abdiceret - jeg har bare ikke gidet bruge min tid på formålsløse diskutioner derfor har jeg ikke gidet at været herinde i flere måneder. Men mine holdninger har ikke ændret sig tværtimod.

Jeg besluttede mig dengang også for at jeg nu havde skrevet mine holdninger så rigeligt, og at tiden nok skulle vise hvad der nu bliver sandt. Det er jo et forsøg at kigge ud i fremtiden baseret på analyser og indicier, men det var mit bud. Og jeg holder stadig 100% fast i det jeg har skrevet, herunder mulighed for 4K spil på Xbox One.

Jeg har stadig den holdning at jeg bare venter på at det sker, og så skal jeg nok komme og indkræve vores vædemål ;-)

Men bare for en god ordens skyld, så er i nød til at differentiere hvad der er DX12 udviklede spil og DX11 baserede spil som er konverteret til DX12. Der er ualmindeligt stor forskel på disse to - men igen det vil fremtiden jo komme til at vise, så jeg har måttet væbne mig med tålmodelighed, da det ikke er gået så hurtigt som jeg havde håbet på, men vi er meget, meget tæt på efter min mening!


Det er måske noget af det kløgtigste der er gjort i denne tråd hidtil, respekt for det. Jeg holder dog stadigvæk på, at de til tider ultrapositive indslag har resulteret i, at nogle har følt behov for at sige "arh, roligt nu" til tider i tråden. Men det kan jo reelt set være ligegyldigt, hvis alle "spådomme" viser sig at holde stik.

Så vidt jeg husker har du og jeg vist ikke nogen væddemål, men jeg sætter nu gerne en stuelunken Arnbitter til side, når nu Nico og jeg alligevel skal indtage én. Selv en silkeborggenser kan vel lokkes til Smilets By, hvis der lokkes med alkohol og Superligabold.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. aug 2015 11:46

susperia skrev:Men angående opløsning, så har jeg siddet og gennemført spil på one, og tænkt, det ser sgu godt ud det her, og ikke tænkt på hvad opløsning det kørte i.
Og så først her inde, finde ud af at det åbenbart kun kørte 720p eller 900p, når det er blevet postet af nakke og de andre.


Selvfølgelig, det er klart noget pladder, at noget først er spilbart når det rammer 1080p. Jeg er helt enig med dig i, at et spil ikke er uspilleligt fordi at det kører 900p og ikke 970p, som det nogle gange syntes værende diskuteret her i debatten.

Min irritation retter sig ikke mod én konsol, men begge og er af mere generel karakter. Jeg synes det efterhånden står ret klart, at der har været en del af fremskynding i udviklingsprocessen.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 17. aug 2015 11:50

Sorry - Tue, jeg går ikke så meget op i det.
Det var vist Blauwy som jeg havde en voldsom diskution med som endte i et vædemål omkring 4K spil og ikke dig :-).

Og i øvrigt tak for budet!
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. aug 2015 11:56

cigi silk skrev:Sorry - Tue, jeg går ikke så meget op i det.
Det var vist Blauwy som jeg havde en voldsom diskution med som endte i et vædemål omkring 4K spil og ikke dig :-).

Og i øvrigt tak for budet!


Det tror jeg at du har ret i :) Jeg mindes ikke at have været i et decideret rygende uenigt skænderi med dig, om end jeg da blankt erkender, at jeg ikke selv havde fantasi til at forestille mig det, for mig, magiske hampskifte Xbox One vil gennemgå i dit scenarie. Men som tidligere skrevet så besidder jeg heller ikke teknisk indsigt.

Følger Xbox Ones fremtidsscenarie dit spor, så skal det være dig vel undt at påpege væddemål og gamle indlæg, det er der ingen tvivl om må være fortjent :) Som du også kan se på mine indlæg i snakken med Susperia, så håber jeg da bestemt på det! Current gen trænger til det jeg vil definere som "ægte" 8. generations-gaming. Og sidst jeg tjekkede, så var det muligt at afhænde sin PS4 og købe en Xbox One uden at det koster det store.

Og ja, jeg har tjekket... because of reasons ;)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 17. aug 2015 12:05

Nogle der hved hvad det der zombiU kommer til at koste på Xbox one :-) det skulle udkomme i morgen men kan ikke rigtig find nogle pris nogle steder :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron